איך לתכנן את המטבח המושלם?

בכיף ! אני מקווה שאת משלמת מיסים

כחוק ועובדת שעות נוספות בכדי שלמדינה יהיה מספיק כסף לשלם לי . אופס שילמו לי כבר , אבל תמשיכי את העבודה הטובה בכדי שלשר האוצר לא יהיה לחוץ . אני כבר יצאתי ממעגל משלמי המיסים .
 

דנה A

New member
החישוב לא מדוייק

אם אעשה זאת- משטח האי יוקטן ל 2.4 מ'- מתוכם צריך להוריד את הכיור והכיריים... כך שלא ישאר משטח עבודה.. בנוסף במיקום 2 הכיסאות- אם יזוזו מעט יתקרבו כמעט לפינת האוכל... ראיתי את המקרר של ליבר בתערוכה של חבר לאחרונה, וממש התלהבתי... הביו פרש נשמע ככ' טוב טוב נראה עוד חצי שנה מה ישאר מהתקציב ואז נחליט
בתכנון- כשישבו באי יהיו למעשה עם חצי גב לטלויזיה.. אולי נוסיף גם טל' קטנה למטבח אני עכשיו שוקלת שינויים מסוימים במבנה המתוכנן של המטבח. איפה ראית מטבחים? מה אהבת?
 

איריסג

New member
אנחנו די סגורים על איך המטבח יראה

מבחינת צבע העץ, צבע האי וכו'. הסגנון שלנו הוא כפרי - נקי. היינו גם ברגבה / דקור / וכו' ואפילו נכנסנו להציץ ב"אפטי" של מטבחי זיו וב"בולטהאופ". שם אגב, מדברים על מטבח שמתחיל ב 100 אלף ש"ח (בולטהאופ) וב 20 אלף יורו (אפטי)... המטבחים מדהימים, אין צל של ספק, למרות שהם לא בדיוק הסגנון שלנו. בקיצור, מי שאני מתרכזת בו הם חברות "בוטיק", שזה למעשה נגריות פרטיות , שלא עובדות כמו החברות הפרטיות בקופסאות בגדלים נתונים, אלא בונות לך את המטבח על פי הצורך המדוייק שלך. אנחנו רוצים מטבח שהגוף שלו הוא סנדויץ' (ולא סיבית בשום אופן, ויגידו חסידי רגבה מה שהם רוצים), והחזיתות שלו הן עץ מלא (מייפל או אלון), שצבוע בתנור. כל החברות שהייתי אצלן לקבל הצעת מחיר נותנות לך למעשה אפשרות לצבוע את העץ בכל אחד מהצבעים של מניפת טמבור / נירלט , ככה שלמעשה יש לך אלף גוונים בכל מניפה ... הייתי בתיבת נח ובפרובנס דיזיין (שניהם ברישפון), היינו באינדיגו (באילנות, ליד פרדסיה) והייתי ב"קצב". בנוסף, אני אמורה לפגוש מישהיא מנגריה שנקראת "עץ המשאלות" שנמצאת בצפון, אבל היא מגיעה אלי לפרזנטציה והצעת מחיר. בסופו של דבר, כל המקומות האלה נתנו לי את אותו סדר גודל של הצעה - משהו שמסתובב סביב ה 50-60 אלף ש"ח. אינדיגו היו בצד התחתון של הסקאלה, אבל זו לא היתה הצעה מפורטת מדי, כי היא היתה הראשונה ועוד הייתי קצת "קלולס", אז היא רק מדדה את התוכנית ועשתה את המיכפלה של השטח ואמרה בערך. אני מניחה שהיום, כשאני יודעת יותר מה אני רוצה, גם מבחינת פירזולים וכו' - המחיר עוד יעלה, ככה שהיא תגיע למה שנותנים החברים בתיבת נוח וכו'. כולם, אגב, עובדים עם פירזולים של בלום, פרט לאינדיגו שעובדים בלעדית עם "הטיש", שהבנתי שגם הם פירזולים טובים מאד. בסופו של דבר, כמו שזה נראה כרגע, אני חושבת שנלך על "קצב" - זו נגריה מאד מאד ותיקה (דור שני), קניתי מהם לפני 10 שנים את הסלון שלי, ועוד כמה פריטים, הם עושים עבודה מדהימה, יש להם שירות מעל ומעבר, אני יודעת שתמיד תהיה לי כתובת אם יהיו בעיות, אני מכירה מקרוב את איכות הגימורים וכו', ואני חושבת שאיתם יש לי גם יכולת התמקחות לא רעה... מה גם שאם אני קונה אצלם, אני מוסיפה לעיסקה אולי גם את דלת הכניסה לבית, וגם שתי שידות גדולות (משהו בסטייל פרובנס כזה / שידה אנגלית), ואם ישאר לנו כסף אז אולי גם ספות - בקיצור - יש לי שם חבילה די גדולה, שאני מקווה שתהיה עילה להתמקחות נוספת. אבל בעיקר אני הולכת עליהם בגלל המוניטין והאיכות שאני מכירה מקרוב (אצל סבתא שלי יש עדיין את הסלון שהיא קנתה מאבא של מי שמנהלים את העסק היום, לפני 30 שנה. הספה נראית מעולה. היא רק מרפדת אותה מחדש אחת לכמה שנים - אבל הבסיס מחזיק מעמד יפה מאד מאד).
 

איריסג

New member
ובעניין הגודל

שני דברים - ראשית , ההצעות שקיבלתי הן למטבח מאד גדול - ככה שאולי שווה לך לבדוק גם את כל מי שאני בדקתי (זה אני אומרת אחרי שראיתי את סדרי הגודל שאת מדברת עליהם מבחינת מחיר, ומהעובדה שאני מדברת על סנדויץ' עם עץ מלא, ולך נתנו מחירי סיבית + פורמייקה) דבר שני - בעניין ההצעה שלי לסובב את אזור האוכל - הצעתי אותה מכיוון שידעתי שאת מדברת על רוחב של 1.2 - ואז אומנם ישאר לך לכאורה "רק" מטר בערך של משטח עבודה, אבל תזכרי שהעומק של הכיור ושל הכיריים הוא 60 ס"מ - כך שמהצד שאת מפנה ממנו כיסאות - ישאר לך משטח עבודה נוסף, בעומק 60 (כמו שייש סטנדרטי) וברוחב של 2.4
 

ענתש

New member
הסתכלתי באתר - מצאו חן בעיניי

הקצב שלך (יש להם גם דברים בסגנון שלי, לא רק שלך
). אני בטח אלך לדבר גם איתם כשיגיע הזמן. האיכות חשובה לי מאד במטבח (סנדוויץ' ועץ מלא) רק הסגנון מאד שונה משלך (מודרני מינימליסטי במקרה שלי).
 

איריסג

New member
כן, יש להם דברים "היטקים" יותר

אני פשוט לא מתחברת לסגנון הזה יותר. פעם יותר אהבתי. היום אני בעניין של המטבח הכפרי והחם יותר. אני נהיית אמא שלי...
עוד רגע וגם אני אלך לקנות דברים ב"רוזווד"... בעעעעעעעע אגב - נכון שהאתר שלהם קצת מעצבן עם כל הפלאש הזה??? אמרתי להם שזה בלתי נסבל. הם הבטיחו לטפל בזה..
 

ענתש

New member
האתר בלתי נסבל בהחלט

אבל לפחות אפשר להשתיק את המוסיקה. איך אני שונאת אתרים עם מוסיקה !!! זה רק מרגיז. אבל אני עוד יותר שונאת אתרים עם מוסיקה שאי אפשר להשתיק. כשנסענו לצימר לפני חודש הייתי צריכה לבחור בין שתי מסעדות ממש טובות לארוחת ערב רומנטית ולא בחרתי ב"אחוזת שולמית" כי האתר שלהם עצבן אותי, מוסיקה שאין לה כפתור עצירה. אותי הם איבדו כלקוחה. אשכרה.
 

איריסג

New member
ממה שאני מבינה, לא ממש הפסדת

לא הייתי, אבל אומרים שנורא יקר שם - ובאופן לא מוצדק במיוחד. איפה אכלתם בסופו של דבר? ובעניין קצב - אני מציעה שאחרי סוכות תיגשי אליהם - יש להם תצוגה מאד יפה ברח' הרצל, קרוב לדרך סלמה. (יש להם שתי חנויות - אחת של הריהוט בעיקר, והיא על הרצל קרוב לדרך יפו, וגלריית מטבחים - שהיא בהרצל קצת צפונית לסלמה. )
 

ענתש

New member
במוסקט במצפה הימים.

היה גם לא משהו בכלל... יקר בלי פרופורציות לאיכות האוכל (שהיה בינוני לגמרי). המסקנה היתה שבפעם הבאה שאנחנו עושים חופש בלי הילדים אז נשלח אותם לסבא-סבתא ונשאר בבית. גם כל הדברים שלנו סביבנו (הארון עם הבגדים, המיטה שלנו, המקלחת שלנו, הטלויזיה שלנו והמחשב שלנו) וגם לא צריך לארוז וגם לא צריך לנסוע רחוק וגם כל המסעדות הכי שוות ממילא באזור המרכז
לפחות במרכז כשאנחנו משלמים הרבה (ולפעמים לא אכפת לנו לשלם הרבה בשביל חוויה מעולה) אז מקבלים תמורה.
 

איריסג

New member
גם שם לא הייתי

הספיק לי להסתכל באתר שלהם - נחרדתי מהמחירים. וכמוך - גם אני מוכנה לשלם לא מעט על אוכל - ובנתאי שהוא יהיה ממש טוב. אגב, לפני שאת מתייאשת סופית מהצפון - אנחנו מאד מאד נהנינו ב"אלומה" בתרשיחא (לא זול אבל היה נהדר) וגם ב"הסעודה האחרונה" באמירים - שזו מסעדת גורמה צמחונית. שוב, לא זול אבל אחלה. והיינו גפ בצימרים שלהם המדהימים.
 

ענתש

New member
נו, זו היתה ההתלבטות השלישית שלי

אז פיספסתי (אלומה, מוסקט או אחוזת שולמית). בפורום ביקורת מסעדות היו כל כך הרבה סופרלטיבים דווקא על מוסקט אז זה מה שבחרתי. גם אנחנו היינו באמירים אבל בצימרים "בסדר" כאלו בלבד. בכוונה... מתקמצנים בגלל הבניה. בדרך כלל עד שאנחנו כבר נוסעים לאן שהוא אנחנו מאד בזבזנים (הפעם הקודמת היתה פנחס ואברהם המדהימים בלימן. הפעם רצינו או "אונסן" ברמות אבל יקר שם, כמו פנחס ואברהם בערך. אז התקמצנו).
 

איריסג

New member
אוף, פנחס ואברהם...

כמה רציתי... היתה לנו הזמנה, ואז היתה המלחמה אז ביטלנו, ואז הפסקתי לעבוד וכו' - וזה ממש לא בא בחשבון סדרי הגודל האלה של המחירים. אנחנו בגלל הבניה בינתיים אפסנו את הדרכונים. זה כבר שינוי דרמטי מבחינתי. לגבי צימרים - אני משערת שנצא לחופשות פה ושם, אבל בטח לא כמו שהיינו רגילים ולא לצימרים יקרים כמו שהיינו בהם עד כה (או המלון הסקוטי המדהים בטבריה...). אגב, היינו בכמה צימרים נהדרים - וממש לא יקרים (כמעט שליש מפנחס ואברהם. אולי לא שליש, אבל פחות מחצי). "הסעודה האחרונה" אומנם לא מאד זול, אבל גם הוא לא מגיע לרמות של פנחס ואברהם (מבחינת מחיר. מבחינת הצימר זה הצימר הכי מדהים שהיינו בו. והיינו...)
 

איריסג

New member
נו, אז על אחת כמה וכמה...

ב"אפטי" היא הרגה אותנו עם הקטע שהם מדברים איתך ביורו... מה שכן, יאמר לזכותם - הם היו סופר נחמדים ומאד מקצועיים. השארנו שם שלוליות של ריר על המכשירי חשמל של סאב זירו (אח, לו היו לי 70 אלף ש"ח מיותרים....)
 

Rשף

New member
על אחת כמה וכמה ?

אני חושב הפוך- אם הם מרשים לעצמם גוף סיבית אז אולי כולנו הולכים שולל אחרי סיפורי סבתא על כמה גוף עץ חשוב ? בבולטהאופ אפילו ארון הכיור הקדוש עשוי סיבית, ומניסיון אין שום בעייה איתו. יכול להיות שכל הסיפור מתחיל מכך שהם מתקינים ונותנים פינישים כמו שצריך ולכן שום דבר לא נרטב שלא לצורך.
 

ענתש

New member
בלי קשר לדיון... אם מישהו היה מדבר

איתי ביורו הייתי קמה והולכת. זה ממש פלצנות לשמה.
 

Rשף

New member
i beg to differ

עד כמה שהבנתי המטבח מיוצר עבורך בחו"ל ומיובא על ידם כ"שירות" (משהו כמו יבוא אישי של מכוניות) וכך גם מכשירי החשמל. הם לא "חברת מטבחים" אין להם מלאי וכל פריט שחסר צריך להיות מיובא.
 

איריסג

New member
מה זאת אומרת "עושים לי שירות"?

יש להם מודעות שהם חברת מטבחים. נכון שיש שם גם ריהוט - אבל עיקר אולם התצוגה הוא מטבחים. אז איזה שירות בדיוק הם עושים לי? הם לא רוצים למכור מטבחים, אז בשביל מה אולם התצוגה הענק והיקר שלהם? וענת צודקת. התימחור ביורו היה בעיני כבר ממש פלצני. מה גם שזה לדעתי לא חוקי לנקוב מחיר במטבע זר...
 
למעלה