The
at the Gates of Dawn

מה זה השאלה הזאת ?

זה כמו שאני אשאל, למה צריך את תפוז שיש כבר את וואלה ? אתה באינטרנט. יש פה יותר מ700 פורומים על פינק פלויד.
 

melancholy man

New member
זה אינטרנט

איש הישיר בעיניו וגו', וכמו שאמרו חז"ל may the best forum win ולא אין לי ספק איזה פורום זה יהיה
 

rainbow demon

New member
סוף כל סוף קיבלתי את גליון Q המיוחל

אמנם עוד לא ראיתי אותו (אני לא נמצא בבית במשך השבוע, לימודים אתם יודעים), אבל אמא שלי מסרה לי שהוא הגיע במלוא הדרו בדואר רשום היישר מהמו"ל:)
 

MellowShip

New member
בואו נחלוק ../images/Emo32.gif

מזמן לא היה פה איזה שירשור המלצות לדיסקים שאנחנו רוצים שאחרים יכירו.. אז בואו נחלוק בידע שלנו ושכל אחד ימליץ על הדיסקים האחרונים שהוא אהב (לא צריך להסחף, שניים שלושה יספיקו..). אז הנה ההמלצות שלי Brand X - Moroccan Roll האלבום הכל כך מצויין של ברנד איקס (מבית היוצר פיל קולינס) פרוג מזרחי משובח ומצויין... Oi Va Voi - Laughter Through Tears אלבום פשוט מקסים שיצא להרכב הלונדוני שמורכב מ 6 יהודים.. אלבום עם המון מוזיקה מטמטמת..מצ'יל אואט עד ללידנו..ומרגאיי עד לקסם שבכלייזמרים היהודיים. ממש מומלץ (במיוחד למי שיש לו קשר חזק ליהדות)! ואחרון חביב מישהו משלנו.. שלמה גרוניך - צמר גפן מתוק פשוט יצירת מופת האלבום הזה! גם בו יש הכל..מהפרוגרסיב הפסיכודלי שהוא עשה דרך הבוסה נובות שלו ועד לשירי הזימה שלו (הפרי אותי!!!!) עכשיו תנו בראש עם כל הבא ליד(
)...חסר לי מוזיקה חדשה ומדליקה..
 

MellowShip

New member
לא באופן רשמי..

בוא נעשה את זה בלי כל הבילבולים באמצע.. פשוט המלצות על דיסקים נטו..
 
אני מבקשת להשאיר את שרשור ההמלצות

לימי שישי בלבד, עד שאחזור. תודה. ובהזדמנות זו: אם כבר ממליצים, עדיף לנמק - מדוע האלבום טוב? מדוע הספר גרם לכם לחשוב? וכו'.
 

MellowShip

New member
זה הורג אותי..

כל הרשמיות הזאת. אבל אני אכבד את דבריי המנהלת האהובה ואמתין בסבלנות לסוף השבוע.. : ) עד אז..רק טוב!
 

Miss CB

New member
נרסרי קריים

של ג'נסיס פשוט מעולה. אם סלינג אינגלנד הוא האלבום שממנו מתחילים, המדויק, ופוקסטרוט הוא יצירה אדירה ועוד כמה אחלה שרים, אז זה פשוט ט-ו-ב, במלוא מובן המילה, כל שיר ושיר.. ויש לי גם ספר, אבל אני אחכה לסו"ש, נדמה כאילו השרשור הזה נורא דבר במוסיקה - ואין טעם לשרשור שלם למען הספרות
 

Miss CB

New member
הגבתי באותו זמן כמו ציף, נשבעת ../images/Emo8.gif

לנמק? טוב, אנמקה: אלבום סוחף שכזה, רגעים מרגשים. לפרוג יש מין תחושה לפעמים שזו מוסיקה שצריך לחשוב עליה, מוסיקה לראש ולא ללב (לפעמים! לפעמים!), אז האלבום הזה מוכיח ההפך. נכון, עדיין טקסטי םאינטיליגנטיים, ותמיד יש על מה לחשוב, והאקורדים עדיין מורכבים, ועדיין מחליפים מקצב באמצע השיר - אבל יש פה הרבה יותר רגעים שהם פשוט יפים, שורות מוסיקליות שקשה להסביר מה אני כל כך מוצאת בהם, זה פשוט שה "דה דה דהההה" לפני הבית ב--- וה "אוווו" שאחרי השורה ב---, הם פשוט.. יפים.
 

melancholy man

New member
יש סיבה שיש שרשור קבוע כזה

והיא שכל הדברים שאינם קשורים ישירות לנושא הפורום ירוכזו בשרשור אחד ולא ידחקו שרשורים אחרים שכן קשורים לנושא, אחורה.
 
../images/Emo45.gif כן ירבו כמוך!

האלבום של הברנד איקס באמת מעולה...(ותודה לאיזה שמנדריק אחד שהכיר לי אותו) שלמה גרוניך, אחחחחח מה לא נאמר עליו... כשיצאה המהדורה החדשה רצתי וקניתי, אהבתי מאוד , מיציתי מהר.. ולא שמעתי מאז.. אגב, נפ-ההופעה בפומפיי הנה משהו שלא עשיתי מזמן להתלהב מהפסיכודליה של הפלויידים!
 
לא ברור לי למה אתם קוראים "פסיכדליה

אבל הזרם התרבותי, שמוסיקה היתה חלק ממנו, ושנקרא "פסיכדליה", תם שנים לפני שהפלויד הגיעו לפומפיי. מה שהפלויד עשו בפומפיי זו מוסיקה נסיונית, יחודית להם. אין קשר בין זה לבין מה שמוכר לי כ"פסיכדליה". השוו את זה ל-PIPER, שהוא באמת פסיכדליה, או אפילו חלקים מ-SOS - הדמיון הוא קלוש.
 
אני לא מחפשת דימיון...

ואני לא מתכוונת להיכנס איתך לויכוח על זה... מספיק לשמוע את השירים שם!
 

pasteran

New member
מאיה צודקת!!!!!!!!!!!

אני מבקש לא להתווכח אתה תכף ומייד. פה זה לא מדינה חופשית!
 
אתם יודעים מה?

אתם צודקים, חלקית. יש להבין, אבל, את ההתפתחות של הפלויד, והרוק הבריטי בכלל, בסוף שנות השישים ותחילת שנות השבעים, כדי להבין מדוע "פומפיי" איננו פסיכדליה: כמו להקות רבות - בעצם, כולן - הפלויד עשו החל משנת 1968 את המעבר מפסיכדליה למוסיקה חדשנית ונסיונית (ולא נקרא לזה "מתקדמת"). גל הפסיכדליה הסתיים, בבריטניה, בשנה זו, 1968. בעקבותיו, היו שתי התפתחויות מקבילות. התפתחות אחת היתה חזרתו של הבלוז הבריטי, בגל אפילו חזק יותר משהיה בתחילת שנות השישים. בגל זה השתתפו הן להקות חדשות, שעלו בתקופה זו (פליטווד מק, נניח), וגם וותיקות יותר, כאשר הדוגמא הבולטת ביותר כאן היא הרולינג סטונס. הסטונס הקליטו אלבום "פסיכדלי" בשנת 1967, בשם their satanic majesties request אך רק שנה אח"כ, בשנת 1968, הם זנחו לחלוטין את האופנה הפסיכדלית וחזרו לשורשיהם, עם האלבום המופתי beggar's banquet. קו שני, שהונהג ע"י להקות שעלו בתקופה הפסיכדלית, הינה קו נסיוני, שאפתני, שניסה לחצות את הקווים של שירי הפופ הרגילים, לעבר משהו אחר. כאמור, למעשה כל הלהקות בתקופה הזו עברו גלגול כזה, החל מהיארדבירדז - שהפכו ללד זפלין - ועד גיילס, גיילס ופריפ, שהפכו לקינג קרימזון. ועוד. הפלויד לא היו שונים מהלהקות האלו, אלא שאצלם היה אפילו אלמנט נוסף: הרצון להתנתק בצורה חזקה וחד משמעית, ממורשתו של בארט. הסיבות לכך לא היו דווקא מוסיקליות (למרות מה שווטרס טוען כיום), אלא נבעו מרצונם של ארבעת הפלוידים למקם את עצמם כלהקה בפני עצמה, במקום "להקת הליווי של סיד בארט", כפי שהם היו ידועים, פחות או יותר, קודם לכן. לכן הפלוידים התכחשו במודע לפסיכדליה. בראיונות, הם אמרו שהפסיכדליה היא "שלג דאשתקד", ועמלו במשך שנים - למעשה עד DSOTM - בנסיון ליצור לעצמם צליל חדש, קו שונה ממה שהיה מקודם. ברור, שקו זה נשען, בסופו של דבר, על שורשיה של הלהקה. התבנית ממנה הלהקה נבנתה היתה זו שבארט יצר בשנים 66-67. שימו לב, לכן, להתפתחות המוסיקלית של הלהקה החל מ-ASOS, דרך MORE, אומהגומה, AHM ו-MEDDLE... ב-ASOS עדיין ניכרות השפעות הפסיכדליה, בעיקר ב-SET THE CONTROLS. אבל זמן קצר אח"כ, כבר ב-CAREFUL WITH THE AXE, מתחילה התרחקות הדרגתית. ב-MORE עוד ניתן לזהות קווים פסיכדליים, אבל באומהגומה כבר לא, ובוודאי לא ב-MEDDLE, שהוקלט שנים אחר כך. כאשר צולם והוקלט "פומפיי", הפלויד היו רחוקים מפסיכדליה כמרחק איטליה מלונדון. הפסיכדליה היתה תרבות הדוניסטית, תרבות של סמי-הזיה, מסיבות, אופנה צבעונית, פוסטרים ומועדונים מאוד מסויימים (וזו רשימה חלקית). כל אלו לא רק שלא היו כבר קיימים כשצולם "פומפיי", אלא שהפלויד לא רצו כל קשר לתרבות זו ולא שיקפו אותה במוסיקה שלהם ובהופעתם. כשאחזור ארצה, אשלים את הסקירה שהבטחתי לכתוב עבורכם, על הפסיכדליה, ואולי אז הדברים יהיו קצת יותר ברורים.
 
למעלה