אלימות?

פנינית13

New member
בשביל זה לילד יש הורים

בשביל לחנך . בשום אופן אני לא מוכנה שירימו על הילדים שלי יד .וכמובן שיש הבדל גדול מאוד בין הורה וגננת.ואיך אתה משווה לאלימות בין ילדים לאלימות של מבוגרים?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
על השאלה השניה כבר עניתי, אני לא

משווה בין אלימות מבוגרים לאלימות ילדים. אלא כשאמרת שאת לא מוכנה שמאן דהוא ירים יד על ילדייך, ביקשתי שתבחני את כל האירוע הזה מהצד של הורי הילדה שחטפה את הבעיטה. לגבי הורים וגננות, שאלה מעניינת. בוודאי שאין להם את אותם סמכויות, ובוודאי שיש הבדל. עם זאת, לא הייתי רוצה שילדי יידע שבגן הוא יכול להרביץ למי שמתחשק לו, רק כי לגננת אין את הסמכות להרביץ. ודווקא מבחינה זו, אמרתי שעל הגננת לעדכן את ההורים. סיפור שקרה אי שם בישראל: ילד אחד (יחסית גדול ובוגר), הרביץ לילד אחר (יחסית קטן וצעיר יותר). ההורה של הילד המוכה, פנה לרב הישוב שהוא בזמנו הפנוי גם אבי הילד המכה. השיב הרב/אב: אני אשוחח איתו, אבל אם זה יתרחש שוב, אנא תן לו פליק קטן, והבהר לו שעשית זאת בהסמכתי המלאה. וזה בדיוק מה שאני מנסה להגיד על הגננת. לא נראה לי סביר שילד ירביץ כל פעם שהוריו לא במקום, מאחר ולאף אחד אין יכולת/סמכות להגיב למעט הוריו. וודאי כך כשמדובר בגננת, שהיא היא הגורם המוסמך באותו רגע והאחראית על הילדים (גם המכה, וגם המוכה). ולכן, אם הילד יודע שמבחינתי הגננת רשאית להעמיד אותו במקומו כשהוא מגזים ופוגע בילדים אחרים, השגתי את מטרתי הרבה יותר מאשר אם הגננת תיאלץ כל פעם מחדש להתמודד עם ההורים של ילדים מוכים, רק בגלל שאני לא מצליח לחנך את הילד שלי.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
זה שצריך לטפל אנחנו מסכימים ../images/Emo13.gif

לגבי דרך הטיפול, כפי שכבר אמרתי, אני לא ממש רואה ב'פליק' לשם יישור אלימות של ממש (מעבר לדעתי שלעתים אלימות זה כן הפתרון, אבל זה לא נוגע לאשכול הזה).
 

S T

New member
בתור מי שנמצאת משני צידי המתרס

אני גם נמצאת במערכת החינוך וגם אמא (בקרוב הקטן יתחיל לפטפט קצת מעבר לשתי מילים ולהלשין לי על כל מה שהולך במעון) אז אני חושבת שהיית צריכה להגיד לבת שלך 'תודה ששיתפת אותי' ולא להגיב על התנהגות הגננת בפניה. בנוסף היית יכולה להגיד שאת סומכת על שיקול הדעת של הגננת ושבטח הייתה לה סיבה לעשות את זה. בשיחה נפרדת עם הגננת את יכולה לברר (או עם הורי אותו ילד שמן הסתם גם הוא סיפר להוריו אם הדבר אכן קרה) ולהגיד לה שראוי שלא היתה נוקטת עמדה מול כל הגן כי זה לא חינוכי. כך אולי גם לא הייתה יוצאת משליטה כי עד שיוצאים לדבר עם הילד לצד נרגעים (ככה אני עושה עם התלמידים שלי). אמנם יש בנקיטת עמדה מול כל הכיתה / קבוצה משהו שמרתיע אחרים ("עכשיו אף אחד לא ימשוך לבנות בקוקו כי הגננת נותנת פליקים") אבל אין ספק שזו לא השיטה. לסיכום: מאוד חשוב שיהיה סוג של שיתוף פעולה בין ההורים למחנכים / גננות. סך הכל את משאירה את הילדה בגן הזה כי את סומכת עליהם אז תיאלצי לסמוך גם על שיקול הדעת של הגננת. גם אם את לא מסכימה עם המעשה (ובטח גם היא לא) צריכה לרחף מעל הגן עננה של גיבוי אחד של השני. כנ"ל כשהבת שלך תחזור מכיתה א' ותגיד "אמא, המורה אמרה שטרומפלדור היה עיור" ואת יודעת שזה לא נכון (סתם דוגמא) את לא תגידי "המורה טעתה" כי זה מוריד את הערך של המורה. את לא תגידי על זה כלום ותעירי בעצמך למורה שהיא תחזור בה בעצמה. כך יותר מכובד והיא כבר תתקן עצמה בכיתה "אוי, תלמידים, אתם לא יודעים, אתמול הטעתי אתכם, סליחה" כבוד הדדי זה מפתח ליחסים טובים בין ההורה המחנך למורה המחנך שנותן יחס תואם להורה. אין צורך לאיים על מורים. במקרה שמישהי נתנה פה שהיא הלכה לדבר עם המורה נשמע שהשיחה לא הייתה נעימה למורה ואני מאוד מקווה שזה לא היה ככה כי אולי המורה הייתה קצת מאויימת. למה צריך לאיים? למה מישהו צריך להרגיש עליונות על המורה? מרגישה שאת טובה יותר ממנה, לכי להחליף אותה, נראה אותך. מצבה של מערכת החינוך שלנו בקנטים בדיוק מהסיבה הזו. אין כבוד מצד ההורים למורים ולכן גם המדינה לא נותנת להם את התמורה להשקעה שהם נותנים פה.
 

S T

New member
עצתי היא

לפנות לגננת מנקודת מבט של שיתוף וסוג של חברות והעיקר לא לשדר ביקורת, במצב כזה הגננת תרצה לחשוף כמה שיותר ולשתף ואולי גם תספר לך מה היה שם. אם מתקיפים לא יוצא מזה כלום והגננת תנקות בעמדה של התגוננות. (הגיוני, לא?) למשל, אני מתחילת השנה נוהגת לשוחח עם הגננת של הבן שלי וכל פעם שאנחנו מדברות (אנו נפגשות רק בגן) אנו מעדכנות האחת את השניה על ההתקדמויות שלו וכך אני מקבלת חיזוקים ממנה על התנהגויות שלו (למשל ידעתי שהוא מדבר כמה מילים אך לא ידעתי שהוא המתקדם ביותר בקבוצה או שהוא יודע להגיד מילים מסויימות או שמות של חברים) כל זה גיליתי ממנה. מצד שני גם היא נהנת לספר לי על חוויות שהיא עוברת במהלך העבודה עם הילדים. היא מספרת איך הם מגיבים למשימות חדשות שמביאים להם או חידושים שיש בגן. כמעט ולא ראיתי אותה משתפת ככה הורים אחרים (למעט אמא נוספת שגם היא גננת). אנו מרגישות שיתופיות בחינוך של הילד, היא בבוקר ואני מהצהריים ועד הערב. לדעתי כך זה צריך להיות בכל גיל עם כל מחנכת. אם המחנכת לא משתפת פעולה צריך להבהירה לה את מערכת היחסים והיא צריכה להיות כזו. זה א-ב בחינוך. בכל מקרה העלת פה דיון נהדר, כל הכבוד לך, ראי כמה הגיבו לו וכמה הוא מעניין. אני בטוחה שרבים לומדים פה האחד מנסיונו של השני. לא יודעת אם עניתי לך, אבל הבסיס הובן משם לכי עם הלב.
 

עלה קטן1

New member
../images/Emo150.gifהצעה מקצועית

אני מנהלת מעון ורואה במשך הזמן דוגמאות לפה ולשם בד"כ בגיל ה זה(שנתיים וחצי) סתמי אבל זה לא שולל את זה שאולי באמת המטפלת הניחה את זרועה על לחיו של הפעוט
לכן מה שעלייך לעשות:
גשי אל מנהלת המעון והקציני: ביתי סיפרה לי מס' פעמים שראתה מטפלת מסויימת מושיטה ידיים בצורה אלימה על ילדים. נכון ביתי קטנה אבל מבינה ויודעת לבטא את שרואת ענייה. אני מבקשת ממך לבדוק את הנושא מול המטפלות ולעקוב אחריהם על מנת לוודא שזהו איזה מעשיה מפרי דמיונה של ביתי.
דברי בטון נמוך אך עינייני ולסיום ספרי לה שאת נהנת מהמעון ומהטיפול וכדאי שכך זה ימשיך
אני יוסיף בשני מקרים שיתנו לך תמונה
א) ילדה בת שלוש הולכת בדרך הבייתה לאחר יום במעון אמא : איך היה חמודה ? עם מי שיחת? רחל : את יודעת ששרה( בת 2.5) היא לא אוהבת אותי היא כל היום מרביצה לי אמא : באמת, אולי את מתבלבלת והיא מחבקת אותך רחל : לא אמא אני יודעת שהיא מרביצה לי כמו אבא
האבא לא מרים עליה יד אבל הראש עובד טוב אז לכי תדעי אם שרה מצ'פחת א לא. האמא פנתה אליי בעדינות אך ענייניות בדקתי מול המטפלת ועקבתי אישית ראיתי שזה לא נכון שרה מתגרה ומרביצה לילדים אחרים אבל רחל נבהלת ולוחת אישית. ולמה היא הכניסה את אביה ? כי בא לה... ב) בחצר גרוטאות ישבו הילדים יעל(2.5) נעמדת על הכיסא מוציאה את החגורה מהחצאית ומכריזה: "אני ייתן לכל מי שיזוז מכה עם החגורה כמו אבא שלי"
שאלתי את האמא עם הלדה מדברת בבית על האב כי במעון יש לה כמה ביטויים לא נעימים עליו האמא צחקה ואמרה בעל אומר לילדים לילה טוב ולא יותר מזה רק בשבת יש קשר יותר רחב אבל יחד איתי. ניגשתי לנקודה וסיפרתי על הארוע שהיה והיא אמרה לי שזה מאוד מפתיעה כי לבעלי אין בכלל חגורות אפילו לא בארון.
 

פנינית13

New member
????????

סליחה .אני אולי לא בעלת מעון אבל יש לי קצת ניסיון בחיים .את לא חושבת שאולי האמא משקרת? מה את מצפה שהיא תגיד לך נכון בעלי מרביץ לה עם חגורה? חשבת על זה?
 

עלה קטן1

New member
תחקרתי את הילדה ע"י ציורים ומשחקי דמויות ולא

הי שום דבר חריג אין אף פעם סימנים והילדה לא מתלוננת
 
עוזבים אותכם כמה שעות וכבר מתחילים?

להפליק ולבעוט? לא קראתי את כל השרשור, בהמשך היום בל``נ..
 
מחכים לשמוע את דעתך ../images/Emo13.gif

שתציל את כבוד המין הגברי שמצטייר מהדיון הזה מאוד, אבל מאוד רע.
 

עוד1ת

New member
וואי וואי וואי איזה אורך של שרשור :)

אמנם עדיין לא אמא, בעז"ה בעיתו, ובכ"ז. יש לי שני אחיינים באותו הגן- בסביבות גיל 3. כל פעם אחד אחר חוזר עם מכה/שריטה, ותמיד- אותו שֵם אחראי על ה"קישוט". (כך שזה לא נגד ילד ספציפי. הילד מכה, נקודה.) ההורים דברו עם הגננות, הגננות דברו עם ההורים, לא עוזר. אני בהחלט חושבת שאולי מכה קטנה מהגננת, סמלית בלבד, אבל מבהירה בהחלט שלא כאן המקום לאלימות וזה לא יפה- יכולה להסביר לאלים הקטן שלא זו הדרך בגן. (כמובן כמובן, ומן הסתם אין צורך לומר אבל בכ"ז- רק אחרי שנוסו כל הדרכים האפשריות, ושזה לא נעשה בעצבים אלא כמו שאמר בסג- נראה לי- עם סבלנות של עדר פילים וכו'.) נכון שלא הייתי רוצה שיכו את הילד שלי. חסר למי שיעז :) (מבוגר או ילד) (אתם אומרים, שרק הורה רשאי להכות את בנו- כמחנך. המסגרת החינוכית של ימניו שמחזיקה את הילד הרבה שעות- אחראית גם על חינוכו בזמן הזה. )
 
שמחה שחזרת אלינו ../images/Emo13.gif

ולעצם העניין, האם גם בחינוך למניעת עישון ראוי בעיניך שהמחנך יעשן מול המתחנכים בזמן שהוא מסביר להם שאסור לעשן, או שרק בנוגע לאלימות זה מתקבל על הדעת שנפגין אלימות כלפי ילד אחר (להלן- "פליק") בעודנו מדברים על איסור שימוש באלימות?...
 

בסג

New member
הייתי מוסיף עוד שאלה:

האם לגיטימי בעינייך לקיים גזר דין של משפט הלכתי שנערך לרוצח במזיד (להלן - "לרצוח")? (נכון שאלו דמגוגיות מסוגים שונים; אבל יש ביניהם צד שווה - הן בעלות מבנה דומה ושתיהן דמגוגיות (לא משכנעות לדעתי))
 
את רואה???.????..?.

רק באלימות זה הולך! אם זה לא היה באלימות לא היה לך כזה שירשור ארוך! ואני לא מבין... למה ישר אלימות? אי אפשר בטובות? כמו שאמר הנביא נביאהו..."למה לריב אם אפשר ישר מכות"
 
למעלה