זו בדיוק הנקודה של הדיון
במילים אחרות אתה שואל, "איך אפשר לעבוד על עם שלם שיקבל כעובדה מעמד שלא היה" והמקרה הצפון קוריאני מוכיח שאפשר לעבוד על עם שלם! אתה שואל שאלה טובה מאוד, ואני לא יכול לומר שיש לי תשובה חד משמעית, כל מה שאפשר לתת זה תיאוריות. כיוון לתיאוריה יכול להיות כך: קודם כל לא מדובר בסיפורים מומצאים לגמרי, מי שכתב את התורה לא יכול (ובדרך כלל גם אין לו סיבה) להמציא דברים מופרכים לגמרי. היו סיפורים היסטוריים שעברו מדור לדור על האבות, על כך שראשית הווסדו של העם היה במצרים, על המופתים הגדולים שהיו ביציאה ממצרים, על המסע הארוך במדבר וכו'. מן הסתם לרוב סיפורי הפולקור האלה יש גרעין אמת, דברים כאלה בדרך כלל לא מתחילים בהמצאה פרועה, אלא באיזשהו סיפור אמיתי שהלך והתפתח על ידי סיפור של איש לרעהו וסבתא לנכדיה. מחבר ספר התורה התבסס על סיפורי הפולקלור שעברו בעם, הרחיב ופירט בהרבה וכך נוצר "מקור היסטורי" . העם קיבל את הספר הזה (יש טענות שהוא חובר בעיקר בתקופת יאשיהו) בעיקר משום שהוא נתמך על ידי המלך וגם משום שהוא לא גילה להם דברים חדשים לגמרי אלא הסתמך על הסיפורים שהם הכירו. עכשיו כמה הערות קודם כל, זו אפילו לא תאוריה אלא כיוון לתאוריה, אני אשמח מאוד לשמוע את דעתך ודעתם של האנשים האחרים על התאוריה הזאת. דבר שני, אני אשמח אם הדיון יהיה עניני, אין צורך לעלוב איש ברעהו - אני לא "נהנה מהטעויות של עצמי". אם אתה חושב שאני טועה, תקן אותי אם אתה צודק אני אודה לך, רק דע שאני מצפה לאותו דבר ממך.
במילים אחרות אתה שואל, "איך אפשר לעבוד על עם שלם שיקבל כעובדה מעמד שלא היה" והמקרה הצפון קוריאני מוכיח שאפשר לעבוד על עם שלם! אתה שואל שאלה טובה מאוד, ואני לא יכול לומר שיש לי תשובה חד משמעית, כל מה שאפשר לתת זה תיאוריות. כיוון לתיאוריה יכול להיות כך: קודם כל לא מדובר בסיפורים מומצאים לגמרי, מי שכתב את התורה לא יכול (ובדרך כלל גם אין לו סיבה) להמציא דברים מופרכים לגמרי. היו סיפורים היסטוריים שעברו מדור לדור על האבות, על כך שראשית הווסדו של העם היה במצרים, על המופתים הגדולים שהיו ביציאה ממצרים, על המסע הארוך במדבר וכו'. מן הסתם לרוב סיפורי הפולקור האלה יש גרעין אמת, דברים כאלה בדרך כלל לא מתחילים בהמצאה פרועה, אלא באיזשהו סיפור אמיתי שהלך והתפתח על ידי סיפור של איש לרעהו וסבתא לנכדיה. מחבר ספר התורה התבסס על סיפורי הפולקלור שעברו בעם, הרחיב ופירט בהרבה וכך נוצר "מקור היסטורי" . העם קיבל את הספר הזה (יש טענות שהוא חובר בעיקר בתקופת יאשיהו) בעיקר משום שהוא נתמך על ידי המלך וגם משום שהוא לא גילה להם דברים חדשים לגמרי אלא הסתמך על הסיפורים שהם הכירו. עכשיו כמה הערות קודם כל, זו אפילו לא תאוריה אלא כיוון לתאוריה, אני אשמח מאוד לשמוע את דעתך ודעתם של האנשים האחרים על התאוריה הזאת. דבר שני, אני אשמח אם הדיון יהיה עניני, אין צורך לעלוב איש ברעהו - אני לא "נהנה מהטעויות של עצמי". אם אתה חושב שאני טועה, תקן אותי אם אתה צודק אני אודה לך, רק דע שאני מצפה לאותו דבר ממך.