תגובה
התייחסותי לדתי (ולא רק לדתי, אלא לכל הדתות בעולם) נובעת מכך שיצא לי ללמוד על דתי ועל דתות רבות נוספות, ובכל הדתות גיליתי פנים לא מוסריים ומסוכנים, ולכן אני מעביר עליהן ביקורת, כדי להראות גם את הצדדים שהמאמינים מנסים להסתיר. לא התייחסתי בשום מסר לתרבותי, מאין מסקנתך בקשר לתרבותי (הנובעת מדתי)? העושר הלשוני של העברית נמוך משל האנגלית ואת זה אני אומר לך בתור אדם הדובר את שתיהן ברמת שפת אם, הצגת עובדה זו אינה מבזה את העברית, מתן כבוד אינו שכנוע עצמי בשקרים. אני לא מצאתי שום בזיון בדברי אלא הצגה אינפורמטיבית של עובדות (שלא מצאו חן בעיניך), היותם של הדברים בוטים לא הופכת אותם לבזיון, רק אם הייתי מכפיש באמצעות שימוש בנתונים שקריים היית יכולה לומר שאני מבזה, אך לצערך הנתונים שלי אמיתיים. שום דבר שכתבתי אינו הרסני לעם ישראל, ועם ישראל קיים למרות (ואולי בגלל) שרובו חילוני. הדת הרסנית ובהרסניותה נתקלים רבים לעיתים קרובות (אוכל לפרט אם תרצי), אך מובן שלא תודי בכך כי את דתיה. דיונים על אמונה כמו על כל נושא אחר יכולים להיות מאוד מעניינים, באמונה כשלעצמה אין כל רע אם אינה מושתתת על יסודות לא מוסריים, ונגד אמונתך אין לי דבר, משום שאת אורתופרקטית וחושבת באופן ביקורתי על התורה (אם הבנתי נכון, גם את לא מקיימת מצוות שנראות לך לא מוסריות), אך אנשים שאינם חושבים באופן ביקורתי על דתם הם אנשים מסוכנים שאינם יודעים עד כמה הם מסוכנים. אי אפשר להיות סובלני כלפי מערכת אמונית לא סובלנית ומסוכנת (אמונתך אינה מסוכנת כי יש בה חשיבה ביקורתית, אך האורתודוכסיה מסוכנת מאוד). אני נותן כבוד לכל אדם, מעולם לא הכפשתי או השמצתי איש מבני שיחי, אין בסיס לטענתך שאני נוהג בחוסר כבוד. יש בי המון הקשבה ולכל דברייך התייחסתי בכובד ראש. אני מכבד אותך מאוד ואין לכך כל קשר לעובדה שאיני מסכים עם דעתך. אין לי סובלנות כלפי סכנות לאנושות.