אם

isackris

New member
זה נאמר בהומור עם כוונה אחרת לגמרי

כי הוא שאל מה אני עושה באינטרנט שזה מקום אסור אז עניתי לו באותו מטבע שהוא כניראה בא לקרב טועים כמוני שגולשים באינטרנט... עכשיו שאת יודעת את מבינה את זה באור אחר
 

isackris

New member
יצאתי לפני שלושה חודשים...../images/Emo13.gif

כך שאני די מעודכן ושלא תביני לא נכון אני מאוד מעריך את הציבור החרדי רק שאני חושב שהדרך הנכונה היא הדרך הליטאית הראציונאלית וחשבתי שאוכל להביע כאן את דעותי אבל כניראה שעברתי את גבולות הטעם הטוב...
 
אגב, לא הבנת את כוונתי

גם אם יוצא בשאלה הוא יוצא בשאלה טרי, העדות שלו לגבי מה אחד מהגדוילים אומר על כל דבר לא קביל בעיני. יוצא בשאלה יסלף את הדברים בין במודע או שלא במודע. הוא יביא את הדברים דרך העינים שלו. דרך העינים של יוצא בשאלה.
 

isackris

New member
היו לי אותם משקפיים ../images/Emo8.gif

וככה חשבתי הרבה לפני שהתחלתי בכוון של היציאה מהדת ולא הייתי היחיד... (למותר יהיה לציין שלמדתי בישיבה מצויינת) אבל את צודקת שהעדות שלי לא קבילה ואת לא אמורה לקבל אותה כעדות של אחד המקנא לה' צבקות...
 
זה כל ההסתרה בדור

הזה שהבעל דבר(יצר הרע) עובד עלינו בכל מיני דרכים להסתיר את אור הצדיק, ר' נחמן סיפר סיפור על שלפני שרצו להוריד את נשמתו לעולם אז היצר הרע אען ואמר, שאם יורידו את הנשמה הזאת אז לא יהיה לו תפקיד בעולם הזה, אז ה' יתברך אמר לו בסדר, לך תעוץ לך עצה, חזר לו היצר הרע עם זקן לבן בלי שיניים ואמר -יעצתי עצה ושמה מחלוקת, שע"י הוא לוקח צדיקים וכביכול גורם שע"י התקרבות אליהם מונע התקרבות לצדיק המופלג במעלה- ר' נחמן. כי אם מי שבאמת לומד היד החזקה ור' נחמן המליץ לקרוא בו, היה קורא שכל דיבור של צדיק זה דברי ה', ומי שכופר בדיבור אחד כופר בעיקר ונקרא רשע, אז הוא היה מזמן נמשך לר' נחמן או לפחות לא חולק עליו... כי זה מה שר' נחמן אמר לאנשים רק אל תחלקו עלי, אמנם אל תעשו מה שאני אומר אבל רק אל תחלקו עלי... ודרך אגב מאיפה הדעת הפגומה הזאת שלך?! ללמוד בספרי זוהר, תנ"ך ,כתבי אר"י, מוסר,חסידות, ברסלב, הלכה... הכל נחשב לימוד תורה ולא רק הרמב"ם.... עם כל הכבוד ללמדנים שאצלהם העיקר זה גמרא ורמב"ם... דרך אגב משהוא נחמד שר' נחמן אמר- החסידים אומרים-"תפילה,תפילה,תפילה" והמתנגדים אומרים-" תורה,תורה,תורה". אבל אני אומר-"תורה,תפילה,תורה,תפילה"....
 

isackris

New member
א נאיע מעשיות...

אם אתה נמצא במושגים של המעשיות האלה אז... אין סיכוי ששמעת אי פעם על החידוש של ריב חיים מבריסק שיש שתי דינים של לימוד תורה האחד זה הלכות ומוסר שהם גם ללא מצוות לימוד תורה היינו מחיבים בהם בשביל שנוכל לקיים את המצוות עצמם והשני והוא הלימוד תורה העיקרי שעליו נאמר ותלמוד תורה כנגד כולם זה התלמוד לשם תלמוד כגון דין סורר ומורה שאין לו שום נפקא מינה מעשית או הקורבנות בימינו... חסידות אני באופן אישי חושב שזה שטויות אבל זה כבר דבר שגדולים ממני עסקו בו ואין בכוונתי להכנס בין ההרים האלה ואילו קבלה מקובלני מרבותי שמי שיודע לא מדבר ומי שמדבר בד"כ לא יודע וזה ודאי לא נושא לעמך שעדיין לא מחו את החלב מהשפתיים שלהם ... "אל תחלקו עלי" צריך הרבה יומרנות לומר משפט כזה...
 
אתה חושב שחסידות זה שטויות?

אתה חושב שדרך הבעל שם טוב הקדוש היא דרך שטותית? מעניין אותי לדעת את התשובה שלך - רק תזכור בבקשה - בפורום שלנו מכבדים תלמידי חכמים - גם את החסידים שבהם.
 

isackris

New member
אני באופן אישי כן...

אבל זה לא מיצג שום עמדה ליטאית או אחרת.. ואני מאוד מכבד את הפורום שלכם ולכן לא אמרתי מה אני חושב עד הסוף אלא הגבתי כחרדי והצגתי את הדעה הרווחת כיום בעולם הישיבות... אני בעיקרון יוצא בשאלה ואם נשמעה נימה של זילזול בתלמידי חכמים אני מתנצל ...
 
אם חרדים לשעבר רוצים להשתתף

בפורום חרדים, אין לי בעיה עם זה. רק בבקשה - את הזלזול שלך תשאיר מחוץ לפורום. ועוד בקשה - אל תתחיל ויכוחים בפורום בין חרדים בהווה לחרדים בעבר. הדעה שלך, עם כל הכבוד, לא רווחת בעולם הישיבות. אם תגיד לי שיש זלזול כלפי תלמידי חכמים של החסידים אגיד לך שאתה משקר או שבוחר להבין את הדברים בצורה קצת מסולפת. כשאתה אומר שדרך החסידות מטופשת אתה מזלזל כאן, לעניות דעתי, בענקי עולם החסידות. אני לא מוכנה שבפורום הזה יהיה זלזול לא בחסידים ולא בליטאים.
 

isackris

New member
שוב מתנצל...

אולי הייתי צריך להקדים שאני לא חרדי כיום בכל אופן אמרתי מה שאני יודע אם את חושבת שאני טועה או משקר זכותך... ואגב וויכוחים גם אני לא מעוניין ואולי זאת הסיבה שלא ציינתי שאני "יוצא" מהרגע הראשון יש לזה את הפורומים המתאימים בכל אופן אשתדל להבא שלא לפגוע או לזלזל בשום מגזר חרדי ...
 

אלישיר

New member
חייב להוסיף מילה

בעזי"ת קודם כל, אריאלה (וגם איש הרוח), תודה. טוב לי לראות בשטח, שכאן בפורום מתקיים "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים", ושישמר על ידכם כאן כבוד רבנן תלמידהון וכל קהלא קדישא דישראל באשר הם. כידוע בית ראשון חרב על ע"ז, ג"ע ושפ"ד. בית שני חרב על שנאת חנם. ותמוה: וכי הלבנת פנים לכל היותר כ"כ נוראה שנענש עליה בגלות הנוראה הזו, לעומת שלשת ה"יהרג ובל יעבור" גם יחד? אלא יש להסביר שאמנם "לא עבדו ע"ז אלא כדי להתיר לעצמן עריות", והפוגם בעריות יגיע לשפ"ד. אבל אלה מומרים לתיאבון. לעומת זאת כל תלמידיהם וממשיכי דרכם של קורח וכל עדתו, פשיטא הוא שע"י המחלוקת יגיעו גם הם לע"ז, ג"ע ושפ"ד. כפי שמצינו עם חוניו ושמעי כהנים גדולים. כפי שמצינו באותו רב למלאכת הנגרות, שלקח תלמידו את אשת רבו בערמה לאישה, ואילצו לעשות אצלו עבדות בחוב ממון כתובתה שלוה ממנו ולא היה בידו לשלם- ואמרו על אותה שעה שהרב היה משמשם בסעודה, ונתערבבו דמעותיו ביין שמזג להם, שאותה שעה נחתם החורבן. כפי שמצינו בשני הכהנים שקידם אחד את חברו בארבע אמות על כבש המזבח וקיפח שם את חייו. אבל ההבדל הנורא כל כך, לעומת בני בית ראשון, שתלמידי דתן ואבירם הללו עוד בחטאם עד היום הזה. כאן זה מומרים להכעיס ולסכסך על לא מאומה. טוב לדעת שבזכותכם אריאלה ואיש הרוח, שכאן נהיה יחדיו באהבת ישראל פשוטה, שכאן ימות המשיח כבר התחילו. ולך אחי היקר isackris. אני זוכר מהימים הרחוקים שלי כיוצא בשאלה, את האהבה שהייתה לנו, המועדון ומשפחה של שבאבניקים, לצאת ו"לטפל" בחרדים, בשבט לשון. "להראות להם"... "להראות לחילונים איך מתעסקים עם הדוסים האלה"... לראות איך הם לא מבינים מה זה החלוייני הזה עם הגופיה (והקעקועים), שנותן להם סברות ופלפולים של ישיבע'שר עילוי, ומשאיר אותם חסרי מענה. היינו רובנו מוכשרים מאוד ("היינו"- שכל לא נשמר מעצמו, וההוללות לא ממש עוזרת בלשון המעטה), ולא הייתה בעיה גדולה להטפל לכל פלוני שברחוב בשאלות מינות. מי שהיה מצטיין בכגון אלה היה "גיבור מלחמה", ומושא להערצה... תגיד שלא ראית ת'הלך רוח הזה... אני לא טוען שזאת הסיבה שאתה כאן, אבל בהחלט תהיתי האם המטרה זאת בראש מעיינך ( יש לי ראש קרמינלי לצערי, ואני הראשון להתחקות ולחקור, כך שמיד ידעתי שאתה יצל"ש. אפשר לראות מבין השיטין ישר, עוד לפני שלוחצים על "חיפוש מתקדם". ). אני לא כועס ח"ו אם באמת תהיה כזה, ואפילו לא מפריע לי, להיפך, אני טוען שכל אחד בכל מצב ראוי ומותר לעסוק בתורה, וצימאון תמיד יש ( לא נגמלים כ"כ מהר...). אין לי בעיה להתמודד עם שאלות, אני בעצמי שואל ולא "רואה בעינים" אף אחד. אשמח אם תתצטרף לכל דיון נוקב ככל שיהיה, אבל... אנא אנא אנא בבית שלי, כבד את הקדוש לי, גם אם אותי לא תכבד ( לא צריך בלאו הכי לכבד אסקופה נדרסת כמוני). אני לא שש לפגוע באף אחד, גם לא בחברי פורום היצל"שים. אני חושב, שלמרות חילוקי הדעות, והבדלי צורת החיים, נוכל לזכור בטרם נרים קול בריב ומדון, שאת גופות כולנו, הצדיק החסיד המשכיל והפושע, העמיסו יחדיו, ידיהם המעונות של הזונדרקומנדו, מתא הגזים אל המשרפות. תודה לך אחי היקר, וסליחה אם צערתיך במשהו.
 

isackris

New member
ידידי היקר...

מבעד למילותך ניכרת הכנות והאחוה וההזדהות ואין סיבה שדבריך יצערוני כמלוא נימא אך צר לי לאכזב אותך שאני לא החילוני שהצטייר בדמיונך אני ללא קעקועים ואני מתלבש כאזרח מן השורה אין לי מטרה "להראות להם" ואני לא מתימר לנצח את הויכוח הזה אם אני לא טועה לא העלתי שאלות באמונה ולא דיברתי על כפירה ומינות כך שלא יהיה זה מן הצדק להאשימיני בדברים הללו... ואפרופו הקדוש לך אני באמת מתנצל אם לא כיבדתי כיאות. מה שכמובן היה ללא כוונות זדון ושוב להבא אשתדל להזהר במילותי...
 

אלישיר

New member
הגופיה וכו',כמובן, זה בעוונותי אני

בעזי"ת אכן, את עצמי האשמתי בכל הנ"ל, ולא אותך. אולם לא אוכל להכחיש, שמפעם לפעם, אני תוהה האם פלוני, אחי היוצא בשאלה, בא לצורך כך. אני אישית אף פעם לא הפסקתי להאמין, למרות שבמעשי הרחקתי לכת מאוד, ונאמנים עלי דברי רבי נתן מברסלב, שאין כזה דבר יהודי שלא מאמין. אני זוכר את עצמי מתוכח קשות עם חברה חילונית מלידה, שאהבתי יותר מעצמי, על איך נתחתן. היא רצתה חתונה נוצרית ר"ל. לא בשביל הכומר, אבל הטקס והמנגינה קסמו לה. לי לא היה אכפת להתחתן ע"י טופס של משרד הפנים הקפריסאי, אבל חתונה נוצרית?! ?! ?! יהרג ובל יעבור, ולכאורא לא הייתה שום סיבה הגיונית. היות שיש איזה קשר עמוק מאוד בתוך לבנו אל תורת ישראל, והיות ש" אחים אנחנו, בני איש אחד", אני לא טח את עיני, ובודאי שלא אאטום את ליבי, לנוכח אחי ואחיותיי שבוחרים את דרכם בעצמם ללא צביעות כלפי עצמם או משוא פנים, וכל שכן לא אמנע מהם לעסוק בדברי תורה. לא אציב להם תנאים ודרישות שישנו את עצמם, ולא ארחיק אותם מעל פני. אבל אל זה אשר לא ירצה לעסוק במשותף לנו, אלא ברוע מדון ובמחלוקת חסרת תועלת, למרות שלעולם לא אומר שזר הוא לי, לא תצא תועלת ואושר, לא לי ולא לו, אם נשב יחדיו. ורק אודה לך מאוד על ההבנה ליקר ללבי. ובהצלחה בכל אשר תלך: יה"ר שהאושר ושמחת החיים יהיו מנת חלקך.
 
אם

הליטטויקעס הברסלבים והחבדניקים מתווכחים פה,סימן שאנחנו כבר על דרך המלך
 
למעלה