פלפל אנגלי
New member
נדמה לי שזה לא רק זה
חלק מהאנשים בשרשור מוציאים את הדיון אל מחוץ לגבולות המדינה. ונכון שקיימות אפשרויות תעסוקה גם בחו"ל, אבל - 1. הן לא בהכרח רלוונטיות לכולם, כי לא כל אדם שגומר דוקטורט בארץ יכול להתקבל למשרה אקדמית בחו"ל 2. לא כל אדם רוצה לעזוב את המדינה לכן, הדיון בשאלת האקדמיה הצעירה - לאן? צריך להיות תחום. אם כולם מסכימים על הגבולות הפיזיים שלו, מצוין. אבל במקום שבו קיימות כמה דעות על מיקומו הגיאוגרפי העתידי של החוקר, יש בעיה, מאחר ואחד מבסיסי הדיון שונה מהותית. אני חושבת שזה גם משהו שאנשים מדסקסים באמירה כללית של "בריחת מוחות". אבל לא הולכים צעד קדימה - לאן? כמה כסף (שיכמתו, בתל"ג) עולה למדינה הכשרתו של חוקר, וכמה היא מפסידה מעזיבה, כמה יעלה לעשות שינוי מבני באוניברסיטאות שיאפשר השארות של חלק מהחוקרים (אין שום צורך להבטיח עבודה לכל אחד. יש צורך בהבטחת המשך קיומה של האקדמיה גם לטווח שמעבר לקצה האף), כמה צריך לשנות את שכה"ל כדי לממן שינויים מערכתיים כאלה, ובמה יכולה המדינה - להבדיל מאזרחיה - לעמוד. וכן, יש מצבים שהמדינה מסבסבדת תחום או פעילות שחשובים לה. אני חושבת שאקדמיה צריכה להיות אחד התחומים האלה, אבל אחרי שיעשו את התהליך המחשבתי האמור. אגב, אין כאן עניין של "מגיע לי"*. יש כאן "מגיע לנו". כחברה. לא כפרטים שבחרו להמשיך לימודים אקדמיים.
חלק מהאנשים בשרשור מוציאים את הדיון אל מחוץ לגבולות המדינה. ונכון שקיימות אפשרויות תעסוקה גם בחו"ל, אבל - 1. הן לא בהכרח רלוונטיות לכולם, כי לא כל אדם שגומר דוקטורט בארץ יכול להתקבל למשרה אקדמית בחו"ל 2. לא כל אדם רוצה לעזוב את המדינה לכן, הדיון בשאלת האקדמיה הצעירה - לאן? צריך להיות תחום. אם כולם מסכימים על הגבולות הפיזיים שלו, מצוין. אבל במקום שבו קיימות כמה דעות על מיקומו הגיאוגרפי העתידי של החוקר, יש בעיה, מאחר ואחד מבסיסי הדיון שונה מהותית. אני חושבת שזה גם משהו שאנשים מדסקסים באמירה כללית של "בריחת מוחות". אבל לא הולכים צעד קדימה - לאן? כמה כסף (שיכמתו, בתל"ג) עולה למדינה הכשרתו של חוקר, וכמה היא מפסידה מעזיבה, כמה יעלה לעשות שינוי מבני באוניברסיטאות שיאפשר השארות של חלק מהחוקרים (אין שום צורך להבטיח עבודה לכל אחד. יש צורך בהבטחת המשך קיומה של האקדמיה גם לטווח שמעבר לקצה האף), כמה צריך לשנות את שכה"ל כדי לממן שינויים מערכתיים כאלה, ובמה יכולה המדינה - להבדיל מאזרחיה - לעמוד. וכן, יש מצבים שהמדינה מסבסבדת תחום או פעילות שחשובים לה. אני חושבת שאקדמיה צריכה להיות אחד התחומים האלה, אבל אחרי שיעשו את התהליך המחשבתי האמור. אגב, אין כאן עניין של "מגיע לי"*. יש כאן "מגיע לנו". כחברה. לא כפרטים שבחרו להמשיך לימודים אקדמיים.