אנשים יש כאן ענין חשוב מאד...

lordjek

New member
אחלה!

אבל למה אתנה נגרר, אם כך, לציניות אכזרית שכזאת? האם דרכך אינה דורשת פתיחות, עדי להבין רעיונות, ואחרי שהבנת אותם להטיל ספק בנכונותם?לכאורה נראה כי ספקנותך גורמת לדחיית דברים על הסף.
 

vizini

New member
האמנם? האם אתה מטיל ספק?

האם הטלת פעם ספק בקיומו של אלוהים?
 

lordjek

New member
ובכן...

היות ואתאיזם מסתובב סביב זה, וזה פורום של אתאיזם... אני כרגע במסע של חיפוש אחר האמת, היות ואני משתדל להתקרב לקטגוריה של "חסידי אמת". אלא שהחיפוש שלי הוביל אותי מבית של יוצאי-ברית המועצות (אתאיזם? וואחד אתאיזם עם הוכחות "לוגיות, פיזיות, כימיות וביולוגיות" כדברי נתן אלטרמן), אל עבר הדת. קראתי ספרי מדע, פילוסופיה, דת ומיס טיקה. אני סטודנט לרפואה משלימה, ופודש סינים והודים יומיום. לכן הטלת ספק בקיומו של הקב"ה, הוא שלב שנמצא מאחורי, ויכן שהוא יותר מדי מאחורי, אני עלול לשהמיע משפטים של דוסים. אבל מכל האמור לעיל, אני גם לא עוסק בפעילות מחב"תית. אני מאמין, שמי שמספיק פתוח, וספקנותו היא ספקנות בריאה, אשר עוזרת לא לסנן שטויות מתוך חומר שנקלט, היות והוא אדם פתוח, ולא ספקנות הנוקשה המונעת פתיחות, וקוטלת דברים מוזרים, מעניינים, או בלתי-הגיוניים לכאורה כבר בשלב הראשון, אותו אדם יגיע לאמת, אשר היא אליבא דלורדג´ק, שיש כח עליון המכוון את הארועים בעולם, והוא הקשV, המוכר לכל מי שפתח אי-פעם את התנ"ך.
 

vizini

New member
בדבריך רק הוכחת שאתה מקובע.

ספקן אמיתי מטיל ספק שוב ושוב גם בדברים שהוא בטוח בנכונותם, כך שלעולם לא יאמר הטלת ספק בדבר זה וזה היא כבר מאחורי. דברים שאתה בטוח בהם צריכים לעמוד שוב ושוב במבחן הספק, ואיך יעמדו אם הפסקת להטיל בהם ספק?
 

lordjek

New member
חוסר קידמה

אדם שמטיל ספק כל פעם מחדש, נמנעת ממנו הקידמה, שכן לא נוצר אצלו בסיס מוצק ואמין להתקדמות. הואהורס אותו במו ידיו כל יום מחדש, על ידי ביקוש הוכחות הולכות וגוברות לדבר שכבר ממילא מאומת אצלו. הסוד האמיתי הוא להטיל ספק בשעת הצורך, דהיינו לקיים בסיס אמין מחד, ולהיות פתוח לגבי ספקות לגביו, מאידך. כך, כל עוד אין שום דבר שיגרום להטלת ספק בבסיס האמין, תוכל לקבל אותו בתור אקסיומה, ושים לב, אקסיומה שאתה בחרת מתוך ברור ספקות קודמים. על בסיס האקסימה הנבחרת תוכל לבנות השקפה, אשר כבר נתבררה מספקות , לכן אמינה, או אמינה בשבילך לכל הפחות. כך שכן, שאלת יסוד קיום כח עליון, נתבררה אצלי עד כה, והיות ובכל הפורום הזה איש לא העלה טענה מקורית, אשר לא בררתי אותה כבר, הרי שאיש כאן לא נתן לי יסוד סביר להטיל ספק במה שנתברר לי לדרגת אקסיומה. אבל אני כאן, פתוח להצעות. אחד הדברים שכן בולטים פה, הוא הקיבעון האתאיסטי, השולל מראש את כל נושא הדת, ולכן לא מתפתח בתחום. במקום לברר את השאלה, אנשים פשוט עובדים בשיטת "דרוס כל דוס". דרך קלה, נעימה, ולא דורשת מאמץ אינטלקטואלי.
 

vizini

New member
אם התבררה אצלך כבר שאלת קיום

כח עליון, ואתה מקבל אותה כאקסיומה, אולי תעזור לי לברר שאלה עתיקת יומין, שעדיין לא קיבלתי עליה כל תשובה: איך עוזרת אקסיומה זו למשהו? איך היא מסבירה איזשהו דבר, ולו הפעוט ביותר? איך אתה משתמש בה כדי להסביר ולו תצפית אחת?
 

lordjek

New member
אנא הדגם

מעבר לעובדה, שאם יש לך תצפית שיכולה לגרום לי להטיל ספק באקסיומה של עצמי, הרי שדברתי מקודם על כך שדעתי שלי היא דעתי שלי בלבד. אינני מחב"ת. אני נלחם נגד הספקנות ההורסת והדעות הקדומות אשר נגרמות מסטיגמות של העולם החילוני. אקסימות שלי עוזרות בעיקר לי, כדי להתפתח על בסיס יותר מוצק. הן עוזרות להשקפת עולמי להיות מגובשת (ולא מקובעת לפני שמישהו ינסה לתפוס אותי פה). אני מוכן לערוך כל וויכוח, על כל אקסיומה, בתנאי שכל אחד ידבר בשם עצמו, ובשם האמת, ולא בשם תנועה, זרם, או השקפה, אשר הוא אינו מבין אותה, אלא הורגל בה מילדותו.
 

L7

New member
אתה ממיר אי הבנה קטנה בגדולה

העיסקה המכונה אמונה בקיום אלוהים איננה הגיונית. אתה צופה באי ההבנות סביבך , וכדי להסביר אתה ממציא אי הבנה ענקית שניקראת אלוהים- ועוד מציין לעצמך שעכשיו הצלחת להבין את הסובב אותך.
 

vizini

New member
לא הבנתי את תשובתך

האם יש איזושהי תצפית, שאין להסביר אותה ללא הנחת האקסיומה של כוח עליון, ואיך הנחת האקסיומה הזו מסבירה אותה? אם אין לך כזו תצפית, לשם מה להניח אקסיומות לא נחוצות? (פרט, כמובן, לסיבות פסיכולוגיות מובנות).
 

lordjek

New member
ובכן

היקש לוגי יכול להחליף תצפית. זה היופי שבשיטה, שכן בעוד תצפית מביאה עובדות גמורות, היקש לוגי הוא בר-ויכוח. לכן אלא אקסיומות פתוחות לביקורת. זה לא מונע מהמהלך הלוגי המבוסס עליהן להיות יצוב. כך שיש מקום לספק, אבל בתנאי שהוא מתיחס לחלק מהשרשת, ולא למבנה כולו.
 

G o v er n o r

New member
"מעמד הר סיני הוא נושא שצץ לעיתים

כה קרובות בשעיורי האמונה, שכן הוא אחד הדברים המבדילים את היהדות מכל דת אחרת: ההוכחה ההמונית" ומנין לנו שהיה זה מעמד רב-עם?
 

preacher

New member
אוי, לך תהיה שיעי.

שמעתי שלשיעים קשה מאוד, אפילו יותר מליהודים. הם מרביצים לעצמם בשוטים. למה אתה לא מתחייב לשיעה? אתה רוצה חיים קלים, הא? רק שתיים שלוש תפילות ביום, וצום בקושי שלוש פעמים בשנה? לך תתפלל חמש פעמים ביום ותצום חודש... נראה אותך. ולגבי ההוכחה ההמונית, אני אפנה אותך להודעה בפתיל זה שמעלה סברה אתאיסטית לגבי מעמד הר סיני, שלא כוללת זייפנים, רמאים, או אידיוטים:
 
למעלה