If
(חלק א)

../images/Emo79.gif If ../images/Emo79.gif (חלק א)

שירו היפהפה של ווטרס מתחיל את צד ב' של האלבום. השיר המינורי הזה ממשיך במידה מסויימת את הקו של Cymbaline, אבל מסמל גם את התחלת הדרך אל Dark Side of the Moon.
If I were a swan, I'd be gone If I were a train, I'd be late And if I were a good man I'd talk with you More often than I do If I were asleep, I could dream If I were afraid, I could hide If I go insane, please don't put Your wires in my brain If I were the moon, I'd be cool If I were a rule, I would bend If I were a good man, I'd understand The spaces between friends If I were alone, I would cry And if I were with you, I'd be home and dry And if I go insane Will you still let me join in with the game? If I were a swan, I'd be gone If I were a train, I'd be late again If I were a good man I'd talk with you More often than I do​
אם הייתי ברבור, הייתי נעלם אם הייתי רכבת, הייתי מאחר אם הייתי אדם טוב הייתי מדבר אתך לעיתים יותר קרובות מאשר עכשיו אם הייתי ישן, הייתי יכול לחלום אם הייתי חושש, הייתי יכול להסתתר אם אשתגע, אנא אל תשימו את חוטי החשמל שלכם במוחי אם הייתי הירח, הייתי קריר אם הייתי חוק [סרגל], הייתי מתגמש אם הייתי אדם טוב, הייתי מבין את המרחק שבין חברים אם הייתי לבד, הייתי בוכה אם הייתי אתך, הייתי בחוף מבטחים ואם אשתגע [וינעלו אותי במוסד] האם עדיין תרשה לי להצטרף למשחק? אם הייתי ברבור, הייתי נעלם אם הייתי רכבת, הייתי מאחר, שוב אם הייתי אדם טוב הייתי מדבר אתך לעיתים יותר קרובות מאשר עכשיו ----------------------------------------- אני ממליצה לקרוא דברים שכתבו חברי הפורום על השיר במסגרת הסיבוב הקודם של פרוייקט השירים http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles/article.asp?forum=648&a=33246&c=4206&sc=0&ssc=0 להלן חלק מהדברים, שכתב תומר ושכתבתי אני, באותו סיבוב: פינוקיו שמי [the albatross]: שיר זה הוא בעצם מכתב התנצלות לסיד מנקודת מבט של כמה שנים אחרי המאורעות שהובילו לפליטתו של סיד מן הלהקה. במכתב זה הדובר פורק רגשות חרטה ותיעוב עצמי שהחלו בזמן הסילוק והתגברו עם השנים. תחילה, מבהיר הכותב שהוא לא היה רוצה להיות במצב שבו הוא נמצא בזמן כתיבת השיר, וזאת באמצעות שני דימויים. בראשון הוא מדמה את עצמו לברבור, חיית בר ללא כל מחויבויות, שאפילו יכולה לעוף. אם הוא היה ברבור, בלא שום חובות מעיקים שכובלים אותו לחייו הנוכחיים, כבר היה מסתלק מזמן. בדימוי השני הוא מדמה עצמו לרכבת. אם היה רכבת, היה עוצר באחד השלבים בחייו, לא ממשיך באותו המסלול ולא מגיע לאן שהגיע. קודם כל הוא מסביר שאפילו שהוא רוצה, הוא לא יכול להסתלק, ואחרי כן הוא גם מסביר שלא היית לו דרך להימנע מהמצב. אבל למרות הצטדקויות אלו, עדיין יש בו תיעוב עצמי, והאחרון מרים את עצמו במשפט השלישי בפזמון, בו הוא אומר במפורש שהוא לא אדם טוב לפי דעתו, וזה מתבטא בכך שהוא לא מדבר עם בארט מספיק, לא מתעניין בו ולא דואג לו. בבית הראשון הדובר חוזר להצטדקויות. הוא אומר שעכשיו, כמה שנים אחרי, הוא יכול להסתכל אחורה ולהבין איפה טעה, איפה עשה לבארט עוול, איפה היה יכול לפעול אחרת. אבל בעבר, הזמן שבו הבית כתוב, מרוב שהיה עסוק בלהקה ובהצלחתה, לא היה לו אפילו זמן לישון או לפחד, ובטח שלא היה לו זמן לתת לבארט תשומת לב מיוחדת, דבר שעליו הוא מבכה בהווה. הוא מסיים את הבית בהבנה שהוא לא היה חבר טוב, אבל מבקש שאם בארט אי פעם ישתקם, והוא (הדובר) ישתגע (ווטרס, כותב השיר, אכן השתגע בסופו של דבר, והשפיות, או חסרונה, היא מוטיב המופיע בכמה משיריו), כלומר יהיה תלוי בבארט כמו שבארט היה תלוי בו, אז האחרון יסלח לו ולא יחזיר באותה מטבע של אטימות. בבית השני הדובר חוזר לזמן הווה. הוא מדמה עצמו לירח, ואומר שאילו זה מה שהיה, אז עכשיו הוא היה "קול" ורגוע, למרות מה שעשה לחברו הטוב. אבל הוא לא, ולכן עכשיו הוא גועש וסוער. משפט זה בא כנראה כדי להראות שעדיין לא איבד את אנושיותו כליל. אז הוא אומר שאם היה חוק, דבר שביר ביותר בעולמנו, היה נשבר. משפט זה בא כדי להדגיש את מצבו הרגיש וכדי להראות שפועלים עליו כוחות המנסים לכופף אותו. אולי מטרתו היא גם ליצור בבארט הבנה למצבו. לבסוף הוא שוב מראה את אי שביעות רצונו מעצמו, בכך שהוא אומר שהוא לא מבין טוב את האופן שבו אמורים להתקיים היחסים בין חברים, מה שהופך אותו לאדם פחות טוב ממה שהיה רוצה להיות. בבית השלישי והאחרון, הדובר אומר שהוא אפילו לא יכול למצוא זמן לעצמו, כדי לבכות על מר גורלו ביחידות, עם לוח הזמנים הדחוס של הלהקה. לעומת זאת, במשפט השני נאמר, כי אם הוא היה עם ברט, אזי הכל היה בסדר, והוא היה מרגיש בטוח ובבית. במשפט האחרון בשיר, הוא מביע כוונות ודאגות לגבי העתיד. שוב הוא מזכיר את האפשרות שישתגע, ובעקבות כך ייזרק מן הלהקה, כמו בארט בזמנו. הוא שואל את בארט אם במקרה שדבר זה יקרה האם הוא יוכל להצטרף אליו. את השאלה הזו אפשר לצרף לבקשה המופיעה בבית הראשון שאם משהו יקרה לווטרס, בארט לא יזניח אותו כמו ווטרס בזמנו.
 
חלק ב':

ציףציף1000: If הוא, לדעתי, אחד השירים הטובים ביותר שווטרס כתב. לעומת המאסות החברתיות/פוליטיות שכתב בהמשך הקריירה שלו, כאן ווטרס מתמקד באנושיות כפי שהיא במיקרו, ביחסים בינו לבין חברו הקרוב ולכן, לדעתי, הוא מצליח כאן לגעת במהות בצורה הרבה יותר נוגעת ללב ו"נכונה". השיר נכתב באמצע/סוף שנת 1969, והוקלט ל-Atom Heart Mother בינואר 1970. באותה תקופה, כזכור, הפיקו גילמור ו-ווטרס את אלבום הסולו הראשון של בארט. ווטרס סרב להמשיך ולעבוד על אלבום הסולו השני. לדברי ג´רי שירלי, המתופף בשני האלבומים, ווטרס אמר שהוא "לא מוכן לעבור את זה שוב". בשלב הזה כתב ווטרס את If. השיר מבטא, כפי שתומר (פינוקיו) כתב, רגשות חרטה ותיעוב עצמי. אך הוא מבטא גם הרגשת אשמה, חוסר אונים על אי יכולתו לעזור לחברו, וגם אהבה רבה כלפיו. בשלב הזה ווטרס כבר הבין שחברו השתגע. יש לזכור, שבתקופה שבה בארט חלה לראשונה, חברי הלהקה לא היו כלל מודעים לכך. הם חשבו שההתנהגות שלו נובעת מעקשנות ורצון "לקלקל" להם את ההצלחה, בגלל התנגדותו להתמסחרות הבלתי נמנעת. כשכבר הבינו מה קורה, היה מאוחר מדי. בכל מקרה, לא היו להם הכלים לסייע לו, בגלל גילם הצעיר וחוסר נסיונם, והעדר ידע רלבנטי בתחום. הם גם היו מושפעים מתאוריות אנטי-ממסדיות שרווחו באותה תקופה, בגללן הם לא היו מעוניינים להביא לאשפוזו של בארט, דבר שגם בא לידי ביטוי בשיר, כפי שנראה להלן. לכן רואים בשיר את תחושת חוסר האונים של ווטרס ואת רגשות האשמה שלו על שהוא אינו מסוגל לעזור לו (ואולי אף פגע בו) ועצב רב על אבדן הקשר ביניהם. העוצמה שלו גדולה במיוחד כאשר זוכרים שהשיר נכתב תוך כדי ההתנתקות ביניהם, ולא לאחר שנים, כשהיה לווטרס זמן להסתכל על הדברים מרחוק, כפי שהיה ב-Shine On וב-Wish you were here. סגנון הכתיבה בשיר מושפע מאוד מהשירים שבארט כתב באותה תקופה והופיעו באלבומי הסולו שלו. השוו, למשל, לשיר Terrapin מתוך Madcap Laughs. מילות השיר גם הן מתייחסות לשירים של בארט, כפי שאראה להלן. (לינק למילים המלאות, ראו למטה) כך בבית הראשון: הדימוי של הברבור שאוב, אולי, מהשיר Swan Lee – שיר מוקדם של בארט שקיים רק כדמו. ה´רכבת´ מופיעה בכמה שירים של בארט: Gigolo Aunt ואולי יותר בבירור ב-If It’s in You. [אגב, בשיר האחרון מופיע גם הביטוי steel rail, אותו לקח ווטרס בהשאלה לשיר Wish You Were Here. אגב ב´: בשיר WYWH מופיע גם הדימוי של הדגים השוחים באקווריום וכו´ – דימוי הלקוח מ-Terrapin של בארט]. ווטרס משתמש בדימויים אלו כדי להדגיש את המרחק ביניהם – אך לא מתוך רצון להיות רחוק אלא, נהפוך הוא, מתוך עצב על כך שהם מנותקים זה מזה. If I were a good man, I’d talk to you more often than I do – אכן יש כאן ´תיעוב עצמי´ כפי שתומר אומר, או אשמה, על כך שלא עשה די כדי לעזור לו. ווטרס חזר לביטוי הזה ב"החומה", בשיר The Trial, שם אחת הדמויות אומרת לפינק “you should have talked to me more often than you do”. בשיר הזה, כמובן, פינק "עומד לדין" על "פשעיו" נגד הקרובים לו. הקשר בין זה לבין If , הוא ברור. בשורה: If I go insane / Please don’t put your wires in my brain (וכן בבית האחרון בשיר: (if I go insane / and they lock me away / will you still let me join in with the game?) מבוטא החשש שלו מפני השגעון שיגרור, לדעתו, אשפוז וטיפולים בכפיה. באותה תקופה, זה אכן היה המצב במקרים רבים. (גילמור, לפחות, אמר בראיונות שהם חששו מאוד שבארט יאושפז ו"יועלם" בבי"ח פסיכיאטרי. זו כנראה הסיבה שהם ניסו להשיג לו עבודה - הקלטות והופעות - בכל דרך שהיא, עד הסוף). ווטרס אינו שואל כאן אם בארט יטפל בו, אלא הוא פשוט חושש ממה שיקרה – לשניהם. כאן כבר רואים את טשטוש ההבחנה בין שניהם, שהתגבר בשירים מאוחרים של ווטרס, עד השיא ב"החומה". בבית השלישי מופיע, לראשונה, הירח – שיופיע אחר כך בהרבה שירים של ווטרס (ובעטיפות תקליטים שלו וכו´ וכיו"ב). הדימוי הזה לקוח כמעט מילה במילה מהשיר Jugband Blues. כמו אצל בארט, שעשה שימוש בדימוי של הירח לתאר את מצבו הנפשי, ווטרס מזהה את הירח עם שגעון. ראו, כמובן, את Dark Side of the Moon. וכו´ וכו´. הדימוי השני הוא של כלל/חוק או סרגל, והשורה במקור היא If I were a rule / I would bend for you והמשמעות היא, לדעתי שהוא מוכן לעשות הכול עבורו (אבל אינו מסוגל?). If I were a good friend / I’d understand the spaces between friends - כאן ווטרס אומר, בעצם, שבגלל שהוא לא "חבר טוב" הוא אינו מבין מדוע הם רחוקים זה מזה. מסר זה בולט במיוחד בבית הבא: If I were alone / I would cry / If I were with you / I’d be home and dry כאן יש לקרוא את שני הצמדים ביחד, לא לחוד: כשאני לבד, אני בוכה - כשאני אתך, אני במקום מבטחים. If I go insane / will you still let me join in with the game כאן בולטים רגשות האשם של ווטרס על סילוקו של בארט מהלהקה, בעקבות מחלתו. לדעתי, אין כאן פניה לבארט שיתן לו להצטרף אליו - פניה זו מופיעה אולי ב"home and dry" מקודם, וכמובן ב-Shine On You Crazy Diamond, אבל זה כבר סיפור אחר.
 

Shakty

New member
שיר ענק - ללא ספק אחד מהטובים

ווטרס מגלה פה רגישות ונחישות שללא ספק עוברים בכמה רמות את הטפות המוסר הפוליטיות שלו. דווקא בעיני השיר תמיד היה המשך טבעי ל BIDING MY TIME - בגלל המינוריות שלו והטון האישי. ואלי שווטרס שר את שניהם לבד. השיר הזה הוא הסנונית הראשונה ב"הכאה על חטא" שהפלויד עברו על WISH YOU - אולי פה ווטרס העיז להסתכל פנימה בפעם הראושנה. לא שמעתי אותו מעולם מדבר בראיונות על השיר הזה ומה גרם לפתע לאינטרוספקטיבה הנפלאה הזו - אבל כולנו יצאנו נשכרים. בעיני זוהי גולת הכותרת של האלבום הזה - יותר מ FOS.
 

שלום חן

New member
בלדה נחמדה...

שיר פשוט, רגוע, שקט ונחמד, אני לא נכנס לפרשנויות ולשאלות, למה התיחס בעצם המשורר או לתסבכות של ווטרס? אבל עצם השיר, יפה, לא ללחוץ קדימה במערכת ולהעביר שיר.
 

Liorking

New member
שיר ענק!

בלדה יפה עם מלים יפות, ממיטב בית היוצר של Money.
 

Coon Jew

New member
שיר יפה!

מאוד אהבתי את ההתחלה של השיר עם הפריטה על האקוסטית ובמיוחד את הקול של ווטרס שלטעמי ההופעה הווקאלית הטובה ביותר של הפלויד פרט לsee emilyאבל השיר איכשהו מאבד את הכיוון שהתופים נכנסים והסולו לא מי יודע מה של גילמור..
 

new revolution1

New member
שיר באמת יפיפייה..

מופתעת מווטרס.. שיר כך כל מרגש וסוחף. מזדהה איתו כל פעם מחדש, ואני חושבת שכל אחד. לא פעם אנחנו חושבים להיעלם, או מה היה קורה אם.. האם אנחנו אנשים טובים, מה היינו עושים אחרת.. הגיטרה האקוסטית קוסמת לצד המילים והן סוחפות אל העבר, גורמות לנו לחשוב אחרת, לחשוב שנית על המהלכים שלנו, לפחות לי זה עושה.. בין השירים הכי טובים באלבום ובכלל בין השירים הטובים של הפלויד
 

holo

New member
שיר מרגש

ווטרס לדעתי מגיע לשיא שלו ככותב שירים והוא מצליח לכתוב שיר כל כך מרגש, אנושי, שמתאר את הפחדים והחרטות שלו. השיר מאוד אינטימי והליווי השקט של הגיטרה יחד עם השירה החלושה של ווטרס גורמים לך לחשוב על כל מילה בשיר. מה שמיוחד בשיר הזה, לדעתי, זה שהשיר בנוי על סולם מז'ורי, אבל בעצם מביע משהו עצוב, לכן גם השירה עצמה לא הכי ברורה, אם היא עצובה או שמחה, עם נימה של אופטימיות. לפי הבית הראשון בשיר, ניתן להבין שזהו בעצם שיר על חבר, ווטרס מתאר כאן את החרטות שלו ועל כך שהוא מצטער על התנהגותו בעבר. הוא מחשיב את עצמו לבן אדם רע, שלא דיבר עם החבר שלו לעיתים קרובות, לא ניסה להבין אותו ולהקשיב לו. If I were a swan, I'd be gone If I were a train, I'd be late And if I were a good man I'd talk with you More often than I do בבית הזה כבר יש רמזים לזהותו של אותו חבר, ואני מדבר כמובן על סיד, על השיגעון שלו. לדעתי מה שהוא מנסה להגיד בבית הזה, זה שכאשר הוא ישן, הוא יכול לחלום, לברוח לעולם דמיוני. כשהוא מפחד, הוא יכול להסתתר. אבל הוא הוא מפחד להשתגע, כיוון שהוא אף פעם לא היה נתון במצב כזה. הוא מבקש מסיד לא לשים חוטים בראש שלו, אני חושב שהכוונה היא לא לשלוט עליו, כפי שעושים לאנשים משוגעים, אישפוזים בכפייה כמו שעשו לסיד. הוא מבקש סליחה מסיד על זה שהיה אדיש למצבו הנפשי של סיד ולא עזר לו. מצד אחד הוא רוצה להשתגע ולדעת איך זה להיות משוגע, לנסות להזדהות עם סיד. ווטרס תמיד הרגיש צורך להזדהות עם סיד, והוא גם תמיד טען שמה שהפריד ביניהם היה הקו ההדק בין שפיות לשיגעון. מצד שני, הוא פוחד מהתוצאות שעלולות להיות לזה, אחרי שראה מה קרה לסיד. If I were asleep, I could dream If I were afraid, I could hide If I go insane, please don't put Your wires in my brain ושוב, בבית הזה, יש דימויים על החרטה העמוקה של רוג'ר ווטרס. השורה בסוף השיר לדעתי היא אחת השורות הכי יפות ומרגשות שרוג'ר ווטרס כתב. הוא מביא כאן צער עמוק שוב, על זה שהוא לא מבין את היחס שאמור להיות בין חברים קרובים, הוא מרגיש מרוחק מחבר טוב שלו, והוא מאשים את עצמו בכך, הוא טוען שאם הוא היה איש טוב הוא היה שומר על קרבה בינו לבין חברו וכך לא היה מרגיש מרוחק כל כך. הוא היה מבין איך צריכים להיות היחסים והקרבה בין חברים. If I were the moon, I'd be cool If I were a rule, I would bend If I were a good man, I'd understand The spaces between friends כאן הוא מביע הזדהות עם סיד. הוא לא רוצה להיות לבד, ננטש. הוא שוב מביע רצון להשתגע, להיות עם סיד, הוא מבקש מסיד שלא ידחה אותו אם ישתגע, הוא מראה כאן שהוא שם לב לטעותו בעבר- הוא חשב שסיד סתם מתנהג מוזר ולא ניסה לעזור לו, להיפך, רק החמיר את מצבו. הוא רואה את השיגעון כמשחק, והוא רוצה להצטרף אליו..דימוי מעניין. If I were alone, I would cry And if I were with you, I'd be home and dry And if I go insane Will you still let me join in with the game? ולבסוף, חזרה לבית הראשון.. If I were a swan, I'd be gone If I were a train, I'd be late again If I were a good man I'd talk with you More often than I do
 

avki

New member
../images/Emo45.gif יפה מאד. תמיד אהבתי את הפרשנות

שלך גל.
 

FuryUri

New member
הקבלה ל The trial ?

יש את ה : If i were a good man I'd talk to you more often than I do ו ב the trial יש את You should have talk to me more often than you did but no! חושבים שזה בכוונה? כי אפשר קצת לקשר :p
 
בהחלט אפשר לקשר

זו היתה ה"אשה" בשיר שהאשימה את פינק שלא דיבר אתה מספיק, נכון? נדמה לי שקראתי על הקישור בין הציטוטים האלו, באיזשהו מקום.
 

thezanani

New member
אם

אני חושב שאפשר להגיד על ווטרס שהוא הדיוט,גידם,קשיש מתוסבך,עמיר פרץ עם ג'ל,עיקר גאוותה של רמדיה ותינוק מגודל.אבל כמו המנוולים הגדולים ביותר.הוא לא שקרן. "אני רואה בעצמי את אחד מחמשת הכותבים הגדולים של הרוק" ונאמר אמן. בהחלט היה מקום להרחיב את היריעה על הרקע הטראומתי,המכות בבקו"ם ושאר מרעין בישין.אך במקרה של הליריקה היפה והעדינה ביותר שנכתבה בתקופת פוסט בארט ועל בארט,אני סבור שפשוט אפשר להביט במילים. אין צורך להעמיק,לנתח ולשמן מושאים.בשירים טובים באמת פשוט מביטים.(בדיוק כמו נשים,ציף זה היה בהלצה,הומור,די!מצטער!יולי תמיר רולז!11) ואחרי ההבטה הראשונית בליריקה הנוגעת הזאת,והראשונה מבין רבות שיהפכו גסות וקרירות יותר ויותר עד הגילוי העצמי בWYWH.בשירים של רוג'ר,במיוחד על בארט,יש מן משחק ילדים שכזה של מתיחת קו בין הנושא לנשוא,בין המכה למוכה ובין הנוטש לננטש.עשרות דימויים מתרוצצים בין האלבומים ומעידים בעיקר על חברות אמיצה וכנה,ואכזבה עמוקה מווטרס מעצמו ומסיד. אם היו שואלים אותי איפה להציב את השיר הזה.הייתי עונה בהחלטיות גמורה-WYWH רצועה 2,אבל רוג'ר כנראה גם מצא סחב אחריו מפלגות נגד עישון אז אפשר לראות את היופי של התזמון פה.המקרה כה טרי בראש.הדימויים כה צעירים,נקיים,ראשוניים,חיים.תובנה,בלבול וכעס כה טריים,שגם בלי קולות מהמכונית של גילמור וסולו הפוגע בפריון,גורמים לי לאהוב את השיר הזה כל כך. הביטו. If I were a swan, I'd be gone If I were a train, I'd be late And if I were a good man I'd talk with you More often than I do תמיד ראיתי בבתים האלו,מן הלכאה עצמית שכזו,אך לא במובן שהייתי משנה הכל או חוזר אחורה בזמן.אלא במובן הילדותי יותר,הפשוט. אם הייתי ברבור,הייתי נעלם לך.ואם הייתי רכבת הייתי מאחר.מן השלמה עם הגורל,התפכחות רגשית ווידוי נוקב 2 דימויים של ילד בן שנתיים. "וזו בעיני אחת מהשורות הטובות ביותר של פינק פלויד מיום זה ועד בואו של מוריסון צדקנו".הייתי חייב. אך אם היו לי את הערכים הבסיסים,האנושיים והבלתי כתובים בין 2 בני אדם,הייתי מקשיב לך.הייתי שומע את הצעקה שלך. If I were asleep, I could dream If I were afraid, I could hide If I go insane, please don't put Your wires in my brain באותו משקל ווטרס ממשיך את הדימויים.אך כאן אני רואה מן עלית מדרגה,חשיפה טיפה כואבת יותר.מן הבית הזה,בניגוד לראשון,היותר מטושטש,ווטרס מדבר על המצב הנפשי שלו,במילא התרועע. אם הפתרון היה בשינה,הוא היה יכול לשקוע בחלום ורוד,חסר חוקים נוקשים וחבר המתדרדר.אם המצב שלו היה פחד,הוא בקלות היה יכול להתחבא.מן המפיק,מסיד ומעצמו. אך המצב הרבה יותר עמוק ובלתי פתיר.והשגעון,כרגיל,הוא המוצא היחידי והמבעית מכולם. ... If I were alone, I would cry And if I were with you, I'd be home and dry And if I go insane Will you still let me join in with the game? הנימה הילדותית פה מבוללת עם אלף ואחת האנלוגיות הדמויים והמיתוס של סיד בארט.אך אין פה סיבה לחשב כרונולוגית את תאריך שבירת המנדולינה,הבאת מכתבי מחשבה של סיד מהיסודי ושאר פריטים זניחים. מספיק להביט.2 חברים,טירוף,געגוע. רק להביט.
 

avki

New member
../images/Emo45.gif מדהים!

בדיוק את כל מה שהיה חסר לי ורציתי להגיד על השיר הזה, אתה אמרת בעצמך!! כל הכבוד, זה פשוט משלים את התמונה! שבת שלום!
 

itaikuskus

New member
נהדר

מבחינה מוסיקלית, השיר הוא מג'ורי לחלוטין, ואין בו אף אקורד מינורי אחד, אבל בכל זאת הפלויד יודעים לתת את ההרגשה האינטימית הזאת, המלים החזקות, העצובות, המהרהרות, המתחרטות, הפחדים של ווטרס, החוב שהוא חש לסיד, ומצבו הכללי באותה תקופה. שיר נהדר.
 
למעלה