יש רף מסויים שאולי היום הוא לא עובר אותו.
בעיקרון, זה מאוד יכול להיות שמקום אחד מאבחן בספקטרום ומקום אחר שולל אבחנה של הפרעת תקשורת.
לפעמים אפילו אותו הילד יכול יום אחד להיות יותר תקשורתי , ונניח לעבור אדוס בניקוד נמוך, ויום אחד להיות פחות תקשורתי ולעבור אדוס בניקוד גבוה.
מכל הדברים שקראת כאן, זה דיי ברור שהכותרת האבחנתית "אוטיזם" מביאה איתה סטיגמה , ודעות קדומות שעלולות לפגוע , גם מאנשים מבחוץ ואפילו מתוך הילד עצמו. (אני חושב שילד ישלם מחיר אם הוא גודל בידיעה שהוא אוטיסט).
אני לא יודע מה סיפרתם לילד ומה הוא מבין לגבי מצבו, אבל אני בהחלט הייתי בודק את האפשרות של להסיר את הכותרת של "אוטיסט" מהבן שלי, והמעבר הקרוב לכיתה א זה זמן טוב לבחון את הדברים מחדש, ואולי לקבל דעה נוספת ואפילו שתיים.
הגדול שלנו (מתקרב ל 6) בגיל 3 אמרו לנו בהתפתחות הילד שהוא בספקטרום, בחוות דעת שנייה אצל פסיכיאטר פרטי הוא אמר שהוא לא בספקטרום וזה רק התפתחות איטית, ולא מזמן באבחון בתל השומר שללנו הפרעת תקשורת , הוא לא בספקטרום , ויחד עם זאת יש כל מני מאפיינים שגרמו לכל מני אנשים לחשוד במשך השנים (ואולי אף היום), שהוא בכל זאת אוטיסט.
אם אפשר לחסוך מהילד את התוית של אוטיסט , אז בהחלט שווה לעשות שמיניות באויר על מנת להסיר אותה.