בוקר טוב ,יום נעים לכולם

  • פותח הנושא emmy5
  • פורסם בתאריך

אנימו

New member
סליחה- למה הבקורתיות הזו? עם כיפה בלי כיפה.

יתכן שהיה עם כיפה חלק מהזמן. לא היינו שם והאיש נקבר בבית קברות שמתקיימים בו טכסים דתיים. יש הלוויות יהודיות בלי כיסוי ראש ועם צער עמוק בלב וקשר ליהדות. יש מי שמקיים סממנים חיצוניים ויש מי שאינו מקפיד או מקיים ועדיין הוא יהודי. טומי לפיד היה יהודי על אף דיעותיו והתבטאויותיו שלא נעמו לאוזן לעתים ומשפחתו - משפחה יהודית. אגב, גם בהתנחלות אמרו תפילה לשלומו בימיו האחרונים . דהיינו, גם הם לא נכנסו לחשבונאות בעת אשר כזאת. אגב, האיש עבר את מאורעות השואה וככה גם הרב לאו ( ועוד רבים אחרים) . אז בשבילי הוא יהודי למהדרין. ככה החליטו בעבורו הגרמנים ..... בואו ניתן לאדם כבוד ולמשפחתו את הזכות להחליט מה ואיך לומר. אנחנו נחליט לגבי משפחתנו.
 

בת אל7

New member
זה פורם, ובפורם כל אחד מביע את דעתו

למה להתיחס לנאמר כאילו יוצאים מעמדת בקרת?? אולי אנשים תמהים?? כל כך הרבה נושאים נאמרים בפורם זה מעמדה של בקרת ובמיוחד לגבי דתיים,,,,,אז או שמותר להביע דיעה או לא,,,, אם מותר אז לגבי כל הנושאים, ואם אסור אזי גם לגבי כל הנושאים ולא לסנן מה שמוצא חן בעינינו, מכון שלכל אחד מוצא חן משהוא אחר.
 

אפי 7

New member
אני בניתי לי דת משלי שאין לה קשר לדת

היהודית - הנוצרית - המוסלמית - מאחר וכבר נוכחנו שבכל דת יש את סממני הטוב וסממני הרוע. ובמה אני מאמינה? אני מאמינה בטוב לב - בעזרה לזולת - באמפטיה - בנדיבות - בהתייחסות - בהתחשבות - וכל הנובע מהטוב. ברור שלא תמיד אני טלית שכולה תכלת - אבל משתדלת. בלילות שבת התחלתי רק עכשיו להדליק נרות ללא קשר לדת אלא פשוט נהנית לברך - לבקש מאלוהים - שהוא אלוהי כל הדתות - ולאחר מכן לשבת ולצפות באור הקסום של הנרות - שמזכיר לי את בית אמא. אז מה זה משנה - כיפה לא כיפה פאות לא פאות נסיעה או לא בשבת (הרי זו גם מנוחה) קניות בשבת (חלק מתענוגות היום הזה בו לא עובדים) ועוד ועוד אפי
 
אנחנו יהודים וזו התורה שלנו, ואנחנו

צריכים להעריך אותה ולכבדה, כל אחד בדרכו!!! במה אנו נבדלים מכל אומות העולם???, בתורתינו, שהיא פשוט שלנו, בכל מצב!!!
 

י מ י ת 2

New member
ערב טוב, גם אני שמעתי ברדיו

שנאמר כי יאיר לא אמר קדיש. ענינו, מהקטע שאני ראיתי היה בלי כיפה ומה שהפליא אותי שכל הזמן אמרו שהמשפחה ביקשה טכס דתי. אולי החזן או הרבנים אמרו אל מלא רחמים, או תפילה אחרת. הלוויות בקיבוצים הן אחרות . ראשית קוברים בארון. וזה הבדל גדול ומשמעותי. את הטכס עורכים לפי בקשת המשפחה. יש משפחות שאומרות קדיש ויש שלא.יש משפחות שגם הבת או הבנות אומרות קדיש, כמו במשפחה שלי למשל, בתי חשבה שאביה היה רוצה שייאמר על קברו קדיש והיא עושה זאת יחד עם בני. חברה קדישא לא מעורבת בטכס. בדרך כלל קוראים פרק בתנ"ך שמתאים לנפטר ושירה לפעמים, שרים או מנגנים הכל לפי בקשת המשפחה ולפי אופי הנפטר. אם אני משווה הלוויות בקיבוצים להלוויות בבתי קברות אחרים הרי בקיבוצים הרבה יותר מכובד ומאורגן. גם נחסכים תוספת מקבצי הנדבות וכו'. אשר לקדיש, היום שמעתי הסברים יש גם תרגום לעברית של הקדיש שנכתב בארמית ויש גם קדיש חילופי, למי שמעונין. ויחד עם זאת כולנו יהודים. לילה טוב.
 
למעלה