בוקר טוב ,יום נעים לכולם

  • פותח הנושא emmy5
  • פורסם בתאריך
יש הרבה אמיתות בדבריו של שפירא !!!

מי שעבר את הדרך לגרושין יודע בדיוק על מה מדובר, אם אין לך מכאר עו"ד מהדתיים ואתה לא משלם שלמונים מתחת לשולחן, יכול לקחת זמן רב , עד שתראה את הגט בעיניים. גם צורת הפניה של הרבנים לאישה, די משפילה, בפרט הטקס, ואם הגבר מסרב לתת גט, זה סיפור די ארוך ומיגעה שלא רואים את הסוף. לכן הרבה נשים פונות לבית המשפט האזרחי ושם לנהל את הדיונים קשים ומיגעים, שבו שני הצדדים חייבים להופיע עם עו"ד, וזה אולי יותר מהר אבל עולה הרבה מאוד כסף.
 

itaf10

New member
יש אפשרות להתגרש לא ברבנות

אלא בבית דין לעיניני משפחה. שם התהליך סביר יותר. אינני יודעת את תהליך הייבום וכו (בבית דין למשפחה) יתכן וכל התהליך הזה נחסך מהם.
 
לא מדויק, אפשר ואפילו כדאי לנשים

להתגרש דרך בית הדין לענייני משפחה, להקלת התהליך ותנאים טובים יותר אבל את תהליך הגירושין עצמו עושה הרבנות עם כל הטקס המוזר.
 

itaf10

New member
כפי שאני שמעתי זוהי האפשרות

הקלה והטובה ביותר לנשים. (לא עברתי)
 

maxima

New member
בוקר טוב כולם...אממי...כמו שכתבה פלומה

איש באמונתו.....
 

p a l o m a

New member
והאמת. אם היו מלמדים בבית הספר

ומתרגמים את "הקדיש" - אנשים היו מבינים מה אומרים לפחות!. אגב, הכרתי שני אחים מאאאד אינטילגנטים... מאד... שלא דיברו ביניהם עם שנאה ממש תהומית. על גבול הפרימיטיבי - ש נ י ם! אחד מהם בהלך לעולמו אחרי מחלה קשה בגיל צעיר אחרי שהייה בהוסטל שאחיו לא הגיע לבקר אותו אפילו פעם אחת.!.... אבל על קברו הוא אמר "קדיש"... (ציינתי "אינטילגנטים" כי הם כנראה כן ידעו את המשמעות של "קדיש") חומר למחשבה.
 

מנורה

New member
בוקר טוב יום חדש ונעים../images/Emo42.gif

אכן איש באמונתו יחיה נכון שיש משהו במנהגים היהודיים שכיהודים "צריך" לקיים אבל אדם שלא מאמין בהם והם לא אומרים לו כלום שדוקא בדרכו האחרונה ילך בדרך שלא האמין כל חייו זאת צביעות הכאב והאבל מלווים את בני המשפחה עם טכסים ובלי טכסים וכך נהגה המשפחה . מכבדת .
 

מלכה 5

New member
אמירת או לא "קדיש" מאד אישית.טומי לפיד ז'ל,

חש כאב עצום עד נשימתו האחרונה את טרגדית השואה בכלל והטגדיה האישית שלו. לא הספיק זה, גם שכל בת. ביקש לא לומר קדיש ובקשתו כובדה. יהי זכרו ברוך. ה"אינטליגנטים" אולי ידעו משמעות קדיש אחרי מות, או אולי לא, אך בוודאות, לא ידעו לתמוך ולעזור לאח בחייו.
 
נדמה לי שאמרו על לפיד קדיש, אבל

לא צילמו. אבל לדעתי לא הקדיש הוא שחשוב - אלא תחושת האדם. האם הקיבוצים שקוברים בקבורה חילונית מרגישים פחות? יש כאלה שהקדיש אינו מדבר אליהם. וכמו שנאמר - יש אולי שיודעים מה משמעותו של הקדיש אבל לא "מרגישים" אותו. ודרך אגב - אותנו למדו בבית הספר את הקדיש, כולל התרגום.
 

emmy5

New member
מצאתי קדיש חילוני

קדיש חילוני כתב חבר קיבוץ נגבה ======================== יתגדל שם האדם, יתעלה פועל חייו. ויתברך בזיכרוננו על צרור מעלליו בימי חלדו ועל המעש שלא הספיק להשלימו על החלומות שנטוו ונמוגו ועל סגולות יקר ואף חולשות-אנוש שנגוזו. מבעד הדוק הערפילי של הזמן. יזהיר זכר האדם והד חייו כזוהר הרקיע בליבנו-ושמו לפני השמש ינון. כי מותר האדם הוא הזיכרון מעבר למחיצות הזמן. לא בחושך שמו יכוסה. צו המשך החיים יצמיח פורקן לכאבנו המשוקע. הזמן במהלכו ירחם. ןננצור את כל פרחי חייו לימים רבים.
 

יוליקה

Member
מנהל
סליחה - אבל מאיפה הבאתם את זה?

רק משום שלא הראו את זה בטלוויזיה? טומי לפיד ז"ל נקבר בטכס דתי מלא. יאיר אמר עליו קדיש יתום. ניראה לכם שהרב מאיר לאו היה משתתף בטכס קבורה חילוני?? בקרית שאול אי אפשר להיקבר בטכס חילוני. טומי לפיד ז"ל
 

בת אל7

New member
יוליקה ,יכול להיות שלא הכל הראו בטלויזיה

אבל הראו ש יאיר עלה לדוכן ,,והקריא מהכתוב הוא ציין את שם המקור של הכותב אינני זוכרת, וואמר שאת זה אבא רצה שיקריא בתור קדיש, אולי הוא אמר פעמיים,,,ואת הקדיש האמיתי לא צילמו.
 

יוליקה

Member
מנהל
נכון, טומי ביקש מיאיר להקריא את זה בהלוויה

כידוע הספדים נאמרים אחרי הקדיש. הקראת הדברים של יאיר, מירב, הנכד ודבריו של אולמרט נאמרו אחרי הטכס הדתי. גם עינת שרוף שרה אח"כ, והשמעת שירו של פרנק סינטרה שטומי אהב כל כך ליוו את היוצאים מבית העלמין. אבל לא הבנתי מאין חשבו החברות שלא נאמר קדיש ע"י יאיר?
 

emmy5

New member
יוליקה,האם ראית את יאיר לפיד ,בלוויה?

הוא היה ללא כיפה .. על קדיש ,כתוב ברוטר ,אני לא בטוחה , לא היתי שם .
 

יוליקה

Member
מנהל
רק בזמן הקדיש חבש כיפה

זו בדיוק הבעיה, אתם מתעסקים בסממנים החיצוניים ולא במהות.
 
אז מה זה חשוב עם חבש כיפה בכלל

או לא? לא חשובים יותר הרגשות שחש? זה עתה קבר את אביו, מה זה חשוב מה חבש לראשו או לא? ואם אמר קדיש או לא.....
 

emmy5

New member
ממש לא היה לי חשוב ,מה הוא עשה ...

אבל אני רואה באופן רשמי , דרך של עם היהודי . מינימום ,שנהיו עם אחד .וזה בורח לנו .. חבל
 

noeme

New member
לאיימי צהרים טובים

איימי אני ראיתי את יאיר לפיד בלוויה בטלוויזיה והוא חבש כיפה.ממני נעמי
 
למעלה