ארז טל האם ידעת?הכנסת את המאפיה לבית

יNOT

New member
אני חושב שהחטא הכי גדול שלו עד עכשיו

שהוא זילזל בקדושת התפילה, הוא מכניס את כל ציבור הצופים לתוך התפילות שלו (אני מדבר על אלה שנעשו מחוץ לבית כנסת ) ,זה נראה לי כמו זלזול בדת. חשבתי תמיד שתפילה היא הין אדם ואלוהיו, לא בין אדם וכל צופיו באינטרנט או ב HOT
 
למה בעצבים ? ! ../images/Emo13.gif

הוא לא משחק אותה " צדיק " . הוא זה מה שהוא . את רוצה לקבוע לו מה הוא צריך להיות ? אני מכיר יהודים רפורמים שנוסעים על טוסטוס לבית הכנסת . אני מכיר קראים שלא מכירים בתורה שבעל פה ומקיימים רק את ספר התורה כפי שהוא בלי פרשנות . וכל ההלכה לא נוגעת להם . אני מכיר כלכך הרבה סוגים של זרמים ששייכים ליהדות . אז אשר מייצג זרם מוזר כזה שלא עולה לך בקנה אחד עם מה שאת מבינה ויודעת על יהדות . זה לא עושה אותו למזוייף עדיין . אז יש דברים שהוא יותר רגיש אליהם ויש דברים שפחות . ( אם את רוצה באמת לבדוק אז אני פרסמתי הודעה באחד השירשורים תחת הכותרת " טוב , אז אני אסנגר על אשר " ונדמה לי שזה מופיע בשירשור של אתמול בצהריים . ושם כתבתי כתב הגנה למען אשר וזאת למרות שאני אתאיסט וחילוני . מה שאני מבקש בעצם זה שתפסיקו לשפוט את אשר כדתי ותשפטו אותו כאדם . ואני אחזור ואומר שלכל אדם יש את האמונות שלו וגם לא להאמין במשהו כמו אלוהים זה סוג של אמונה . איך אשר מקיים את האמונות שלו זה בינו לבינו . אגב ביהדות אין איסור על שינאה ( וחבל שכך ) בתפילת 18 ( שהיא למעשה 19 ) נוספה תפילה שכל כולה שינאה כלפיי הגויים . גם הרכילות זה לא איסור של ייהרג ובל יעבור . ממליצים לא לרכל וטוענים שזו תכונה נשית בזויה ( ע"פ היהדות ) . אבל אין איסור ממשי על כך ( על פי מיטב ידיעתי ) . אבל עיזבי דת . לרכל זה אולי לא דבר יפה לעשות אבל בנינו מי לא מרכל ? גם שם בוילה וגם כאן בפורום . אז אשר הוא לא אדם אלמותי ובעל שאר רוח רק בגלל הכיפה שלראשו . הוא אדם עם או בלי הכיפה לראשו . עם אותם החסרונות האנושיים . ההבדל היחידי ביני לבינו הוא : שהוא מאמין באלוהים ואני לא . אז איך שהייתי מצפה מעצמי לנהוג כך אני מצפה ממנו . ואני מודה מראש שאני הייתי מרכל במהלך 100 ימים סגור בוילה . בייחוד אם היו שם אנשים שאני לא מסמפט ותהא הסיבה אשר תהא .
 

rebecca121

New member
ההבדל בין אותם אנשים שאתה

מכיר לבין אשר זה שהם לא נכנסו לי לטלווזיה ואמרו לי שהם מייצגים משהו, אין לי בעיה עם לייצג אבל למה ככה? ויש לי בן דוד שחוזר בתשובה והדבר שהכי קשה לו זה לשמור את מצוות הלשון הרע. ואשר בעצמו כמה פעמים אמר "הדבר הכי חשוב לי פה זה לשמור על מצוות הלשון הרע" שזה אומר לא לדבר על אחרים. שלא נדבר על איך שהוא מדבר על שפרה עם עינב ואתה יודע למה הוא כול כך שונא את שפרה? לא בגלל שהיא מתנגדת לדת, אלא בגלל שהיא כול שניה מתקנת אותו ומוכיחה לכולם עד כמה הוא מזויף.
 

rebecca121

New member
שיהיה אנושי, בטלוויזיה שלי כולם מושלמים

חח סתם, הוא אנושי נכון, כמו כולם שם, אבל הוא הצבוע מכולם(הוא ועוד כמה) ובגלל זה אני רוצה שהוא יעוף ויפסיק לשחק אותה.
 
חחחחחחחח

אהבתי את המשפט הראשון
ולגבי רצונך להעיף אותו . כמובן שזכותך ! אבל אני עדיין לא רואה בו כמשהו רע שחייבים להעיף . למען האמת בשלב הזה אין לי ממש מישהו שאני ממש רוצה שיודח מהתוכנית . אבל זאת כנראה השריטה שלי
ועדיין יש לי את הפייבוריטים שלי
( משום מה זה הולך טוב בהיגיון שלי הקומבינציה הזו )
 

סתונית5

New member
האמנם אין איסןר מפורש על רכילות?

"לא תלך רכיל בעמֶך לא תעמד על דם רעֶך" מתוך החפץ חיים: אדם, המספר רכילות עובר על איסור מפורש: " לא תלך רכיל בעמך ". רכילות יכולה לגרום אף להרג, לכן ציווי זה סמוך לפסוק: " לא תעמוד על דם רעך ". א. מקרים המוגדרים כרכילות: ראובן אומר לשמעון כך אמר עליך לוי. ראובן אומר לשמעון כך עשה לך לוי. ראובן אומר לשמעון כך רוצה לעשות לך לוי. אף על פי שאין כאן דברי גנות ואפילו אם אלו דברי אמת. ב. רכילות תחשב גם אם היא לא תגרום לשנאה בין השומע למסופר. ג. רכילות היא גם על אמת. ודאי שאם השומע והמסופר היו ביחסי ידידות והסיפור גוררם לשנאה שזה נחשב לרכילות. אבל גם אם השומע והמסופר היו שונאים, אזי סיפור שמוסיף שנאה יחשב לרכילות. ד. גם אם חברו, אביו או רבו מפצירים בו לספר מה אמרו אודותם אסור לספר. ה. גם אם ע"י כך שלא יספר ייגרם למספר נזק רב (כמו הפסד פרנסה) אסור לספר. ו. החפץ חיים מוסיף שלעיתים קשה לעמוד בסעיף הקודם (ביחס לפרנסה), אבל אם סתם מדובר על שמירת כבודו ודאי אסור לספר רכילות. ז. אם חברו שואלו "מה דיבר פלוני עלי?" אזי אם יכול להתחמק מתשובה יתחמק, אם יכול לענות בשקר שאיננו שקר גמור יענה ואם צריך לענות בשקר גמור מותר מפני דרכי שלום (אבל לא ישבע לשקר). ח. אסור לומר רכילות גם אם לא מזכירים במפורש את שם האיש, אלא מתברר מתוך הדברים. כמו כן אסור לרמוז על אחד שעשה או דיבר על אחר. ט. אסור לספר רכילות בדרך של רמאות. למשל: ראובן גרם נזק לשמעון, לוי משוחח עם שמעון וגורם לו תוך כדי שיחה להיזכר באותו הנזק. י. איסור רכילות הוא בין בדיבור ובין במכתב. כמו כן לא משנה אם המספר גינה אותו או את סחורתו. וזו רק ההתחלה.....
 
כתבת יפה ... ועדיין .

אם תנסו לומר לי שהרב עובדיה יוסף לא מדבר ולא דיבר או ריכל על אף אדם אחר לא אאמין לכם . וגם אם תנסו לומר לי שהרב X ( נא למלא את שם הרב המועדף עליכם ) לא ריכל מעולם , לא אאמין . וכל הדרשות של המחזירים בתשובה שמתבססות לעיתים על אסונות שקראו לחילונים שלא ראו את ה-"אור" לא בגדר רכילות ? ולעשות פולסא דנורה למנהיג בישראל זה משהו שעולה בקנה אחד עם המשפט "ואהבת לרעך כמוך " ? אז מה באתם לי פתאום להתלות באדם הפשוט אשר ? אשר הוא אדם דתי אבל זה לא הופך אותו לצדיק ! . אם הוא בכלל שואף לדרגה הזו , אז יש עוד כברת דרך ארוכה שמצפה לו עד שיגיע בכלל למעמד שמתקרב לזה . הוא מעולם לא העמיד את עצמו כצדיק או טען שהוא צדיק . לא חידשתם כלום ! את זה שהוא לא מושלם , את זה גם רואים בלי העזרה של רבי אלעזר והלל וכל החבר'ה האידיאליסטים הללו . אם מישהו חשב שאשר אמר שהוא אדם יותר טוב ממישהו אחר . אז לא כך הם פניי הדברים . לגבי האיסור לרכל , יתכן שכך הם פני הדברים מבחינת הנייר היבש ( והנייר סופג הכל ) אבל תראו לי אדם אחד ! שלא ריכל אף פעם בחייו . חלאס לשפוט את אשר על פי הכללים הכי מחמירים ביהדות . זה פשוט לא לעניין .
 

mui mui

New member
אם הוא לא צדיק שלא יבוא ללמד את עם

ישראל והאנשים הגרים איתו... להיות כאלו.. שלא ירצה לאחרים לעשות ככה וככה... שקודם יעבוד על עצמו בתכונותיו בבית.. וכשיגיע לרמת מספיק גבוהה כדי ללמד איך להתנהג עפ"י הדת היהודית.שילמד.. הפואנטה היא שהוא לא שם בידע שיש לו או ביישומה (מבחינה התנהגותית).. אי לכך ובהתאם לזאת.. אינו יכול ללמד אחרים מה שלא קיים אצלו ורק עושה נזק לדת שמיוצגת/נראת לא טוב... דעתי..
 

cookies10

New member
../images/Emo91.gifאשר זה אשר

הוא סיפר שהוא חזר בתשובה כי הוא היה חילוני קיצוני מופרע אם הוא היה מופרע שהיה חילוני ועשה דברים שלא נהוג לעשות, אז גם בדת שלו הוא יחליט לעצמו, כי מי קובע לבן אדם מה לעשות הנשמה שלו... גם בענייני דת אפשר להחליט מה מתאים, יש כאלה שחולקים על הדת ומקיימים מצוות איך שמרגיש להם, ואשר עושה מה שמרגיש לו וכל הכבוד לו הוא דתי בבררנות והלוואי שהרבה היו אמיתיים כמוהו מה כן לקחת ומה לא, העיקר מה שחשוב שהוא שומר שבת וכשר ומינהגים, הדת מאד תובענית והדרישות מאד מרובות וקשות אני לא מאמין שיש בעולם אחד שלא חטא בדת, אנחנו לא רובוטים אנחנו אנשים בשר ודם וכל אחד חוטא...
 

סתונית5

New member
מעשה בנכרי שבא אל רבי עקיבא ....

בחירה סלקטיבית. אולי נתחיל מהבסיס הפשוט הזה? האם בהם אשר עמד? ד``ר אליהו ליכט שוב מעשה בנוכרי... אמר לו גיירני על מנת שתלמדני כל התורה כולה כשאני עומד על רגל אחת... בא לפני הלל, אמר לו: דעלך סני לחברך לא תעביד, זוהי כל התורה כולה ואידך- פירושא, זיל גמור - (מה שעליך שנוא, לחברך אל תעשה, זוהי כל התורה והשאר פירוש, לך למד). שבת ל''א כולנו מכירים מימי ילדותנו את המעשה הנל, והוא גם מסווג לצערנו, בין אגדות הילדים התמימות או בין סיפורי הצדיקים היפים, שאנו נהנים אולי לשמוע אותם או לספרם לילדים, אך איננו מעלים בדעתנו לחפש בהם הנחיות ושיטות פעולה עבור אנשים מפוכחים כמונו. אולם, חזל לא מסרו לנו את מעשיהם רק כדי שישמשו מבחר סיפורים לגננות ולמורים. הם כתבו אותם כדי שגם אנשים מבוגרים ומפוכחים ילמדו מהם. ובכן, הבה נעצור לרגע, וננסה גם אנו לקלוט מה שקלט אותו מועמד לגיור בעודו עומד על רגל אחת. נכון הוא שעיקרו של מעשה זה הוא הדגמת ענוותנותו של הלל. אך יחד עם זאת אין מידת הענווה מתירה להשלות את הזולת או לאכזבו, ולכן יש להניח שהדברים הקצרים הללו חידשו משהו חשוב לאותו נוכרי, משהו שהביא אותו על סיפוקו למרות שבקשתו למעשה לא נתמלאה- שהרי בסיום דבריו אמר לו הלל שילך ללמוד, בעוד שהוא ביקש לסיים בכך את לימודו. ובכן, מה החידוש במילים דעלך סני לחברך לא תעביד? הרי זהו בסך הכל האלף בית של יחסים חברתיים שכל ילד- אפילו גוי- מתחיל ללמוד בגיל שנתיים שלוש! אולי יש לחפש את החידוש בהמשך הדברים- זוהי כל התורה כולה. אם כן, חידוש יש כאן, אך הוא איננו מובן: כיצד כל דיני התורה מפרשים את הדברים הללו, ובכלל לשם מה צריך תורה מן השמיים כדי לפרש דברים פשוטים כאלה? האומנם אין לדברי התורה ערך עצמי מלבד היותם פירוש לכלל האנושי הפשוט הזה? הפתרון לחידה זו טמון בכך, שהלל לא אמר את הדברים רק כדי שישמשו אמצעי להשתלבות יעילה בחברה, אלא כדי שיקיימו אותם כמטרה לעצמה, כמצווה. הוא לא בדה מצווה זו מליבו, כי אם הציג נוסחה שימושית של העשה מן התורה: ואהבת לרעך כמוך. דבריו מקבילים לדבריו הידועים של ר' עקיבא- ואהבת לרעך כמוך- זה כלל גדול בתורה. הפירוש הפשוט של כלל גדול הוא, שמצווה זו היא מצוה כללית, כאשר מצוות רבות אחרות הן סעיפים פרטיים שלה. דוגמאות: לא תרצח, לא תעמוד על דם רעך, לא תגנובו, לא תלך רכיל בעמך, והחזקת בו (לאפשר לכל יהודי להתפרנס בעצמו ולא לבוא לידי עניות והזדקקות לצדקה), מצות צדקה, כבוד אב ואם ועוד. אך הלל אינו מסתפק בכלל גדול, הוא אומר שזוהי כל התורה.
 

bibaso

New member
תיקון טעות

אשר לא החליט לעצמו שבסדר מצידו לרכל במסגרת הדת שלו. אבל הוא באמת לא רובוט. - מי יודע, אולי לפני שחזר בתשובה הוא היה עלול להתנהג גרוע הרבה יותר כלפי מישהו שהוא לא סובל, (ראו לדוגמא שי), ואם הייתם מכירים אותו קודם הייתם מעריכים אותו על שיפור בנושא ??
 

משהניו

New member
עפ"י מיטב ידיעתך

יש ביהדות איסור על שינאה: לא תשנא את אחיך[בן עמך] בלבבך. ובתפילת 18 אין תפילה של שינאה כלפי הגויים, הברכה שהנך מתכוון אליה - "ולמלשינים" מכוונת נגד המלשינים - גם יהודים והכופרים 'המינים' דווקא היהודים ולכל אויבי ישראל - אין כאן שנאה לגויים אלא לאויבים שבינהם - גם אם הם יהודים! עם בריא שאיננו מזוכיסטי מכיר בזכותו לשנוא את אויביו! אין בכך כל רע, להיפך! האיסור לרכל הוא איסור חמור מאוד וממש לא בגדר המלצה בלבד! "לא תלך רכיל בעמך" זהו איסור מפורש בתורה. אמנם לא בגדר של יהרג ואל יעבור, אבל רק 3 מצוות הם בגדר זה ויש עוד איסורים רבים וחמורים מאוד מלבדם. בכל אופן מה אתם מגדירים רכילות זה לשון הרע עפ"י התורה [ומה שמוגדר אצלכם כלשון הרע מוגדר בתורה כהוצאת דיבה] זה שדתיים וחרדים נכשלים באיסורים אלו בעוונותינו הרבים, זה לא מפקיע את חומרתם. ואיפה ביהדות נטען שרכלנות היא תכונה נשית בזוייה? לא נתקלתי בזה. כתוב אמנם ש10 קבין של שיחה [ולא רכלנות] ירדו לעולם ו9 מהן נטלו הנשים. כתוב גם ש10 קבין של קדושה ירדו לעולם ו9 מהן נטלה ירושלים. איפה כאן הבזיון. ובכלל מפורש בעניין ם א-לוקים נתן לאישה את תכונת הדברנות כי היא זו שמגדלת את התינוקות ואם לא תהיה דברנית ופטפטנית כיצד ילמדו הילדים לדבר? אינני יודע איזה זרמים ביהדות אתה מכיר אך הקראים והרפורמים אינם זרמים ביהדות. הם מזמן הוציאו את עצמם מהיהדות. ובכלל הבסיס של ה'אידיאולוגי' של הרפורמים [גרמנים בני דת משה, שמחקו כל איזכור לציון, ולכמיהה אליה, מתפילותיהם] נוגד את הציונות... אשר אינו מייצג זרם ביהדות. אשר מייצג לב די התחלתי בדרכו ליהדות. עינב מייצגת לב טרום התחלתי... אין להם הרבה ידע, והישום עוד הרבה פחות, אבל יש להם לב חם ליהדות וגם זה שווה. גם את שפרה לא הייתי שופטת, אין לדעת מה עבר עליה שהביא אותה למצבה הנוכחי. גם לא הייתי מצפה ממנה לדבר, או יותר נכון הייתי מצפה בדיוק לאיך זהיא מתנהגת - לאנטי ולדווקא.
 
בוא לא נתחיל להתפלסף ...

כי אם ממש יבוא לי להפוך את כל העניין לשיעור בדת היהודית . אני מבטיח לך שאני יכול למצוא בדת היהודית כמעט כל דיעה על כל נושא ( והאמת ?! זה גם הדבר היפה בדת הזו ) . ביהדות מטפחים שינאה וגיזענות כלפיי האחר וגם בוז מסויים . שינאה מעולם לא הביאה למשהו חיובי ובסופו של דבר השינאה הזו חזרה כבומרנג לעם היהודי ופגעה בו הכי קשה . עם בריא לא מתעסק בשינאה ( ראה ערך שוויץ ) הוא בטוח בעצמו ולא מחפש נקמה וגם לא מחפש אוייבים . שינאה מביאה רק עוד שינאה . התנשאות ( "עם סגולה " ) מביאה שינאה . כאשר מתפללים כיום נגד ה-"מלשינים" . מי הם אותם המלשינים היום ? ולמי הם מלשינים ? ועל מה הם מלשינים ? שלא לדבר על הלגטימיות לערב קודש בחול ולערב תפילה כנגד מישהו בתוך תפילה רוחנית . האיסור לרכל יכול להיות איסור חמור מאוד ! השאלה מי מציית לו ? מה הטעם בחיקוק חוקים שאין בני האדם מצייתים להם ? ואני בספק אם בני האדם מסוגלים כלל לציית לחוק מהסוג הזה . נתתי דוגמאות לכך שגם ראשי הזרמים האורתודוכסים לא מקיימים את האיסור הזה , אז באים כאן להלין על אשר ? הוא אמור להיות צדיק יותר מכולם ?! הרפורמים הם זרם ביהדות נקודה . בין אם אתה מקבל את זה ובין אם לאו . יש בינהם רבנים והם מוסמכים מטעם המדינה ויכולים לחתן כדת משה וישראל . הקראים הם זרם שמאמין בתורה עצמה ולא בתורה שבעל פה ובהלכה . הם מחשיבים את עצמם כזרם ביהדות ואילו היהודים האורתודוכסים לא רואים בהם יהודים . אשר לא מייצג זרם , אשר מייצג את עצמו . אבל הנסיון של חלק כאן לשפוט אותו לחומרה על פי כל מיני חוקי יהדות שאף אחד לא ממש מתייחס אליהם . זה נסיון להכשיל אדם על ידי העלאת הרף מעבר להישג ידו של בן אנוש בן זמנינו . אז קודם שכל הקהילה החרדית והדתית אורתודוכסית תציית לחוק איסור הריכול . ושרק בסוף יבואו בטענות אל אשר . ולגבי ההתייחסות בדת לנשים , בוא לא נכביר במילים ... האם אמרת הבוקר את המשפט : " ברוך שלא עשני אישה " ? בין השאר הטענה הדתית כלפי נשים ביהדות היא שדרכן עקלקלה ושהן רכלניות . בקיצור למרות כל הנסינות היהדות האורתודוכסית היא לא כזו דת ליברלית ויש בה הרבה דברים פסולים . שבולטים מאוד למי שמסתכל בה מהצד . אף אחד לא מחפש מישהו שיסנגר על הדת . יש בדת דברים יפים ויש גם כאלה שלא . אבל זה כבר לא ממש קשור לעניין .
 

cookies10

New member
הוא יותר דתי מחילוני אז מה פה הבעיה

ואם הדת היתה גמישה יותר, ופחות תובענית היו פחות ביקורות על הדת, והרבה חילונים לא היו כל כך קיצונים.... המבין יבין המשפט הוא "קורא לעצמו דתי".... גורם לדתיים לרכל כל היום וכל הלילה על האחר... למה זה עשה כך, זה כופר כי הוא לא עשה מה שכתוב בתורה וזה לא ריכולים...זה מותר לדתיים... אין סוף לטענות לגבי הדת...אף אחד לא פרפקטו,,, ומי שמחליט ולמה, זה אשר לעצמו ותו לו... הוא קורא לעצמו דתי ובצדק, כי הוא לא חילוני, מה הבעיה...שלכם ככה מרגיש לו... המושג הזה (קורא לעצמו דתי) לא צריך להיות בלקסיקון של היהודים של הדתיים כי תמיד הוא נשמע בזילזול כביכול שזה שאומר את המשפט הזה, כאילו,,, הנוצות שלו יותר לבנות ממנו... כל אחד צריך לבחור את הדת שלו איך שנראה לו נקודה זה מה שמרגיש לאשר...איך שהנשמה שלו מתחברת לדת ואף אחד לא צריך לזלזל מה הוא בחר לעצמו, כי זה הוא... ולא את\ה ולא אתם, זה שייך לו ורק לו אישית... אני חושב שצריך להוסיף משפט בתורה |המלצה "שאסור לשפוט אדם חילוני, או דתי או כל מגזר אחר באשר הוא, אם מקיים את מצוותיו" אסור לבקר את האחר.... ואם יהייה משפט (או שיש) בתורה אז אף אחד לא ישפוט... והדתיים יתנו כבוד גם אחד כלפי השני ויתנו כבוד גם לחילונים באשר הם בחרו בחייהם לעשות ולא משנה מה ומי... איש איש באמונתו יחייה...
 

ליאורי13

New member
ואם אשר היה בחו"ל לצרכי עסקים דחופים?

גם אז היה לכם מה לומר? יש הרבה גברים שרוב העבודה שלהם בחו"ל מה לעשות? קחו דוגמת הימאים, הם בקושי בבית אשר בשיתוף מלא עם אישתו,הציב לעצמו משימה לנסות לנצח ולהרוויח מיליון שקל במטרה לשפר את אכות החיים של משפחתו. אני לא רואה בזה כל פסול תשפטו את המשחק והשהייה בבית, לא מעבר, אני משוכנעת שהוא לא שלם עם העובדה שאישתו עברה לידה בלעדיו. גם אם כן זה לא עניין של אף אחד מלבד שלהם כן דתי, לא דתי, מה איכפת לכם? יש אלפי זרמים ודרגות בדת, כל אחד לוקח מה וכמה שהוא יכול ממנה{מהדת} די לשינאת החינם ! אפילו את רנין אתם אוהבים יותר ממנו או יתר דיירי הבית יהודי לא שונא יהודי !!!
 

יNOT

New member
לא אותו דבר ב../images/Emo93.gif

פה הוא נכנס לווילה בשביל להרוויח מיליון ע"י זה שהוא מבדר את הצופים בבית בזה שהוא לא עושה כלום, עבודה זה עבודה - הבדל משמעותי. על בטלה לא מקבלים כסף. ואני לא שונא, זה רק שזה התנהגות מוזרה (חורגת מהנורמה ) ועל זה אני מתדיין , גם אם הוא היה חילוני.
 
למעלה