אגדה מודרנית
בתפוז
אנשים

Or Amit

New member
חבל שלא רואים אותך כאן יותר

א. הרדיו משלם לאמנים - כותבים, מעבדים, מלחינים - על כל השמעה. האינטרנט - לפחות ברובו - לא. ב. יש לך תחנות רדיו-אינטרנט רבות, אתרים כמו יו-טיוב וכו' בהן את יכולה לשמוע את מה שאת רוצה. אגב, יו-טיוב מודעים לכך שתכנים שעולים לאתר שלהם פוגעים בזכויות יוצרים, ולכן מאפשרים לכל גוף לפנות אליהם בבקשה להוריד את אותו התוכן, ואף מוסרים פרטים הידועים להם על אותו אדם שהעלה. ג. ישנם מקומות שמסדירים הורדה בצורה מסודרת, משלמים תמלוגים לאמנים ומאפשרים לך לקנות שיר בודד או דיסק במחירים נמוכים יותר מאשר רוב החנויות. ברגע שהורדת שיר של אמן כלשהו, בצורה לא חוקית וללא שתמלוגים מועברים אליו - גנבת את הכסף שאותו אמן יכל להרוויח מהתמלוגים על אותו השיר.
 

DJ$upreme

New member
מדויק. לאמן זכות לקבוע איפה הוא יושמע

ואיך יושמע, גם כשהוא בוחר להיות מושמע ללא תמלוגים. למשל יש סמפלרים מכמעט כל אלבום בימינו ברשת לרבות יוטיוב או אתרים כמו וואלה מיויזיק. אפשר לדגום ולהאזין בלי שום בעיה. גם מייספייס או אתר רשמי של כמעט כל אמן נותן אפשרות להאזין. ההתחכמות פה של אני אקנה אחר כך, היא מפלטם הקבוע של חסרי כל הכוונה לקנות. וכשמדובר במוזיקה ישראלית כמו לוס כפרוס (שאני אישית לא אוהב בכלל), זה מעצבן שבעתיים כי כולנו יודעים עד כמה האנשים האלה שוחים בים של כסף.
 

Hypnotize

New member
האם אתה קיבלת

אישור מכל אמן שאתה משמיע במועדון שלך להשמיע שירים שלו? השמעה ברבים זה חלק מזכויות יוצרים
 

DJ$upreme

New member
לצערי הרב אני משלם הרבה כסף לאקו"ם

ולפדרציה מדי שנה כדי לקבל את הרשיון להשמיע מוזיקה במועדון. וזה למרות שאני מקבל פרומואים של מוזיקה מחברות התקליטים כדי לקדם את המוזיקה שלהם.
 

volatile

New member
משעשע משהו

אתה באותה דיעה של חברות התקליטים בגלל זה רבות מהם מפסידות הרבה כסף. החכמים הפנימו את הייתרונות של הורדת שירים באינטרנט (הרווחים של Itunes מוכיחים את זה). דיסקים הם פורמט שהוא פאסה. גם תקליטים לצורך העניין (כל דיג'י רציני כמעט מנגן עם סראטו או פיינל סקרץ' כי עלויות ההורדה של שיר באיכות גבוהה או הורדה "גניבה" הם אפסיות לעומת העלויות של תקליטים כבדים שעולים הרבה משלוחה ונותנים לך הרבה פחות אפשרויות תקלוט). העובדה הסופית היא שעולם ההורדות הוא העתיד. נגישות גבוהה למוזיקה זה מה שאנשים רוצים וזה מה שהם יקבלו, אם בתשלום ואם בחינם. למרות כל זה הגישה של להוריד קודם לקנות אח"כ היא הגישה שלי מזה שנים ויש מעט מאוד אמנים שאני אקנה אלבום שלהם לפני שהתרשמתי ממנו. אם זאת עם 700 הדיסקים המקוריים שיש לי אי אפשר להתווכח ולהגיד שאני לא קונה דיסקים ואתה יודע מה 80% מהם הורדתי לפני שקניתי ואני מכיר עוד הרבה אנשים כמוני.
 

volatile

New member
לא אמרתי שזה בחינם

אבל זה מנצל את קדחת ההורדות של אנשים בצורה חיובית בעלויות הרבה יותר נמוכות מקנייה של דיסקים. את רוב הדיסקים שלי אני קונה משומשים ולכן אני משלם מחיר נמוך בהרבה ממחירי הסקנדל של שוק המוזיקה בארץ ובעולם (מעל 50 שקל לדיסק זה מוגזם לשלם). ITUNES הוא דוגמא טובה לאיך לצמצם עלויות של תיווכי משנה ועדיין לקבל את המוזיקה שלך באיכות גבוהה ובחלק מהמקרים לתת את הכסף על שיר/אלבום ישירות לאמן המבצע.
 

Or Amit

New member
גם אתה יודע

שאתה לא קרוב להיות הכלל. רחוק מזה. וב האנשים (ואגב, למיטב הבנתי סייקו הוא לא אחד מהם) שמורידים מוזיקה לרוב לא ירכשו אותה אח"כ. אנשים כמוך (ושוב, כמו סייקו) הם מעטים. אבל תרשה לי להקשות עליך - נגיד שמצאת שיר של אמן מסוים, שאתה לא אהבת את שאר החומרים שלו, האם אתה תרכוש עותק מקורי של הסינגל? (אל תיקח את זה בתור שאלה מכשילה, אלא בתור סקרנות פרופר.)
 

volatile

New member
לשאלתך

סביר להניח שלא. מה שאני כן אעשה זה אזכור אותו בראש שלי ואקנה את האלבום שלו משומש במידה ואמצא אותו במחיר סביר (10-25 שקל), אני לא מדבר בתאוריה, אני באמת עושה ככה :)
 

dweck2k

New member
המכירות ב-iTunes שוליות

אף אחד לא התעשר מזה וקשה לחנך את הקהל. צריך שוט, וזו הבעיה. אם אנשים היו חוטפים קצת על הראש אולי היו יותר מכירות דיגיטאליות (בכל מיני קונסטלציות) ופחות פיראטים. הלוואי עלי ספרייה מוסיקלית ענקית BY DEMAND, אני הראשון שישים לדבר כזה כסף. דוויק
 

volatile

New member
ממש לא שוליות

וזה שאף אחד לא התעשר מזה זה בגלל שאפיק מאוד קטן מההשקעה של חברות תקליטים גדולות הולך לכיוון הזה הן מבחינת שיווק והן מבחינת שיתוף פעולה. מה לעשות שהכוח בידים שלהם אני לא מאמין בשיטת השוט, אני מאמין שהדרך לחנך אנשים היא לא דרך פליק על היד אלא על ידי הבהרת המשמעויות וכן גם הפיכת האופצייה לאטרקטיבית, אתה בתור מנהל צריך לדעת הכי טוב מה עולה לקדם דיסק וכמה כסף נשפך על פרומואים. הצורה הוירטואלית אולי נראת והיא בהכרח דרך פחות מרשימה אבל זו סביבת השיווק המובילה היום מבחינת חשיפה. מי שהפנים לנצל את האינטרנט כבר סופר רווחים. תרבות הצריכה עוד לא הפנימה לנצל את הכלי הזה כמו שצריך. זה העולם החדש לטוב ולרע ואין ספק שיש גם רע ואין ספק שיש פגיעה בשוק הממשי אבל ברגע שהשווקים האלו יתאחדו לכלי אחד יש סיכוי גדול מאוד למזער נזקים, אם חברות התקליטים ימשיכו בכיוון הנוכחי הפגיעה הסופית תהיה בהם. השאלות המוסריות שעולות מהורדת שירים בכלל לא רלוונטיות כי אין אף אחד שישמע אותם. הדרך היחידה היא להיכנס לזה בכל הכוח או לא להיכנס בכלל ולמצוא את עצמך בפשיטת רגל. אולי עכשיו התגובה הזאת נראת מוגזמת אבל נראה מה יהיה המצב עוד 10-20 שנה ואז נדבר.
 

DJ$upreme

New member
ברור שהכל הולך לכיוון הוירטואלי

ולכן אם לא תהיה אכיפה משמעותית וטיפוח זכויות אמנים, המוזיקה פשוט תמות. בחלקו זה יכול לבוא ממס שיטילו על צורבים, על דיסקים ריקים, על זכרון...אבל מהדברים האלה אף אחד לא יביא מכה. המדונה הבאה לא תהיה תופעה סופר גלובאלית בזכות אחוזים שחברת התקליטים שלה תקבל מאגרת רכישת הארד דיסק. ברגע שחווית הרכישה הפיזית של מוזיקה תעלם, ההייפ מסביב יגווע אף הוא, ועולם המוזיקה יחזור להיות אפרפר ולא כלכלי כפי שהיה לפני מהפכת הפופ. כשאתה מוציא את המונח consumer מהמשוואה, תשכח מכסף גדול ותשכח מאמנות פופולרית גדולה ומשנה סדרי עולם, כפי שיש לנו מאז שנות החמישים.
 

DJ$upreme

New member
בחייאת פלג, כמה דיסקים הורדת בתשלום?

וירטואלית אני מתכוון. תן לי את הנתון הזה ונמשיך משם.
 

volatile

New member
לא הרבה

הורדתי דיסק של סגול מסונגס וכמה סינגלים גם משם. יש עוד דרך אבל ברור שלשם השוק הולך.
 

DJ$upreme

New member
אני רכשתי מוזיקה וירטואלית בכמויות

רבות קצת יותר - משהו כמו 50-60 סינגלים וכמה אלבומים. אם היו שרותים ישראליים טובים יותר הייתי עושה את זה עוד. אבל, מדובר היה בדברים שלא יכלתי להשיג בדיסק, אני באופן אישי לא אוהב לצרוך את המוזיקה שלי וירטואלית, ולמעשה מתעב את חווית ההאזנה מן המחשב או האייפוד (אני מודע לזה שזו סריטה שלי, ושאני במיעוט, אבל נהניתי לשמוע את נינט למשל מדברת על חווית פתיחת דיסק מניילון, בראיון מלפני כמה ימים, אז יש עוד כמוני) אבל, כרגע, כל הכוח הזה שאתה מדבר עליו באינטרנט, לא מדגדג אותך בכלל - ואתה צרכן מוזיקה כבד שמודע לכל היכולות של המדיום הזה. אז אם אתה לא רוכש וירטואלי, למה שאחרים בעלי קוד מוסרי רופף יותר ממך, יעשו את זה? אולי אנשים לא רגילים ולא מוכנים לשלם בעבור משהו שהם לא יכולים לגעת בו. פה נגמרת ומתחילה הזילות של המוזיקה בעולם הדיגיטלי, כל כך קל להוריד ולגנוב, שזה כבר נהיה ויכוח סמנטי אם זוו גניבה או לא, כי הרבה יותר קל לחיות עם ההרגשה שאתה לא גונב, רק "מפר זכויות יוצרים" באופן שלא פוגע בכיס של האמן. זה נשמע הרבה יותר חלבי. ומכאן בדיוק יגיע המוות של המוזיקה. חברות תקליטים בעידן הזה חייבות השגים מידיים וריגושים אינסטנט, ההשקעה חייבת לחזור היום אם לא אתמול, וכך הכוכבים החדשים הם paper thin. חברת תקליטים זה מקום שאמור לטפח אמן לאורך זמן, ליצור לו רפרטואר, לשדך לו אמנים אחרים שיישפרו אותו ויכוונו אותו. לא כולם גדלים בגראג' כמו רוב האמנים שאתה אוהב, וחברות תקליטים אחראיות לרוב הגאונים של המוזיקה המודרנית, אני בטוח שאתה תסכים לזה בסופו של דבר. אם נחסל אותם, נחסל את אלו שלמעשה מוכניםפ היו לפחות בעבר להשקיע באמן צעיר על מנת לקצור ממנו פירות כעבור 5 ו- 10 שנים. כל מה שישאר לנו זה הדברים שיככבו במצעדי ההורדות. good luck with that.
 
מעבר לנבואות הזעם הציוריות

יש לך איזשהן סטטיסטיקות שמוכיחות את הטיעונים שלך? האם יש קורלציה בין שיתוף קבצים לירידה בכמות האמנים? כי לי זה דווקא נראה הפוך, מספר האלבומים שיוצא בכל שנה בארץ גדל בצורה לא פרופורציונלית לגידול באוכלוסיה. (לפחות לפי ההתרשמות שלי). אם אתה יכול להוכיח אחרת, אתה מוזמן. אבל כרגע כל דבריך הם ברמת הספקולציה בלבד.
 
למעלה