אני נגד טיפים
כי הם איבדו לגמרי את משמעותם בארץ. שמים אותם אוטומטית "כי לא נעים", הם ממילא הרבה פעמים לא הולכים למלצרים ולך תדע למי כן, ובעיקר - רובן המוחלט של חוויות השירות בארץ בשנים האחרונות עבורי נעו בין גרוע לסביר. אומנם אני לא אוכלת במסעדות שף בארץ כבר כמה שנים, אבל זה לא משנה - טיפ אמור להיות בונוס להערכה על שירות מוצלח, ולכן על השירות להיות כזה. זה לא התפקיד שלי לשלם משכורת בסיסית למלצר, בשביל זה יש לו בוסים.
הייתי בנונו בהוד השרון לא מזמן. כמות המלצרים שם עצומה. באמת, רק בעמדת המארחת היו כל פעם בין 3 ל-4 אנשי צוות. ועדיין הכל היה רדיפה אחרי שירות - הושיבו אותנו בלי תפריט שנאלצנו לבקש פעמיים, אחר כך פעמיים באו לשאול אותנו מה אנחנו שותים תוך ניסיון לדחוף אלכוהול והלכו כי "תיכף יבוא המלצר שלוקח את ההזמנה לאוכל" (הוא לא בא, התעסקנו דקות ארוכות בניסיון לעצור מישהו מזרם העובדים הרב מסביב), וכן הלאה.
אז למה לצ'פר אנשי מקצוע שמלכתחילה לא מצליחים לבצע את עבודתם כראוי, וכנראה לא הוכשרו כיאות על ידי המנהל שלהם?
דווקא בארצות בהן הייתי שאין בהן תרבות טיפים השירות היה הרבה יותר מוצלח מבארץ. הגיע הזמן שיירד הנדנוד הזה מאיתנו.