מה דעתך על ביטול המצרף?

lovecrime

New member
לדעתי זה לא ממש טוב

אם השקעת בבית הספר ובבגרויות למה לעשות עוד מבחן? לדעתי זה סתם בזבוז של כסף ושל זמן...וכל ה-12 שנים בבית ספר משתקפים במבחן אחד שיקבע לך את העתיד? המצרף נתן את האפשרות לעשות פסיכומטרי אבל אם ביטולו אין לך אפשרות בחירה ....
 

ChipsMan

New member
אני בכלל לא אוהב..

את הרעיון של סינון מועמדים לפי בחינות שאין כל קשר בינן לבין המקצוע שהולכים ללמוד. וגם אם יש, הוא מאוד רופף. הדבר ההגיוני לעשות הוא מבחן קבלה שונה לכל פקולטה.
 
כאן בא הקטע שאסור שכל המשקל

יהיה על הבגרויות והביה"ס לימודים בביה"ס ובאוניברסיטה (אמורים) ליהיות שונים... ואין בייניהם קשר. ישנם הרבה אנשים שהוציאו בביה"ס ובבגרויות ציונים גבוהים ומתלוננים שהרבה יותר קשה להם באוניברסיטה.. זה פשוט שונה... הפסיכו בא לבדוק סקילים של הבן אדם בשביל שהאוניברסיטה תדע את מי לבחור... נכון זה מגעיל ולא הוגן אבל ככה זה.. וככה זה צריך ליהיות הטובים צריכים להיבחר. אתם מסכימים שבן אדם שהוציא 600 בפסיכו יצליח יותר טוב\בקלות מאשר בן אדם שהוציא 400? גם במקצועות לא מדעיים ומקצועות שהבחינה לא בודקת???? נכון שאפשר ללמוד לפסיכו אבל כאן בא הקטע שבשביל להוציא ציון ממש טוב צריך גם כשרון בנוסף לחרישה יפה... ובקשר שלמבחן אחד שקובע את העתיד... את הפסיכו אפשר לעשות כמה פעמים שרוצים. אבל מה לעשות שזה מבחן שצריך... את המבחנים הפסיכוטכניים בצבא עושים פעם אחת... אותם אי אפשר לשפר והם כן קובעים מה הולכים לעשות במשך שלוש שנים או אפילו יותר בצבא... זה הוגן??
 

ChipsMan

New member
זה עדיין טיפשי.

אני לגמרי מסכים איתך שהטובים ביותר הם אלה שצריכים ללמוד. ואני בטוח שאתה מסכים איתי שמבחני קבלה שונים לכל פקולטה היא הדרך הנכונה לבחור את הטובים ביותר.
 

ailag

New member
-=-=-

א. הבגרויות לא משקפות 12 שנה של לימודים. הייתי מצטיינת במיוחד ביסודי, ובכ"ז יש לי 70 בהסטוריה .. ב. למה? כי האוניברסיטאות רוצות לדעת את מי לקבל. אם אתה חכם, אז אתה רוצה שהאוני' תקבל אותך למקצוע ולא איזה דביל שגם ניסה. בשביל זה צריך לדרג אותך לעומת הדביל, ולא אותך בצורה אבסולוטית. הבגרויות בודקות כמה אתה חרשן, הפסיכי בודק כמה אתה יכול בלי לחרוש (בתאוריה), וביחד האוני' מקבלת מדד די טוב בקשר לזה שצריך לקבל אותך. ולא את הדביל. מה גם שיש רמאויות בפסיכי. אם במבחן במתמטיקה של אותו דביל נתנו להעתיק, הוא יכנס לאוני' במקומך. זה פייר? אגב, שמעתי שהיו מבחני כניסה פר פקולטה פעם.. חוץ מזה אני לא יודעת על הנושא.
 

ailag

New member
ד"א, הדעה שלי

מפורטת כאן. כי לא היה לי כוח לחזור על הכל, ולהדביק לכאן זה לא רציני..
 

ChipsMan

New member
זה לא משנה מה הפסיכומטרי מודד...

הוא עדיין לא מדד לסיכויי הצלחה באקדמיה (וזה בדיוק מה שהוא מתיימר להיות). אף פרק בפסיכומטרי לא מודד, לדוגמא, את מה שצריך למדמ"ח. מה שצריך בשביל המקצוע הזה הוא בעיקר הרבה אינטואיציה ויצירתיות. כל קשר בין היכולת לפתור כמות גדולה של בעיות קטנות בזמן קצר לבין מי שיש לו פוטנציאל להצליח במדמ"ח מקרי בהחלט. יכול להיות שהפסיכומטרי מודד אינטלגנציה, ויכול להיות שלא, אבל הוא בכלל לא מדד לסיכויי ההצלחה באקדמיה. הוא סתם עוד אמצעי סינון של מועמדים.
 
הייתי אומר שהוא...

כן מודד באופן מאוד כללי וגס. מה לעשות ש-"מאוד כללי וגס" לא צריך להיות המדד... פייד! נ"ב בקיצור-אתה צודק.
 

nosa85

New member
קראתי ת'כל ../images/Emo13.gif והנה תגובתי../images/Emo26.gif

(אני שמחה שהדיון התפתח - יצאתי מהבית וכשחזרתי כבר מצאתם תחליף לפסיכו
אתם מהירים אנשים
) טוב, אז ככה.. אני התכוונתי לדעתכם על הביטול עצמו, בקשר אליי, אני בעד
, המצרף באמת הראה את יכולת החרישה של התלמיים ולא מדד בכלל יכולת, ושמעתי שבאונבירסטאות מתכוונים לעשות ניתוח לנתונים אודות הציונים של כל התלמידים שהתקבלו השנה ללימודים באוניברסטאות ע"פ שיטת המצרף כדי לבדוק אם הוא באמת משקף (אני כמעט בטוחה שזה יצא בכלל לא משקף את יכול ההצלחה שלהם..) הביטול היה די מהיר, ואני חושבת שזה הרס להמון אנשים את התכנון, כי הם צירכים להתחיל ללמוד לפסיכו' שוב.. לדעתי הם היו צריכים להודיע כבר לפני שנסגרו מועדי ההרשמה לקורסים השונים, כמו באוניברסיטת חיפה שהודיעו כבר מתחילת אקטובר שבשנה הבאה לא יקבלו תלמידים לפי מצרף.. בקשר לשיטה שהציע אלכס, עיקרונית זה נראה ממש היגיוני, אבל לא בר-ביצוע, קח למשל תלמיד אחד שהיה במגמת סוציולוגיה בתיכון, ובחר ללמוד הנדסת חשמל כתואר אקדאמי (זה באמת שינוי חריף
אבל יש המון אנשים שלא ממשיכים בכיוון של התיכון) אז מבחן קבלה כזה יהיה באמת בעיה, כי אין לי רקע בתחומים מדעיים, וזה לא צריך להוות מכשול בדרכו.. וכולם מכימים שבכיתה י' אף אחד (כמעט) לא יודע איך הוא ירצה "לבלות" את עתידו המקצועי
גם כן הבעיה שהזכירה מיוזיק, אדם שינסה להתקבל לכמה פקולטות יאלץ לעבור כמה מבחנים שונים וזה לא יהיה קל.. AS TO THE פסיכו', המבחן הזה לדעתי, הוא לא מדד אנטלגנציה, למרות שדרוש קצת כדי לפענח את השאלה ומצוא דרכים יצרתיות כדי לפתור, אז אם באים בלי הכנה זה באמת מודד אחרת, מי שרוה למדוד עד כמה חכם הוא יכול לעשות מבחן IQ.. אחרי 2 מפגשים בקורב לפיכו הבנתי שזה מבחן חרישה, (מספיק לראות את כמות חומרי הבית שהמדריך נתן לנוו -
למה לי להיזכר...
) הפסיכו יכול למדוד, עבודה תחת לחץ, כושר ריכוז וסיבולת
יותר מאנטלגנציה וגאונות... וואיי.. זהו מספיק (לי זה באמת יצא חיבור אוהד
) לילה טוב כולם
 
הערה קטנטנה../images/Emo26.gif

גם היום נדרשים בפקולטאות מדעיות-הנדסיות מקצוע ריאלי אחד או לפחות מתמטיקה מורחבת כתנאי הרשמה ולכן זה לא מדוייק מה שכתבת...הרי מעטים(יחסית-לא אמרתי שהם לא קיימים אלא רק יחסית)הם האנשים שלמדו משהו הומאני בשילוב עם ריאלי או אפילו עם מתמטיקה מורחבת...כלומר, אני בא להגיד שרוב האנשים שנרשמים לאוני', לדעתי, הולכים בכיוון כללי (נגיד "הומאני" או "ריאלי") זהה לזה שבו הלכו בתיכון... מלבד זאת, מסכים איתך
 

ChipsMan

New member
ועוד הערה קטנה ../images/Emo13.gif

לא אמרתי מה צריך להיות התוכן של מבחני הכניסה לכל פקולטה. המבחן צריך לבדוק את המיומנות הדרושה להצלחה בפקולטה ולא רקע במקצוע.
 
למעלה