אכזבה נוספת מבית קאפקום.....

mdo

New member
לא גרסת ה-NTSC.

אני בהזדמנות יקשר לך סרטון של קרב בטאג על NTSC ותוכל להחליט בעצמך.
 

ShotokanMaster

New member
רק כדי שתהיה בעניינים...

אני שיחקתי בטקן 2 ו-4 בארקייד פעם באילת, וזה כן איטי, וגם באימולטור של הזינק המהירות שלי עובדת מעל הממוצע (75 fps) וזה עדיין נכה.... אבל אם אתה רוצה תראה....
 

ShotokanMaster

New member
אם ככה...

אז מה כל כך כיף לשחק במשחק כזה איטי שאתה נהנה ממנו כל כך?! כלומר, בסטריט פייטר לפחות אפשר להתקיף ממרחק מסוים, או להביא את האויב אליך (דוקטורין דארק) או לבצע מתקפה שמשגרת אותך עליו (סקאלומאניה) ועוד... בטקן אתה חייב להתקיף את האויב מקרוב, ובנוסף לברוח מהמתקפות שלו, דבר שדי מסבך, ומאוד מייגע.... בקשר לטקן 4 שיחקתי בו בארקייד(!) כלומר, בלי כל הטעינות בלי כל הפיצ'רים והתפריטים, בארקייד המשחק אמור לעבוד חלק, והוא עדיין מאוד איטי! וחוץ מזה, תשווה את כל הטקנים לרייבל סקולס, שזה משחק יחסית ישן (97) עם מנוע גרפי מקרטע ובכל זאת, הוא אחד ממשחקי המכות המהירים שקיימים וקיימות בו גם אפשרויות שהתאפשרו בזמנו רק בקרוס אוברים ובמשחקי דו-מימד אחרים, והנה קאפקום הצליחו להשתמש במנוע תלת מימדי בשביל להפיק את המשחק! עניתי על שתי שאלותיך....
 

mdo

New member
טקן 2 לא כזה מהנה, אבל זה מה יש,

נכון לאותה תקופה. אני משחק בטקן 4 על PS2 ב-50FPS (אצל חבר) והוא, עדיין לא כל כך איטי. לטעינה, לפיצ'רים ולתפריטים אין כל קשר למהלכו התקין של המשחק! ותאמין לי שכל טקן נמצא במהירות שתכננו לו. כל ה-"סיבוך" הזה שחלק מהאתגר. ותחשוב איך היית מסתדר עם זה אם גם המשחק היה יותר מהיר. ואם אתה חושב שטקן איטי בגלל שהוא מעמיס על החומרה, אז תדע לך שזה לא נכון, כי רייבל סקולס, למשל, עובד לי הרבה יותר איטי על זינק, מאשר טקן 2. חוץ מזה, רייבל סקולס, כמו אי אקס, הוא משחק דו-מימדי עם גרפיקה תלת-מימדית, למרות שיש בו מעין סייד-סטפ. (כי הסייד-סטפ שלו יותר קרוב לדודג' של KOF, מאשר לסייד-סטפ של סול אדג', אפילו).
 

ShotokanMaster

New member
איזה שטויות!

גם אני שיקחתי בטקן 4 בקניון מספר פעמים, לא חרשתי אותו כמוך, אבל שיקחתי מספיק כדי לראות שהוא מאוד איטי בהשוואה למשחקים אחרים! בתור אחד שהתלהב מטקן (עוד ב-97, כשטקן 3 יצא אחרי) באותה תקופה, אתה עכשיו סותר את עצמך ואומר שהוא לא כ"כ מהנה..... הקטע של הסבוך זה לא בהכרח שזה מגדיל את הקושי (גם) אלא פשוט עושה כאב ידיים רציני כי צריך ללחוץ על הלחצן בכוח או על הקפיצה כדי שהדמות תזוז אחורה בלי לחטוף מהיריב... בקשר לקטע עם החומרה. אתה מדבר פה על אימולטור, החומרה של רייבל סקולס יותר כבדה ולכן הוא מריץ אותה יותר באיטיות. (רייבל סקולס = 20 מגה בערך, טקן 2 = 10 מגה בערך). בנוסף לחומרה, טקן 4 עדיין הוא משחק איטי, אפילו שהוא יצא ב-2002.... בקשר לרייבל סקולס....איזה מן דבר דבילי זה "משחק דו מימדי עם גרפיקה תלת מימדית".... משחק הוא או תלת מימדי או דו מימדי!!! איזה שטות המצאת בחיי! המנוע הגרפי של איאיקס הוא אותו מנוע גרפי של טקן!!! תקלוט! אפשר לראות את זה בעיניים!! אבל אתה עסוק בלהתלהב מטקן, אין במנוע הגרפי שלו שום דבר מיוחד! המנוע של רייבל סקולס אכן שונה משניהם, כיוון שהגראפיקה שלו נראית יותר בכיוון האנימה.... בקשר לסייד-סטפ.... נאמקו לא המציאו את זה! הדבר הזה קיים כבר מפטאל פיורי! ואין שום קשר בין הדודג' לסייד-סטפ אלו שני דברים שונים לגמרי!
 

mdo

New member
אמרתי שטקן 2 לא מהנה, לא 3!!!!

גם במציאות טקן 2 ורייבל סקולס רצים, כמעט, על אותה חומרה. כמו שידוע לך, אמולטור אמור לדמות את הפעולה של החומרה האמתית. משמע- מה ש-"כבד" על האמולטור גם "כבד" על החומרה האמיתית. מה שנסיתי להגיד היה, שטקן 2 איטי כרצו שהוא יהיה כזה איטי, *ולא* כי הוא לא מתוכנת מספיק יעיל. מה שיש בפייטל פיורי זה *לא* סייד-סטפ, אלא מעבר מישור. עד כמה שאני יודע, הסייד-סטפ הראשון היה בסול אדג' (נאמקו). לראות בעיניים לא נחשב! לא כל מה שאתה רואה באמת נכון. בקשר לתלת-מימד, אני אתן לך דוגמא הפוכה, דום, למשל, משחק בעל משחקיות תלת-מימדית, הוא בעל גרפיקה דו-מימדית (כי הדמויות בו הן ספרייטים). אז לפי ההגדרה שלך הוא דו-מימדי... אבל דום נחשב עד היום תלת-מימדי. מבין? למען האמת, לא חרשתי את טקן 4, אין לי PS2 ואני משחק בו רק מדי פעם, כאשר אני מגיע לאותו חבר. אבל עדיין, אני יודע לשחק ולהעריך משחקים בעלי משחקיות תלת-מימדית. ואם אתה לוחץ על לחצנים בכוח, זו רק אשמתך... מה אתה חושב שאם תלחץ על מקש יותר חזק, המכה של הדמות גם תצא יותר חזקה (מזה סטריט פייטר 1?) הרי ברור לך שליריב אין יתרון מהירות עליך... חוץ מזה, במשחקים בעלי המשחקיות התלת-מימדית האחרונים (וטקן 4 ביניהם) אתה לא יכול לקפוץ ככה סתם. המנוע הגרפי של טקן 4 (לא החומרה) דורש הרבה יותר מהחומרה, מאשר זה של טאג (זה דרך אגב למה הגרפיקה של 4 פחות טובה משל טאג), אבל מה לעשות, אתה, עדיין, תלוי בחומרה. וזה, אולי, למה הוא יותר איטי (אם בכלל). למעשה, אתה הראשון שאני רואה שמתלונן ש-4 איטי, יכול להיות שזו רק אשליה. וכמו שכבר אמרתי הוא לא צריך להיות מהיר מדי. תאמין לי שהוא מספיק מהיר כדי שלא תדע מאיפה המכות באו לך, אם תשחק נגדי בו. והשליטה שלו מספיק מגיבה כדי שאני יוכל להגן או להתחמק מהמכות שלך. ואף פעם לא אמרתי שיש במנוע הגרפי של טקן(1 ו-2) משהו מיוחד! קח בחשבון שהם היו קיימים לפני אי אקס.
 

ShotokanMaster

New member
ושוב אני עונה לך!

החומרה של טקן ורייבל סקולס אכן דומה אך עם זאת יש בה מספר שינויים. אתה שוב סותר את עצמך כשאתה אומר מצד אחד, שטקן ואיאיקס שונים לגמרי ומצד שני שהם רצים על אותה חומרה. אתה גם סותר את עצמך בזה שאתה אומר שהכרת את טקן ב97 (לפני ש-3 יצא) ומצד שני אתה אומר שלא שיחקת בטקן עד שניסית את טקן 3 והתלהבת... מעבר מישור קיים בכמעט כל משחקי פטאל פיורי חוץ מפטאל פיורי 1! בפטאל פיורי 1 אתה יכול לעבור מצד לצד כאשר גם היריב שלך עובר (רק שכאן בניגוד לטקן ניתן לשלוט על זה). המגבלה היחידה היא שאתה יכול לעבור רק לצד אחד. אז לא קראו לזה סייד סטפ, אך הבנת את כוונתי. בקשר לתלת מימד. אין אדם שרואה את דום כמשחק דו מימדי מלבדך, דום הוא משחק תלת מימדי! ההבדל הוא שנעשה בו שימוש בספרייטים מאחר שהדמויות לא היו תלת מימדיות. השימוש הזה נעשה בעוד הרבה משחקים. ההבדל בין מרבל ורסוס קאפקום 2 (שגם בו יש שימוש בספרייטים למרות הרקע התלת מימדי) לבין דום הוא פשוט שבדום המסך משחק תפקיד חשוב בעוד במשחק מכות הרקע הוא רק משהו שנמצא מאחורי הדמויות כדי לתת תחושה שהדמויות נאבקות איפשהו. הרקע בכלל לא מיוצר על ידי מנוע גרפי כי אם על ידי מספר פריימים שמונחים אחד על השני. הדבר הזה לא נכון לגבי רייבל סקולס וזאת הייתה שטות מצדך להגיד את זה, מאחר שברייבל סקולס הדמויות הינן תלת מימדיות, וכמשחק שעושים בו שימוש בספרייטים לא בהכרח נחשב למשחק דו מימדי, זה כמו שתגיד שסטריידר 2 הוא משחק דו מימדי, והוא לא. אין כזה דבר משחק דו מימדי בעל גרפיקה תלת מימדית! יש משחק תלת מימדי שיש בו ספרייטים, צר לי להודיע לך, ואין לי מושג איך לא שמת לב, אבל הדמויות ברייבל סקולס אינן ספרייטים. בקשר לטקן 2, כן צריך ללחוץ חזק על המקש, ולמה? כי לדמות לוקח הרבה זמן לזוז אחורה, ומן הסתם קשה ללחוץ על מקש באותה עוצמה תוך כדי משחק. אתה מנסה לתרץ את העובדה שלטקן 4 יש גרפיקה באיכות נמוכה, אבל אין לזה תירוץ! היו משחקים רבים בעלי דרישות גרפיות גבוהות מאוד וחומרה הרבה יותר משל טקן 4 (כדוגמת מטאל גיר סוליד סאבסטאנס) שהצליחו לשמור על גרפיקה מצוינת. 4 באמת איטי, אני לא יודע עם כמה ועם איזה אנשים דיברת, אבל מרבית אלה שאני מכיר משחקים בטקן בגלל הפופולאריות ורואים את זה. 4 אכן איטי, תשווה אותו לכל משחק תלת מימדי אחר ותבין. אגב, גם בביקורות רבות כתבו שהמשחק הזה איטי, כולל בביקורת שהייתה עליו במוסף אונליין במעריב לנוער. ותאמין לי, ניסיתי לשחק בטקן 3 על הרמה הקשה ביותר, זה לא הלך הכי טוב כי אני לא מעמיק בטקן כמוך מספיק בשביל להיות טוב בו, ואכן אני ידעתי מאיפה המכות באות. כלומר, זה לא שיש בטקן מתקפות שרשרת, שמאפשרות לאויב לכסח לך את הצורה בלי שאתה יכול לזוז, ושאתה חייב להתחמק מהמכה הזאת אם לא אתה אבוד.... השליטה בטקן 4 אמנם מגיבה שלא כמו בראשונים (ממה אתה מתלהב? מדובר במשחק שיצא ב-2002, אז אם השליטה לא הייתה מגיבה בכלל זאת הייתה מאוד בושה....). בקשר למנוע הגרפי של טקן 1 ו-2, אתה כל הזמן מנסה לטעון שהוא טוב יותר משל סטריט פייטר ושונה ממנו, בעוד שמדובר במנוע זהה כמעט לחלוטין! טקן 3 וסטריט פייטר איאיקס 2 יצאו בסמוך אחד לשני והיו זהים כמעט לחלוטין בגרפיקה, וכנ"ל גם לגבי איאיקס 3 וטאג (ששניהם גם היו סתם גרסאות טאג של קודמיהם ולא חידשו דבר מלבד גרפיקה, סאונד ומתקפות...).
 

mdo

New member
ושוב אתה טועה...

אני לא סותר את עצמי, זה שאתה רואה בהם את אותה הגרפיקה לא אומר שהם משתמשים באותו מנוע גרפי. מנוע גרפי הוא תכנה והוא לא מסתכם במה שאתה רואה על המסך, אלא בעוד המון דברים אחרים שמתרחשים מאחורי הקלעים אתה לא יודע עליהם. גם סטריידר ואי אקס 2 רצים על אותה חומרה. מה דומה בהם? וכמו שאמרתי, אי אקס וטקן שונים זה מזה במשחקיות, וזה מבחינת משחקי מכות- הכל. טקן 3 יצא ב-96 לארקייד. אתה יכול גם לראות את זה בתמונה שב-MAME WIP. ולא אמרתי שלא שיחקתי בטקן עד 3. אמרתי שלא אהבתי את טקן, עד 3 (וגם לא מההתחלה) שזה סותר את כל מה שאתה אומר בקשר לפופולריות. למעשה, שיחקתי עוד בטקן הראשון, בארקייד, מתי שהוא הגיע לארץ. לא אהבתי אותו. עדיין לא היתה לא משחקיות תלת-מימדית. משחקיות תלת-מימדית- אפשרות תנועה במרחב אשר היא חלק אינטגרלי מהקרב. ואת זה אין לא לרייבל סקולס, לא לאי אקס, ולא לפייטל פיורי. לא אמרתי שאני מחשיב את דום למשחק דו-מימדי. אמרתי שלפי ההגדרה שלך יש להחשיב אותו. כי הגרפיקה של דום היא לא תלת-מימד מלא, בגלל שהדמויות בו הן ספרייטים. אני באופן אישי מחשיב את דום כמשחק תלת-מימדי כי המשחקיות שלו היא כזו. ואיפה אמרתי שהדמויות מרייבל סקולס הן דו-מימדיות? אמרתי שהמשחקיות שלו דו מימדית, ואני מניח שלאור ההגדרה שרשמתי בהודעה הזו, עכשיו אתה גם מבין למה. אף פעם לא שיחקתי בסטריידר, אז אני לא יודע על מה אתה מדבר. אבל שתדע לך, במשחקים בעלי גרפיקה תלת-מימדית אמתית *לא* משתמשים בספרייטים (אפילו אם נראה לך כאילו כן). הגרפיקה של סאבסטנס פחות טובה מזו של טקן 4 (מבחינה טכנית), זה שהאומנות בסאבסטנס, *לדעתך*, יותר טובה מזו של טקן 4, זה כבר סיפור אחר. בקשר לאיטיות, אמרתי לך, יש לזה שתי סיבות: 1. מנוע המשחק ה"כבד" של טקן 4. 2. המורכבות של הלחימה. אם מנוע המשחק של טקן 4 היה פחות "כבד", הוא היה, עדיין, יותר איטי מ-טאג (כי בכל זאת המשחקיות יותר מורכבת, וצריך לדאוג שדברים לא יצאו משליטה), אבל פחות. בכל אופן, יחסית למורכבות הלחימה, לדעתי, הוא מספיק מהיר. בקשר לשליטה, זה בולשיט מה שאתה אומר. רוב משחקי הארקייד רצים על 60FPS כל משחק בודק את ה-INPUT פעם בפריים. ודרך אגב, יש קומבואים בטקן, אם כי המשחק לא שבור (כמו XMVSF).
 

ShotokanMaster

New member
שוב אתה מבלבל את המוח....

תראה, הסכמנו שטקן ואיאיקס עובדים על מערכות דומות נכון? עכשיו תקשיב, אני אחפש לך את האתר שבו יש ביקורת על איאיקס 3 ושם כתוב שהמנוע הגראפי שלו הוא אותו המנוע של טקן. איאיקס שונים זה בזה במשחקיות, אך זה לא אומר שטקן הוא משחק תלת מימדי אולטימטיבי ושאיאיקס נחשב לדו מימדי רק כי הוא במקור הגיע מסדרת משחקים דו מימדית. ב-96 טקן 3 בכלל לא היה בארץ. טקן 3 יצא ב-98 רק שתדע, הנה בינתיים אתר אחד שאומר את זה - http://www.gamegen.com/fightgen/games/tekken3.html ואני יכול להביא לך עוד אם תבקש. הרקע הוא חלק אינטגראלי מהקרב?! מה בדיוק?! שאתה נתקל באנשים והם נהיים שקופים פתאום? רק שתהיה בעניינים, בסטריט פייטר 2 היית יכול לזרוק את האויב על חבית נפט והוא היה מתפוצץ, ובקילר אינסטינקט 2 היית יכול להפיל את האויב שלך על ארגז חומר נפץ. כמו בהרבה משחקים, יש אלמנט אחד בקרב. בריל באוט פטאל פיורי היית יכול להעיף את האויב על אובייקט מסוים (לפעמים קורת עץ, לפעמים אנשים, לפעמים דלת של מעלית) אחרי כמה מכות האובייקט היה נשבר (או במקרה של האנשים נופל) ואז היית יכול להעיף את האויב מחוץ לזירה (למעלית, לים או לפסי רכבת) בפטאל פיורי 3 היית יכול להעיף את האויב מחוץ למסך או לכיוון איזור פנימי במסך (ים למשל) בעזרת מתקפת התלת מימד (ככה זה נקרא בזמנו). אתה כן אמרת שאתה מחשיב את דום לתלת מימדי ואתה שוב סותר את עצמך כבר בפעם המליון. אתה אמרת שבגלל שדום הוא משחק עם ספרייטים הוא משחק דו מימדי עם גרפיקה תלת מימדית שזה מושג טיפשי שאתה המצאת, איך משחק יכול להשתייך לשתי סוגי גרפיקה בו זמנית?! הגרפיקה של דום היא לא תלת מימד מלא, אבל היא נחשבת לתלת מימד. כל משחק שמעורב בו מנוע תלת מימדי הוא משחק תלת מימדי בין אם הוא כולל ספרייטים או לא! אתה אמרת שרייבל סקולס הוא "משחק דו-מימדי עם גרפיקה תלת-מימדית" איזה מושג חסר הגיון, שאתה אמרת. אין כזה דבר "משחקיות תלת מימדית" כמו שכבר אמרתי, אין שום חוק לגבי משחקים תלת מימדיים או דו מימדיים ועל אחת כמה וכמה שלא אתה תקבע כזה חוק. אין כזה דבר תלת מימד "אמיתי" או "מזויף" יש תלת מימד! וזהו! כל משחק שנעשה בו שימוש בתלת-מימד הוא תלת-מימדי נקודה! רואים שלא שיחקת בסאבסטאנס אף פעם! בעוד המשחק הזה קיבל שבחים על הגרפיקה שלו, המבקרים של טקן 4 היו מאוכזבים מהירידה בגרפיקה! אז אל תקבע סתם עובדות! וה"סיבות" שלך לא מעניינות! אין תירוץ לכך שהגרפיקה במשחק הזה ירודה! אם המשחק הזה היה יוצא לפני 4-5 שנים אז הייתי מצדיק אותך, אבל אנחנו מדברים על משחק יחסית חדש (באומדן של משחקי מכות קלאסיים). האיטיות בלתי נסבלת. בגלל החומרה יש במשחק הזה בסך הכל 12 דמויות בערך שזה מספר עלוב! בטקן אין מורכבות, אגרוף בעיטה, תפיסה, מספר קומבואים שרובם הם גרסאות שונות של אותה מתקפה. אני הוכחתי לך כבר שטקן 4 איטי אפילו ביחס למשחקים אחרים בתלת-מימד, ושליטה מורכבת מדי סתם מכבידה על הקלילות של המשחק, תחשוב שבזמן משחק לשחקן אין אפשרות להשתמש ב100000 אופציות במכה, אלא במספר מובטל שלהם. כל הקטע של האופציות חסרות השימוש האלה שתיארת מקודם, הוא רק בשביל הקטע הפלאשי של המשחק. יש קומבואים בטקן, אבל לא קומבואי שרשרת, אקסמן ורסוס סטריט פייטר שבור? חה! באקסמן ורסוס סטריט פייטר אתה יכול לבצע קומבואי שרשרת זורמים! ובטקן הקומבואים הולכים ביחידות נפרדות! עכשיו, תגיד מה שבא לך, אתה לוקה בעיוורון שגורם לך להגן על טקן 4 ולעשות אותו למשחק המכות המושלם! אז תדע משהו, אפילו הציון הכי טוב שטקן קיבל בביקורות, לא היה מושלם! בניגוד אליו, יש הרבה מאוד משחקים שקוטלגו כמושלמים (גילטי גיר איקס איקס, סטריט פייטר 3 ט'יירד סטרייק,סטריט פייטר אלפא 3 ועוד). אז התגובות שלך חסרות כל תוכן, כלומר, הן לא מחדשות, אתה חוזר על אותן טענות, ומבטל כל טענה נגד טקן 4 או מתעלם מהן. אחרי זה אתה מעביר ביקורת על כושר שיפוט המשחקים שלי. רק שתדע - מבקר טוב צריך לדעת להעמיק ולחפש את החסרונות במשחק לפני שהוא מוצא את היתרונות. כשמציגים בפניך חיסרון ברור, אתה מוצא לו תרוצים, במקום להתנגד אל מה שאני אומר כל הזמן, תנסה להפנים משהו, אולי אתה לא רואה בי מקור מידע, או שאולי אתה חושב שאני מדבר שטויות, או שאולי אתה חושב שאנלא מבין מהחיים שלי, או שאני סתם אדיוט שנטפל לטקן כי משעמם לי (זכותך לחשוב). הויכוח הזה חסר טעם, תגיב, לא תגיב, זה כבר לא משנה.... אם אתה רוצה תחשוב שניצחת בויכוח, אתה רוצה לעשות ויכוח יותר טוב? תפתח נושא, שבו עוד אנשים יקחו חלק בדיון, ושינמקו את דעתם כמו שאני מנמק את דעתי ומבסס אותה לפי עובדות קיימות. ככה אני אשמח להמשיך את הויכוח (אל תעלב או משהו אחי, מה שאני אומר זה רק כדי שלא נוציא שנינו אנרגיות מיותרות, אם אתה רוצה תפנים את זה, אם אתה רוצה אל תעשה עם זה כלום, הבחירה בידיך....)
 

mdo

New member
זו התגובה האחרונה שלי לדיון הזה.

את כל התשובות להודעה הזו שלך תוכל למצוא בהודעות הקודמות שלי. הפעם תנסה גם *להבין* אותן. (ואז תראה שאין שום סתירה).
 

ShotokanMaster

New member
ראיתי....יש הרבה סתירות......

ותיארתי לך אותן כבר אבל אתה מתכחש להן..... סוף דיון...
 

eyalgr

New member
www.sirlin.net

תקרא את הכתבות תחת Multiplayer Games וPlaying Competitive Games ותבין.
 
למעלה