פילוסוף רוחני33
Well-known member
אמרת שאין הבדל בין שתיקה ובין סירוב לענות, אז מה רע בלסרב לענות? בכל מקרה יודעים שזו משמעות השתיקה שלי.
שום דבר לא רע בלסרב לענות. אם אתה לא רוצה לענות אל תענה.אמרת שאין הבדל בין שתיקה ובין סירוב לענות, אז מה רע בלסרב לענות? בכל מקרה יודעים שזו משמעות השתיקה שלי.
רק בלי הסיפא, לעולם אל תאמר "לא אוכל לענות". אמור רק "תאמין במה שאתה רוצה", המילים "לא אוכל לענות" עלולות לסבך אותך.נכון, זה למעשה מה שטענתי. כשהחוקר שואל אם עשיתי עבירה ואני לא רוצה לענות, אוכל להגיד שאם הוא רוצה שיאמין שלא ושלא אוכל לענות.
אל תאמר "לא אוכל לענות" או "לא רוצה לענות", אתה יכול לומר "לא אענה". אם אתה אומר "לא אוכל לענות" זה יפורש כ"לא רוצה לענות" או "אם אענה אשקר" ואם תאמר "לא רוצה לענות" זה יתפרש כחוצפה. "לא אענה" או "לא אענה כמו שאתה רוצה" זה סירוב שאין לצד השני מה לעשות איתו וזה מה שאתה צריך.אבל בעצמך כתבת לי למעלה שאין רע בסירוב לענות, ושאפשר לסרב לענות כי זה כמו שתיקה. להגיד שלא אוכל לענות או שאני לא רוצה לענות, זה לסרב לענות. אני לא חייב להסביר למה אני לא רוצה לענות, אפשר לא לענות ולהגיד שיחליט בעצמו לפי שיקול דעתו.
תמיד ינסו להוציא ממך תשובה, לך אין אפשרות טובה יותר מלסרב להשיב. ברור שיפעילו עליך לחץ, הרי רוצים שתענה, רוצים שתפיל את עצמך בפח, ועליך למנוע זאת. אם שואלין אותך למה לא תענה, ענה "ככה", אל תסביר. כל הסבר יסבך אותך.הוא ישאל ויתהה למה לא אענה. אם אומר לו שבחרתי לא לענות, זה אומר בשבילו שאני לא רוצה לענות.
גם יכולים אחרי שתענה "ככה" לומר לך "ככה זה לא תשובה", ואז אתה יכול להשיב "אז לא תקבל תשובה" ובזה לסיים. אל תתחיל להתווכח אם "ככה" זה תשובה או לא, לא תצא מזה. אל תתן לתרגילים שיפעילו עליך לעבוד.הוא ישאל ויתהה למה לא אענה. אם אומר לו שבחרתי לא לענות, זה אומר בשבילו שאני לא רוצה לענות.
שתיקה הכי פחות מחשידה ולכן היא עדיפה אפילו על "תאמין במה שאתה רוצה", אם כי יש מצבים שתעדיף לומר "תאמין במה שאתה רוצה", כמו למשל אם אמרו לך "תענה לי" או "אל תתעלם ממני", אבל גם אם אמרת "תאמין במה שאתה רוצה", אחרי זה הכי טוב לשתוק.נכון, לא צריך להסביר. מה שאני מנסה לדעת הוא האם פחות מחשיד לשקר או לסרב באיזושהי דרך לענות ולהגיד שיאמינו במה שרוצים. אולי זה תלוי בסוג השאלה, אם ברור שכבר חושדים בי אולי אי אפשר להסתיר באמצעות שקר ועדיף לשתוק ולתת שיקול דעת.
בשום אופן לא. זה הכי מחשיד. חשוב רגע, אם אתה אומר "אם הייתי עושה משהו רע לא הייתי רוצה לענות" למעשה לא ענית על מה שביקש השואל שתענה ואז מבחינתו המצב הקיים הוא שאתה לא רוצה לענות ויפרש דבריך במשמעות שעשית משהו רע, כך אתה מפיל את עצמך ובכלל לא מטעה אותו. לעולם אל תאמר "אם הייתי עושה משהו רע לא הייתי רוצה לענות", בכלל אל תאמר משפט שמתחיל ב"אם הייתי עושה משהו רע" כי אז יחפשו כל הזמן את הסימנים שנתת לאופן בו אתה נוהג אם עשית משהו רע, משפט כזה עוזר לשואל לחשוף את מעשיך הרעים. זו הטעות הכי חמורה שאתה יכול לעשות אם חוקרים אותך.חשבתי אולי אפשר להגיד שהשאלה מכשילה. אם שאלו אם עשיתי משהו רע, אפשר להגיד שאם הייתי עושה משהו רע לא הייתי רוצה לענות ולכן אני מעדיף לא לענות.
אתה יכול לומר "זה לא משנה מה אני חושב" על השאלה "אתה חושב שאני לא צריך לדעת את העובדות?", שחק אותה טיפש, אין שום דבר שיוכל לעשות. הכי קשה להתמודד עם מי שמשחק אותה טיפש.מעניין, אחשוב על זה. ומה לעשות אם יגידו לי דברים כמו: "אתה חושב שאני לא צריך לדעת את העובדות? אתה רוצה שאחליט לפי מה שאני חושב ומאמין או לפי מה שאני יודע? למה אתה לא עונה?"?
על "אתה לא מספק לי מספיק מידע כדי לדעת אלא רק אומר לי מה להאמין ולחשוב, איך אוכל לדעת מה האמת כך?" תוכל לענות "תצטרך לחשוב על זה בעצמך", הוא יתעצבן, אבל לא יוכל לעשות כלום. אל תאמר "אני לא רוצה שתדע" כי אז ידע שמה שאתה לא רוצה שידע הוא שעשית משהו רע. לעומת זאת, כשאתה אומר "תמטרך לחשוב על זה בעצמך" אתה מעביר את הכדור אליו והוא זה שנאלץ להתמודד, כי אתה לא חושף את רצונך להסתיר אלא משאיר אותו עם הדילמה מה לעשות וכיצד אם בכלל יוכל לגלות את האמת ולא מספק לו שום מידע שיועיל לו.על תשובות כאלה יכול השומע להגיד: "אתה לא מספיק לי מידע כדי לדעת אלא רק אומר לי מה להאמין ולחשוב, איך אוכל לדעת מה האמת כך?". אם אגיד שאני לא רוצה שידע, הוא עלול בקלות מיד להבין שאני מנסה להטעות אותו, לחקור ולנסות לדעת. אולי כדאי להגיד שלא אמרתי שלא ידע או שהוא לא צריך לדעת, אני פשוט מעדיף לא לענות אלא שיחליט בעצמו במה להאמין.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.