אתגרים בשיווק החיסון נגד וירוס הפפילומה:מדריך
אתגרים בשיווק החיסון נגד וירוס הפפילומה: מדריך ארגון הבריאות העולמי להחדרת החיסון, התמודדות עם "מתנגדי חיסונים" ושכנוע הציבור.
בין העצות לתקשור החיסון לציבור:
"באופן כללי, מדינות מכנות את החיסון כ 'חיסון סרטן', ולא כחיסון נגד זיהום המועבר באמצעות יחסי מין. זה הגיוני מכמה סיבות. ראשית, אנשים יכירו ויפחדו מסרטן יותר מוירוס הפפילומה (עליו אולי מעולם לא שמעו). אם התועלת הנתפסת היא כדי למנוע סרטן, החיסון ימשוך יותר תשומת לב וביקוש.
שנית, המינוח מדוייק, הואיל ומטרת החיסון, מנקודת מבט בריאות הציבור, היא מניעת סרטן צוואר הרחם. שלישית, התייחסות ל 'חיסון סרטן' עשוי להפחית חששות לפיהם החיסון קשור עם הגברת הפעילות המינית או פוריות."
ואיך מגיעים ללב הנערות?
"בנות רק רוצות להנות: חשבו על דרכים להגיע לנערות בשפה וחומרים אליהם הן מתחברות ויכולות להנות מהם. חומרים צבעוניים בעיצוב מודרני ימשכו את תשומת לב הנערות. מה המשחקים והבידור הפופולאריים על הבנות? האם ניתן לשלב אותם בעיצוב? במדינות בהם מסרים טקסטואלים מקובלים, ישנה הזדמנות לחידונים ושעשועוני טקסט אם משתפים פעולה עם ספקיות הטלפונים הניידים".
לפחות מצאנו הודאה אחת במסמך, כנגד הממהרים להכתיר את הצלחתו של החיסון:
"נוכל להעריך את התועלת של חיסון ה HPV רק לאחר שנים, לעיתים עשרות שנים, לאחר חיסון הנערות".
אם יש לזה חותמת של ארגון הבריאות העולמי...
http://apps.who.int/iris/bitstream/10665/94549/1/WHO_IVB_13.12_eng.pdf
אתגרים בשיווק החיסון נגד וירוס הפפילומה: מדריך ארגון הבריאות העולמי להחדרת החיסון, התמודדות עם "מתנגדי חיסונים" ושכנוע הציבור.
בין העצות לתקשור החיסון לציבור:
"באופן כללי, מדינות מכנות את החיסון כ 'חיסון סרטן', ולא כחיסון נגד זיהום המועבר באמצעות יחסי מין. זה הגיוני מכמה סיבות. ראשית, אנשים יכירו ויפחדו מסרטן יותר מוירוס הפפילומה (עליו אולי מעולם לא שמעו). אם התועלת הנתפסת היא כדי למנוע סרטן, החיסון ימשוך יותר תשומת לב וביקוש.
שנית, המינוח מדוייק, הואיל ומטרת החיסון, מנקודת מבט בריאות הציבור, היא מניעת סרטן צוואר הרחם. שלישית, התייחסות ל 'חיסון סרטן' עשוי להפחית חששות לפיהם החיסון קשור עם הגברת הפעילות המינית או פוריות."
ואיך מגיעים ללב הנערות?
"בנות רק רוצות להנות: חשבו על דרכים להגיע לנערות בשפה וחומרים אליהם הן מתחברות ויכולות להנות מהם. חומרים צבעוניים בעיצוב מודרני ימשכו את תשומת לב הנערות. מה המשחקים והבידור הפופולאריים על הבנות? האם ניתן לשלב אותם בעיצוב? במדינות בהם מסרים טקסטואלים מקובלים, ישנה הזדמנות לחידונים ושעשועוני טקסט אם משתפים פעולה עם ספקיות הטלפונים הניידים".
לפחות מצאנו הודאה אחת במסמך, כנגד הממהרים להכתיר את הצלחתו של החיסון:
"נוכל להעריך את התועלת של חיסון ה HPV רק לאחר שנים, לעיתים עשרות שנים, לאחר חיסון הנערות".
אם יש לזה חותמת של ארגון הבריאות העולמי...
http://apps.who.int/iris/bitstream/10665/94549/1/WHO_IVB_13.12_eng.pdf