איך הייתם מגיבים ???????????

bellikbom

New member
דורית, מסכימה איתך ומבינה את כעסך

לזה אני קוראת להתהדר בנוצות זרים. הבעיה היא שלמי שהעתיקה ממך את הכוראוגרפיות, המצפון עובד על טורים נמוכים אם בכלל. בטח היא עשתה שינוי קטן לפה או לשם והפכה את זה ליצירת מופת שלה. אולי כדאי לך לפנות אליה טלפונית ולהבהיר לה את דעתך הנחרצת. זה יבהיר לה שאת לא פראירית, ואותך זה ישחרר מכעסים.
 

ayelet 24

New member
דורית אני מסכימה איתך

ואני גם מסכימה שזה נושא בעייתי ולא רק באספקט של ריקודי בטן אלא זה מופיע גם באספקטים של אירובי שגם שם יש הרבה העתקות ושליפים ואני מקווה שלא יקרה לך יותר. אני יכולה לספר לך שכשהתחלתי לרקוד (לפני אי אלו..) הייתי מגיעה לשיעורים בחד"כ למורה שהבינה כנראה את גודל העילוי, שאני ממציאה לעצמי קומבינציות, שאני לומדת בצורה מקצועית וכצעד "פרגוני" נתנה לי להוביל שיעורים. זה מאוד החמיא לי בהתחלה אפילו לימדתי קומבינציות אבל כשראיתי שהיא סיפחה לעצמה אותן פשוט הפסקתי לבוא לשיעורים שלה כי לא למדתי ממנה וזה לא תרם לי. בשיעורים שאני מלמדת אני כן לוקחת בחשבון שקומבינציה שלי תעבור הלאה ומידי פעם (שוב, תלוי איפה ואת מי אני מחליפה כי בתוך עמי אני חיה) אני אפילו בוררת איזו קומבינציה ללמד. איילת.
 

קונקי1

New member
ממש לא ברור מדוע שתקת?

לדעתי היית צריכה להתקשר לאותה מורה ולהבהיר שהריקוד שלך ולבקש קרדיט כשמלמדים אותו נכון שקיבלת מחמאה עקיפה, אבל אם לא קיבלת קרדיט על היצירה זה מקומם !! המעשה הזה צריך להיות חלק מהלימודים בהסמכה של מורות למחול המזרחי.
 

inbal701

New member
זה נורא......./images/Emo190.gif

שיאוו מכירה את הנושא....גם לי קרה בעבר דבר שכזה!! וזה הביא אותי לכעס שמילים לא יוכלו לתאר פה!!! מבינה אותך בגדול... אבל שוב...יש אנשים שהמצפון לא ממש מתפקד אצלם...... ענבאלדי - ענבל זוהר סטודיו למחול רחובות
 
השאלה היא, אם למדתי כירוגראפיה ואני מלמדת

את התלמידות שלי, ואומרת להן לדגומא זו כירוגרפיה של מורה אחרת בשם ***? זה גם לא בסדר? או שאם אני אומרת להן שזה לא שלי ושמורה אחרת המציאה אז זה כן בסדר?
 

dvd2000

New member
היי עדי תשובה לשאלתך ../images/Emo13.gif

עדי לפני שאת מלמדת את הכוריאוגרפיה של מורה X את צריכה לשאול את אותה מורה X האם היא מסכימה שתלמדי את אותה כוריאוגרפיה . באם המורה מסכימה שתלמדי את הכוריאוגרפיה שלה מן הראוי שתצייני את היוצרת של הכוריאוגרפיה על מנת לא לפגוע בזכויות היוצרים של אותה מורה . בינינו ובין עצמנו אף אחד ואחת לא עושה את זה כולן מלמדות ושומרות את " היוקרה " לעצמן , וחוץ מזה כל העניין הזה של זכויות יוצרים הוא מאוד מסובך ומורכב . מסכנה זאת שהמציאה את התנועה וואחדה ונוס כל שתי שניות מפרים את זכויות היוצרים שלה או שאולי גבר המציא את התנועה ??? ( לא יודע ) . אם מסתכלים על כל הנושא הזה בצורה אותנטית רואים שזה לא כל כך בר ביצוע מפני שאנו לא חיים בעולם אוטופי אלא בישראל , אנשים שהתברכו ב "מוח היהודי " שמוצאים פרצות ותחבולות בחוק : ) . האומנם זה מאוד מרגיז שפוגעים בזכויות של אותם יוצרים , אבל בינינו אם ניסתכל טוב טוב בקנקן ניראה שגם אנו עוברים ופוגעים בזכויות היוצרים כי אנחנו עושים : השמעת מוזיקה ברבים ! , עורכים שירים של אומנים בכל מיני תוכנות וע"י פוגעים גם בזכויות של אותו יוצר , קונים דיסקים צרובים ב 20 ש"ח , יוצרים דיסק שבו אנו מקבצים את כל הסגנונות ומוכרים לתלמידים , צורבים שירים , מורידים שירים מהאינטרנט, גם על תרגומים יש זכויות יוצרים , שומרים קטעי וידיאו ביוטיוב ועושים אוסף של קטעים מבלי לשאול את האדם שהעלה את הקטעים ,ועוד הרשימה היא ארוכה אבל אני מקווה שתמצטתי את הדברים . כל עוד הדברים נעשים בשקט ובחדרי חדרים זה פחות כואב לאומן ואף אחד לא צריך לדעת אבל !!!!!!! כשהדברים נעשים בפומבי ויש לאדם טובת הנאה כספית או אישית מאותה יצירה אז פה נכנס בדיוק העניין של זכויות יוצרים . לפעמים הדברים נראים יפה על הנייר אבל במציאות מאוד קשה ליישם את הדברים שנראים יפה על הנייר , בארץ אין עדיין מודעות לכל העניין הזה של זכויות יוצרים . גם בבית ספר הקדישו לתחום הזה רק 10 דקות ובשיעור באזרחות . אני חושב שזה יהיה מאוד יפה אם המורות יגידו את שמה של המורה שהמציאה את הכוריאוגרפיה אבל יש בדבר זה פלוסים ומינוסים : הפלוסים - המורה מראה שהיא מפרגנת למורות אחרות וחושפת את תלמידותיה למגוון סגנונות של מורות אחרות . המינוסים - דבר זה יראה על חוסר יצירתיות של אותה מורה שמשתמשת בכוריאוגרפיה לא שלה , ומינוס נוסף הוא שהתלמידות יחליטו לעבור ללמוד אצל המורה שלימדה את המורה לריקוד שלנו וע"י כך יגרם למורה נזק כספי . בכל מקרה אני לא רואה את הדבר הזה מתממש בעתיד הקרוב , והלוואי שאני כן יזכה לראות שיתוף פעולה ואחווה כזו בין מורות , כי אם במוזיקה הן לא מעוניינות לשתף את המורות האחרות אז בכוריאוגרפיה על אחת כמה וכמה . שיהיה יום טוב נ.ב. ( חשוב לי לציין שאני לא התייחסתי לעדי במה שאמרתי בכל ההודעה שלי ואין כוונה לפגוע באף אחד ואחת ) .
 

gatissima

New member
נכון מאוד ומאוד לא נכון

דבר ראשון לעדי, אם שילמת כסף כדי ללמוד כוריאוגרפיה הרי שקנית אותה ואת יכולה להשתמש בה, אבל מן הראוי כשאת מלמדת אותה לציין שזו כוריאוגרפיה של הרקדנית/מורה X וזה בסדר גמור עכשיו החלק הנכון מאוד לעניין זכויות יוצרים אכן יש פה צביעות, בנית כוריאוגרפיה, אחלה את לא רוצה שישתמשו בה ללא רשותך אך האם את משלמת ליוצר המוסיקה בכל פעם שאת רוקדת? עכשיו החלק הלא נכון תקשיב, דיוידי מה זה ואני מצטטת "המורה מראה שהיא מפרגנת למורות אחרות וחושפת את תלמידותיה למגוון סגנונות של מורות אחרות . המינוסים - דבר זה יראה על חוסר יצירתיות של אותה מורה שמשתמשת בכוריאוגרפיה לא שלה , ומינוס נוסף הוא שהתלמידות יחליטו לעבור ללמוד אצל המורה שלימדה את המורה לריקוד שלנו וע"י כך יגרם למורה נזק כספי ." אם היא לא יודעת לחבר כוריאוגרפיות זו בעייה שלה ואם היא לא מחברת בעצמה אז אכן היא לא יצירתית מה לעשות אי אפשר להסתיר את זה. ואם תלמידה רוצה ללמוד אצל מורה שהיא גם יוצרת זכותה. ובינינו לא כל מי שיוצרת היא מורה טובה ולהיפך. גם מורה לפסתר מלמד יצירות של אחרים ולאו דווקא מלחין בעצמו
 

dvd2000

New member
../images/Emo140.gifל gatissima אני מסכים איתך

אבל בנוגע למה שאמרת לעדי אני חולק עלייך בקטע הזה " דבר ראשון לעדי, אם שילמת כסף כדי ללמוד כוריאוגרפיה הרי שקנית אותה ואת יכולה להשתמש בה " ואלון בן יהודה הביא לנו דוגמה פה שאחת מתלמידותיו או מישהי לא תהיה בקיצור למדה אצלו והשתמשה בתירגום שלו והוא תבע אותה והוא אכן זכה בתביעה .ולמה כי היא לא ביקשה את רשותו להשתמש ביצירתו האישית (נהיינו פורום המגן על זכויות יוצרים ועוסק בעריכת דין חחח ). אם ראית דיסק מקורי על העטיפה שלו ישנם כללים שכתובים בקטן קטן שברגע שאת פותחת את האריזה את מסכימה בזה לא להשמיע את הדיסק ברבים : ) משמע תקליטן שקונה את הדיסק אינו יכול להשתמש בו לעבודתו אלא הוא צריך לשלם תמלוגים לארגון אמני ישראל ואני כבר ניתקלתי בתופעה הזו מסיפורים ששמעתי . בשאר הדברים אני מסכים איתך בכל מילה עם המורה לפסנתר ובאשר למה שרשמתי ואני אצטט "המורה מראה שהיא מפרגנת למורות אחרות וחושפת את תלמידותיה למגוון סגנונות של מורות אחרות " בזה רציתי להגיד שהתלמידות מרוויחות מכך שהן נחשפות לעוד כוריאוגרפיות של מורות אחרות וגם המורה מקבלת קרדיט שהיא מפרגנת למורות אחרות . תאמיני לי שגם אני חושב כמוך בדיוק שיש פה צביעות בעניין זכויות היוצרים אבל חוק זה חוק : ) אני אספר לך משהו אבל במסר : ) אפרופו זכויות יוצרים : ) בקיצור ולעניין , זאת סתם סערה בכוס קפה , תה , לטה , קפוצ'ינו וכ'ו .................
 
פשוט חוצפה!

לצערי, קרה לי כבר פעמיים שרקדניות הופיעו ולימדו ריקודים שלי ולא נתנו קרדיט. מאד נפגעתי. באחד המקרים, לימדתי באופן פרטי רקדנית שמופיעה ומלמדת, וכשקיבלתי אותה, הבהרתי לה שאין לי בעיה שתעשה שימוש בחומרים, אבל שתיתן תמיד קרדיט. לצערי זה לא קרה. היא לימדה מספר ריקודים שלימדתי אותה והופיעה על במה(!) עם הריקודים בלי לתת קרדיט, ובתקופה שהופעתי עם חלק מהריקודים במופע שלי. אני חושבת שמי שלומדת כוריאוגרפיה צריכה לבקש רשות לעשות בה שימוש, אלא אם כן שני הצדדים הסכימו במילים מפורשות שיהיה לתלמידה חופש מוחלט בנושא. זה לא פייר "לשחק ראש קטן"... אני אשמע קצת לא נחמדה, אבל אני חייבת לומר: אם מישהי רוצה להופיע לקחת את הקרדיט לעצמה, שתכין את הריקוד בעצמה. אם קשה לה לבנות כוריאוגרפיות, או שהיא רוצה גיוון, שתיתן את הקרדיט הראוי. בסופו של דבר, מי שעושה דברים כאלה הורסת את מערכת היחסים, ואני בטוחה שמי שנפגעה כבר ממקרים כאלה לא בדיוק ביחסים טובים עם האחרת... הנושא של תלמידות שלומדות בשיעור ריקוד ומלמדות אותו כמורות או לחברות הוא בעייתי יותר כי אי אפשר ממש לפקח על זה. נקודה למחשבה: האם באותה קלות משתמשים בשירים של אחרים? (לא נראה לי... תחום המחול פרוץ, ומשום מה לא מקבל אותו כבוד, גם מצד אלה שעוסקות בו. ומצד שני... יש הרבה קולגות וחברות טובות שלי, שביקשו רשות לעשות שימוש בריקודים שלי, הסכמתי ברצון, והייתי גאה לשמוע שנתנו קרדיט! איזה כיף! למה בריקוד שלנו לא נותנים קרדיט, בעוד שבריקודים אחרים (בלט, מודרני ועוד) מתגאים לומר כשלומדים אצל מישהו? אני חושבת שהיום יש מגמה חיובית לרשום בהופעות את שם השיר ושל מי הכוריאוגרפיה (כך היה כשהופעתי בפסטיבל ים המלח שנה שעברה ולאחרונה במופע של 'איזיס'. נקווה שנשים שלומדות ומופיעות במחול מזרחי יתחילו לתת לו את הכבוד הראוי, כמו כל אמנות.
 
למעלה