בבילון 5: הסיפורים האבודים

nick fury

New member
בבילון 5: הסיפורים האבודים

ביולי 2006 בכנס קומיקון בסאן דייגו, ג'יי מייקל סטרזינסקי הודיע על סדרת סרטים שהוא מתכנן להוציא ישירות לדיוידי, הנקראים THE LOST TALES. הוא מתאר אותם כסרטי אנתולוגיה (בהיות חובב "איזור הדמדומים"), וכרגע הוא עובד על הראשון מבין 13 עלילות חדשות (מספר מוערך), תיעוד פרטני של כל אחד מהנושאים המרכזיים בסדרה: 1. שרשרת הפיקוד. עלילות שיעסקו בשרידן, לוקלי, וגריבלדי בשנים שלאחר הסדרה. הסרט הראשון בנושא ייקרא VOICES IN THE DARK ואמור לצאת בסוף יולי 2007. 2. חיל הטלפתים. עלילות שיעסקו בליטה ובסטר, ומלחמת הטלפתים (כתוצאה מקורות העונה החמישית). 3. עלילה בעלת פן מינברי, הווה אומר שיעסוק בדלן, לניר, ושרידן נשיא הברית הבין כוכבית (שכידוע מבוססת במינבר). 4. עלילת הסנטאורים. עוסקת בלונדו מולארי, ויר קוטו ברצף האירועים שהתרחשו בסנטאורי פריים לאחר פלישת הדראק (עלילה שאני מנחש תעקוב צמוד אחר סדרת ספרי לגיון האש, שעסקה בסנטאורי פריים). אוקיי אנשים. תהיות, מחשבות על מה שיהיה, זכרונות ממה שהיה. הכל לשרשור הזה.
 

aerynsun

New member
מראים בסרטון את וולה מסטארגייט

והם עושים גם עבודה נהדרת לBSG ובכלל האפקטים שם מדהימים. אז לפחות מבחינת אפקטים תהייה אכות בסרטים של בבילון.
 

dixie chick

New member
מחשבות מעורבות

מצד אחד אני מאוד נלהבת להמשיך ולראות עוד דברים מהדמויות המרתקות שלמדתי ממש לאהוב ולהעריץ כמו ששום סדרה אחרת לא העלתה לי אצלי אף פעם לא בעבר ולא בהווה. מצד שני אחרי סוף העונה הרביעית דברים ממש התחילו להתדרדר מבחינתי, הרגשתי ממש מיצוי של החומר וקצת מיצוי של JMS כאלוהיי הסדרה העונה ה5 היתה מאוד מאוד ירודה ומשעממת לטעמי- אין בכלל מה להשוות בינה לבין 4 העונות הראשונות המצויינות ששוות כל שניה. הסרטים חוץ מITB וTHIRDSPACE היו משעממים. CRUSADE היתה איומה (למרות שאנשים שהחזיקו מעמד אמרו לי שהיא משתפרת). התחלתי לצפות לפחות ופחות מJMS ומהיצירה שלו, אולי באמת בבילון 5 היתה הדבר הכי טוב שהוא יצר? רגשות מאוד מעורבים בקשר לזה, איך יש כזה הבדל בין ה4 עונות הראשונות לכל דבר אחר שהוא יצר בעצם? איך דבר כזה יתכן? הוא יצר המון (אבל המון) באאז בסדרה על מאורעות העתיד, הם נרמזים לאורך כל העונות, יש פלשבקים קדימה, הפרק SLEEPING IN LIGHT וכ' וכ', המון מזה היה מקום לניחושים, לדמיון, ליצירתיות, לפיתוח דמויות... ואז הגיעה העונה החמישית והיתה לטעמי כ"כ צפויה, כ"כ ירודה, כ"כ מצויה (מהמילה מיצוי) שכבר חשבתי עדיף היה להשאר עם הדמיונות...? אני מאוד מקווה שאם הוא באמת יוצר משהו כזה הוא יקח את עצמו בידיים ויעשה משהו חדשני באמת, שיבין שאנשים לא צריכים את אותם רעיונות שחוקים, את אותו מראה מיושן, את אותן מילים בפה של אותם שחקנים, אני הייתי מקדמת את המציאות טכנולוגית ורעיונית, ומכניסה את הצד היותר אפל של הסדרה לדגש יותר חזק כדי לפצות על הסוף היחסית שמח של הסדרה עצמה, ולפצות על הזמן האבוד כצבירת נסיון של הדמויות והתמודדות עם החיים שמן הסתם הקשיחה אותם. לצערי בהתבסס על נסיון קודם, שום דבר מזה לא יקרה...
 

nick fury

New member
בעניין חדשנות

כמו שההתפתחות הטכנולוגית מראה לנו (וגם הדמו-ריל של חברת האפקטים, שאחראים גם לכמה סצינות מגלקטיקה וסטארגייט), אני חושב שיש למה לצפות בסרטים האלה. נכון שעם כניסת העונה החמישית, הרבה ציפיות ירדו, אבל בעצם, כמו שעונה ראשונה היתה מעין הקדמה לכל האירועים המרכזיים בסדרה, כך העונה האחרונה מהווה סוג של סיום, ובגלל זה - תחושות ההחמצה שמשהו חסר. אבל עדיין היו תתי עלילות טובים - המחתרת של הטלפתים בראשות ביירון, שמשיג מעמד כאילו משיחי; גורלו של לונדו וסנטאורי פריים ומלחמת הברית הבין כוכבית בסנטאורים; ואפילו בעיית ההתמכרות של גריבלדי, שאותה מצאתי דווקא מאוד אישית. הבעיה בקרוסייד היתה עניין ההפקה עצמה. אם היו לוקחים את הסדרה המתחילה הזאת ברצינות, אז אפשר היה לעשות ממנה יותר ממה שהיתה, ואין הכוונה כאן לסטרזינסקי, אלא האולפנים עצמם שאולי חשבו שבבילון 5 מיצתה את עצמה. אני חושב שיש למה לחכות. גם בעניין האפקטים שרק מתפתחים (סטרזינסקי היה הראשון שהשתמש באפקטים הממוחשבים לסדרה שכזו), וגם מבחינת עלילות כמו סנטאורי פריים (סדרת הספרים LEGIONS OF FIRE הייתה מעולה), מלחמת הטלפתים (לפי מה שהבנתי מסדרת ספרי חיל הטלפתים על עלייתו ונפילתו של בסטר, מצפה לנו חתיכת מאבק). אני מאוד מקווה שהם יעשו עיבוד לספרים THE SHADOW WITHIN, שעסק בעוללות אנה שרידן כשיצאה לראשונה לחקור את זהאדום, ובעלה ג'ון שרידן שמונה לראשונה להיות מפקד האגממנון, ו-TO DREAM IN THE CITY OF SORROWS שעסק בעוללות סינקלייר כשהיה שגריר הארץ במינבר, ותחילת אימוניו כאנלאשוק. אלה שני הספרים שאולי הכי דיברו אליי כמשהו שיכול להתפתח למסך הגדול.
 

sprqy

New member
אני זוכר

שהאפקטים של בבילון חמש הפריעו לי בהתחלה, ראיתי לפני 4 שנים והיו אפקטים יותר טובים בשוק (לדוגמה פארסקייפ) אבל אחרי כמה זמן כבר לא הזיז לי והסיפור והדמויות משכו אותי מה שאומר שאפקטים לא עושים סדרה... כמובן שאשמח מאד לראות אפקטים ובמיוחד אם הם כמו בבאטלסטאר ובתוספת החבר'ה שלי מבבליון! יכול ליהיות מושלם!
 

dixie chick

New member
האמת שהתכוונתי בעיקר לדמויות עצמן

אומנם הרקעים הם אותם רקעים וכ' אבל הדבר שאני הכי זוכרת מקרוסייד זה שהמילים היו אותן מילים הרעיונות אותם רעיונות הגיבורים אותם גיבורים הפילוסופיות הפכו לפילוסופיות בגרוש...
 

aerynsun

New member
את קרוסייד מאוד אהבתי

כשראיתי את הסידרה לא ממש ראיתי בבילון 5, פה ושם פרק. וכל כך אהבתי את הסידרה. אני צריכה להריץ אותה שוב כדי להזכר. אחרי כמה זמן ממושך עשיתי מרתון בבילון 5 רציני וכמובן שאהבתי את הסידרה והיא רמה אחת מעלה. אבל קרוסייד אהבתי ממה שאני זוכרת יותר מבחינת הדמויות, הם היו יותר חופשיות וחברמניות מאשר בבילון שהדמויות שם היו עצורות כמובן שיש את גריבולדי היחידי שפתוח קצת ופה ושם בדיחות של איבנובה.
 

mg

New member
קרוסייד הייתה סבירה בעיני

אבל לא יותר מזה. כנראה שקצת התאכזבתי כי באתי עם ציפיות גבוהות מדי.
 

nick fury

New member
זה מה שקורה שמנסים לשחזר הצלחה

של סדרת אם. לנסות לעמוד בסטנדרטים של המקור. במקרים אחרים זה עבד (ע"ע אנג'ל וכל סדרות ההמשך של סטאר טרק, לא כולל סדרת הפריקוול אנטרפרייז)
 

mg

New member
אתה צודק לגמרי

למרות שאני לא חושב שזה עבד במיוחד באנג'ל - לפחות לא אחרי העונה הראשונה. אנג'ל קצת הדרדרה בהמשך לדעתי
 

nick fury

New member
העונות המוצלחות לפי דעתי היו

הראשונה והחמישית, כיוון שדובר בפרקים העומדים בפני עצמם. כל היתר - אילוץ מסוים לפתוח באופרת סבון שיצא מכל פרופורציה. לא כך קרה בבבילון 5. היה סיפור שהתמשך והחזיק מעולה. ואילו קרוסייד ניסתה להביא פרקים עצמאיים ולא החזיקה. רק אולי בפרק 13 האחרון נרמז לנו על מסתורין חדש, שלמען האמת, לא ממש עניין כי קדמו לו 12 פרקים של שיעמום טוטאלי.
 

mg

New member
אני דווקא

מעדיף פרקים עם המשכיות. אבל אתה צודק לגבי קרוסייד (למרות ששיעמום טוטאלי זה קצת מוגזם
) ואנג'ל.
 

mg

New member
מסכים איתך לגמרי ../images/Emo45.gif

גם אני חושב שאפקטים זה אחלה, במיוחד כשהם טובים, אבל לא זה מה שיגרום לי להתמיד עם סדרה.
 

aerynsun

New member
לי זה קרה אבל בפארסקייפ

ראיתי את הפיילוט ואמרתי איזה תפאורה לא ראליסטית אבל אחר כך התחברתי לסיפור ולדמויות ושכחתי מכל הענין.
 

mg

New member
ראית את הפיילוט

או את פיילוט?
סתאאם צחוקים
 

AS או לא AS

New member
אם קראת את הספרים

הכוונה לשלוש הטרילוגיות, לא לסדרה, אז תראי שיש לו רעיונות מדהימים להמשך. אני מסכים לחלוטין שנסדרה נגמרה בעצם בסיום העונה הרביעית (פרק סיום סדרה משובח). העונה החמישית היוותה כעין פריוויו לקרוסייד. חבל שכך כי נשארנו עם טעם לא מדהים בפה. בעונה החמישית היו כמה פרקים נחמדים וזהו. היא כבר לא היוותה חלק מה"GRAND SCHEME" הגדול שהוא יצר.
 

nick fury

New member
יש משהו בדבריך

העונה החמישית אכן הציגה קו עלילה שונה, שהתאים יותר לדברים שיבואו בהמשך, בו בזמן שהתחיל לסגור כמה קצוות עלילה שיש חשק לראות אותם סגורים (להלן סרטי THE LOST TALES). מקווה שלא רק שיהיו המשכים אלא גם מעין פריקוולים בלתי סגורים (כמו שאמרתי, עלילות ספרי הטרילוגיה, כמו גם עלילת TO DREAM IN THE CITY OF SORROWS ו-THE SHADOW WITHIN נותרו בלתי מצולמות).
 
למעלה