question....

טכניקת נגינה בגיטרה

היא דבר מישני לחלוטין????????!!!!!!!!!?????????!!!!!!!
 
כן

טכניקת נגינה בגיטרה היא דבר משני ברוק. אפשר להיות רוקיסט מדופלם, וגיטריסט מחונן, בלי "טכניקה". לא צריך מהירות, לא צריך עוצמה, לא צריך אינטנסיביות - רוק זה לא ספורט. מספיק לדעת שלושה אקורדים. מה שחשוב זה מה יש לך להגיד, מבחינה אמנותית, ואם אתה מצליח להעביר את זה בצורה אפקטיבית.
 

wish i was here

New member
לא זה לא נכון

טכניקה היא אחד מהדברים החשובים ביותר שעושים גיטריסט,וטכניקה ומהירות על גיטרה הם דברים שוני.אני יודע שאת מבינה הרבה בפינק פלויד אבל אני בספק אם אי-פעם החזקת גיטרה חשמלית אז נראה לי שפה את צריכה להודות שאת טעית...טכניקה היא אחד מהבסיסיים ביותר לגיטריסט
 
כנראה שלא הבהרתי עצמי מספיק

טכניקה זה דבר שיש לכל נגן גיטרה (וכל נגן כלי שהוא), אבל רוק טוב אינו נבחן עפ"י הטכניקה של הנגנים. אין טכניקה שהיא "טובה יותר" מאחרת: מה שחשוב זה מה האמן רוצה להביע, ועד כמה הוא אפקטיבי. לא צריך להיות גיטריסטים כדי לדעת את זה.
 
נכון שברוק הטכניקה היא לא הדבר

שאנשים בודקים לעומק אבל אפילו אם לא שמים לב לזה שתי להקות יכולות לבצע את אותו שיר בצורות שונות לגמרי
 

ecotest

New member
כנוסע מתמיד

במסלול החיים בכלל, וכנגן גיטרה בפרט, אני אומר שטכניקה היא דבר הכרחי. מובן שאין טכניקה "טובה יותר" מאחרת. ברם, שליטה במגוון נרחב של סוגי טכניקה, מאפשרת "הרחבת התודעה הנגינתית", כלומר - להביא לידי ביטוי רעיונות יצירתיים שונים. טכניקה במובנה הרחב, היא כלי ביטוי של הקולות שאנחנו כנגנים שומעים בראשינו. גם לדג טכניקת נגינה ייחודית הרשומה בטאבו על שמו: טכניקת ה- Bending (כיפוף מיתרים - אם את מבינה את כוונתי). אם תרצי, ניתן להמשיל טכניקה לראש ורעיון יצירתי ללב. כמוציא לפועל של שני אלו יחדיו (כדוגמת דג), אחד לא יכול להתקיים ללא השני. היפה אצל דג לדעתי הוא, שהפך את מגבלותיו ליתרונו, כלומר - לפיתוח קול ייחודי משלו שמפריד אותו משאר נגני הגיטרה. דבר שמזכיר לי כי אמר בראיון שצרפתי שעליך להשתמש בכשרון שיש לך ובכל האמצעים העומדים לרשותך על מנת להביאו לידי ביטוי. אמירה יפה שאפשר להתייחס אליה מעבר לאספקט הצר עליו אנו דנים.
 

ecotest

New member
היו גם היו

אלא שדג לקח את זה צעד קדימה והפך את הטכניקה למרכיב דומיננטי ושולט בנגינתו. כשאתה שומע סולו שלו, אתה יודע (אתה יודע?) שזה הוא.
 
כל נגן מנגן אחרת, כי הוא בן אדם

שונה. אין שני נגנים שמנגנים אותו הדבר. קרא לזה "טכניקה" אם תרצה... ברור שלכל נגן יהיה את זה, מעצם העובדה שהוא או היא מנגנים בכלי, ומבטאים דרך הכלי את כשרונם הייחודי. בדיוק מהסיבה הזו, טכניקה אינה רלבנטית כקריטריון לאיכות היצירה - כי היא מובנת מאליה. השאלה לכן היא לא "איך" הנגנים מנגנים, אלא "מה" הם מנגנים: מה הם מעבירים לנו, מבחינת אווירה, רעיונות, רגשות.
 

ecotest

New member
אנו רואים עין בעין

(עין הדג?) את העובדה שטכניקה אינה רלבנטית כקריטריון לאיכות היצירה. דיברתי על אופן התפתחותו של דג כנגן גיטרה, בהתבסס על כשרונו ואופן השימוש שלו באפקטים.
 

חרטושה

New member
../images/Emo45.gif

גם חיפשתי וגם מצאתי, אבל דברים אחרים, לצערי בלי לינק, שמזכירים כל מיני דברים שדיברנו עליהם פה בשרשור הזה בכלל, אבל כוח להקליד כרגע- אין לי. כמה דברים תפסו אותי במה שהוא אומר בראיון המצורף: There are moments when it's nice to use speed as an occasional punctuation. To get that crisp and clean and precise between other moments would be something nice to do. But I've never been happy with the way I play. (אה-הא!) was trying to learn 12-string acoustic guitar like Leadbelly at the same time I was trying to learn lead guitar like Hank Marvin and later Clapton. קלפטון הוא בן זמנו של גילמור. למרות שהאיש מדורג בין 100 הגיטריסטים הטובים בעולם, או מה שזה לא יהיה, האם הוא מרגיש שווה בין שווים? גם בראיונות שמצאתי גילמור מדבר על הממד של ההתנסות . ההתנסות בצליל, ען הגיטרה, כמובן שהתוצאה הסופית צריכה להיות מלוטשת, אבל כשהוא נכנס לאולפן זו הכוונה.
 

wish i was here

New member
אז אפשר אולי בין השאר

להגדיר את פינק פלויד כחלוצי המוזיקה האלקטרונית? שבעצם הפלויד אחראים לכל הטראנסים והזבל ששומעים היום במועדונים?
 

vegetable man

New member
במידה רבה מאוד

כמו שיש להקות רוק היום שמושפעות מהפלויד, יש סצינת טראנס (ובכלל מוסיקה אלקטרונית), שהתפתחה בתחילת הניינטיז, והושפעה, בין היתר, ישירות מהפלויד. בשנת 94' יצאו גירסאות אלקטרוניות מחתרתיות (שאני אישית ממש אוהב) לחלק מאלבומי הלהקה. בין ההרכבים המושפעים (והמצויינים בעיני) במהלך שנות ה-80 וה-90: The Orb, Enigma, The Teardrop Explodes , William Orbit, Appex Twin, Air ובעצם, יש כ"כ הרבה...
 
נכון מאוד, ובנוסף

הטראנס הפסיכודלי, לא שהפלויד התחילו את הפסיכודליה אבל הם היו מחלוציה הבלתי מעוערים בסצינה הלונדונית
 

NIR Y

New member
טרנסים

יכולה להיות מוזיקה ממש טובה פשוט צריך לשמוע את זה במקומות הנכונים, ואני חושב שאתה מתכוון להאוסים שזה מה ששומעים במועודנים.
 

vegetable man

New member
נכון, רק הערה קטנה

אין כזה דבר טראנסים או האוסים. יש טראנס (כשם שאין ג'אזים...). בלי קשר, גם האוס זו מוסיקה לגיטימית (בייחוד ניו יורק האוס), תלוי מי עומד מאחורי הצלילים.
 

NIR Y

New member
תודה

אתה יכול להסביר לי בדיוק למה אתה מתכוון אין ג'אזים. ולאן היית משייך את כימיקל ברדרז (שאני מאד אוהב) ?
 

vegetable man

New member
כוונתי

שטראנס, כמו האוס הוא סגנון מוסיקה. אם מישהו עושה מוסיקת רוק או ג'אז, אתה לא אומר שהוא עושה רוקים, או ג'אזים, נכון? כך לא נכון לומר טראנסים. קשה לשייך את האחים הכימיקליים לסגנון מסוים. הם פיתחו מאוד את המוסיקה האלקטרונית מהבחינה שעשו אותה יותר נגישה לקהל, פחות מנוכרת. אני חושב שאפשר לזהות אצלם רוק, טכנו-האוס, היפ-הופ, פאנק, פופ, מוסיקת נשמה - הכל בעטיפה של מוסיקה אלקטרונית.
 
למעלה