Paley's Watch
כידוע בשנת 1982 פירסם הכומר William Paley בספרו "Natural Theology", טיעון לקיומו של אלוהים על פי בחינה של העולם, והבנה כי העולם הוא מתוכנן. Paley מתחיל באומרו שכאשר אתה מסתובב בשדה ורואה אבן מונחת על הקרקע זה יהיה לבטח אבסורדי לשאול עצמך כיצד האבן הגיעה לשם, ומה גם שד"כ אנשים אינם נוטים לשאול שאלה שכזאת, אך בכל זאת זה סביר יהיה לומר שהאבן הייתה מונחת שם מאז ומעולם, למרות שאי אפשר לתת תשובה חד-משמעית לשאלה הזאת. ואז הוא ממשיך שם ואומר, שאם במהלך טיולך נתקלת בשעון יהיה זה הגיוני להעלות את השאלה "כיצד השעון הגיע לשם?", והוא אומר שההנחה אשר הייתה תקפה עבור האבן לא תקפה עבור השעון מאחר והשעון מפגין חזות של תכנון, והוא גם אומר שיש לשעון חלקים רבים הפועלים ביחד, וביחד הם גורמים למחוגים לנוע ולהציג את השעה. ראוי יהיה לציין שבאותה התקופה בה Paley חי הומצא שעון הכיס. ו-Paley ממשיך שם ואומר:
כידוע בשנת 1982 פירסם הכומר William Paley בספרו "Natural Theology", טיעון לקיומו של אלוהים על פי בחינה של העולם, והבנה כי העולם הוא מתוכנן. Paley מתחיל באומרו שכאשר אתה מסתובב בשדה ורואה אבן מונחת על הקרקע זה יהיה לבטח אבסורדי לשאול עצמך כיצד האבן הגיעה לשם, ומה גם שד"כ אנשים אינם נוטים לשאול שאלה שכזאת, אך בכל זאת זה סביר יהיה לומר שהאבן הייתה מונחת שם מאז ומעולם, למרות שאי אפשר לתת תשובה חד-משמעית לשאלה הזאת. ואז הוא ממשיך שם ואומר, שאם במהלך טיולך נתקלת בשעון יהיה זה הגיוני להעלות את השאלה "כיצד השעון הגיע לשם?", והוא אומר שההנחה אשר הייתה תקפה עבור האבן לא תקפה עבור השעון מאחר והשעון מפגין חזות של תכנון, והוא גם אומר שיש לשעון חלקים רבים הפועלים ביחד, וביחד הם גורמים למחוגים לנוע ולהציג את השעה. ראוי יהיה לציין שבאותה התקופה בה Paley חי הומצא שעון הכיס. ו-Paley ממשיך שם ואומר:
'The inference, we think, is inevitable, that the watch must have had a maker; that there must have existed, at some time, and at some place or other, an artificer or artificers who formed it for the purpose which we find it actually to answer; who comprehended its construction, and designed its use.'
ובאמצעות האנלוגיה הזאת Paley ממשיך וטוען שהעולם מראה על מידה מסוימת של תכנון ומורכבות, ולכן מוכרח לפי Paley שיש לעולם מתכנן. יש מספר בעיות עם הטיעון של Paley: (1) המסקנה שהשעון תוכנן ועוצב לא תפגע אילו מוצא השעון מעולם לא נתקל בשעון מעודו. (2) המסקנה שלשעון יש מתכנן לא תפגע אילו השעון לעיתים היה מתקלקל, או היה מקולקל. (3) המסקנה שהשעון תוכנן לא תפגע אילו היו מספר חלקים שאופן פעולתם לא היה נהיר לנו. ו-Paley גם ממשיך וטוען שזה יהיה אבסורד לחשוב שהשעון הופיע סתם כך מהאויר הדליל, על ידי זה שהצטרפו כל חלקי השעון אלה לאלה באופן רנדומלי לחלוטין ויצרו שעון, וכך באותו אופן לפי Paley יהיה זה אבסורד לחשוב שהעולם הופיע סתם כך מן האויר הדליל. נתתי כאן את הרקע והסבר טעונו של Paley, ואני מעונין להתמקד כאן ב-"עיצוב" כביכול הנראה בגוף האדם, לכאורה נראה, ובמבט ראשון שכשם שהשעון מאוד מורכב, והוא מראה על מתכנן, כך גם גוף האדם מראה על מתכנן.. אבל, רגע! בתום 63 שנה מאז Paley פירסם את טעונו בספרו, הגיע הנטורליסט צ'ארלס דרווין ופרסם בספרו "Origin of the species" את ההסבר הטבעי להיווצרותו של האדם והמגוון הביולוגי, דבר ששמט את הקרקע מתחת לטעונו של Paley.. מי שמעונין יכול לעיין בספרו של William Paley -פה- ומי שמעונין למצוא הפרכה לטעונו של William Paley יוכל לעיין -כאן- לא פתחתי הודעה זאת לחינם, ובכוונה לא צירפתי לכאן גם הפרכה ממוקדת לטעונו של Paley, אך אני מעונין להראות, ואת זה אעשה יותר מאוחר, כי גם בגוף האדם אשר מורכב מחלקים רבים הפועלים במשולב יחדיו יש פגמים, ויש חלקים אשר אופן פעולתם יכול היה להיות טוב יותר. בהודעה הבאה, שתפתח על ידי בעוד זמן מה, אציג כאן את הבעיות הקיימות בגוף האדם, ואת התכנון הלקוי וחסר האופטימליות אשר לוקה בו גוף האדם.