../images/Emo26.gifרוני מועלם
התבגרות מאוחרת- או זן ומגנה 50 מאז שרכשתי את המגנה הקטנה (49 סמ"ק, מנוע משומש מאוד..), חשבתי שיכול להיות נחמד לשוטט איתה במרחבי הנגב. הכבישים הריקים ונוף המדבר הבתול בחלקו יכולים להשפיע טוב על ההרגשה, במיוחד שעושים את זה במהירות של 40-50 קמ"ש. במהירויות האלה יש זמן להביט סביב וליהנות גם מהנוף, ואז באמת אפשר להרגיש "אחד" (רוכב-אופנוע-סביבה). אך כידוע, לתל אביבי ממוצע זה דורש זמן וגם איזה תירוץ טוב לשבור את השגרה. לי, באופן אישי, צריכה להיות גם מטרת נסיעה פיזית או יעד ראוי, שיכול לדרבן אותי לעשות מעשה. יום הולדתי ה- 40 הגיע, והחלטתי לעשות משהו מיוחד, כי בכל זאת אתה לא בן 40 כל יום, וחוץ מזה יש משבר שצריך להגיע.. היו כמה אופציות, אך נסיעה במגנה לנגב לא היתה אחת מהן. כמו תמיד, הדברים המיוחדים מפתיעים ולא מגיעים באופן צפוי או מתוכנן. במקרה זה, הדבר המיוחד (שבדיעבד הניע את כל התהליך) היה עדכון מאת ידידי שי סופר (אופנוען כבד בזכות עצמו), על מפגש האופנועים במרכז ספיר (נובמבר 2004). אז יש סיבה למסיבה (גיל 40), ויש מטרה (מרכז ספיר). החלטתי לצאת לדרך. נפרדתי מהאישה ומחברים, העמסתי על תרמיל כלי עבודה, משאבה, ערכת פנצ'רים מאולתרת, שמן מנוע, סנדביץ' אחד ויצאתי דרומה. היה לי יתרון קל על רוכב R ממוצע: אני אחד שמורגל בנתיבי הים, שם נסיעה של שעה לטורקיה (במטוס) ושעתיים ב- R (אינשאללה), נמשכת 3 ימים בספינת מפרש. לכן, הרגשתי שיש לי את הסבלנות הדרושה למסע בין ה- 500 ק"מ לערך (למעלה מ- 10 שעות נסיעה רציפה במהירות ממוצעת של 40-50 קמ"ש) והאמנתי במגנה שתעשה זאת. יצאתי מת"א ב- 9 בבוקר. סמוך לחולון, המגנה השתעלה קצת. עצרתי בצד ולא זיהיתי משהו מיוחד. אולי לכלוך בדלק? המשכתי, וכבר לפני הצהרים אכלתי שוארמה בינונית בבאר שבע. בדרך לשם, סמוך לבית קמה, חלפה על פני בטיסה חבורה של BMW חדישים ברעם אדיר. אני מעריך שנפח המנוע הממוצע של הטייסים היה מעל 1000 סמ"ק, ככה שזו לא היתה חוכמה גדולה לעקוף אותי. מבאר שבע המשכתי בכביש 40 לצומת הנגב ולפרק ירוחם. השתרעתי על התרמיל והבטתי בדייגים שניסו לדוג משהו בשלולית שקבלה את השם "אגם" ירוחם. סתם.. המקום באמת יפה והאמת שהופתעתי, אם כי לא בטוח שהייתי משתכשך במים. מפרק ירוחם דרך ה"עיר" עצמה, המרחק לא רב למכתש הגדול. לא נראו אנשים רבים ברחובות, אולי הם במפעלים רבים לפני ואחרי העירה. קצת לפני המכתש הכביש הופך לצר והנוף לפראי, ואז הרגשתי פעם ראשונה את ה"אחד". הייתי חלק מהסביבה והיא היתה חלק ממני. בצהרים, הגעתי לחניון החולות הצבעוניים סמוך ליציאה המזרחית מהמכתש. היתה שם חבורה של אופנוענים אמיתיים שהגיעו ברכיבה על כלים עתיקים מחיפה ומטרתם, כמוני, מרכז ספיר. המקום נראה כמו מוזיאון המעניק קצת הרגשה סוריאליסטית: צבעי האופנועים התמזגו יפה בצבעי החולות ברקע, מה שהצניע קצת את נוכחותם למתבונן מרחוק. למי שהסתכל מקרוב, ציפתה חוויה אחרת לגמרי במיוחד אם הוא מתחבר למושגים כמו "צלינדר" או סתימת דלק. מהמכתש היו למעשה כמה אפשרויות להגיע לכביש הערבה. אחת היא לעשות עיקוף גדול אך ליהנות מאספלט מעולה ותחנות דלק, ושתי האחרות היו לקצר דרך שבילים פחות ידידותיים (מפעל צין או מעלה עקרבים). החברה מהמוזיאון החליטו לנסוע דרך מפעל צין כי לא רצו לפגוש את דרך העפר בואך מעלה עקרבים. אני לעומתם החלטתי לא לוותר על האתר ההיסטורי ופניתי לכיוון מעלה עקרבים בכביש יפה וטוב שהחליף את דרך העפר שהכרתי. מזמן לא הייתי פה..