איך לתכנן את המטבח המושלם?

ronchikit

New member
כתבה טובה

אני תיכננתי את המטבח שלנו בצורה די דומה למה שמתואר שם בגדול ויתרנו על ארונות עליונים, ויתרנו עם הפינות במטבח והעדפנו מגירות עמוקות וגדולות. את הכיור שלנו כבר ראיתם מצ'וכלל משו משו באמת מאד חשוב לחשוב מראש איפה יהיו מכשירי החשמל ונקודות החשמל, ולמקם את מכונת הכלים למשל בהתאם ליד (לימנים נוח יותר שהמכונה מימין לכיור למשל). הדבר היחידי שלדעתי לא היה שם דגש עליו זה שמשטחים כמו קוריאן ופורמייקה מאד רגישים לחום, יש אצל קרובי משפחה שלנו משטח קוריאן וכל פעם שיש שם איזה סיר חם כולם נכנסים להסטריה...
 

אמארונה

New member
לי הייתה חסרה בכתבה

התייחסות לגבי המיקום האולטימטיבי (אם קיים כזה...) של משולש העבודה - מיקום המקרר, הכיור והכיריים. ותגידו, משטח עבודה מפורמייקה שצויין כנהוג מאוד בחו"ל, זה משהו ששווה לשקול אותו לטעמכם ולדעתכם, מבחינה עיצובית ופרקטית?
 

בינא

Member
מיקום אולטימטיבי למקרר, כיור וכריים

מקרר - בין המטבח לפינת האוכל. כיור - בין המקרר לכיריים. כיריים - במרחק משטח מהכיור ורחוק מהמקרר. התנור - יכול להיות ליד המקרר מצד המטבח. בין התנור לכיור - חייב להיות משטח. המיקרו - רצוי שלא יהיה מעל לתנור כי זה גבוה מידי לילדים. תנור - רצוי שיהיה בגובה נוח להוצאת תבנית חמה ומהבילה בלי לשפוך... משטחי פורמייקה - יש להחליף פעם ב-4-5 שנים. משטחים חלופיים טובים לשיש - אורצ'רד ודורופל - פטנט גרמני, איכות גבוהה דמוי עץ או פורמייקה או שיש, ללא הבעיות שלהם - לא נשרט, לא נסדק, לא סופג שום חומר (קפה, שמן, חומץ, תה ועוד) קל לאחזקה ולא רואים טיפות. מחיר - דומה לשיש מהסוג היקר. קיים אצלי בבית מעל ל-15 שנה (דמוי עץ) ונראה כמו חדש. מומלץ.
 

בינא

Member
דורופל - משטח למטבח תחליף לשיש

ביקשת לראות תמונה של מטבח עם דורופל. היות וניסיוני להקטין את התמונות כדי להראות בפורום, יוצרות תמונות קטנות מידי, בהן אין כל אפשרות לראות משהו באמת, הנני מפנה אותך לאתר "בית" www.bayit-il.co.il , בו תמצאי 2 תמונות של מטבח רגבה בגוון אפור כהה עם משטחי דורופל דמוי בוק. עם כניסתך לאתר "בית", לחצי על תמונת הבית הקטנה כדי להכנס לאלבום. יפתח דף עם תוכן העניינים ובו תמונות מוקטנות לפי נושאים. לחצי על התמונה הקטנה של המטבח או על המלה "מטבחים". בדף שנפתח תמצאי כי בתמונה ההראשונה בדף ובתמונה האחרונה רואים את המטבח עם המשטח המדובר. נכון להיום ניתן לברר במטבחי רגבה על משטחי דורופל (תוצרת גרמניה).
 

ענתש

New member
תודה ../images/Emo13.gif אפשר לעשות את זה בעוד

גוונים חוץ מהצבע הזה ? זה די יפה...אבל אני אוהבת עץ כהה יותר כמו מייפל.
 

בינא

Member
אפשר לעשות במגוון די רחב של גוונים

גווני עץ, גוונים משויישים, גוונים מתכתיים וגווני צבעים.
 

ronchikit

New member
בקשר לנוחות מיקום הדברים

אני יודעת שלי לא נוח להיות במטבח עם אי עבודה באמצע ברור לי שהמון אנשים אוהבים את האי ואוהבים את זה גם מבחינה פרקטית וגם מבחינה עיצובית, אבל מה לעשות שזה לא נוח לכל אחד. אני העדפתי שהשטח של המטבח עצמו יהיה ריק, שתתאפשר לי תזוזה קלה ורציפה במטבח בלי להסתובב מסביב לכל מיני דברים. בנוסף העדפתי שיהיה רצף בין האינסטרומנטים במטבח ככה שזה יוצא מימין תנור ואז משמאל השיש ולכיור ואז לאיזוג הגז וממול המקרר. בקיצור שיהיה נוח להסתובב במטבח בצורה ישרה ורציפה כדי שכמה שפחות יטפטף על הריצפה, יותר נוח לי לזוז ימינה ושמאלה מאשר הלוך וחזור או מסביב.
 

דנה A

New member
../images/Emo207.gifתכנון המטבח שלי..../images/Emo13.gif

המטבח מתוכנן באופן הזה- בחלק הפנימי (קיר משותף עם הדו שלנו) יהיו היחידות הגבוהות, התכנון היה 2 יחידות עם מגירות למטה, תריס זכוכית למעלה- כשבאמצע ישנם שני מקררים בילט-אין (עם דלתות מטבח) מקררים צרים 330 ליטר כ"א, עם מקפיא תחתון. החלק השני והעיקרי הוא האי - אי גדול המשמש גם כמשטח עבודה עם כיריים (מימין) וכיור (משמאל) רוחבו 1.20 מ' ואורכו 3 מטר. וישמש גם כשולחן אכילה. האי יכיל את התנור ואת המדיח. כרגע חלו שינויים מסויימים בתכנון - בגלל המחיר המופקע של המקררים והתלבטות נוספת, החלטנו כנראה ללכת על אותו הסידור-- אך עם מקרר שתי-דלתות באמצע ושני צדדיו יחידות גבוהות, כנראה דלתות זכוכית חלבית לכל האורך ובתוכם מגירות נשלפות בכל גובהם. הצבעים המתוכננים הם שילוב של אלון-מולבן, ולבן-"ונילה", שהוא די לבן., וזכוכית חלבית, באי אבן קיסר צבע אפור כהה. מה דעתכם? האם ראיתם בית עם אי ככ' גדול? האם היה פרקטי, נח, נעים?
 

איריסג

New member
בגדול - אהבתי.

יש לי רק הערה אחת: אני לא יכולה לסבול ישיבה ב"אי" כשכולם יושבים באותה שורה . זה נראה לי נורא. בגלל זה אני שונאת לשבת במסעדות בחלק של הבר. מי שיושב באמצע, מקבל צורה של ממטרה.... אנחנו גם עושים יחידה אחת גובהה (אגב, מה הרוחב שלה) - שתכיל את התנור והמיקרו (בילט אין), ואת המקרר. בנוסף יש לי פס של אורונת תחתונים - כ 4.5 מטר ועוד אי שרוחבו יהיה 1.2-1.3 ואורכו כשני מטר, ואז החלוקה עליו היא 60 ס"מ מאורכו יהיה שולחן אוכל לארוחות של יום יום (מונמך. אני לא אוהבת ישיבה גבוהה של כיסאות בר. זה נחמד לכמה רגעים. זה נראה לי לא פרקטי ליום-יום. אצלנו יש גם עניין בצורך בנגישות לכיסא גלגלים. ) שאר האורך של האי (1.4) יוקדש למשטח עבודה, שעליו יהיו הכיריים (אני מקווה שאלו יהיה כיריים רחבים) ולכיור קטן, משני. התיכנון הזה מאפשר לשולחן האוכל (החלק המונמך של האי) להכיל בנוחות 4 אנשים - אחד מכל צד של האי, ושניים ב"ראש השולחן". אגב - האם אלו המקררים של ליבר?
 

דנה A

New member
אי כמקום ישיבה

חשבתי להנמיך חלק מן האי, לחלקו לאורכו 60 למשטח ו 60 מונמך לישיבה, אבל אז זה מקטין את משטח העבודה היחידי שיש במטבח.. ולכן השארתי אותו כך. לגבי ישיבה בקו ישר- זה באמת לא הכי נעים, ולכן מיקום פינת האוכל היא בצמידות למטבח, כך שכאשר ישנן ארוחות מסודרות ניתן לבחור את מקום הישיבה, (אם יושבים לקפה או משהו קליל, אפשר לשבת באי) היחידה הגבוהה מתוכננת להיות 90 - 1.20 - 90 כשהעומק הוא 60. המקררים הם של סמג/אריסטון, ובאמת עכשיו ראיתי את המקרר של ליבר והאמת ממש מתלהבת ממנו (למרות שיקר יותר משני מקררים צרים של סמג..) האמת שלא רציתי מטבח "מסורתי", כמו שהיה לי, או כמו שיש בכל מקום, רציתי מטבח שרואים בו כמה שפחות, (וגם בגלל מגבלות פנג שואי, האמת) ירדתי מתריסי הזכוכית, כי הבנתי שבגלל עדינותם אני אמעט להשתמש בהם, מה שאומר הפסד מקום איחסון יקר, ולכן חשבתי על שתי יחידות גבוהות עם דלתות זכוכית ומגירות נשלפות, (כנראה שגם המיקרו יצטרך להיות שם..) הזמנתם מטבח? באיזה שלב אתם?
 

ענתש

New member
אני דווקא אוהבת את האי שלך

ועושה בדיוק כזה. אני חושבת שזה עניין של דרך חיים. בעלי עובד שעות ארוכות (היי טק) והילדים בדרך כלל אוכלים לבד כשאני מכינה ומגישה ומסתובבת סביבם ואני אוכלת עם בעלי כשבא בערב. במובן הזה אין לנו ארוחות משפחתיות מלבד ביום שישי ושבת. לכן לנו מתאים הבר הזה לילדים (גם שאפשר לשבת משני צדדיו בעצם וכך לראות טלויזיה תוך כדי אכילה כי תכננתי שמהבר רואים את הטלויזיה של הסלון). ארוחות משפחתיות - בחדר האוכל.
 

דנה A

New member
תודה../images/Emo13.gif

מסכימה איתך שזה עניין של דרך חיים, והתאמת הבית לצרכים שלנו מה גם שלא התחברתי למבנה הקבוע של המטבחים וזה דיבר אלי יותר בעיקר המראה "הנקי", שבו כמה שפחות חשוף -יותר טוב.. הייתי היום בתערוכת ריהוטים היה מטבח שדקור הציגו היתה בו יחידה של ארון גבוה- דלתות הרמוניקה נפתחות ובפנים כיור ומשטח מסוים גדול! אני יודעת שלא פרקטי, אני יודעת שלא הכי נכון לא עושה את זה אבל עדיין רעיון מעולה!!
 

ARCH 2

New member
כך בדיוק זה אצלינו

הדלפק מיועד לארוחות של שניים עד שלושה אנשים יחד (וגם זה לא קורה בדר"כ) ופינת האוכל - למשפחה כולה. אצלינו הדלפק יהיה בגובה השיש (בהמשכו) ומבדיקה שעשינו עם הילדים, לא ניכרת בעיה עם הישיבה שם.
 

איריסג

New member
טרם הזמנו מטבח

אנחנו בשלב התוכניות לבית, אבל המטבח הוא האזור שאנחנו הכי משקיעים בו - כי מבחינתי זה מרכז החיים שלנו. הסתובבתי לא מעט בין חברות המטבחים ה"בוטיקיות", כי אני רוצה מטבח תפור בדיוק בדיוק למידותי. זה כבר יעלה לי... יש לי הצעה בשבילך: אולי את משטח הישיבה תעשי באחד הצדדים של האי - תקצי לו 1.2*60 - ואז ישאר לך למעלה מ 2.5 מטר על 1.2 למשטח עבודה - והישיבה תהיה בצורת ח' - 1 - 2 -1 . המקרר של ליבהר הוא מדהים, גם הוא אינטגרלי. יש לו חלק אחד שהוא מקרר, לכל הגובה, והחלק השני מחולק - חצי זה "ביו פרש" - אזור לפירות וירקות ששומר יותר על טריות, והחלק התחתון השמאלי הוא פריזר. קחי בחשבון שהוא רחב - 1.21 . המטבח שלנו מחובר עם פינת משפחה שבה תהיה ספה, כורסה וממול - פלזמה או LCD. שם יתנהלו כל החיים של הבית...
 
למטבח תפור לא הולכים למותגים

זה לא מכנסי ג'ינס , הולכים לנגר פרטי עם המלצות וזה בהחלט לא חייב להיות יקר במיוחד אם מתפטרים מהארונות העליונים
 

איריסג

New member
כבר הייתי איתך בסרט הזה

וממש לא בא לי להתחיל מחדש. תפנים שיש אנשים שיש להם מספיק כסף, רצון והחלטה על סדרי עדיפויות שלהם כדי כן ללכת לחברות בוטיק, ולהוציא 50 אלף ש"ח על מטבח. לא כולם יכולים לקחת פטיש, מסמרים ולחות סנדויץ' ולבנות לעצמם מטבח. תנסה לכבד גם אותם.
 

איריסג

New member
נורא מצחיק...

תרשה לי לא להתייחס לצרות העין שלך. אני ממש מתאפקת לא להגיד כלום בעניין המיסים שלי והבית שלך.
 
למעלה