שירשור שאלות

ל נ צ ח

New member
קח את הכל כמו-שהוא יהיה לך טוב יהיה לך קל.

אל תשאל ילד (קובץ אודיאו -שלמה ארצי) גם שאני גוער בך זה כגערת אב אוהב לבנו.
ל נ צ ח
 

ל נ צ ח

New member
ללמד מידות לאחרים היא ק"כ בתיקון המידות שבנו.

*ספר הכוזרי מאמר ראשון אות לה - מג* (לה) אמר החבר: ואלו האדם נתיחד מכל בעלי החיים בענין השכלי שממנו נתחיבו תקון המדות ואחרי זה תקון עניני הבית ואחריו תקון עניני המדינה וככה קמה אמנות הנהגת המדינה ואתה החקים הנוהגים במדינה: (לו) אמר הכוזרי: אף זה אמת: (לז) אמר החבר: ומה היא מדרגה למעלה מזאת: (לח) אמר הכוזרי: מדרגת החכמים הגדולים: (לט) אמר החבר: אינני מתכון כי אם למדרגה המבדילה את בעליה הבדלה עצמית כהבדל הצמח מן הדומם וכהבדל האדם מן הבהמה אולם ההבדלות ברב או במעט אין לה גבול הואיל והיא הבדלה מקרית ואינה מדרגה על דרך האמת: (מ) אמר הכוזרי: אם כן אין בעולם הדברים המשגים בחושים מדרגה למעלה ממדרגת האדם: (מא) אמר החבר: ואם ימצא בן אדם אשר יבוא באש ולא תשרפהו ויעמד זמן רב בלי מאכל ולא ירעב ובעור פניו יקרן אור שאין העין יכולה לעמד בו ולא יחלה ולא יחלש עד שבהגיעו לאחרית ימיו ימות לרצונו כמי שיעלה על מטתו לישון ביום ידוע ובשעה ידועה ונוסף על כל אלה ידע תעלומות מה שהיה ומה שיהיה האין מדרגה זו נבדלת הבדל עצמי ממדרגת בני אדם: (מב) אמר הכוזרי: אמנם כן מדרגה זו אם ישנה במציאות אלוהית מלאכית היא ואינה בחק הענין השכלי הנפשי או הטבעי כי אם בחק הענין האלוהי: (מג) אמר החבר: אין אלה כי אם אחדים מתארי אותו הנביא אשר אין חולק על נבואתו על ידיו נגלה להמון דבר התחבר האלוהות בהם ונודע להם כי יש להם אדון המנהיגם גם כרצונו וכן כפי עבדם אותו או המרותם בו נביא זה הוא אשר הסיר פני הלוט מעל העבר בהודיעו איך היתה בריאת העולם וכיצד התיחשו האנשים שלפני המבול אל אדם ואיך היה המבול * וכיצד התיחשו שבעים האמות אל שם חם ויפת בני נח איך נפרדו הלשונות *
 

lion 7

New member
אני אביא לך את ההגדרה לפי

ראות רוב אנשי המדענים של הספר הקדוש , בפטיסטים ומסורתיים ומוסכם על כל הנוצרים בעולם במיוחד הכנסיה המזרחית שממנה אנו שואבים את רוח האמונה מזה 2000 שנה ..
 

lion 7

New member
אלוהים ברא אותנו בכדי שנהנה

ואמר בתנ``ך קירבתי עם בני אנוש , אולם הוא נתן לנו את מושג הבחירה החופשית ואדם אבינו בחר בלמרוד או לשבור מצוה זאת , אחרת אני ואתה היינו בגן עדן ההוא שמשוער היה באזור נהריים או בניאס בצפון .
 

lion 7

New member
נתחיל מהסוף

הארץ זאת הולכת להשרף (ראה האגרת של פטרוס) בכל יסודותיה החומריים,,, אם נרצה או לא, מעשי האדם הםאלו שיובילו לזה גם רעידות אדמה (בספק גם כתוצאה משימוש רשלני של בני אדם) בעת מלכות ושלטון ישוע המשיח במשך 1000 שנים, יהיה שלום עולמי כולל, יהיה פתרון למשבר הכלכלי , דברים שלא הצליח האדם לעשות (בד בבד) השטן יהיה אסיר ואחרי זה יצא להסית את הנבחרים גם אנו יודעים מעט ממה שצפוי לדעת, אני מאלה שדוגלים באמרת ישוע : לא לדאוג למחר מספיק היום עם צרותיו יהיה שלטון ואחרי זה (כנראה) תרד ירושלים שמימית ארץ חדשה ושמים חדשות (ראה התגלות או חזון יוחנן) בעיר הנצחית לא תהיה תאורה או שמש כי ישוע לבדו הוא האור, אנו נהיה אלים והיה מושלמים כי כבר נלבש בשר חדש נצחי שלא יכחד, אין שם בכי ואין רוע ואין גניבות, אין שם מלחמות על פיסת אדמה בשם אלוהים ואללה יהיה מקום לכולם, יהיה בתים מוכנים לנבחרים,,, לא יהיו מריבות, לא יהי סקס ומין ואכזבות אהבה שקרית תוצרת בני אדם על הגיהינום שמקור המילה ואדי הינום ומכאן המלה גהנום נצחי שמיועד למורד השטן (לא לבני אדם) אולם מי שבוחר למרוד באלוהים ובבנו יחידו אחרי כל מה שעשה לנו , יצטרף לחבורה בגיהינום איפה שתהיה חריקת שיניים ודמעות לאין סוף עעוד מידע בערבית ואתרגם לעברית מאוחר יותר هِنّوم هو اسم الوادي الذي يمر إلى الجنوب والغرب من مدينة القدس: وادي هنوم ( يش 15: 18 ونح 11: 30، أو وادي ابن هنوم ( يش 15: 8 و 18: 16 )، أو وادي بني هنوم ( 2 مل 23: 10 ) وكان لهذا الوادي أهمية كبيرة. فقد كان الحد الفاصل بين نصيبي كل من يهوذا وبنيامين. وعلى الحرف الجنوبي المشرف عليه بني سليمان مرتفعة لكموش إله موآب ( 1 مل 11: 7 ). وفي الوادي أجاز احاز ومنسى أولادهما بالنار ( 2 مل 16: 3 و 2 أخبار 28: 3 و 33: 6 ). وابطل يوشيا عباده مولك حيث كان الرجل يعبر ابنه أو ابنته في النار في الوادي حينما نجس الوادي والمرتفعات بعظام الأموات وبكسر التماثيل ( 2 مل 23: 10-14 و 2 أخبار 34: 4 و 5 ). ثم جعل الوادي مزبلة القدس ومكان الضباب بلوعتها. وهكذا استمر احتقار المكان حتى سمى اليهود مكان الهلاك على اسمه ومن هنا ولدت كلمة جهنم، أي وادي هنوم ( مت 5: 22 و 10: 28 و 23: 15 ). حيث البكاء وصرير الأسنان، وحيث النار الأبدية والعقاب الدائم للخطاة ( مت 25: 46 ومر 9: 43- 44 و 2 بط 2: 4 ). ويسمى وادي هنوم اليوم وادي الربابة. ويسمى الجزء الشرقي منه توفة. وقد أطلق عليه ارميا اسم وادي القتل ( ار 7: 31 و 32 و 19: 6 و 2 مل 23: 10 ).
 

אונתן

New member
תקנו יהודי אם הוא טועה....

בזרם הקתולי יש תפיסה מרכזית של מקום הגוף מול מקום הנשמה. כאשר אתה עוסק בסגפנות , כאשר אתה עולה בדרכי העוני (כמו הסאן-פראנסיסקנים) ככה אתה מוריד מהגוף ואתה מפנה מקום לנשמה להתפתח. הלקאת הגוף היא עוד צורה, אתה פוגע בגוף בשביל הנשמה
 
אני מקווה שאתה טועה

זה פשוט נשמע רע. והדבר מאד לא נכון, עד לכדי חטא. שכן גופנו נברא ע"י הבורא, והוא מהווה בית מקדש לרוח הקודש. זהו חטא כלפי הגוף שלנו. ועלינו לכבד את אלוהים בגופנו. שהרי אנו מוסרים את גופנו קרבן חי קדוש ורצוי לאלוהים חיים, בנוסף שאול - פאולוס התפלל שתשמר שלמות גופנו, נפשנו ורוחנו. וזהו רצונו של אלוהים. ששלמות גופנו תשמר. הרי אם אין זה רצונו, מדוע ישוע ריפא את כל בעליי המומים הגופניים? הגוף חשוב, הנפש חשובה והרוח חשוב ביותר. כך אלוהים ברא אותנו, ועליינו לכבד את בריאתו. הבעייה היא לא הגוף או הנפש, הבעייה היא הבשר שנמצא בנפש - אך הרוח חפץ לטהר את נפשנו, ולכן אנו נפדנו. עם המשיח נצלבתי ולא עוד אני חי כי אם המשיח חי בי, ואם המשיח חי בי, את מעשיי המשיח אני עושה ואם אני פועל בניגוד לדבר האלוהים, בניגוד למשיח אני פועל ולא המשיח הוא הפועל בי.
 
למעלה