חברות התקליטים צריכות למצוא מודל עסקי אחר
זו בעיה שלהן שהן לא מצליחות להדביק את ההתפתחות הטכנולוגית. מרגע שהטכנולוגיה הזאת קיימת, אי אפשר באמת לעצור אותה - לא משנה כמה אנשים תביא לבית משפט, כמה חוקים תעביר, וכמה קמפיינים נגד זה תפרסם. בהקשר הזה הנה סיפור מאיר עיניים: אי שם במחצית השניה של המאה ה-20, לפני המצאת הווידיאו הביתי (כשאנשים ראו סרטים רק בטלוויזיה ובקולנוע), בארה"ב היה ממציא אחד שהמציא מכשיר ווידיאו כזה שעובד על קסטות מיוחדות שנתקעות במכשיר אחרי השימוש הראשון, כך שניתן לראות את הסרט שעליה רק פעם אחת בלבד לכל השכרה. בכדי להחליף את הקלטת מביאים את המכשיר לספרייה של קלטות כאלו שבה המוכר מוציא את הקלטת ומחליף אותה באחרת בעזרת מברג מיוחד שישנו רק לו. הממציא הציג אתה הרעיון לבעלי חברת "דיסני" בכדי שיקדמו אותו ויכניסו אותו לשוק. ראשי "דיסני" הזדעזעו עד עמקי נשמתם: "מי ישלוט על כמות האנשים שיראו את הסרט הזה באותו הזמן?! בקולנוע כל אדם קונה כרטיס, ופה במחיר אחד יוכלו לראות הרבה אנשים את אותו הסרט!", כך הם הגיבו, ודחו את הממציא ואת המצאתו. שנים בודדות מאוחר יותר, חברת סוני יצאה עם הוידיאו הביתי שלה, שבו כל אחד יכל לראות את אותה הקלטת כמה שבא לו ועם כמה אנשים שהוא רוצה. דיסני ניסו להילחם במכשיר החדש בגלל שהוא הוריד את המכירות שלהם, אבל בתי המשפט פסקו נגדם פעם אחר פעם, ודיסני נאלצו לבלוע את הצפרדע ולהמשיך הלאה. היום לראות קלטת בוידיאו או בDVD זה נראה דבר טריוויאלי לחלוטין, כי עבר זמן מאז. אני מאמין שלהוריד מוזיקה ו/או סרט מהאינטרנט ייזכו לאותה לגיטימציה אחרי שיעבור מספיק זמן. לחברות התקליטים והסרטים לא נותר אלא למצוא איך להתרגל למציאות החדשה שנוצרת, ולא איך להדביר אותה. כי אז הן פשוט ישארו מאחור. ובקשר לשאלה שלך, אני בהחלט הייתי שמח אם אנשים היו קונים, אבל הייתי מקבל את זה כמובן מאליו שאנשים גם מורידים מהאינטרנט, ושאין לי לא רצון ולא יכולת לעשות משהו נגד זה. זו מציאות חדשה, שמי שלא ייתרגל אליה ימצא את עצמו תקוע מאחור. כל ההגדרות עליהן אתה מסתמך כ"גניבה", הן הגדרות שחברות התקליטים המציאו. תסלח לי אם אני לא חייב לקבל אותן.