איך המטוס ממריא?

במטוס עם גלגל זנב

יש לפחות 3 טכניקות המראה שונות, תלוי בסוג המסלול, אורכו, והרוח. 1. למשוך סטיק לבטן ולא לעזוב עד ההמראה (המראה קצרה, מסלול בעייתי) 2. לשחרר סטיק ולתת למטוס להמריא מעצמו (מסלול דשה עם גלים) 3. להרים זנב בהתחלה ולנתק בהמשך (כפי שתארת), במסלול סלול בכדי לראות קדימה היטב, או בגלל משבי רוחות (רוצים לנתק מאוחר) ואפשר גם לקמבן בין האופציות הללו ...
 

ny22

New member
מנהל
היות ואיני טייס......

תוכל בבקשה לפרט יותר על הטכניקות? תודה רבה.
 
באיזה רמה?

לא ברורה לי הבקשה שלך - "איני טייס" - אז באיזה רמה אתה מבקש פירוט? הבהרתי בסה"כ שמה ש NOYFB כתב כדרך יחידה, אינה כזאת. בגלגל זנב נתקלים פחות מ 5% לדעתי מכל מי שמקבל רישיון טייס. מדובר ברעיון ישן ו"מטופש", שגורם למטוס חוסר יציבות בסיסי ולטייס נדודי שינה... היתרונות הם: משקל/ביצועים, והמראה/נחיתה ב"שטח". כאמור יש הרבה טכניקות, כל אחת מתאימה למצב אחר, וצריך כ 100 שעות טיסה בכדי להתחיל להעריך/להבין את הנושאים השונים בגלגל זנב. יש לי הרבה ניסיון בגלגל זנב, בגלל שמטוסים אוירובטים באים עם גלגל זנב. אז אני חי עם זה ... אבל לא ממש מאושר. זה לא בנוי "לעזור לטייס" וזה סתם מסוכן ברוב הנחיתות. יש כאלו שיגידו ש"טייס אמיתי" טס עם גלגל זנב. אני לא מאמין בזה יותר ממה שאני מאמין שתוכנה אמיתית כותבים באסמלבי או בקובול. עשיתי את כולם, לא אהבתי את זה ...
 

ny22

New member
מנהל
מה הכוונה ב.....

למשוך סטיק ולשחרר סטיק? לא ממש הבנתי את המובנים האלה.
 
הסטיק

הסטיק יושב בין הרגלים שלך ומוחזק ביד. למשוך - אתה מביא את הסטיק יותר קרוב לבטן. הסטיק מתנגד לפעולה הזאת (כאילו שיש קפיץ מחובר לו - אבל בדר"כ אין), ולכן כאשר אתה מקטין את המשיכה (הכוח המופעל בשריר ביד) אתה באופן טבעי "משחרר" את הסטיק והוא "נע" לכוון המקום הטבעי שלו. דומה במשהו להילוכים ברכב - למשוך יהיה לשים בהילוך שני - לשחרר לשים בניוטרל, לדחוף - להעביר להילוך ראשון...
 
סטיק = STICK

אולי לא הבנתי את השאלה ... סטיק, באנגלית STICK או "מקל" הוא מוט אשר מחובר להגאי המטוס ושאיתו מזיזים את המאזנות והגה הגובה. אולי ראית עד היום רק ססנה או בואינג, שם יש "יוק" שזה יותר קרוב להגה של רכב. או שאתה סתם צוחק עלי? כל מי ששיחק בסימולטורים אמור לדעת מה זה סטיק.
 

ny22

New member
מנהל
ממש משש לא../images/Emo70.gif

להפך, אני ממש מודה לך על התשובה. היות ולא יצא לי להיות כמעט אף פעם על סימולטור של מטוס. וכשאמרתי שאיני טייס, חשבתי שאתה מדבר ב"שפה של טייסים" (מבחינת המושגים).
 
למעלה