אור אדום, מהבהב במהירות

respecta1

New member
תגיד אתה רציני?

מישהו אמר את שמותיהם של הרוגי טבח חברון? מישהו אמר את שמותיהם של כל המאות על סף אלפים של הרוגים יהודים מפרעות ערבים לפני קום המדינה? לימדו את זה כמו שלימדו "פיגועים שהאידאולוגיה מאחוריהם לא תואמת את מה שהיינו רוצים לחשוב" אם לא יותר.. שטויות כתבת בהודעה האחרונה שלך..
 
על הטבח בחברון אני באמת לא זוכר שהרחיבו כראוי

(אולי חוששים מהאפשרות שהתלמידים החכמים יבינו שגירוש יהודים הוא מעשה בלתי מוסרי גם אז וגם היום....?) אבל ברומן של סמי מיכאל היה תיאור מחריד של אירועי הפרהוד בעיראק. עד היום אני זוכר את הסצינה עם הילד שהתחבא מתחת למיטה ונשחט באכזריות ע"י אחד הפורעים... בכל אופן, חבל להכחיש שטבח כפר קאסם לא נלמד מסיבה אחת פשוטה: מאד לא נוח להציג ערבים כקורבנות. מאד נוח לקחת מונופול על תחושת הקורבן.
 

respecta1

New member
קודם כל דיברת ודובר על מלון המלך דויד

והסרג'נטים.. שדובר עליהם לא מעט ב' לא מלמדים על כפר קאסם כמו שלא עשו שיעורים על טרור ועל כל הנושא הזה.. לא נוח לשים ערבים כקורבן? כמעט כל שרי החינוך היו מהשמאל.. אז בספק אם זו הבעיה.
 
אגב

ערבים בעיראק וגם בחברון הצילו יהודים, לא את כולם, אך בכל זאת הצילו וחשוב גם להדגיש את זה.
 
מי זה "הם", ומה בעצם התנאי שלך ולמה?

מה הבעייה מבחינתך ללמד את הילדים "שלנו" על הפשעים "שלנו", גם אם במדינות ערב ימשיכו לחיות בחושך וללמד את ילדיהם שהיהודים הם בני קופים וחזירים? למה צריכה לדעתך להיות התנייה בעניין? הרי לא תדרוש מאיתנו לכרות ידיים של גנבים רק מפני שבסעודיה ובאיראן עושים זאת.. אז מה ההבדל? וכמובן.... מדובר כאן על פשע שהצבא ביצע כנגד אזרחים ישראלים! וממילא ברור שזהו פשע שלא יחזור על עצמו. מה הבעייה אם כן להזכיר אותו באופן רשמי? נהפוך הוא - דווקא העובדה שמנסים להדחיק את האירוע כלומר להזכיר ולהוקיר רק הרוגים יהודים, מחזקת את התחושה של כל ערבי, שהמדינה הזו לא נועדה בשבילו. טוב, אולי בעצם זו המטרה מבחינתך? ועכשיו מה? אתה רוצה לומר שהורים ערבים בישראל מלמדים את ילדיהם מגיל רך לרצוח יהודים? מעניין.... כנראה שהם מחנכים ממש גרוע, אחרת קשה להסביר מדוע כ"כ מעט מהם ביצעו פעולות טרור! (ולא, הנפת דגל פלסטין זו אולי פעולה מתריסה ומקוממת - אבל זו לא פעולת טרור)
 
הילדים שלהם הולכים ל'קיטנות שהידים'

של אבנאא אל-בלד, שם מלמדים אותם להעריץ את הרוצחים. הם צופים ללא כל הפרעה (כי אנחנו מדינה דמוקרטית עם חופש מידע) באל-מנאר המסיתה יומם ולילה נגד היהוד. בטח שהם גדלים עם שנאה. לגבי כפר קאדם: אין שום סיבה להפוך אותו ל'יום זיכרון רשמי'. אנחנו לא מעלימים את הטבח הזה, הוא מופיע בכל הפרסומים, באנציקלופדיות, בספרים הנגישים לכל אחד, בימי השנה לטבח כותבים על זה בכל העיתונים, נציגי המדינה - משה קצב מטעם ממשלת הליכוד ועכשיו שמעון פרס - השתתפו האזכרות. זה בתנאי הסכסוך והמלחמה שלנו מכובד. החיים מבוססים על הדדיות, על תן וקח. ככה זה בחיי הנישואין, במשפחה, בעבודה, בעסקים וגם ביחסים בין עמים. לא ייתכן שצד אחד ידבק בהיסטוריה של פשע, רצח וטרור ואילו הצד השני יהיה יפה נפש ויעסוק בהלקאה עצמית. זה נגד הטבע, זאת תכונה של שמאלנים ממוצא יהודי שהם משת"פים של האוייב ושונאים את העם ממנו באו, אבל זאת לא תכונה של אנשים בריאים בנפשם. חוץ מזה שהתלמידים שלנו לא יודעים מספיק על ההיסטוריה של עמם שלהם, לא יודעים כמעט כלום על טבח חברון, טבח שיירת הדסה, טבח כפר עציון, פרעות הפרהוד בעיראק באירגונו של המופתי הפלסטיני. שילמדו קודם קצת על עמם וההיסטוריה שלו וקצת ערכים לאומיים וכלל-אנושיים החסרים להם, אז הם לא יבואו במבוכה כשאיזה תועמלן שמאלני או ערבו-איסלאמי ינסה למכור להם 'נארטיבים' מצוצים מהאצבע.
 
לא מסכים בכלל

בישראל אין שום "קייטנות שהידים", ותקן אותי אם אני טועה. בחיי שבא לי להזכיר שתפקידן של רשויות החוק במדינה הוא לטפל בקייטנות שהידים כאלה אם קיימות, אבל אני חושש ששוב תאמר שאני מחפש דרכים ל"הלקאה עצמית", אז נכון - גולשי הפורום הערבים הם הנושאים באחריות מלאה למיגור קייטנות השהידים בגליל ובמשולש................. החיים מבוססים על הדדיות, זה נכון - אבל כשמדברים על ערבים אזרחי ישראל, הרי שאין ביכולתם (בערך כמוך וכמוני) לעשות דבר כדי להשפיע על הלכי הרוח בעולם הערבי או ברש"פ. ובכל זאת אתה נוהג להטיל את האחריות עליהם. בהחלט ייתכן המצב שאתה מתאר - שצד אחד ידבק בהיסטוריה של פשע, רצח וטרור, והצד השני יהיה נאור ויפה נפש. אחרת המסקנה עגומה - לא נוכל לקיים כאן מדינה נורמלית עד שכל הדיקטטורות בעולם הערבי יתמוטטו לטובת מעצמות היי טק. בוודאי שאנשים בריאים בנפשם ינסו, גם אם הם גרים בשכונת פשע מלוכלכת ומוזנחת, לסדר את העניינים לפחות בתוך הדירה שלהם. אנשים שאינם בריאים בנפשם ישאירו בכוונה לכלוך אצלם בסלון, לאות הזדהות עם הלכלוך שהשכנים זורקים בחצר, ויאירו את הבית באור נרות, רק מפני שבכל השכונה נוהגים לשבת בחושך. אני לחלוטין לא מסכים עם הקביעות האחרונות שלך: על הטבח בחברון (לא של גולדשטיין אלא של תרפ"ט) למדנו בביה"ס. על גוש עציון למדנו. על הפרהוד קראנו בספר של סמי מיכאל. נראה שכל דבריך מטרתם להוכיח לכל ערבי שבמקרה יקרא את הודעתך, שהוא אינו רצוי כאן ושהדבר כלל אינו תלוי בהתנהגות שלו. אפילו אם ייהרג ע"י כוחות צה"ל בנסיבות שאינן משתמעות לשתי פנים, לא תקדיש לו ולו מילה אחת בספרי הלימוד. כשאח"כ ינופף לך בדגל פלסטין כדי שתהיה מוכרח לשים לב אליו - תצחק ותאמר שהוא בוגד....
 
אין קייטנות שהידים? ומה זה???????????????????

בכלל לא חשוב אם אתה מסכים או לא, העובדות קיימות בלי קשר ל'הסכמתך'.
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=324330&contrassID=1&subContrassID=1&sbSubContrassID=0. ד"א, הטרוריסט המוזכר בכתבה, מוחמד כנאענה, יו"ר אבנאא אל בלד, ואחיו יושבים בכלא הציוני על הברחת אמל"ח לטרוריסטים-רוצחים בג'נין. הלוואי שירקבו שם.
 
"בני הכפר" ../images/Emo6.gif

שים לב שמשטרת שפרעם (קרוב לוודאי שוטרים ערבים) סגרה את הקייטנה, וזה סיפור ישן מ- 2003, כלומר משיא האינתיפאדה והפרעות שנעשו כאן אז. הלוואי באמת שאותו טרוריסט יירקב בכלא, אבל אתה ממש פתאטי אם אתה חושב שבגלל קייטנה מסכנה שלימדה ילדים להניף דגלי פלסטין ולשיר שירים על השיבה ליפו (שבסוף גם תצא לפועל, אבל כאן באמת צריך התנייה של יחס שווה ליהודים גם במדינות ערביות, כך שהיום הזה עוד רחוק לשמחתך ולצערי) אפשר להצהיר שבישראל מתנהלות "קייטנות שהידים"
.
 
"ברוח, בדם נפדיק יא שהיד"

בוגרי קייטנות השהידים ממלאים את ההפגנות ההמוניות במגזר לתמיכה ב'שהידים' של ע'זה. http://news.walla.co.il/?w=//1244097 יש שם וידאו נחמד המראה איך האיסלאמו-פאשיסט ראאד סלאח מוליך את בוגרי קייטנות השהידים בדרך השוהדא - והם נוהרים אחריו כמו העכברים מהאגדות אחרי החלילן מהמלין.
 
../images/Emo198.gifשתיקה רועמת של הצד הערבי...../images/Emo198.gif

צריך לחפש אצלכם בנרות אדם שיהיה מוכן להתמודד עם הפשעים הנוראים שלכם ב-90 השנים האחרונות.
 

shm490

New member
קצת, הרבה , מגמתי מה שאתה כותב

תאור לא כל כך נכון . נכון הוא שככל שנוגע לערביי פלסטין הם היו מפולגים ולא מאורגנים למרות שהיו רוב של 3:1 מול היהודים . הבעיה של הישוב היתה גם מה יקרה לאחר פינוי הבריטים מהארץ , תוך ידיעה ברורה שארצות ערב השכנות יפלשו לכאן , דבר שבאמת קרה והם כבר היו מאורגנים וחמושים והיה להם יתרון בכל פרמטר צבאי מול הישוב היהודי . כל הציטטות של בן גוריון על העתיד הן נכונות אך נאמרו בהקשר אחר ,היות והיה ויכוח גדול על קבלת תוכנית החלוקה וחלק מהמנהיגות היהודית ( כמו הערבית )היה נגד קבלת חלק מהארץ הבהיר בן גוריון שיש לנו חלון הזדמנות לקבל מדינה רק על חלק מהארץ ולחלום בעתיד על כל הארץ . במסגרת שיכנוע של כל הפלגים בתוך התנועה הציונית באותו הזמן הדברים הגיוניים . האמת לא יודע מה זה " תוכנית ד' " וזה גם לא חשוב כי על המטה הכללי להכין מגוון של תוכניות כפתרונות למצבים שעלולים להיוצר מה שנקרא היום תוכנית מגירה . אגב , אין כל רע להתכונן לשיפור עמדותיך לקראת עימות עתידי וזה הרי המצב שכולם עמדו בפניו , הערבים לא ניסו להסתיר את כונתם לשנות את החלטת האו"ם בכח ולכבוש את כל פלסטין , והראיה שהם באמת פלשו מכל מדינות ערב השכנות עם תוכנית מאורגנת של חלוקת כוחות וכיוני תקיפה לכל פלסטין .
 
תוכנית ד' היתה דבר מאוד פשוט: מלחמה באוייב

מעבר להתקפת נגד על האוייב הערבי שעד אז תקף ללא הרף ורצח מאות יהודים (למעלה מ-800 מכ"ט בנובמבר 47 עד סוף מרץ 48) ולהכריע אותו. במהלך התקפת הנגד (תוכנית ד') שמטרתה היתה השתלטות צבאית על כל שטח המדינה היהודית, חוסלו כפרי פורעים שגילו התנגדות מזויינת לכוחותינו ותושביהם גורשו. הודות לביצוע תוכנית ד' זכינו לניצחון על ערביי א"י והיינו מוכנים לפלישה של מדינות ערב מייד לאחר הכרזת המדינה. תוכנית ד' – מרץ 1948. 10.3.48 1. מבוא א. התעודה הנמסרת בתוכנית זו היא השתלטות על שטחה של המדינה העברית והגנה על גבולותיה, כן גם על גושי ההתישבות והאוכלוסיה העברית שמחוץ לגבולות, נגד אויב סדיר, סדיר למחצה וזעיר – הפועל מבסיסים אשר מחוץ לשטח המדינה או בסיסים הנמצאים בתוכה. ... ד. המטרות האופרטיביות שלנו 1. להתגונן נגד פלישת כוחות סדירים למחצה וסדירים ע"י: - - מערכת הגנה קבועה- המתבססת על הגנת האזורים – מחד: ועל פעולות חסימה על דרכי הגישה העיקריות של האויב, משטחו לשטח המדינה – מאידך: ואשר תשמור על ישובינו, על המפעלים הכלכליים ההכרחיים , על הרכוש ועל הפעלת השירותים הממשלתיים בתוך שטחה של המדינה. - התקפות נגד, ערוכות מראש, נגד בסיסי ודרכי אספקה של האויב בעומק שטחו – הן בתוך גבולות הארץ והן בארצות השכנות. 2. הבטחת חופש התנועה, הן מבחינה צבאית והן מבחינה כלכלית – בתוך שטח המדינה ושל המרכזים היהודיים מחוצה לה – ע"י כיבוש והחזקת משלטי מפתח על מספר עורקי תחבורה. 3. למנוע מהאויב את השמוש בבסיסים קדמיים , הנוחים לו ביותר להתקפה, בשטח שלו – ע"י כבושם והחזקתם. ... ב. ייצוב מערכות ההגנה והחסימות על מנת להבטיח פעולה יעילה של מערכות ההגנה הקבועה וכן להבטיח את העורף שלה, תיעשנה הפעולות הבאות: 1. תפיסת תחנות המשטרה . 2. השתלטות על השירותים הממשלתיים והבטחת השירותים החיוניים, בכל חבל וחבל. 3. הבטחת עורקי תחבורה משניים. 4. פעולות נגד ישובים של האויב, הנמצאים בתוך או בקרבת מערכת ההגנה שלנו, במטרה למנוע את שימושם כבסיסים לכוח מזוין פעיל. פעולות אלו תתחלקנה לסוגים דלקמן: 5. השמדת כפרים (שריפה, פיצוץ ומיקוש החרבות) - בעיקר לגבי יישובים שאין באפשרותנו להשתלט עליהם בקביעות. 6. פעולות ביעור והשתלטות שתיעשינה בהתאם לקווים: כיתור הכפר ועריכת חיפוש בתוכו. במקרה של התנגדות – השמדת הכוח המזוין וגרוש האוכלוסיה אל מעבר גבול המדינה. כפרים שפונו בצורה כנ"ל, יכללו בתוך מערכת ההגנה הקבועה ויבוצרו – בהתאם לצרכים. במקרה של אי התנגדות – יוכנס חיל מצב לתוך הכפר, אשר יתבצר במקום או במקומות המאפשרים שליטה טקטית מוחלטת. מפקד חיל המצב יחרים את כל כלי הנשק, כל מקלטי א-ט [אלחוט] וכל כלי הרכב הממונעים שיהיו בכפר. כמו כן יאסור את כל האישים החשודים מבחינה פוליטית. בהתייעצות עם הגורמים המדיניים, ימונו מוסדות מבין תושבי הכפר, להנהלת ענייניו הפנימיים. בכל חבל יתמנה אדם שיהיה אחראי לריכוז העניינים המדיניים והמנהלתיים של כל הכפרים והישובים שנתפסו בחבל זה. ג. התבססות בערים הגדולות התבססות בערים הגדולות תבוצע בהתאם לקווים הבאים: 1. תפיסת והשתלטות על המרכזים של שירותי הממשלה ונכסיה (מרכזי הדאר טלפון, רכבת, תחנות משטרה, נמלים וכד'). 2. הבטחת כל השרותים והמפעלים הצבוריים ההכרחיים. 3. תפיסת והשתלטות על כל השכונות הערביות הבודדות , אשר בין השטח העירוני המרכזי שלנו ובין השטח העירוני המרכזי של הערביים. 4. כיתור השטח העירוני- מרכזי הערבי. ניתוק דרכי התחבורה שלו והפסקת השירותים החיוניים עבורו (מים, חשמל, דלק וכיוב') – במידת האפשרי. ... ה. מצור על ערי האויב יבוצע לפי הקווים הבאים: 1. ניתוק עורקי התחבורה המובילים אליהן, ע"י מיקוש, פיצוץ גשרים ומערכת מארבים קבועה. 2. במקרה הצורך, ע"י תפיסת משלטים השולטים על עורקי התחבורה לערי האויב והתבצרות יחידותינו על משלטים אלה. 3. ע"י הפסקת שירותים חיוניים – כגון: חשמל, מים ודלק – או ע"י הפעלת גורמים כלכליים שלנו או ע"י חבלה. 4. ע"י פעולה מהים , נגד ערים העלולות לקבל אספקתן מצד הים – במטרה להשמיד את כלי השיט המובילים את האספקה וחבלה בסידורי הנמלים. ...
 
הערבים והשמאלנים לא אוהבים אותה

כי היא הביא לתבוסתם במלחמה, להקמת מדינת ישראל וכתוצאה מכך לנכבה שלהם.
 

מוחמד5

New member
אני לא חושב שהאינטרס של ישראל

הוא חברה פלשתינית מפולגת.הרבה פלגים והרבה קבוצות. הרי ישראל טרחה להקים את חמאס כארגון מתחרה לפת"ח והנה התוצאה . לא מאמין שיקום מנהיג ערבי וירצה לשחרר את פלשתין מהכיבוש, דבר כזה לעולם לא יקרה.
 
לשם ההגינות, על אף שמדובר במסמך מזעזע ביותר

אני חייב לומר שבעת שירותי הצבאי (וקרוב לוודאי גם כיום), התקרית המפלצתית הזו נדונה די בפרוטרוט עוד בשלבי הטירונות, והובהר היטב לכל חייל, שפקודה מהסוג הזה היא בלתי חוקית וחובה על כל חייל לסרב לבצע אותה. בנוסף, קיימת בצה"ל הקפדה יתרה בנושא פתיחה באש - כל חייל שומע לפחות פעם ביום תדריך קבוע המזכיר לו מתי ובאילו נסיבות מותר לו להשתמש בנשק על מנת להרוג (רק במקרה של סכנת חיים מיידית שאינה משתמעת לשתי פנים). ההוראות האלה נאכפות בחומרה, וגם בתרגילים צבאיים, חייל שיורה ללא אישור - גם אם ברור לגמרי שבעוד כמה שניות יגיע האישור - נענש בחומרה. או במילים אחרות: הצבא והמדינה הפיקו את הלקחים הנדרשים, ולמעשה אין סיכוי שתקרית כזו תחזור שוב בנסיבות דומות, על אף מה שאני הולך לכתוב בהמשך.... (אם תקרית כזו כן תחזור, הרי שהרוצחים יהיו רק מטורפים שלא איכפת להם איזה מחיר ישלמו (גולדשטיין, זאדה ודומיהם). בשום אופן לא קבוצת חיילים שתטען אח"כ ש"רק מילאו פקודות"....) ולמרות הכל.............. 1. לא זכור לי שבביה"ס דנו בנושא הזה. לא שחסרים נושאים חשובים אחרים ש"נשכחו" בדרך - אבל כאן זה פשוט זועק לשמיים. אני לא יכול להשלים עם העובדה ששום הרוגים ערבים, גם אם הם אזרחים ישראלים תמימים שנהרגו בידי צה"ל, לא נכנסו לקונצנזוס הלאומי כקורבנות שחובה לכבד את זכרם! 2. מצחיק, פתאטי ודבילי, שהממשלה ניסתה לצנזר ולטייח את האירוע. אולי באותם ימים היה קשה לציבור היהודי לקבל את העובדה שיש גם קורבנות בצד "השני", או לעכל בכלל את העובדה שקיים בישראל גם ציבור ערבי. אבל מה קרה עד היום? האם מישהו באמת האמין שאפשר פשוט "לשכוח" דבר כזה?
 
למעלה