ביצוע למיסה של באך

L m a o

New member
ביצוע למיסה של באך

אני לא מכיר את כל הפרקים, ורציתי לקנות את הדיסק הזה- http://www.discclub.co.il/product.asp?Product_id=3674&Cat_id=181 מה אתם אומרים על הביצוע? תודה
 

מוצרט..

New member
בין שניהם - רק שולטי...

...שהוא אחד המבצעים המרתקים ביותר ככל שמדובר במאהלר, אבל שולטי הקליט את מאהלר בתחיל שנות השמונים, ומאז עברו כבר שנות דור. לדעתי הצנועה, ברנשטיין הוא איום במאהלר. הוא פומפוזי מידי, ולא מביא לידי ביטוי נאות את הרומנטיקה המאהלריאנית, הכל כך סוערת. יש שלושה ביצועים יחסית חדשים של החמישית של מאהלר, שבעיניי הם נפלאים ושמים את שולטי קצת בצל. הראשון הוא הביצוע של Riccardo Chailly עם ה- Concertgebow משנת 1998 ב- Decca. השני הוא משנת 1999 - Rudolf Barshai עם הפילהרמונית הגרמנית הצעירה, בדיסק כפול שהופיע ב- 2003 (יחד עם ביצוע מדהים של העשירית של מאהלר, השנויה במחלוקת. הביצוע השלישי שאני רוצה להמליץ לך עליו הוא משנת 2002 - Simon Rattle עם הפילהרמונית של ברלין. תהנה.
 

L m a o

New member
פשוט זכור לי שמישהו אמר להתרחק משולטי בשמינית

תודה
 

מוצרט..

New member
אבל דיברנו על החמישית נכון?

אגב - למרות שזה אולי יעורר סערות וויכוחים - אני בכלל לא אוהב את השמינית. היא מייגעת אותי ולא הצלחתי להתרגש ממנה.
 

jonbaum

New member
גם אני לא סובל את השמינית של מאהלר

שרתי אותה פעם במקהלה - סיוט סיוטי הסיוטים. כל הפרק הראשון רעש בלתי נלאה. הפרק השני נמשך לנצח, וכשמגיעים לקטע הזה עם הלאוטה (שנראה שלקוח ישירות מ-Cavelleria Rusticana) אז זה מתדרדר לקיטש מושלם. האמת, את החמישית אני גם לא סובל (במיוחד את שני הפרקים הראשונים).
 

GustavM

New member
אני אמרתי להתרחק משולטי בשמינית של מאהלר

ובקשר ללשיר את זה, אני לא יכול שלא לקנא בך. עם כלהכבוד לכמה שזה קשה והכל, זו אולי היצירה הכי טובה של מאהלר, ומהיצירות המוזיקליות הכי טובות שנכתבו אי פעם. שולטי באמת הורס את היצירה בבומבסטיות מיותרת, ולכן אני מאוד ממליץ על מבצעים רגישים יותר כמו סינופולי, ברנשטיין עם וינה, וגם בולז החדש מאוד מעניין... הפרק הראשון הוא ממש מלאכת מחשבת צורנית וקונטרפונקטית, שצריך לא מעט כישרון כדי להוציא את זה החוצה. ברור שאם יש מנצח לא מספיק טוב זה נהיה רעש בלתי נסבל, אבל ברגע שעושה את זה מישהו שיודע מה שהוא עושה זה נהיה לא פחות מאלוהי. וכנ"ל לגבי הפרק השני.
 

jonbaum

New member
לי יש את ההקלטה של טנשטט

שאני חושב שנחשבת לביצוע טוב. אגב, כששרתי את היצירה בזמנו (בטוקיו) המנצח היה אליהו ענבל.
 

GustavM

New member
זה מוזר לי מאוד

אליהו ענבל הוא מנצח מדהים, אבל מצד שני - גם שולטי, ושולטי נפל בשמינית בענק. אני מאוד אוהב את הביצועים של שולטי לסימפוניות אחרות של מאהלר (השנייה שלו עם לונדון במיוחד נהדרת), אבל בשמינית הוא פישל לדעתי. טנשטדט גם מאוד מאוד טוב, אבל כדאי לך מאוד לשמוע את סינופולי. הוא באמת אחר, ואולי יעשה לך את החיים יותר קלים בקטע הזה... וכדאי גם לשמוע עם פרטיטורה מלאה, ואפילו לנתח קצת....
 

גרדיציו

New member
האמת היא

ששולטי הקליט את החמישית עכשיו שוב וגם כן נפל, ביצוע הרבה פחות מחושב, הרבה פחות אמנותי. הסט שלו לסימפוניות של מהלר אדיר, הוא אחד ממבצעי המהלר האהובים עליי, והביצוע שלו לחמישית באמת נהדר.
 
ביצוע חדש ישן

זה ביצוע שראה אור כעת והוא הקלטה מקונצרט חי עם תז' שיקאגו, הקונצרט האחרון ששולטי ניצח עליו שבוע לפני מותו.
 
אני דווקא חושב ששולטי גדול בשמינית

אם לא הטוב מכולם. כן, גם סינופולי מצוין וברנשטיין הישן בסוני טוב מאוד. בולז החדש לא מעניין. אין מה לעשות, היצירה גדולה ומאסיבית. אי אפשר להמנע לגמרי מ"רעש בלתי נסבל" אבל בגאונות שאין שניה לה מאהלר מאזן את הרעש הזה עם קטעים קאמריים לחלוטין. לשולטי יש את הסולנים הטובים ביותר וגם הגישה הכללית שלו ליצירה מרתקת ומחשמלת. ביצוע אחר שאני ממליץ עליו, אם כי גם כאן אני קצת במיעוט, זה ראטל שיצא לפני שנתיים. ביצוע מעולה שמוקלט מצוין. שירת המקהלה מרהיבה. אני מאוד מקווה שאולי אבאדו יאות וישוב לנצח על הסימפוניה הזו וישלים את המחזור החדש שלו לדויטשה גרמופון. הביצוע שהקליט ב 95 מאכזב ביותר.
 

GustavM

New member
הרבה אוהבים את השמינית עם שולטי

כפי שכתבתי קודם אני מעולם לא התפעלתי במיוחד מהביצוע הזה, אבל לאור תגובות חוזרות ונשנות מצד אנשים בנושא אני בהחלט מתכוון להאזין לו שוב פעם. אני ממש לא מקבל את היחס ליצירה הזאת כמכילה קטעים של "רעש בלתי נסבל". אני חושב שכל תו בסימפוניה הזאת, מקטע סולני ועד פיפס נידח של קרן חמישית, נפל מהשמיים. אני לא צחקתי כשכתבתי שלדעתי זו אחת מיצירות המופת הגדולות ביותר שנכתבו מאז ומעולם. מה גם שהסימפוניה הזו מיוחדת מאוד במכלול היצירה של מאהלר כיצירה שהיא באמת ישירה ונטולת ציניות ואירוניה. כמו שהייטינק אומר, "למאהלר היה כשרון מיוחד לסבל", אבל בשמינית לדעתי הוא ממש יוצא מגדרו: הוא באמת ובתמים מאושר. אולי הכי מאושר הוא היה בחייו. וככה זה נשמע. וככה הביצועים צריכים להישמע.
 

Petrus

New member
למה?

למה לא ללכת על משהו קצת יותר סטנדרטי למיסה? מה עם אחד משני הביצועים של הרווכה (Herreweghe)? או למשל הביצוע החדש של סוזוקי (Suzuki) שיצא עכשיו? ובטח יהיו פה גם חברים שימליצו לך על הביצוע של גרדינר (Gardiner). ההקלטה הזאת של קלמפרר היא מיושנת בעליל, והוקלטה בזמנים שלא היה מושג לגבי איך לבצע מוזיקת בארוק לא רק בצורה שתואמת את התקופה שבה נכתבה המוזיקה, אלא בצורה שגם תחמיא כמה שיותר למוזיקה. בקיצור, אני ממליץ נגד.
 

GustavM

New member
סוזוקי חובה!

הביצוע של סוזוקי לדעתי מגיע לרמות של ביטוי רגשי ותובנות שאחרים לא מגרדים.... וזה לא שאני לא אוהב את הרווכה או גרדינר, הם מצויינים ומומלצים מאוד, אבל סוזוקי זה משהו אחר. אני לא בטוח שלמתחילים, אבל זה ללא ספק ביצוע חובה למתקדמים.
 

jonbaum

New member
אפרופו סוזוקי

מאוד מעניין היה לשמוע מה דעתו של באך על הרעיון שמישהו מבצע את היצירות שלו ברמה כזו בארץ שבאך בקושי היה מודע לקיומה. סתם תהייה.
 
למעלה