כמה שאלות...
האם הבכי והכעס של חנה שגורמים לה לא לאכול ולשתות נובעים ממצוקת העקרות (כך תמיד הבנתי), או בגלל שפנינה הציקה לה (כך עולה מקריאה בעיון)? בעקבות הקריאה הזו אני מצליחה להבין את מדרש חז"ל לפיו פנינה הציקה לה כדי שתתפלל... לגבי הפסוק - וַיֹּאמֶר לָהּ אֶלְקָנָה אִישָׁהּ, חַנָּה לָמֶה תִבְכִּי וְלָמֶה לֹא תֹאכְלִי, וְלָמֶה, יֵרַע לְבָבֵךְ: הֲלוֹא אָנֹכִי טוֹב לָךְ, מֵעֲשָׂרָה בָּנִים - האם באמת יש כאן נחמה לחנה? האם הוא באמת חשב שזה ירגיע אותה? בכל מקרה עולה שזה כן ניחם אותה כי אח"כ היא אוכלת ושותה... מה הנחמה שחנה מוצאת בכך? (האם זה נאמר לאוזני פנינה - ובכך יש נחמה?) והיא מרת נפש - הזכיר לי את אנשי דוד שהיו מרי נפש (בסיפור נבל הכנעני). האם יש לביטוטי משמעות נוספת מלבד עצבות וקושי?
האם הבכי והכעס של חנה שגורמים לה לא לאכול ולשתות נובעים ממצוקת העקרות (כך תמיד הבנתי), או בגלל שפנינה הציקה לה (כך עולה מקריאה בעיון)? בעקבות הקריאה הזו אני מצליחה להבין את מדרש חז"ל לפיו פנינה הציקה לה כדי שתתפלל... לגבי הפסוק - וַיֹּאמֶר לָהּ אֶלְקָנָה אִישָׁהּ, חַנָּה לָמֶה תִבְכִּי וְלָמֶה לֹא תֹאכְלִי, וְלָמֶה, יֵרַע לְבָבֵךְ: הֲלוֹא אָנֹכִי טוֹב לָךְ, מֵעֲשָׂרָה בָּנִים - האם באמת יש כאן נחמה לחנה? האם הוא באמת חשב שזה ירגיע אותה? בכל מקרה עולה שזה כן ניחם אותה כי אח"כ היא אוכלת ושותה... מה הנחמה שחנה מוצאת בכך? (האם זה נאמר לאוזני פנינה - ובכך יש נחמה?) והיא מרת נפש - הזכיר לי את אנשי דוד שהיו מרי נפש (בסיפור נבל הכנעני). האם יש לביטוטי משמעות נוספת מלבד עצבות וקושי?