Ccyclist
Well-known member
לא רשום בהודעה שהעליה מכל הדלתות נעשתה בשביל לאפשר הפרדה.
אלא הם כתבו, שכיון שיש אפשרות לעלות מכל הדלתות, הם מבקשים מהציבור לנצל את האפשרות הזאת ולשמור על הפרדה.
וגם טרחו לציין שאי ההפרדה גורמת לחלק הנוסעים לעוגמת נפש, ולכן הם מבקשים את התחשבות האחרים שההפרדה אינה מעניינת אותם.
נ.ב. לא ידוע לי שההפרדה היא דבר אסור, כלומר לא מצאת בשום מקום שיש חובה להתחכך עם אנשים אחרים תוך כדי נסיעה.
בג"ץ פסק שאסור לאכוף הפרדה מגדרית בתח"צ, בין אם מדובר ביוזמה של הנהג או הנוסעים.
אז ההפרדה אסורה.
הרשויות איפשרו עלייה מכל הדלתות כדי לפתור את בעיית הצפיפות בדלת הקדמית. הן לא עשו זאת כדי לאפשר הפרדה אסורה.
אם רוצים לפתור בעיה כמו חיכוך - הפתרון הוא עמודי אחיזה יציבים במקום רצועות מתנדנדות ועמודים שמסתיימים בגובה המותניים. תדירות גבוהה יותר בקווים העירוניים תסייע גם היא.
בהפרדה הפסולה שקידמו בשנות האלפיים לפני שבג"ץ אסר - לא נתנו לנשים לשבת מקדימה במושב משלהן ללא חשש חיכוך כלשהו.
בקווים ירושלמים בשדרות הרצל כמו 6, 13, 18, 21 ו 27 היו די והותר נוסעים חרדים (בייחוד חרדיות עם פאות בתסרוקת קארה בשיער ישר מהרגיל) ולא היתה הפרדה. באף דיון על דת-מדינה הרעיון לא עלה בשנות ה 90. זה חידוש מוחלט שעדיף שלא היה מומצא מעולם.