אשה מרציפן
New member
ביטוח בריאות קבוצתי - תהייה
אני מעוניינת בחוות דעת לפני שאני מתקדמת יותר עם המקרה:
הייתי מבוטחת יחד עם הוריי ואחותי בביטוח בריאות קבוצתי ממקום העבודה של אבי.
לאחר שאבי נפטר, פנו אלינו מחברת הביטוח ונטען שאיננו רשאים להמשיך בביטוח הבריאות הקבוצתי, היות שהביטוח מתאפשר רק כאשר "בעל הזיקה" מבוטח, והוצע לנו להצטרף לביטוח במסלול פרט. ביקשתי מנציגה עימה שוחחתי לברר את הנושא, היות שזה נשמע לי מופרך ובעייתי, במיוחד לאור העובדה שאבי ז"ל עבד במקום עבודה גדול ומסודר, והזכאות לרבים מתנאיו כעובד הועברו לאמי לאחר פטירתו.
הנציגה טענה שביררה ואין אפשרות אחרת, ועל כן הצטרפנו למסלול פרט.
זמן קצר לאחר מכן, בשיחה אקראית עם נציגת וועד העובדים, היא הופתעה מאוד לגלות שזה מה שנאמר לנו, ויידעה אותנו שלא רק שהטעו אותנו לגבי הזכאות, מה שאירע זה שמקום העבודה סיים את ההתקשרות עם אותה חברת ביטוח זמן קצר לאחר פטירתו של אבי והביטוח הקבוצתי הועבר לחברה אחרת.
בשורה התחתונה - ביטלנו את ביטוח הפרט והצטרפנו כולנו לביטוח הקבוצתי החדש (שם צורפנו במיידית ללא בעיות, כאשר הובהר לנו שאמי נחשבת מבחינת התנאים כבעלת זיקה כאלמנתו של גמלאי), וגילינו שהדבר תקף גם בחברות ביטוח נוספות (למשל - בביטוח השיניים שנמשך באותם תנאים). פניתי לחברת הביטוח הקודמת ודרשתי שלאור המידע החדש שמעיד על הטעיה, ישיבו לנו את ההפרש בין הסכום שחוייבנו בפועל לבין הסכום שהיינו אמורים לשלם במסגרת הביטוח הקבוצתי.
תגובת חברת הביטוח הינה חזרה על הטענה שלא היינו זכאים להמשך הביטוח בשל פטירתו של "בעל הזיקה", התעלמות חוזרת ועיקשת מהעובדה שמבחינת מקום העבודה המבוטח אמי נחשבת לעובדת לכל דבר וכבעלת זיקה בפני עצמה, וטענות שאני הסכמתי לתנאים כפי שנאמרו לי (לאחר שהטעו אותי...) ועל כן אין מה להלין (למיטב ידיעתי, הסכמה להליך שאינו חוקי אינה הופכת את ההליך עצמו לחוקי).
לי ברור שלחברת הביטוח אין מה להפסיד, הם כבר הפסידו אותנו כלקוחות, לוועד העובדים כבר אין כוח מולם לאחר סיום תקופת הביטוח ואני גם מכירה את מדיניות התשת הלקוח, ועדיין אני תוהה מה עוד ניתן לעשות על מנת לקבל בחזרה את הכספים שנגבו מאיתנו במרמה.
אודה על עצה בנושא - מדובר בסכום לא גדול כעיקרון, היות שלמזלנו גילינו את ההטעיה יחסית מהר, אבל זה עדיין צורם.
אני מעוניינת בחוות דעת לפני שאני מתקדמת יותר עם המקרה:
הייתי מבוטחת יחד עם הוריי ואחותי בביטוח בריאות קבוצתי ממקום העבודה של אבי.
לאחר שאבי נפטר, פנו אלינו מחברת הביטוח ונטען שאיננו רשאים להמשיך בביטוח הבריאות הקבוצתי, היות שהביטוח מתאפשר רק כאשר "בעל הזיקה" מבוטח, והוצע לנו להצטרף לביטוח במסלול פרט. ביקשתי מנציגה עימה שוחחתי לברר את הנושא, היות שזה נשמע לי מופרך ובעייתי, במיוחד לאור העובדה שאבי ז"ל עבד במקום עבודה גדול ומסודר, והזכאות לרבים מתנאיו כעובד הועברו לאמי לאחר פטירתו.
הנציגה טענה שביררה ואין אפשרות אחרת, ועל כן הצטרפנו למסלול פרט.
זמן קצר לאחר מכן, בשיחה אקראית עם נציגת וועד העובדים, היא הופתעה מאוד לגלות שזה מה שנאמר לנו, ויידעה אותנו שלא רק שהטעו אותנו לגבי הזכאות, מה שאירע זה שמקום העבודה סיים את ההתקשרות עם אותה חברת ביטוח זמן קצר לאחר פטירתו של אבי והביטוח הקבוצתי הועבר לחברה אחרת.
בשורה התחתונה - ביטלנו את ביטוח הפרט והצטרפנו כולנו לביטוח הקבוצתי החדש (שם צורפנו במיידית ללא בעיות, כאשר הובהר לנו שאמי נחשבת מבחינת התנאים כבעלת זיקה כאלמנתו של גמלאי), וגילינו שהדבר תקף גם בחברות ביטוח נוספות (למשל - בביטוח השיניים שנמשך באותם תנאים). פניתי לחברת הביטוח הקודמת ודרשתי שלאור המידע החדש שמעיד על הטעיה, ישיבו לנו את ההפרש בין הסכום שחוייבנו בפועל לבין הסכום שהיינו אמורים לשלם במסגרת הביטוח הקבוצתי.
תגובת חברת הביטוח הינה חזרה על הטענה שלא היינו זכאים להמשך הביטוח בשל פטירתו של "בעל הזיקה", התעלמות חוזרת ועיקשת מהעובדה שמבחינת מקום העבודה המבוטח אמי נחשבת לעובדת לכל דבר וכבעלת זיקה בפני עצמה, וטענות שאני הסכמתי לתנאים כפי שנאמרו לי (לאחר שהטעו אותי...) ועל כן אין מה להלין (למיטב ידיעתי, הסכמה להליך שאינו חוקי אינה הופכת את ההליך עצמו לחוקי).
לי ברור שלחברת הביטוח אין מה להפסיד, הם כבר הפסידו אותנו כלקוחות, לוועד העובדים כבר אין כוח מולם לאחר סיום תקופת הביטוח ואני גם מכירה את מדיניות התשת הלקוח, ועדיין אני תוהה מה עוד ניתן לעשות על מנת לקבל בחזרה את הכספים שנגבו מאיתנו במרמה.
אודה על עצה בנושא - מדובר בסכום לא גדול כעיקרון, היות שלמזלנו גילינו את ההטעיה יחסית מהר, אבל זה עדיין צורם.