ל' פירש את האינטר' כפי שפירש
ליתר דיוק הלך אחרי הרמב"ם ש"באורך נראה אור". אני חושב שהוא נלחם בזה מהסיבה הבאה:
איננו יודעים חשבונות שמיים ! היסטוריוסופיה היא חירוף וגידוף לפיכך. מי אנו שנפרש אירועים מסוימים כאצבע ה' ? ל"א גם אם קיימת אינטר' - איננו יכולים להצביע עליה במציאות שלנו.
וכבונוס, כאשר מכירים ב"לא מחשבותי מחשבותיכם" - נשמט ממילא הבסיס לתורה שלא לשמה.
להלכה אין אנו יודעים כיצד האינטר' משנה את החוקיות בעולם, וההשפעה היא רק על קיום המצוות. אנו מצווים להאמין ולהתחנן לקב"ה ולהרבות בבקשות וכו'.