נתחיל מהסוף
הארץ זאת הולכת להשרף (ראה האגרת של פטרוס) בכל יסודותיה החומריים,,, אם נרצה או לא, מעשי האדם הםאלו שיובילו לזה גם רעידות אדמה (בספק גם כתוצאה משימוש רשלני של בני אדם) בעת מלכות ושלטון ישוע המשיח במשך 1000 שנים, יהיה שלום עולמי כולל, יהיה פתרון למשבר הכלכלי , דברים שלא הצליח האדם לעשות (בד בבד) השטן יהיה אסיר ואחרי זה יצא להסית את הנבחרים גם אנו יודעים מעט ממה שצפוי לדעת, אני מאלה שדוגלים באמרת ישוע : לא לדאוג למחר מספיק היום עם צרותיו יהיה שלטון ואחרי זה (כנראה) תרד ירושלים שמימית ארץ חדשה ושמים חדשות (ראה התגלות או חזון יוחנן) בעיר הנצחית לא תהיה תאורה או שמש כי ישוע לבדו הוא האור, אנו נהיה אלים והיה מושלמים כי כבר נלבש בשר חדש נצחי שלא יכחד, אין שם בכי ואין רוע ואין גניבות, אין שם מלחמות על פיסת אדמה בשם אלוהים ואללה יהיה מקום לכולם, יהיה בתים מוכנים לנבחרים,,, לא יהיו מריבות, לא יהי סקס ומין ואכזבות אהבה שקרית תוצרת בני אדם על הגיהינום שמקור המילה ואדי הינום ומכאן המלה גהנום נצחי שמיועד למורד השטן (לא לבני אדם) אולם מי שבוחר למרוד באלוהים ובבנו יחידו אחרי כל מה שעשה לנו , יצטרף לחבורה בגיהינום איפה שתהיה חריקת שיניים ודמעות לאין סוף עעוד מידע בערבית ואתרגם לעברית מאוחר יותר هِنّوم هو اسم الوادي الذي يمر إلى الجنوب والغرب من مدينة القدس: وادي هنوم ( يش 15: 18 ونح 11: 30، أو وادي ابن هنوم ( يش 15: 8 و 18: 16 )، أو وادي بني هنوم ( 2 مل 23: 10 ) وكان لهذا الوادي أهمية كبيرة. فقد كان الحد الفاصل بين نصيبي كل من يهوذا وبنيامين. وعلى الحرف الجنوبي المشرف عليه بني سليمان مرتفعة لكموش إله موآب ( 1 مل 11: 7 ). وفي الوادي أجاز احاز ومنسى أولادهما بالنار ( 2 مل 16: 3 و 2 أخبار 28: 3 و 33: 6 ). وابطل يوشيا عباده مولك حيث كان الرجل يعبر ابنه أو ابنته في النار في الوادي حينما نجس الوادي والمرتفعات بعظام الأموات وبكسر التماثيل ( 2 مل 23: 10-14 و 2 أخبار 34: 4 و 5 ). ثم جعل الوادي مزبلة القدس ومكان الضباب بلوعتها. وهكذا استمر احتقار المكان حتى سمى اليهود مكان الهلاك على اسمه ومن هنا ولدت كلمة جهنم، أي وادي هنوم ( مت 5: 22 و 10: 28 و 23: 15 ). حيث البكاء وصرير الأسنان، وحيث النار الأبدية والعقاب الدائم للخطاة ( مت 25: 46 ومر 9: 43- 44 و 2 بط 2: 4 ). ويسمى وادي هنوم اليوم وادي الربابة. ويسمى الجزء الشرقي منه توفة. وقد أطلق عليه ارميا اسم وادي القتل ( ار 7: 31 و 32 و 19: 6 و 2 مل 23: 10 ).