אלימות דתית

אלימות דתית

ספר למתעניינים: Religious Violence Religion and Violence: Philosophical Perspectives from Kant to Derrida by Hent de Vries. Published by Johns Hopkins Univ Press. Guide Rating - Although it is clear that religion can play an important role in the cause or at least the intensification of violence, could religion and religious language serve a useful purpose in understanding violence and the violent tendencies in both individuals humans and human social groups? In his book "Religion and Violence," Hent de Vries argues exactly that. De Vries, Chair of Metaphysics in the Department of Philosophy of the Faculty of Humanities at the University of Amsterdam, makes a case for the idea that religion must play a key role in understanding violence in society because violence is such an important factor in religion itself. According to de Vries, there is no religion without violence of some sort, and by the same token, there is no violence without religion of some sort. To make such an argument, de Vries defines religion very broadly - for him, "religion" is "the relationship between the self (or some selves) and the other - some Other - a relation that ...does not close itself off in a conceptual totality ...and thus at least in part escapes human autonomy, voluntary decision, and so on." Such a definition seems more appropriate to something like psychology than religion - I see little warrant for defining religion so broadly that it could encompass nearly anything and everything. Due to this wide ranging definition, however, de Vries is also able to argue that religion and religious language, especially where it involves issues of violence, is important to so many other things, in particular our understanding of our identities as individual persons and as members of society. This, in turn, can have serious implications for debates in ethics, politics, and philosophy generally. De Vries proceeds to re-examine much of modern European philosophy in light these ideas, but with a particular focus on the writings of Derrida on religion and violence. This, unfortunately, almost ensures that de Vries' book is inaccessible to most readers. Even Derrida's simplest writing is quite a bit more than the average person would be willing to invest the time and effort in, and de Vries' book isn't much different. His ideas are very interesting, his topic is fascinating, and the prospect of learning how religion and European philosophy might provide new ways of understanding violence is well worth spending some time with even a difficult book. Nevertheless, I fear that only students in more advanced university courses will have the time, background, and support necessary to really get much out of it.
 

mishiko

New member
איך לוקחים את זה

תביא שחתה בתח סוחרי סמים אומרים "זה חומר טוב זה גמרה" "זה בלי תוספות על מה אתה מדבר זה לפני אלפיים שנה זה טבעי"
 

dar האחת

New member
זו באמת שאלה שאני שואלת את עצמי

לגבי המוסר האלוהי. מדוע הוא לא מונע מלחמות? מדוע הוא לא מונע הרג? עוד יותר מזה, בתנך מתואר כיבוש הארץ- למה ? מדוע לא הקצה בהגינות שטח לכל ברואיו. מה בעצם יוצא מזה? אולי יגידו המאמינים שהאדם איכזב אותו והוא כמו פסל שכץ בפיסלו, עסוק כרגע בהשמדה?
 

תום30

New member
כי זה סותר את כל הבחירה החופשית

שמצויה בבסיס היהדות. נקודה.
 

L7

New member
בסיס היהדות- בחירה חופשית וצדק

גנטי מובנה (סגולי) שוויון (חלק מהאברכים שווה לחלק אחר מהאברכים. לא לאברכות ) אהבת הזולת (הלא גוי , ורצוי מאותו בית הכנסת)
 

תום30

New member
L7 אם לא היית מקפץ כה מהר..

היית מבין שדיברתי על רעיון הבחירה החופשית ע"י ההתערבות האלוהית ש"יעשה שיהיה טוב" וכו'. וחוץ מזה שאתה מצווה לכבד ולאהוב גם את הגוי, ואת "כל האברכים"
. זה שזה לא קורה פרקטית זה בדיוק העניין....המרחק בין הדתות לבין מעשי האנשים.
 

תום30

New member
סליחכתם מראש על הדברים הקשים:

זה טמטום לייחס דת אלימות. וכן...אני יודע שאני מנפץ "תפישה" שהיא חצי אמפירית שטוענת כי "דת הביאה הכי הרבה אלימות לעולם". קחו רגע משקפיים כירורגיים ותבחנו: זה נכון\צודק להאשים רובה בירי? מי שיורה הוא האדם. נכון שאנשים יצקו למלחמות רבות תירוצים\גושפנקות דתיות , אולם המלחמות עצמן פרצו בגלל מניעים אנושיים מרושעים ותו לא. הדת יכולה להוות התרצה למלחמה אבל לא סיבה. כמעט כל דת היא בעד שלום\אחווה\רעות וכו' אנשים לוקחים אותה ומשתמשים בה כעלה תאנה למניעים המרושעים שלהם. הסיבה האמיתית נעוצה באופי האדם ולא בפרשנות הדתית שהוא עושה לדת ע"מ להחצין את אופיו. והמלחמות להם היינו עדים בימי חיינו רק מצדיקות את ההשקפה הנ"ל. אין חילוניות מסוממת ! יש אנשים חילוניים המשתמשים בסמים. אין חילוניות של אלימות למרות הדוח"ות הלא מחמיאים של משרד החינוך...יש אנשים חילוניים אלימים. תגיד לאדון המכובד שכתב את הספר שהוא סטיגמטי ועושה שקר בנפשו , יתירה מזאת הוא מזמן לעצמו ביקורת דתית על מעשי ה"חילוניים". זו דעתי.
 

dar האחת

New member
אם הכל זה עניין של בחירה

ועד כמה שידוע רוב האנשים עלי אדמות, מאמינים באלוהים ובחירתם היא בדרך האלימות ..סימן שיש משהו בסיסי לא תקין ....או שישנה הטפה ברורה לאלימות
 

תום30

New member
הבה נמשיך עם ה"הגיון" המדהים שלך..

אם זה הכל עניין של בחירה וישנן אלימות חילונית לפחות כמו שקיימת אלימות דתית....אז? אם זה הכל עניין של בחירה וישנם מסוממים חילונים לפחות כמו מסוממים דתיים..אז?
 

L7

New member
צימאון לכוח עליון ,הדת והאלימות

שלושה צדדים מובנים של האדם- ללא יכולת להפריד ביניהם.
 

תום30

New member
אתאיזם, קבעון קונספטואלי ורוע

וכל אלה עתיקים בדיוק כמו הדת. היכן שהיו תדיים היו אתאסטים היכן שהיו דתיים שמשוכנעים היו באמונתם היו אתאיסטים שמשוכנעים היו באמונתם. אולי אם הייתה כותב "הצורך בהסברים" הייתי מסכים, כי שוב....מבחינה הכרתית האתאיזם = דת. וכמו שכתבתי לא פעם אני "מאמין באתאיזם שלי". הרוע...כרגיל אופף את כל. האתאיזם עתיק בדיוק כמו הדת. שלא תטעה. יאללה יצאתי
תהנו.
 

גאיוס

New member
אתאיזם- תופעה מאוחרת

בוודאי שמול כל כל דעה מאורגנת תעמוד איזשהי התנגדות ושלילה , לכן כביכול כשנולדה הדת נולדה שלילת הדת. אעפ"כ , רק במאה ה- 19 הופיעה האתאיזם כהשקפת עולם מפורשת - חברתית ומדעית.
 

תום30

New member
טעות בידך גאיוס.

האתאיזם עתיק בדיוק כשאר הדתות, ההשענות של האתאיזם על המדע אמנם התחילה רק במאה ה 19 אולם אתאיזם אינו מחויב השענות על מדע.
 

Lu Tze

New member
אתאיזם היה קיים בעת העתקיה,

אבל יותר כמילה לאדם לא-מוסרי וחסר עקרונות, ולא ממש לאדם שלא מאמין באלים. דרך אגב, מה אתה מגדיר כאתאיזם? אי אמונה באלוהים? אם כך, זוהי אמונה, אבל לא דת. אפשר לקרוא לזה "אמונה דתית" או "סיווג דתי" אבל לא דת.
 

תום30

New member
אני מגדיר בדיוק כפי שהגדרת..

האמונה האי קיומו של אלוהים\כח עליון כלשהוא. והיא אינה דת....הבבדל בין אדם דתי לאדם מאמין הוא שאדם דתי מקיים את המצוות\איסורים של הדת בה הוא מאמין. זו דעתי.
 

Lu Tze

New member
בוא נראה אם הבנתי אותך נכון,

אתה אומר שאתאיזם זו אמונה דתית, כמו שיהדות זו אמונה דתית, רק שלאתאיזם אין מצוות?
 

תום30

New member
בערך ../images/Emo13.gif

מבחינה הכרתית אתאיזם הוא אמונה ככל האמונות. מה שהופך אמונה לדת הן המצוות שלה. האתאיזם אינו "אמונה דתית" אלא אמונה. והיא אכן שוות ערך הכרתי לשאר אמונות שונות.
 
למעלה