אני חדש בפורום הזה

שרון AAA

New member
עצם השאלה שלך

מראה שאתה לא בקיא בתנ"ך ובפילוסופיה בכלל. אם היית בקיא בתנ"ך היית מכיר את המשמעות של סיפור אדם וחווה . סיפור אדם וחווה מועבר בתורה מבחינת הפשט שלו מיועד לילדים בגן חובה . כל הקטע שלו זה הרבדים הפילוסופיים והאמוניים שנובעים ממנו
 

שרון AAA

New member
ואני לא מכיר אפילו עשירית

מההגות שנכתבה עליו שנכתבה עליו כדי שאוכל להגיד שאני בקיא בפילוסופיה יהודית ובתנ"ך .
 

אופירA

New member
מנהל
עדיין - מה הבעיה

מפריע לך שאנשים בודקים איזה אדם אתה? למה? אתה לא היית רוצה לדעת איזה אדם עומד מולך? לא היית רוצה לדעת באיזה שפה הוא מתקשר? באילו מושגים הוא חושב? מפריע לך שהרוב מאמין - אני לא מבינה מה מפריע לך. קודם כל, עדיין אחוז גבוה למדי אינו מאמין, כך שאינך חייב להרגיש בודד. פשוט תשאל אתה בעצמך את השאלה כדי לאבחן את כל אלו שהם כמוך, תמצא אותם ותרגיש בבית בחברתם. אני גם הייתי מרגישה מאד בודדה בחברת כל הלא מאמינים, אבל זה לא עצוב לי, כי אינני מחפשת את חברתם כלל וכלל. אני מחפשת את חברתם של המאמינים, ומתוכם - את אלו שמבינים את כל מה שאני מבינה. מדובר במעטים יחסית לאוכלוסיה הישראלית (כ-10%), ובכל זאת לא לבד לי בקטע הזה ואני לא מרגישה זרה. אדם שמחובר לעצמו לא מרגיש זר. אם אתה מרגיש זר - זה יושב על משהו אחר, עמוק יותר. אני בקיאה בהמון חומרים בצורה די מחרידה עקב אינטליגנצית יתר, אך העובדה שהרבה מאד אנ-אינטליגנטים בלא מעט צ'כונות לא משדרים לי שאני אחת משלהם - לא רק שלא מפריעה לי, אלא אפילו משמחת אותי מאד. אמנם, לא הרבה אנשים סובלים מהבקיאות ומהאינטליגנציה שלי, אבל המעט שסובלים מכך מספיקים לי כחברה, וגם אלו שאינטליגנטים פחות ממני מתאימים לי (עד גבול מסוים), כי אני בכלל לא חושבת שאינטליגנצית יתר זה קריטריון לבן אדם וללהיות אין וכו'. אולי כדאי שתחשוב על הכיוון הזה. אם מבקש אמת אתה - מן הסתם שתגיע לתשובה (הלא נעימה, אולי) - מה באמת מפריע לך. אם אינך מבקש אמת - אני ממש לא אוכל לעזור לך.
 

אופירA

New member
מנהל
נו, זה היה ברור

היה לי ברור שההערה הזו תגיע מאן שהוא
, ולכן אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להעיר ולהסביר, שאדם צריך לדעת את מקומו ואת נתוניו, וידיעת נתוניו אינה גאווה פסולה, אלא הכלי להגיע לכך שיוכל להשתמש בכוחות שהקב"ה נתן לו. כמובן שזה מחייב שבאותה מידה יידע ויכיר את כל נתוניו - לכאן ולכאן - את מידותיו השונות, את חולשותיו למיניהן, וכן שיכיר שנתוניו הן מתנות מבורא העולם, ולא כוחו ועוצם ידו עשו לו את החיל הזה (או את הביזיון הזה, במקרה של החולשות). וכמובן שיצהיר עליהן לא כדי לנפנף בהם ולעורר קנאת אחרים וכו', אלא במקום שיש לעשות בהם שימוש. דבורה הנביאה, ששפטה את העם, לא נפנפה ביכולותיה, אלא עשתה בהם שימוש יעיל. גם משה רבינו, כש"הקפיד" על כבודו - לא עשה זאת אלא כדי לשמור על אחדות העם באופן היעיל ביותר. כמובן שאלו דוגמאות קיצוניות של גדולי מעלה ומשובחי מידות, ולא אליהם ניסיתי להשוות את עצמי בשום אופן. אבל אני מנסה להמחיש, שאין גנאי בהפגנה של יכולת על מנת לסתור או להעמיד דברים על דיוקם בעוצמה. מה עוד שהסגנון שלי אכן הוא פרובוקטיבי ועוצמתי, כאשר אני מוצאת לנכון לבטא דברים בחוזקה, וגם אם לא לכל אחד מתאים סגנון זה, עדיין אינני מוצאת לנכון להחלישו, משום שלי ולחלק מהאנשים דווקא הוא זה שמתאים. לפני כמה הודעות הצהרתי שלא למדתי גמרא ומשנה, ולכן לא יכולתי להעביר ביקורת היסטורית מושלמת על דבריו של מרצה במכללה. מישהו לקח את הענווה והזהירות שלי למקום של בורות וטפשות, והחליט שהצהרתי שלא הבנתי את דבריו של המרצה, כך שבוודאי שנפלו טעויות בהבאת הדברים ע"י אחת שלא מבינה כ"כ טוב... כך שאני אצהיר על מה שצריך להצהיר בזמן שצריך להצהיר. וכל מי שלוקח את זה לאן שלוקח - עושה זאת על אחריותו הבלעדית.
 

אפריל11

New member
מה:"אל תנסו להתפלפל איתי?"

התנך הוא סימבולי. חלק מהיהודים מאמינים שהוא קבלי (מקבלה) וחלק מאמינים כפשוטו. אילו שמאמינים בו כפשוטו לא אומרים שהנחש היה נחש כמו הנחשים של היום, התפוח היה תפוח רגיל והסיפור היה שעמד נחש על הזנב והתחיל לדבר. נראה כאילו אתה אומר: אני רוצה לומר לכם שבעיני היהדות וסיפורי התנך נראים טפשיים ואחרי שאמרתי אל תענו לי (אל תנסו להתפלפל). אני חושבת שהתנך סימבולי, הנחש לא נחש, גן עדן הוא לא מקום עם עץ תפוחים והתפוח הוא לא תפוח. לצלע יש משמעות אחרת. אם אתה לא רוצה שיענו לך אמרת את שלך אבל אל תתפלא אם לא תצליח להבין אנשים שלא חושבים כמוך.
 

itziki2

New member
תביאי לי כל טקסט ואני אהפוך אותו

תביאי לי כל טקסט ואני אהפוך אותו למשהו פילוסופי ועמוק. רוב העם הפשוט רואה את התנ"ך לפשוטו. אם זה רק מטאפורה בשביל שילדים יבינו איפה הגירסה לבוגרים?. ואולי אין ...?. הרי עם פרשנויות אפשר לשחק עד מחר. אם כך אז למה עשרת הדיברות זה לא סימבולי? אולי נחפש פרשנויות לזה ? אולי מותר לנו לרצוח בתנאים מסויימים? ולא תבשך גדי בחלב אימו - זה מטאפורה או פשוט לא לבשל גדי בחלב של אימא שלו ? הסתבכנו קצת ..
 

אופירA

New member
מנהל
לא הסתבכנו כלל

אלא שפשוט אינך רוצה ללמוד את הגירסה לבוגרים. אז למה שנציע לך אותה, אם הצהרת במפורש שאינך רוצה? אנו (אני בכל אופן) מכבדים את רצונך. יש גירסה לבוגרים מאד רצינית, ושם מוסבר היטב מה האמת, באופן שאינך יכול להפריכה, אם מבקש אמת אתה. אם אתה רוצה ללמוד את הגירסה הזו - ולעמת אותה עם מדעי כדור הארץ של אותו מדען שאת שמו הבאת - זו זכותך. רק אזהרה מראש: מדובר בחומר מורכב מאד, שלוקח הרבה מאד זמן ללמוד אותו מאוד לעומק. אם הינך רוצה מראש לצאת מהנחה שהחומר הוא שטויות, ושאנשים שהתעמקו בו הם טפשים - מן הסתם שהחומר לא יובן לך, כי לא תהיה לך הנכונות והסבלנות ללמוד אותו.
 

אפריל11

New member
אני שמעתי את ההרצאה בטלוויזיה

מה הוא אמר שקשור לכל? איך נברא היקום?
 

אפריל11

New member
אני מוכנה לשמוע. אני חושבת

שאם אתה יודע להסביר אני אשמח לדעת מה הדרך שבה נוצר היקום. יש יקום אחד או יש יקומים מקבילים? מה ההוכחות? תכתוב לי גם את הנוסחה עם הקבוע הקוסמולוגי ואיך חישבו אותו. תודה. אני לא מבינה למה אתה כותב לי אתה כל הזמן.
 

אפריל11

New member
לא יודעת מה זה העם הפשוט

אני למדתי בתיכון חילוני לפרש את התנ"ך בצורה עמוקה. אנחנו נבחנים עליו בבגרות.
 

tamarhp

New member
הכל כתוב..

בתורה שבעל פה.. כתוב שם בפירוש על בשר וחלב ועוד.. חבל שאתה מתעלם מזה..
 

masorti

New member
לזה קוראים הוכחה מעגלית...

את מוכיחה משהו על התורה מתוך הגמרא מתוך הסתמכות על האקסיומה שהגמרא היא פירוש נכון של התורה. עכשיו בואי ונניח זמנית שיתכן וחכמי התושב"ע טעו מידי פעם בפסיקתם. כעת תוכיחי שהתורה דיברה גם על בשר בקר בחלב פרה ולא רק על גדי בחלב כבשה.
 
למעלה