לא שירה אבל עונה לך בכל זאת
אני מניחה שהיא מתכונת לזה שקשיי הויסות שלו את עצמו מתבטאים בין היתר במה שנקרא בשפה של המרפאות בעיסוק "מגע עמוק" שזה להבדיל ממגע "טקטילי" שהוא מעל פני השטח (או העור), תחושות פנימיות יותר שמושגות על ידי חיבוקים חזקים, קפיצות חזקות, סחיבה של משאות כבדים שמפעילים את המערכת הזו - מגע עמוק כשמו כן הוא. זה לא שפתאום הוא צריך את זה, אלא שאם לאורך זמן הוא לא מקבל את זה ברמות המתאימות לו, שהן כנראה בגלל חוסר היכולת לווסת באופן עצמאי, רמות גבוהות מהרגיל, אז הוא נכנס לאיזה "חוסר איזון" חוסר שקט. שהרי מערכת החושים נועדה לעזור לנו להתמודד עם כל הגירויים שמסביב, כך שנצליח לשמור על איזון מסוים, ולא כל פעם "להסחף" אחרי מה שיש בחוץ. ילדים שיש לה קשיים בויסות החושי לא מצליחים לעשות את זה לא כי הם לא רוצים, או כי זה איתות שלהם על מצוקה, אלא כי יש מצוקה אמיתי וחוסר יכולת של המערכת העצבית לעשות את זה. מי שנמצא בטיפול ומקבל הדרכה, וזה אכן תאור של חוסר האיזון שלו (לכל אחד יש פרופיל סנסורי אחרת, וכל אחד שמאובחן עם קשיים בויסות החושי, יש לו קשיים אחרים מסוגים שונים, לא בהכרח כולם ככה) - אז אם לא דואגים לעשות לו פעילויות כאלו בעוצמות שהוא צריך אותן, הוא יכול באמת להכנס ללופ הזה של לחפש את הגירוי התחושתי שהוא צריך, מה שמהצד נראה כמו סוג של השתוללות לא מבוקרת, ילד לא מרוסן, הורים חסרי גבולות, או "דרך התמודדות עם בעיה אחרת, למשל קנאה"
אני מניחה שהיא מתכונת לזה שקשיי הויסות שלו את עצמו מתבטאים בין היתר במה שנקרא בשפה של המרפאות בעיסוק "מגע עמוק" שזה להבדיל ממגע "טקטילי" שהוא מעל פני השטח (או העור), תחושות פנימיות יותר שמושגות על ידי חיבוקים חזקים, קפיצות חזקות, סחיבה של משאות כבדים שמפעילים את המערכת הזו - מגע עמוק כשמו כן הוא. זה לא שפתאום הוא צריך את זה, אלא שאם לאורך זמן הוא לא מקבל את זה ברמות המתאימות לו, שהן כנראה בגלל חוסר היכולת לווסת באופן עצמאי, רמות גבוהות מהרגיל, אז הוא נכנס לאיזה "חוסר איזון" חוסר שקט. שהרי מערכת החושים נועדה לעזור לנו להתמודד עם כל הגירויים שמסביב, כך שנצליח לשמור על איזון מסוים, ולא כל פעם "להסחף" אחרי מה שיש בחוץ. ילדים שיש לה קשיים בויסות החושי לא מצליחים לעשות את זה לא כי הם לא רוצים, או כי זה איתות שלהם על מצוקה, אלא כי יש מצוקה אמיתי וחוסר יכולת של המערכת העצבית לעשות את זה. מי שנמצא בטיפול ומקבל הדרכה, וזה אכן תאור של חוסר האיזון שלו (לכל אחד יש פרופיל סנסורי אחרת, וכל אחד שמאובחן עם קשיים בויסות החושי, יש לו קשיים אחרים מסוגים שונים, לא בהכרח כולם ככה) - אז אם לא דואגים לעשות לו פעילויות כאלו בעוצמות שהוא צריך אותן, הוא יכול באמת להכנס ללופ הזה של לחפש את הגירוי התחושתי שהוא צריך, מה שמהצד נראה כמו סוג של השתוללות לא מבוקרת, ילד לא מרוסן, הורים חסרי גבולות, או "דרך התמודדות עם בעיה אחרת, למשל קנאה"