איך לתכנן את המטבח המושלם?

ענתש

New member
גם אני תיכננתי אי כזה גדול

(3 מטרים אצלי גם) אבל משאירה אותו כמשטח עבודה בלבד, עם כיור קטן שימושי. בגלל זה התעניינתי במה שאמר בינא, כי אני מעדיפה את האי מחופה בעץ אבל זה לא פרקטי. אם יש משהו יפה ודומה אני רוצה לבדוק... מתחתיו ארונות אחסון (למרות שיותר יפה פתוח אבל עם הילדים לא פרקטי). על הקיר הנגדי יש לי חלונות לרוב ולכן עושה שם את השיש עם הכיריים והכיור הגדול. בלי ארונות עליונים כנראה. בצד ימין תהיה לי יחידת הבילט-אין שתחבוק מקרר שלוש דלתות (מקפיא למטה). לא תהיה פינה למטבח, בפינה שבין הצד הימני ובין הקיר המכיל את השיש תהיה דלת יציאה למרפסת שירות. את בטוחה שיש לך מספיק משטל עבודה ? 3 מ' זה מעט.
 
אני מסתייג מכיור ב " אי "

דורש העברת צנרת מתחת לרצפה , דבר שאני לא אוהב , במיוחד כאשר הריצפה מרוצפת בריצוף יקר . אי שלא כולל ישיבה אפשר לעשותו מתנייע דבר שלא אפשרי אם יש כיור .
 

ענתש

New member
הארכיטקטית שלי מאד בעד...

גם לי זה נראה קצת מוזר. טוב, באמת תכיננתי לבדוק עם חברת המטבחים במה זה כרוך.
 

איריסג

New member
האמת - אני ממש לא מבינה מה הבעיה

עם כיור על האי. אצלנו על האי יהיו הכיריים ולידם כיור קטן. זה אידאלי בעיני - צריך לשפןת מים לפסטה, צריך להרטיב ידיים כשעושים קציצות וכו' וכו'. הדבר היחידי שהכיור הזה לא יהיה זה מקום לכלים - ולכן הוא יהיה קטן יחסית, שלא יהיה פיתוי להשאיר בו כלים מלוכלכים. עניין הצנרת שעוברת מתחת לריצוף יקר במטבח - במה היא בדיוק שונה מהצנרת שתעבור בכל מקרה מתחת לריצפה - למשל לכיוון שירותי האורחים? חוץ מזה, בעיני הרבה יותר נורא לטפל בנזילות או פיצוצים (חס וחלילה, טפו טפו טפו) כשהם קורים מתחת לארונות המטבח המאד יקרים שאני מתכוונת לשים (ולצורך העניין גם מאחורי כל ארון מטבח). לתקן את זה נראה לי מסובך הרבה יותר מאשר לתקן מרצפות שצריך להרים. הרי זו בדיוק הסיבה שאנחנו שומרים מרצפות עודפות מאותה הסידרה, לא?
 

דנה A

New member
גודל משטח העבודה..

משטח העבודה לא יהיה 3 מטר אורך עם 60 סמ' רוחב לכן העומק יפצה לדעתי על המשטח המצומצם שישאר מרוחב של 3 מ' ישאר בפועל לאחר הכיריים (קצה שמאלי) ומהכיור (קצה ימני) ישארו רק 1.5 מ' מעט אבל העומק של האי יהיה 1.2 מ' ולכן יפצה-- מקוה.. האמת, בהמשך למה שכתבת קודם על סגנון החיים, אני מודה, לא מהבשלניות הגדולות, לא עובדת עם 5 סירים בו זמנית במטבח, אולי סיר שניים, פעם בשבוע...
 

ענתש

New member
אפשר לשאול אולי איפה תיכננו לך

את המטבח המצוייר ומה המחיר ? (אפשר גם במסר).
 

דנה A

New member
את המטבח הייתי אמורה להזמין מאינובה

יושבים מול רננים, את היחידה של המקרר- ביקשתי מהתצוגה שם וישנה יחידה נוספת- של 3 דלתות -גובה 1.60 בפינת האוכל- מסגרת עבה של אלון מולבן, דלתות לבן/ונילה ולבסוף ביטלתי את ההזמנה המחירים שלהם היו לא ריאלים, דלתות פורמייקה, גוף סיבית- יש לכולם אין סיבה שאשלם ככ' הרבה כסף עבור זה. התמחור היה 52K, וזה נמוך בשל היחידה מהתצוגה... בצדדים יש ארונות עם מגירות- ולמעלה תריס זכוכית באמצע - מקררים אינטגרלי (2 צרים מאוד, מקפיא תחתון)
 

ענתש

New member
ואוו, לא יקר ?

אנ כנראה חיה באשליות שאני אגמור את המטבח שאני רוצה ב-40K.
 

דנה A

New member
יקר באופן מוגזם

לכן ביטלתי לפני שיהיה מאוחר קצת עבודה פסיכולוגית, קצת התלהבות, קצת אימפולסיביות - וחותמים אבל לבסוף נפל האסימון. ב 40 K את יכולה להזמין מטבח מדהים, אין שום בעיה אני את המטבח הזה - הצלחתי למצוא במחיר 40 ממטבחי זיו, ובלי יחידות התצוגה (עם הנחת "חבר") כדאי וצריך לעשות סקר שוק לפני שמזמינים, שם תמחרו מגירות בערך ב 200 יורו, שאת יכולה לבדוק במקומות אחרים - שהתמחיר הוא בערך חצי! ורק ביחידה ליד פינת האוכל היו לי 15 מגירות!! (ואי עוד לא מעט..) שימי לב שמעצבי-חברות-מטבחים אוהבים להוסיף את הנשלפים האלה בלי חשבון כדאי לבדוק טוב את זה
 
כמה דברים

* ארונות עליונים מספקים עוד שטח אחסון, אך גם מכבידים על החלל וגורמים תחושת צפיפות. מאחר שבארונות העליונים אין מגירות והם גם פחות עמוקים, כדאי לשקול את נחיצותם. בתקציב שיתפנה אפשר להוסיף מגירות בארונות התחתונים, או מזווה נשלף גדול. שטח האחסון עשוי להפתיע ולפצות על העדר הארונות העליונים. * מחסור בשטח אחסון אפשר לפתור גם בהוצאת הכלים והמכשירים הפחות שימושיים לכוננית מגירות שעומדת במקום אחר בבית. חבל לבזבז שטח יקר במטבח על סט צלחות מפואר וחגיגי שיוצא מהארון פעם בשנה. * אם אפשר, מומלץ להתקין משטח עבודה עמוק מהסטנדרט (70 סנטימטר ומעלה). מעבר לתוספת המקום לעבודה, כל סנטימטר נוסף משמעותי בתחושה שמתקבלת במטבח. * כדאי לשקול ויתור על שולחן אוכל במטבח. אף על פי שזהו תכתיב ישראלי שרבים מתקשים לוותר עליו, השולחן הקטן הופך מטבחים רבים לצפופים מדי. ויתור על הכפילות בפינות האכילה מזכה בתוספת משמעותית לשטח המטבח, וממילא נעים יותר לאכול ליד שולחן גדול בפינת האוכל. זה מה שחשוב לדעתי ונאמר בכתבה . כמה יסורים עברתי עד ששכנעתי את אשתי לקבל את הסעיף האחרון והוא להפטר משולחן אוכל במטבח כאשר פינת האוכל מיד בהמשך . דבר שהיה מצריך הגדלת המטרז של הבית . למזלי קיבלתי חיזוק גם מהמעצבת פנים שאשתי עברה סדנא אצלה וגם מהאדריכל . אני לא מקריב שום דבר למולך העיצוב . הכיור צריך משטח עבודה גדול לידו ובלי חומרים מפוקפקים מארצות שרק עושים קפה במטבח .שיש בלבד . המדיח ליד הכיור , זה לא משנה אם מימין או משמאל . גם לא משנה מיקום המקרר זה שטויות . בבתי קרקע אפשר וצריך בהחלט לוותר על ארונות עליונים, בשביל זה יש מזווה , אשתי ששוהה במטבח הרבה פוסלת לחלוטין ארונות עליונים וויתור על מזווה . מזווה נותן אפשרות להכניס עוד מקרר זול דבר שמקל מאוד , אפילו 2 המקררים אצלי הם מלאים ואני נדרש לדילול מצרכים לפעמים . למשל אוסף בקבוקוני הלק של אשתי נמצא במקרר במזווה . כאשר יש צורך באבטיח במקרר יש קושי אם יש מקרר אחד .
 
שולחן אוכל במטבח

הכל תלוי בדינמיות של המשפחה אצלנו לא יעלה על הדעת להוציא את השולחן משם בשולחן הקטן שבמטבח כל הרכילויות הכי חמות קורות למרות קיום פינת אוכל גדולה ומזמינה, עדיין על השולחנון שבמטבח יצטופפו כולם וישבו רק שם לשתות קפה ולדבר ולקשקש על היום יום, זוהי הפינה הכי לוהטת בבית, ואולי בגלל שזה קטן ובגלל הקרבה לקומקום החשמלי ולאוכל- כולם מתרכזים שם, גם אורחים חדשים לא חושבים פעמיים לפני שמתישבים שם. קשה לי לראות את עצמי מוציאה את השולחן הזה מהמטבח, ואולי עדיף להיפטר מטרנדים אופנתיים כמו הורדת הארונות העליוניים (שלדעתי הם מאוד שימושיים, ואני מרגישה בנחיצותם במטבח שבו הורדתי אותם) וכך ייווצר מקום לאותו שולחן עוד משהו לגבי המגירות, אכן אין כמוהן, אבל... בעיה... את כל המוצרים רואים במבט על, ולכן קשה לזהות בין קופסאות שימורים באופן כזה, כנל לגבי צינצנות התבלינים- היות וכשפותחים את המגרה רואים רק את המכסים שלהם, בשל כך במטבח הבא יהיו אצלי ארונות עליונים לא עמוקים, משהו כמו עומק של קופסאת שימורים גדולה, כך שכבר בפתיחת הארון העין תמצא את מה שהיא חפצה בו. ועוד דבר נוסף לגבי מגירות- מגירות הסכום הגדולות האופנתיות, לי זה עושה בלאגן בעיניים כשאני פותחת אותן, מעדיפה את הגודל הסטנדרטי ולא לפתוח 90 סמ של ערב רב של סכום וגאדטים
 

איריסג

New member
מסכימה עם כל מילה לגבי שולחן האוכל

גם אצלנו, האינטימיות המשפחתית מרוכזת במטבח ולכן יהיו לנו שתי פינות אוכל - אחת ליום יום והשניה ל"אירוח רשמי ומורחב".
 

fireman

New member
אצלי ה"שולחן הקטן" עבר שדרוג

והוא לא קטן, הוא שולחן שמתאים לחמישה סועדים עם מרחב נדיב מאוד לידיים... מניסיון העבר אפשר להושיב לידו גם 7 סועדים אך בצפיפות יחסית. מלבד שהוא שולחן אוכל של ממש הוא משמש גם "אקסטרא משטח" למשטחים של המטבח מאחר והוא כולו מאבן קיסר. אנחנו אפילו ויתרנו על רכישת פינת האוכל בשלב זה בגלל השולחן הזה...
 

bis fd

New member
מתי מזמינים מטבח?

אנחנו בשלב אישורים לתחילת בניה המטבח הוא המקום האהוב עלי וכך גם החשוב לי ביותר הוא יהיה בסגנון קלסי עם כל המדרניזם בפנים האם עדיף חברה מוכרת או נגר?
 

ענתש

New member
מזמינים ? לדעתי אחרי השלד.

אבל מתכננים עד הסוף עוד בשלב התוכניות. כי המטבח, עבורי לפחות, כל כך חשוב שאם זה לא יצא כמו שאני רוצה אני אשנה את התוכנית בשביל זה.
 

Rשף

New member
המטבח משפיע על התשתיות

לכן חובה לעצב אותו מראש, מיקומי נקודות חשמל מים וביוב, גבהי ומיקום חלונות וכ"ו
 

אם פי 3

New member
לפעמים גם שינויי קירות

בעקבות העיצוב של המטבח, אנחנו מתכוונים להוסיף עוד קיר פנימי. חשוב, לדעתי, להיות עם תכנית בסיסית (ניתן לשנות דברים קטנים כמו מגירות/מדפים וכדומה גם בהמשך, עד לשלב היצור), עוד לפני תחילת הבניה. אנחנו בדיוק בשלב הזה - מקווים שעד סוף החודש יתחילו לבנות, ובינתיים, סוגרים פינות בעיצוב.
 

בינא

Member
מטבח - מתי תכנון? הזמנה? בצוע?

חשוב לסיים את תכנון המטבח העקרוני לפני הגשת הבקשה להיתר בניה, כי בהיתר צריך להראות את מערכת הביוב בחצר. תכנון מפורט של המטבח, כולל מיקום כיור,תנור,מדיח,מיקרו,כיריים,פח זבל, מזוה, דלפק וכל אלמנט נוסף הקשור למערכת המים/חשמל/גז - יש לסיים תכנון לפני הבצוע, כדי שנקודות החשמל יופיעו בתכנית החשמל מיקום הכיור יופיע בתוכניות האינסטלציה ומיקום הכיריים יופיע בתוכנית החשמל גם אם הם בגז. עם התכנון הזה הולכים לחברות המטבחים ולנגרים. תכנון לבצוע, כול סוג הצירים, הסגרים, מסילות המגרות ושאר אביזרים, חייב להתבצע לפני החתימה על ההסכם עם החברה ו/או הנגר, גם כדי לדעת בדיוק כמה המטבח יעלה ולוודא שהוא במסגרת התקציב האפשרי שלכם וגם כדי לאפשר למודד מחברת המטבחים או לנגר המבצע להגיע עם התוכנית למבנה ולאמת מידות. לצורך הבצוע, פינת המטבח בה ממוקם הארון חייבת להיות מושלמת מבחינת ריצוף,פנלים,טיח,שליכט וצבע והכנות אינסטלציה (ביוב, מים חמים וקרים), הכנה לגז (כשהצנרת עוברת מתחת לרצפת המטבח) ולחשמל (שקעים ותאורה), אך ללא אביזרי החשמל והמים מורכבים (פרט לברזי "ניל" מתחת לכיור ויציאת צינור הדלוחים בקוטר 50 מ"מ מהקיר או מהרצפה). חשוב שהכל יהיה מוכן כי לפני כן לא יבואו למדוד ובאין מדידה של הקיים בשטח, לא מיצרים. בצוע המטבח - הרכבה במקום - תתבצע עם סגירת הבית (כשניתן לנעול אותו), כשחלונות, תריסים ודלתות חוץ מורכבים. לאחר הרכבת חלקו התחתון של המטבח יגיע איש השיש לקחת מידה ולקחת את הכיור שבחרתם/קניתם/קיבלתם מהקבלן, כדי להתאים אותו לשיש. עם גמר הרכבת השיש חוזרים כל בעלי המקצוע למטבח: הרצף להדבקת הקרמיקה מעל לשיש ופנלים ב"סוקל" (החלק המגביה מהרצפה). האינסטלטור לחיבור הכיור לדלוחים ולמים ובצוע ההכנה למדיח. החשלאי, לחיבור אביזרי החשמל והתאורה. הטייח לבצוע תיקונים לאחר שהרצף סיים את הדבקת הקרמיקה. הצבעי לצביעה אחרי הרצף והטייח. זה אומר שאם גמרתם את הבית "חוץ מהמטבח"...יש עוד 3 חודשי עבודה לפחות.
 
למעלה