אני מזמינה אתכם להיכנס לדיון שכתבתי

So Lovely

New member
אני מזמינה אתכם להיכנס לדיון שכתבתי

ליפני יומיים מישהי פתחה שרשור בפורום "אמהות ובנות" על כך שאישה שפגשה אותה ואת ביתה בת ה-9, אמרה על הבת שהיא נראית סקסית. באותו השרשור נכתבו שם שתי תגובות על כך שאותה האישה היא כנראה לסבית פדופילית. לא יודעת מה איתכן, אבל לי זה צרם לשמוע את התגובות האלה (למרות שאני יודעת שאלה שכתבו אותן הם בטח כסילים ובורים). משום כך, פתחתי שם שרשור חדש (תמיד הרגשתי כמו אשת הסברה
) שבו ניסיתי להעלות לתודעתם של ההורים הסטרייטים שיש הורים נפלאים שהם לסביות או הומואים. אני חושבת שאתם, בתור הורים גאים, יכולים לעשות שרות טוב לקהילה ולכתוב שם מעולמכם כהורים. אשמח לראות את תגובותיכם
 
יש בזה...

התיאור שלך ממצק את התחושות שלי בנושא לכלל הגדרה. אני לא אעשה אאוטינג, אבל המקרים האלו הם גם ה'בורדר ליין' שבו אני לא חושבת שפשע לכתוב או חובה למחוק.
 
זה באמת לא ענייני

אבל כשאני צריך להיזהר בלשוני או לשקר למענו - זה מכניס אותי, בעל כורחי, לעניין.
 
מה פתאום לשקר למענו?

א) להיזהר בלשון כדי להימנע מלשון הרע, היא התמודדות שכיחה יחסית בחיי היומיום (לא פעם בא ללכלך על מישהו, לא?), בלי קשר לארונות. ב) אתה מציע לאחצן כל ארונאי באשר הוא כדי להימנע מהקושי הנוראי להיזהר בלשונך? ג) הקושי אינו באמת גדול כל כך, אם מותר לרכל בפרטי, אך לא בציבורי.
 
עבורך - לא. עבור מישהו אחר - כן.

אם אני חושבת ש"כושי" הוא לא מילת גנאי ולכן קוראת לשחורים "כושים" בפרהסיה, בעוד שהפרהסיה עצמה משתמשת במילה כמילת גנאי - אני בסדר? ומה אם הכושי עצמו חושב שזו מילת גנאי ורוצה שיכנוהו "שחור"? האם ייגרע ממני משהו אם אגיד "שחורים" בפרהסיה? אגב, זו לא שאלה היפותטית. אני עוד מילדות מזהה "כושי" עם אפריקאי ולא עם מילת גנאי. למדתי, אבל, לא להשתמש במילה. לא שווה לי את פוטנציאל הפגיעה-שלא-במתכוון.
 
את מדברת ברובד הסמנטי...

אבל - ההקבלה הנכונה היא כאילו אותו אפרואמריקאי יצפה שלא נתייחס לגוון עורו .
 
השוני בין כושי לשחור

דומה לשוני בין "בוחש בשוקו" ל"הומו" או להבדל בין "מזדיין בתחת" ל"מעדיף גברים". אז אני לא מציע לכנות מישהו 'רץ אחרונית בשדה תירס' אם הוא נעלב מזה, אבל אם לסבית מבקשת ממני שאתנהג אליה כסטרייטית - אני זה שנעלב.
 
לפני זמן לא כל כך רב

טענו כאן בפורום בנדיבות, שלסבית היא מי שמגדירה את עצמה ככזו. שההגדרה היא אישית ונזילה. ולפתע מאד ברור לנו ש"לסבית" היא בכלל דבר חיצוני וברור לעין, כמו גוון עור, שלהגדרה העצמית אין ולא כלום עימו. אם מישהי מסרבת להגדיר את עצמה כלסבית, ואחרים מתעקשים להראות לה את האור בפרהסיה, מה לה כי תלין? אגב, אפשר שאדם יהיה מאד שמן, שכולם יראו שהוא מאד שמן, ועדיין שלא יהיה לו נעים להישאל על כך שאלות...
 
אמנם התקיים כאן דיון בנושא

אבל למיטב - לא יצא פסק הלכה מסכם... היו אפילו היגדים שגם מי שרואה עצמה כלסבית - תחשב כ'סטרייטית שוכבת עם נשים' אם היא נטולת תובנות לסבו-פוליטיות ראויות...
 
ברור שלא יצא פסק הלכה

וגם אם היה יוצא - אין איש מחויבת בו. התכוונתי לאשר אמרתי: זוהי הגדרה נדיבה. את אותה נדיבות ראוי להחיל ביחסים שבין אדם לחברו בעיני.
 
הזכות להגדרה עצמית קיימת

וזכותה של X להגדיר עצמה כ'לסבית בארון'. אבל האם אני, כזר מוחלט ל-X, מחוייב לשמירת העובדה שהיא 'לסבית בארון' בסוד?
 
אנחנו הולכים במעגלים.

מבחינה חוקית אתה לא מחויב בכלום. אתה לא מחויב לעזור למישהו שמעד ברחוב, אתה לא מחויב שלא להלבין פנים, אתה לא מחויב לחכות לתורך במקום לעקוף את כולם. השאלה היא לא מה אתה מחויב לעשות כשמישהו אינו רוצה שפרטים אישיים עליו יפורסמו ברבים, אלא האם התחשזות ברגשות הזולת הוא דבר ראוי.
 
מה איתם?

אני חושבת שהיא כתבה את זה בהקשר לכך שהאשימו אותה בהלבנת פניה ל מישהי, בעוד שהיא לא בתכוונה שכך יהיה. באיזה הקשר אתה מדבר על רגשות פגועים? ואפרופו מעגל, אשאל שוב: האם כל מי שנמצא בארון ראוי לאחצון בעיניך?
 

בת שחף

New member
ועדיין

אם האדם המאוד שמן הזה בא לכנס של אנשים שמנים, שנלחמים על זכותם להיות שמנים וגאים, ומתעקש לטעון שהוא בעצם רזה, איך זה נראה? האם הוא פוגע ברגשותיהם של כלל השמנים שבכנס? ושוב אני חוזרת ואומרת כי זכותו של כל אחד לשבת באיזה ארון שבא לו. אבל ברגע שהארון שקוף וכולם יודעים ושוכנת הארון מסתובבת בחוגים מאוד מסוימים, ועם זאת מתעקשת עדיין על סטרייטיותה ברבים, ברגע הזה שוכנתהארון פוגעת בי וברגשותי ובילד שלי ובכל המאבק שאני מנהלת כבר שנים, כי היא בעצם אומרת שלהיות לסבית זה בושה. ואם נחזור לסיפור שסיפרתי כאן. נניח שאחרי אותו מפגש היה הילד שואל אותי אם איקס היא לסבית. מה לדעת כל שומרי המוסר כאן הייתי אמורה להגיד לו?
 
למעלה