אז הפרק האחרון בספרים של

באופן מפתיע הוא מאמין שהנכד שלו הוא היורש

"הנכון". הנכון אין כמובן מתאר את התשובה לשאלה כמה הוא יהיה מלך טוב, נכון? אז כנראה שטייווין לא דואג לממלכה אלא למשפחה. זה בסדר, כבר הסכמנו שזה נובע ישירות מן הערכים הפרוצדורלים שלו.

אני לא מסכים. ואריז דואג לממלכה וחושב, והוא גם מסביר מדוע, השליטה לבית טארגריאן תהיה הטובה ביותר (עם הכוונה שלו כמובן!). כמה נצטרך לסבול כדי להגיע לשם? כנראה פחות מאשר לכל אורך שנות שלטונו של ג'ופרי באראתיון. ואולי ואריז עושה את החישוב התוצאתני שלך ואומר ששיקול הדעת מביא לכך שאפשר להקריב ארבעה אנשים היום כדי להרוויח שליט טוב מחר. חשיבה לא אימפולסיבית ושיקול דעת קר המביא בחשבון את התוצאות ושאלות של יעילות הם המאפיינים של צדק, לא?

הקשר בין "זכות" לבין שליטה טובה מוטל בספק. לא חסרות דוגמאות, אם כי סביר שבין האנשים המוכשרים לשלוט יהיו יותר כאלו שגדלו בבתים אשר כיוונו אותם לזה כי הם מתאמנים לא על מירין, אחרי שהם מלכים, אלא על הביוב של קאסטרלי רוק, ובד"כ בתחום קצת יותר מתאים.

""אין שום משמעות לזכות לשלוט, יש שליטים שלוקחים אותה. אז למה כשדאינראיז לוקחת אותה זה לא בסדר מבחינתך?"
כי יש משמעות רבה לזכות לשלוט. אחרת השלטון יתחלף כל יומיים על ידי הבריון החדש שידיח את הבריון הקודם בכוח הזרוע. ככה אין יציבות ואין שלום. לכן ניתן כוח בידיו של זה שבידו הזכות לשלוט, כדי שיוכל לשמר את השלטון מול אנשים שינסו לחרחר מלחמות ולשפוך דם כדי להשיג את הכוח והעושר שנלווים לשררה"
התשובה הזו לא רלבנטית. אתה עונה במישור הנורמטיבי בעדו הדיון הוא במישור הדסקרפטיבי. התשובה האמיתית היא שהכח מצוי היכן אנשים מאמינים שהוא. הם ילכו אחרי מלך אם יאמינו שיש לו זכות לשלוט. אבל בפועל השאלה האמיתית למי הזכות לשלוט ניתנת והתשובה היא - למי שיש יותר כח.
לזה גם אתה הסכמת בסוף הודעת כשהסברת שאין משמעות לזכות לשלוט כי יהיו אנשים שיערערו עליה, מסיבות רבות וחלקן היא שהם רוצים לשלוט בעצמם. אז מסתבר שבפועל הזכות לשלוט לא שווה הרבה. היא תנאי חצי הכרחי וגם זה לא בטוח, אבל בטוח שלא קרוב ללהיות תנאי מספיק. מה שנותן בפועל את הזכות לשלוט זה כח, הרבה כח. שליט צריך לארגן הרבה כח, אחר כך נדאג לזכות לשלוט. או בקיצור - מה שטענתי קודם. דאינראיז בסדר גמור כשהיא כבשה את מירין למרות שפתחת את הדיון ב"מי שמה" ו"מי נתן לה את הזכות להחליט מה קורה שם אם היא זרה" (ציטוטים לא מדויקים).

עכשיו עברנו לאם לא א' (אין לך זכות לשלוט לקחת את השלטון בכח) אז ב' (את לא משתמשת בכח) - אז עכשיו דאינראיז לא בסדר כי היא לא מוכנה להפעיל כח בכל מחיר. חשבת על האופציה שדאינראיז לא מוכנה להוציא להורג ילדים כי היא חושבת שזה לא מוסרי? כך זה מוצג בסיפור. אז למה ההסבר שלך, בנוגע לדאינראיז, כמעט אף פעם לא הולך לפשט הסיפור ותמיד אתה מחפש איזשהו דרש המצייר אותה באופן רע? אז נכון שאם המטרה שלך היא רק לשלוט ולא לקדם ערכים מסויימים (טייווין כדוגמא) זו לא הדרך וכנראה שאם מסתכלים על משחקי הכס כמשחק שהמטרה בו היא לנצח, הדרך של טייווין היא דרך המלך. אבל, הי, מי אמר שהמטרה היא רק לשלוט? זו בוודאי לא המטרה של דאינראיז, היא מתקנת עולם.

כשהיא הורגת מישהו היא אימפולסיבית, כשהיא לא הורגת מישהו היא אימפולסיבית. כשהיא כובשת עיר היא אימפולסיבית, כשהיא לא כובשת עיר היא אימפולסיבית. מה שהיא לא תעשה היא תהיה אימפולסיבית, חסרת אחריות, חסרת שיקול דעת. החלטת שהיא אימפולסיבית וזהו. רק אל תתן למציאות להפריע. בגלל זה אין שום טעם להתדיין איתך עליה.
 
ככה זה עובד.

בן זכר יורש את אביו. שאלת הירושה לא מותנית בכישוריו של הבן. צריך שהבן יהיה בלתי כשיר בצורה חריגה כדי שידלגו עליו בסדר הירושה. וגם זה גרם למלחמות ומהומות רבות.
ככה שזה לא קשור למשפחה אלא לממלכה, לחוק ולאורח חיים.
אם ג'ופרי היה בנו של רוברט, סטאניס היה מוריד את הראש ומקבל את מלכותו. רוב סטארק האמין שבסופו של דבר יעשה שלום עם ג'ופרי ויכרע ברך לפניו, מאחר שהאמין שג'ופרי הוא בנו של רוברט. רק לאחר שהסיפור התפוצץ, נוצרה הדילמה הגדולה שלאחריה הומלך רוב סטארק למלך הצפון והקלשון.

אתה לא מסכים כי אתה מאמין לבלופים של ואריז כלפי מי שמחזיק בתפקיד ימין המלך? ואריז הוא שקרן מיומן וצריך לקחת כל מילה שלו בערבון מוגבל. מעשים חזקים יותר ממילים.
ואריז לא תכנן להקריב ארבעה אנשים. ואריז תכנן להקריב את כל ווסטרוז. נראה לך שמלחמה כוללת במטרה להשיב את בית טארגאריין לשלטון הייתה עוברת בשקט? כמה הרוגים? כמה פצועים? מה רמת הנזקים הכלכליים שתיגרם? הסבל, הרעב, המחלות...
ג'ופרי מת. טומן מושל. סרסיי נוטרלה וכימין המלך מכהן אדם יציב, מהימן והגיוני. הוא יכול לגדל את טומן להיות מלך טוב ולסיים את המלחמות בווסטרוז לפני שהחורף יסתער על כולם. אבל ואריז רוצה מלחמה ובית טארגאריין.
זה משכנע אותי הרבה יותר מהקשקושים שהוא מפזר כדי לקדם את המשחקים שלו בין אנשי הכוח שלו בחצר המלוכה.

משמעות הביטוי "עבד כי ימלוך". כמו קליאון מאסטאפור וכמו דאינריז טארגאריין. אנשים שלא מכירים את התחושה של להחזיק בכוח, ויותר מזה - אנשים שתמיד הפעילו עליהם כוח, כשהם מקבלים את הכוח הם עלולים להטיח אותו חזרה באופן בלתי מידתי. הם עלולים לשבש את שיקול הדעת בצורה קיצונית בהזדהות עם אנשים שלכאורה מופעל עליהם כוח, או להפעיל את הכוח על אחרים, כי עכשיו הם למעלה ואחרים למטה. או לעבור לסירוגין בין התפקידים - כמו דאינריז.
אתה מטיל ספק בקשר שבין זכות לבין שליטה טובה, כי יש אנשים שהיתה להם את הזכות ולא שלטו היטב. אבל זה לא המדד. אתה צריך להשוות את אחוז האנשים ששלטו היטב והייתה להם זכות, לאחוז האנשים שלא הייתה להם זכות ושלטו היטב. אני חושב שאם תשווה את שני המקרים אחד לאחד במקום לשלול את עניין הזכות, תגלה שאלה שיש להם זכות מצליחים יותר.
אין ספק שאנשים שגדלו באווירת השליטה והפיקוד, יש להם הבנה וניסיון ואימון גדולים יותר ממי שגדל כפרחח ברחובות. וזה לא משנה את השורה התחתונה, שדאינריז שגדלה כפרחחית ברחובות הערים החופשיות, חסרה כלים משמעותיים שחיוניים לצורך השלטון.

התשובה הזו לא רלבנטית. אתה עונה במישור הנורמטיבי בעדו הדיון הוא במישור הדסקרפטיבי. התשובה האמיתית היא שהכח מצוי היכן אנשים מאמינים שהוא. הם ילכו אחרי מלך אם יאמינו שיש לו זכות לשלוט. אבל בפועל השאלה האמיתית למי הזכות לשלוט ניתנת והתשובה היא - למי שיש יותר כח.
עם כל הנורמטיבי והדסקרפטיבי ששמת פה, שלמען האמת אני לא מבין מה זה דסקרפטיבי ומה הקשר של זה ונורמטיבי לפה, בסך הכל חזרת על הדברים שלי. שהם: אנשים ילכו אחרי מלך שהם מאמינים שיש לו את הזכות. חד וחלק. ולכן גם אם יש עוררין על סמכותם של רוברט, סטאניס, טיווין, טיריון ונד סטארק, עדיין רוב האנשים מאמינים שיש להם את הזכות. מי שאין לו זכות יכול להשתמש בכוח. אבל יצטרך להשתמש בהרבה יותר כוח מזה שיש לו זכות, ולאורך זמן.

אתה מסלף את דברי. לא הסכמת שאין משמעות לזכות. ציינתי מפורשות שיש משמעות רבה לזכות. שהזכות מעניקה באופן טבעי חלק גדול מהכוח שנדרש לשמור על השלטון, מאחר וציינת בעצמך שאנשים ילכו אחרי מלך שהם מאמינים שיש לו את הזכות לשלוט. ושוב אנחנו חוזרים לדוגמא של רוז בולטון מול נד סטארק, ורואים איך אנשי הצפון עולים לרגל לוינטרפל לדאוג לבת של נד סטארק. ואיך רוז בולטון דואג מן העובדה שהממזר שלו מתעלל בנערה שהוא מציג כבתו של נד סטארק, אותה נערה שאנשים מאמינים שלה יש את הזכות למשול ולא לממזר של בולטון. והרי לבולטון יש את הכוח, אבל לסטארק יש את הזכות.

העובדה שלאדם יש את הכוח לבצע מעשי שוד או לתפוס את השלטון שלא כדין, עדיין לא אומרים שהוא בסדר כשהוא עושה את זה. לכן הטענות שלי כלפי דאינריז ש"מי שמה" ו-"מי נתן לה את הזכות להחליט מה קורה שם אם היא זרה", עומדות בתוקפן.
הכוח נתן לה אפשרות לעשות את זה למרות שאף אחד לא שם אותה ולמרות שאין לה זכות. ולכן אנחנו חוזרים לטענה שלי, שברגע שהיא לא מוכנה להפעיל את הכוח הנחוץ על מנת לשלוט ולהטיל משמעת במירין והגלילות, היא לא יכולה למשול בעיר ולא יכולה להחיל את הסדר החדש שלה.

אז אם לדאינריז אין זכות לקחת את השלטון בכוח, שתעזוב את מפרץ סוחרי העבדים לנפשו. אבל היא לא עוזבת. היא ממשיכה בגישה של קרחת מכאן ומכאן. חשבתי על האופציה שדאינריז לא מוכנה להוציא להורג ילדים כי היא חושבת שזה לא מוסרי. כך זה מוצג בסיפור וככה היא רואה את זה בעצמה. מה שנראה לי די צבוע כי כשהתנפלה על אסטאפור ועל מירין מתו המוני ילדים. הדרקון שלה בעצמו זלל להנאתו ילדה, בגלל חוסר האחריות שלה. אז שתחסוך ממני את הצדקנות שלה.
למה ההסבר לא הולך לפשט הסיפור?
כי אנשים לא תמיד מתכוונים למה שהם אומרים, ואנשים לא תמיד עושים דברים מהסיבות שהם חושבים שמניעות אותם. לפעמים זה תירוצים שהם מתרצים לעצמם ולפעמים זה תירוצים שהם מתרצים לאחרים.
לשלטון יש מחיר. לפעמים אם אתה לא הורג ילד אחד, נהרגים עשרה ילדים אחרים. לכן מלכתחילה לא הורגים באימפולסיביות, אלא מתוך שיקול דעת. ולכן גם לבסוף, אם שיקול הדעת מכתיב שצריך להרוג, אז הורגים ולא נרתעים. כי הרתיעה תעלה בחייהם של רבים אחרים.
ואת זה מבין טיווין שאתה טוען שהוא רוצה רק לשלוט, אבל הוא מציב בפני טיריון את השאלה המוסרית הזו: למה זה מוסרי להרוג אלפי אנשים בשדה הקרב וזה לא מוסרי להרוג חמישים איש בארוחת הערב?

וסלח לי, אבל דאינריז לא מתקנת שום עולם. בינתיים היא לא תיקנה שום דבר. רק הרסה.
ואתה יכול להתלונן על זה שאני מבקר את כל המעשים שלה כאימפולסיביים, אבל אל תאשים אותי, תאשים אותה שמנהלת את כל דרכיה באימפולסיביות.
 

bmno

New member
ככל שאני קוראת את ההודעות שלו בשירשור

אני מגיעה למסקנה שאת צודקת.
כל הגברים שקולים מחושבים אחראיים ולא רגשניים (ולכן שליטים טובים), והנשים להיפך.
 

bmno

New member
ד"א בנוגע לזכות למלוך.

עד כמה שידוע לי התפישה שלמלך יש זכות למלוך ושהזכות עוברת בירושה בשושלת המלוכה מבוססת על תפישה דתית שהזכות למלוך ולשלוט היא זכות שניתנה למלך ולשושלתו ע"י האל(ים).

דני היא כמעט אלה או מעין חצי אל בעצמה, לפחות הדבר הקרוב ביותר לאל שחי על פני האדמה בין בני תמותה. לכן היא לא זקוקה לאישור מאף אחד.
לחלופין, אם אכן קיימים אלים נראה שהם נתנו לה את הזכות ביחד עם הדרקונים, אפשר לומר שהוכיחו שיש לה את הזכות באמצעות אותות ומופתים בכל מיני דרכים (יש לה גם קצת כוחות על מלבד הדרקונים, והיא עשתה "ניסים" ודברים מאוד מרשימים. לידת הדרקונים לוותה במאורע מטאורולוגי- יענו סימן משמים). בואו לא נשכח שיש לה דם כחול וגם לא סתם דם כחול "דם דרקונים".

די ברור שהיא "the chosen one" (כאילו כנראה שיהיו טוויסטים בעלילה והכל. אבל כרגע היא הסטריאוטיפ הזה של "הנבחר" המיוחד שמופיע בספרי פנטזיה). ואני חושבת שזה מעניק לה את הזכות.

לא בקיאה כל כך בספרים, האם טיווין וכל השאר שמוזכרים לטובה אצל אביר הקרנפים מאמינים בשושלת המלכותית ושזכותה של שושלת זאת למלוך ניתן ע"י האלים? אם לא, מעניין אותי מדוע הם מאמינים בשושלת המלכותית, ומה עושה אותם לאנשים כל כך עקרוניים וצודקים אם הם לא מאמינים בעיקרון הזה?
 
לא, אני חושבת שאת מבלבלת את זה

עם מלוכה אבסולוטית שהייתה קיימת בימינו אנו ( גם הקרנף עושה את הטעות הזו ), ובה אתה המלך בחסות האל ( לא ברבים - יש אל אחד, מלך אחד וחסד אחד - ערעור על אחד מהם משמעותו כפירה בשני האחרים).

במלוכה כזו המלך הוא האל והכפופים לו הם משרתיו, עבדיו - זכותו לעשות בהם כרצונו, בדיוק כמו שזכותו לעשות במלוכה כרצונו - זכותו לשעבד את אדמות אציליו אם הוא זקוק לכסף, זכותו להתחתן ולהתגרש כרצונו ואם זה לא מסתדר לו, גם להוציא להורג את אישתו, זכותו להוריש את המלוכה לבנו האהוב, לימין המלך, לאח הקטן וההומו שלו - הוא שולט בחסד האל, המילה שלו היא החוק , וכל מי שאומר אחרת הוא כופר.

זה לא מה שיש אצל מרטין ( וטוב מאוד, כי אחרת לא היה לנו סיפור).
אצל מרטין אנחנו קרובים יותר למלך ארתור - המלך העליון בווסטרוס הוא "ראשון בין שווים" - הוא המלך, אבל גם הכפופים לו הם מלכים, והוא ( בעיקר רוברט) שולט בזכות מערכת של חברויות, נישואים וקישרי משפחה, רוברט הוא אומנם המלך, אבל הסיבה שמישהוא באזור לניסטר מקשיב לו זו העובדה שהוא נשוי לסרסיי, והסיבה שמישהו בצפון מקשיב לו זה העובדה שהוא ונד סטאר היו אחוקים איי שם בקן הנשרים ( ובגלל שנד בחר לחזור לצפון עם הממזר "שלו") ויש עוד רשימה שלמה של הקשרים כאלה - בגלל זה אגב, היה מאוד חשוב לחתן את מירסלה עם הדורנים - כי להם אין ממש קשרים כאלו ( ולכן סביר להניח שהם יהיו הראשונים למרוד בכל מצב שהוא).

תחת המערכת הזו, את מבינה מדוע לדאני יש בעייה רצינית מאוד : היא יכולה להתחתן רק פעם אחת ( למרות שלדרקון יש שלושה ראשים), אין לה שום קרובי משפחה שאינם מצפים להינשא לה, ואין לה ממש קשרים בתוך ווסטרוז . תחת התנאים האלה היא באמת צריכה להיות "חצי אלה" בכדי לשרוד את משחקי הכס
 

bmno

New member
זה לא נראה לי שונה מהמלוכה שהייתה בעולמנו.

קודם כל לא היה מלך אחד היו מלכים רבים בממלכות\מדינות רבות. המלוכה הייתה בחסד האל. חלק מהארצות היו ביחסים טובים ורובן האמינו באותו האל אז אני מניחה שלא הפריע להם לחשוב שX הוא שליט בחסד האל של ממלכת Y וZ הוא שליט בחסד האל של ממלכה T.
לפחות כל עוד המדינות לא הסתכסכו. [ד"א זאת אחת הסיבות שצריך להתחתן ולקיים קשרים משפחתיים עם אצילים ומשפחות אצולה ומלוכה אחרות אם רוצים לשמר ולצבור כוח]

הוא עדיין לא היה כזה כל יכול, למרות שהוא "נציג האל". אבל גם אם כן, בהנחה שהוא לא החליט להוריש את הממלכה למישהו אחר אז השילטון והחסד האלוהי היה פשוט עובר בשושלת המלכותית. לא בטוחה עד כמה זה היה מתקבל אם המלך היה אומר שהחסד עובר למישהו אחר, נראה לי שרובם לא ניסו להוריש למישהו אחר (וגם אם כן אז זה היה לפחות למישהו בשושלת או בעל דם כחול).

לדעתי זה שהמלך חלש יותר (למרות שאני לא בטוחה שהוא באמת חלש יותר ממלכים סטייל ימי הביניים, או איזו תקופה שזאת לא תהיה). זה הסיבות הרגילות כאמור שהוא עדיין לא היה כזה כל יכול, עם כל השילטון בחסד האלוהי שלו. והסיבה השניה היא שמדובר במלך של 7 ממלכות שלכולן מלך ששולט בחסדי האלים, וכל המלכים האלו צריכים לתמוך בו. והשלישית שהוא השיג את השילטון בהפיכה (שלא הייתה רק שלו) אז בוודאי שהיה צריך תמיכה והסכמה של המלכים כדי לבסס שילטון חדש.

כל זה בהנחה שבאמת קיימת בווסטרוז תפישה שהמלוכה קשורה לחסדי האלים - אין לי מושג.
מלך הקרנפים דיבר הרבה על הזכות שיש או שאין למלוך, בלי ממש להסביר את התפיסה הזאת ועל מה היא מבוססת. ממה שאני מכירה התפישה היא שהזכות הזאת קשורה בחסד האלים (לפחות בחלק מהמקומות זה היה ככה גם כאשר האמינו באלים רבים, לעיתים באמת האמינו שהשליטים הם צאצאי אלים).
 

bmno

New member
תאמת כבר לא כל כך רואה את הסידרה

או קוראת.
את צודקת אין לי.
כתוב משהו בספרים על הזכות למלוך? (חוץ מכוח=זכות או משהו בסיגנון)
 
אז מה את עושה כאן?

לא, אבל כתוב מספיק על התפיסה של אלים בכדי להבין שהמצב הזה ( של מלוכה אבסולוטית בחסד האל ) אינה רלוונטית
 

bmno

New member
אמרתי באתי מהראשי

אהבתי את ההתחלה של זה ואז קצת ירד לי.
כאמור, רציתי לברר מה היא הזכות למלוך שאביר הקרנפים מדבר עליה, אני פשוט לא מכירה זכות אחרת למלוכה (שהיא תוצאה של שושלת מלוכה כפי שאביר הקרנפים תיאר).
 
עלינו לראשי? אוי ווי.

אני רק אזהיר אותך שאם את מתכוונת להמשיך לקרוא/ לצפות, יש כאן כמות מטורפת של ספויילרים ( שאני מניחה שקראת כבר).
 
הזכות למלוך

נובעת ממוצא. מימוש הזכות הזו נובע מאופי.
להבדיל מהעולם האמיתי בו רוב המלכים טענו שהם מולכים בצורה זו או אחרת בחסד האל, אצל מרטין יש אישור דתי למלך אבל הוא ממש לא העיקר.
 
הזכות למלוך

נראה לי שקיבלתן רושם שגוי לגבי התפישה שלי בנושא. הגולשים הוותיקים כבר מכירים אותה מדיונים ארוכים בעבר על זכות וחוקיות המלוכה.

הנה:
הטעות של דאינריז או של כל טארגאריין כמעט נובעת מהחשיבה הזו שהם חצי אלים וכולם נחותים מהם וחייבים לשרת אותם ולמלא את רצונם.
לדעתי, המלוכה נובעת מהעם ושם קיימת הזכות.

יש חברה אנושית כלשהי שמכירה באדם מסויים כמנהיג שלהם בשל חוכמתו - שתנהל את הקהילה לשגשוג, או בשל גבורה - שמאפשרת לו להגן על אנשיו.
הקהילה יכולה ללכת אחרי בנו שגדל בדרכי אביו. אלה שורשי האצולה.
גם בתקופת משחקי הכס ומלחמת חמשת המלכים, אנשים עולים לאצולה כשהם מפגינים גבורה או חוכמה - בדרך כלל.

לכן לרוברט באראתיאון יש זכות יתירה למלוכה על דאינריז טארגאריין. כי רוברט צאצא לשושלת העתיקה של מלכי הסופה שעלו מן העם של ווסטרוז, לעומת בני טארגאריין שלא קשורים בכלל לווסטרוז.
אאיגון משל על מספר זעום של אנשים ויכול להיות שבלי הדרקונים הוא היה עוד אפס שמתגרד לו על אי סלעי עני בים הצר.
אבל כן היו לו דרקונים. מה שאיפשרו לבצע את שוד האדמות - אולי הגדול בהיסטוריה.
הוא שדד לעצמו יבשת זרה ושיעבד את אנשיה, כשהוא מפקיד עליהם נציבים - חלקם השליטים הקודמים.
ברשף האש של באלריון המגור השחור הוא קרא לשוד הזה חוקי. כל מי שלא גילה תשוקה יוקדת להישרף, נמנע לחלוק עליו.

אאיגון הנכרי שדד את המלוכה ואת ווסטרוז לו ולביתו בדם ואש.
רוברט באראתיאון איש ווסטרוז, הומלך ברצונם של בני השושלות העתיקות של ווסטרוז - חמישה מתוך שמונה.
 
למה אתה חושב שלא הבנתי את הנקודה שלך?

1. אתה תופס את המלוכה כזכות חוקית.

2. הזכות החוקית הזו ניתנת לנבחרים ש"נולדו לתוכה",, מי שאין לו את ... איך נגיד את זה, התעודות המעידות על מוצאו ה"נכון", אינו יכול להיות בעל ה"זכות לשלוט".
 
בגלל הקישור לאלים.

אני לא רואה קשר בין האלים לבין הזכות למלוך.
כפי שכתבת, מי שרואה במלוכה זכות אלוהית, בדרך כלל המלוכה שלו שרירותית ומנותקת. כמו רוב הטארגאריינים.
מי שרואה בשלטון לצורותיו כחלק מיחסי גומלין עם בני העם, מרגיש יתר מחוייבות אליהם, כי הם אלה שרוממו אותו לטובתם שלהם.

זה ההבדל בין ארבעת הראשונים וארבעת האחרונים שציינתי.
 
התכוונת לחשמשת הלורדים המורדים?

או למלחמת חמשת המלכים?
המלומדים (וכנראה גם ג'ון ארין) ציינו שלרוברט יש קשר קלוש למשפחת טארגאריין. אבל זה היה חיזוק בעלמא למלוכה שלו שהפכה עובדה קיימת.
שלושה לורדים שליטים פתחו את המרד.
לאחר שיורש העצר חטף ואנס את ארוסתו של האחד ואחותו של האחר, לאחר שהרג שלא בצדק קרובים אחרים שלהם ורצה להרוג אותם שלא בצדק, החליטו נד סטארק ורוברט באראתיאון שנמאס להם מהמלוכה השרירותית של בית טארגאריין. ככה החליט ג'ון ארין שנשבע להגן עליהם כשקיבל אותם לחניכות.
אליהם הצטרף די מהר הוסטר טאלי.
אחרונים הצטרפו טיווין וג'יים לאניסטר, שגם להם נמאס מהמלוכה השרירותית של בית טארגאריין.

נד סטארק וג'ון ארין לא חפצו במלוכה.הוסטר טאלי הצטרף מאוחר משלושת הראשונים, וגם הוא לא חפץ במלוכה. טיווין הצטרף אחרון ובצורה שלא חיבבה אותו על האחרים, מה שפסל אותו כמועמד שכולם יתמכו בו.
מי נשאר? רוברט. גיבור מלחמה מפורסם, איש בעל כריזמה אדירה שסחף אחריו את כולם. הם תמכו בו והמליכו אותו.
התירוץ של קרבת משפחה קלושה לא מחזיק מים. כי הזכות הקלושה הזו לא נותנת כוח להרוג את הצאצים הישרים והבכירים בשושלת שעל זכותה מסתמכים. זה יהיה פרדוקס אבסורי.
 
בית סטארק הוא בית מלוכה, כנ"ל כל אחד מהבתים

הגדולים, לורד הוא תואר מלוכה נמוך בהרבה ( בערך ההבדל ממפקד כיתה לבין מפקד גדוד).

אבל בשורה התחתונה - כתבת הרבה מלל שאומר אחד משניים:
1. או שקלוש ככל שרלוונטי, הטיעון של קירבת משפחה לטרגרניים הוא רלוונטי ( מה זה פרדוקס אבסורי?).
2. או שהמלוכה היא תפוח אדמה לוהט שכל השאר ניסו להמנע ממנה בכל הכוח, ורק רוברט היה טיפש מספיק בכדי לקבל אותה.
 
למעלה