בין רשלנות פושעת לזהירות חונקת

לורליי43

New member
אבל כאן דובר על מינימום של יציאות

לא על הקיטנות שכל יום מבלים במקום אחר. לדעתי אין יותר פיקוח בבתי ספר מאשר בקיטנות, וגם בקיטנה הם חייבים לצאת למקום עם אישור ושיש עליו פיקוח.
 

Kalla

New member
עדיין, טיול עם מסלול מסודר

בליווי מורים והורים הרבה פחות מסוכן מנסיעה לבריכה או פארק שעשועים עם צוות הקייטנה (שחלקם פשוט בני נוער ורובם לבטח אינם מורים או הורים).
 

iris mom of two

New member
הייתי מלווה של טיול מסודר

ואפילו שלא היתה אף פעם איזשהו סכנה לילדים (הם היו במוזיאון לילדים, ולא היה שם שום דבר מסוכן, היציאות היו מכוסות על ידי צוות המוזיאון - כך שלצאת משם ללא השגחה היה גם בלתי אפשרי). אני יכולה להגיד לך שכל מה שעשיתי כל היום היה לספור ילדים (ושמרתי רק על 4), ולשלוח ילדים לשרותים - ילדי כיתה א'. הבת שלי בקיטנה כשהיתה בת 7 יצאה עם צוות הקיטנה לפארק שעשועים. היו מספר מלווים מבוגרים (זו היתה קיטנה מסודרת ועבדו שם די הרבה מבוגרים), ובן נוער על כל 4 ילדים. הילדים נשארים יותר עם בני הנוער, כי הם מעדיפים חברת בני נוער על חברת ילדים. בני הנוער עברו הרבה הכשרות ועובדים בקיטנה כי הם אוהבים להיות עם ילדים. הם הכירו את הילדים הרבה יותר טוב ממה שאני הכרתי את הילדים בטיול שאני ליוויתי (חוץ מאת הבן שלי לא הכרתי אף ילד קודם). אני לא רואה שום סיבה לזלזל בכישוריהם רק כי הם בני נוער. אבל... לא הייתי שולחת את הילדים שלי לקיטנה שלא בדקתי קודם וללא הסטוריה טובה. כמו שלא הייתי שולחת את הילדים שלי לחברים לפני שאני יודעת מי ההורים.
 

iris mom of two

New member
לאט לאט

ותלוי איפה את גרה והאופי של הילדים. מתחילים אם לתת להם הרגשה של חופש, כשאת שם משגיחה באין רואים. לי היתה חצר סגורה, ונתתי להם לשחק שם ללא השגחה. היום החצר היא לא מגודרת ומותר להם לשחק בחצר ללא השגחה ולעבור רק לחצר של השכנים. שינה בחוץ עוד לא עשינו (הגדולה שלי עולה לה'), אבל זה כי זה לא מתאים לאופי שלנו. הגדולה כן ישנה אצל חברות, אבל רק אחרי שהכרתי את ההורים וידעתי שיש על מי לסמוך. (הקטן ישן אצל חברים שלנו ואצל משפחה הוא עולה לב'). אני מאד בעד קיטנות עם יציאות (דרך אגב, הקיטנה שהילדים קבלו שיעורי שחייה, היתה עם בריכה בקיטנה - מגודרת וללא אפשרות גישה ללא מדריך). אני חושבת שזה נחמד, והתחלתי כשעולים לכיתה א'. יותר צעירים לא מקבלים מזה מספיק.
 

לורליי43

New member
אני בודקת את רמת הפיקוח ובנוסף

בודקת אם הסיכון סביר ביחס לבן שלי. למשל אם יש ילד שמאוד משתולל ולא משתף פעולה עם מדריכים- אז אי אפשר לאפשר לו לצאת, גם אם המדריכים אחראיים.
 
למעלה