וואו, נושא חשוב מאוד , חשוב מאוד!!!!
אני בדיוק באותה בעייה בימים אלו. "יצירות" שלי והן באמת יצירות שלימדתי בשיעור המקצועיות שלי, החליפו ידיים (הבנתם מה הכוונה), או קיי אז מכיון שהם נלמדו בשיעור זה כבר לא שלי. אך..... את היצירות הללו : ריקוד יווני שאת המוסיקה שלו הקדיש לי דור קציר, ועוד ריקוד צעיף מדהים מדהים מדהים על מוסיקה של פאריד. שניהם אימצתי ללהקת "איזיס" ואכן הופענו איתם והם בהחלט מרשימים ביותר כריקודי להקה. (והם ידועים כריקודים שלי). אך אבוי , לקחה אותם מישהי (יד שלישית) שלא למדה ממני את הריקוד אלא ממשהי שלמדה בשיעור שלי, (הבנתם?) והחלה ללמד את שניהם , לא אחד, אלא שניים! איזו מחמאה אה? זה אמור להחמיא לכל יוצרת שהריקוד שלה הוא אם כך מדהים. אך אבוי שני... היד השלישית לא בדיוק מתאימה לסגנון הריקוד הזה, והיא בטח עשתה ממנו ריקוד "ג'ינג'יסחאני", יעני לא העבירה שום מסר בריקוד, אלא סתם כחומר ללמד בשיעורים שלה. ופה שאלה למורות שמלמדות את תלמידותיהן ריקוד רק כדי למלא את השנה ולהגיד לימדתי כוריאוגרפייה. למה שלא תזמינו את היוצרת בכבודה ובעצמה שגם תלמד את התלמידות, וגם תעביר את הריקוד בדיוק כמו שהוא נכתב והתכוון להתבצע, עם הסברים על השפעות ממקורות שונים???? אה??? למה??? למה????? ופה האבוי השלישי... לפחות תגידי, תהיי הוגנת כלפי עצמך, ולא שקרנית לתלמידותייך, ותתהדרי בנוצות לא לך, תגידי..... שדורית ייני כתבה את הריקוד היווני, ואת הצעייף של פאריד, תשאלי אותי אם זה בסדר, בוודאי שאגיד כן. "הרצחת וגם ירשת...?" בזמנו , הרבה ריקודים של ערבסק נלמדו בכל הארץ, הבנתי את הכעס של יעל מואב על שאוספים שהיא אספה במשך שנים מתמוססים מבלי שיגידו מי בית היוצר. היום אני מבינה י ו ת ר את הכעס שלה, וכואב יותר כיון שאילו הם "יצירות" אישיות שלי. ושוב , מחמיא לי מאוד שמכל הריקודים והכוריאוגרפיות בחרו דווקא בשלי (תודה לכן בנות), , אבל.. תבקשו..... תודיעו.... העניין לא תם ולא נשלם... והנה לכם נושא לדבר וללבן בקורסים למדריכות לריקודי בטן, שיעור חשוב בחיים, לא פחות ממקצבים, ומאנטומיה, ופסיכולוגיה. כאן מירושלים שפתחה את השבוע ביום נפלא, ושיימשך השבוע לטובה, ויבוא שקט על העולם. דורית ייני