ביצוע למיסה של באך

GustavM

New member
הבעיה היא שפשוט יש להם ה-כ-ל

בימינו כאשר מחפשים יצירה ו/או מלחין פחות ידועים תמיד מוצאים אותם קודם כל בנאקסוס. יש להם ללא ספק את המגוון הגדול ביותר מבחינת רפרטואר מוקלט.
 

jonbaum

New member
אני מכיר כמה מוסיקאים

שמאוד מודים לנקסוס. נכון הם לא משלמים מי יודע מה (דרך אגב, כיום גם רוב החברות הגדולות רק משלמות סכום קבוע לאמנים עם ההקלטה וזהו. ימי התמלוגים חלפו עברו להם), אבל ההקלטות שלהם נעשות ברמה טכנית גבוהה מאוד והחשיפה שמקבלים דרכם שווה את משקלה בזהב. למשל, מי שהיה המורה שלי לפסנתר, אחד בשם Evgeny Zarafiants, הקליט איתם את הפרלודים של סקריאבין, והמבקר Bryce Morrison כתב בעיתון גרמופון שהוא עולה אפילו על הורוביץ. מאז לא קרה יותר מדי בקריירה שלו, אבל זו כבר בעיה אחרת.
 

jonbaum

New member
אתה כנראה חי בסרט

אתה כנראה משוכנע ש"זכותך" לקבל בחינם משהו שעולה כסף. הרי אמן לא יכול לשבת ולהקליט את עצמו ופתאום לגלות שהקלטה שלו הגיעה כבמטה קסם לאינטרנט ושכל העולם יכול להנות מהמוסיקה שלו בחינם. בשביל הקלטה צריך אולפן, בלי סוף ציוד מתוחכם, טכנאים, מפיקים, חברת פרסום, חברת שיווק וכו' וכו' וכו'. כל זה עולה כסף. עם כל העולם יקח את הכל בחינם, מי בדיוק ישלם על כל זה??
 

BanjoKazooie

New member
יש לי רעיון גאוני

תמשיכו להיות מוסריים כמה שבא לכם, ואני אמשיך להיות, לא-מוסרי כהגדרתכם :). "אשר ייבוש אדם מאי-מוסריותו, זהו שלב בחיי האדם שבסופו, ייבוש גם ממוסריותו" - ניטשה
 

Petrus

New member
סתם שתדעו

גם בגרמנית, צרפתית ואיטלקית המשמעות הסמנטית של המושג היא זכות יוצר, אז כנראה שדווקא המונח האנגלי הוא החריג.
 

Petrus

New member
אתה לא מתייחס ישירות לשאלה

ניסיתי לתאר לך איזו סיטואציה שבה אתה עלול להפגע מאי רכישה המונית של דיסקים. אני מניח שלא היית מקבל את זה אם בגלל שאנשים הורידו וצרבו את הדיסק שלך, לא תוכל להוציא דיסק נוסף במסגרת החוזה. להשתמש כל הזמן בטענת ה"טכנולוגיה" החדשה שחברות התקליטים צריכות להדביק אחרת ישארו מאחור היא מגוחכת. אין בדיוק מה להדביק כאן, תוכנות שיתוף הקבצים ישארו אמצעי להפצה של חומרי מולטי מדיה, ואני לא רואה דרך לחברות התקליטים לשרוד מלבד להלחם בדבר הזה. בכלל, זה נורא מצחיק אותי שמתייחסים אל חברות התקליטים כאילו הן חייבות למשהו, חייבות לספק מוצרים ולהוציא דיסקים. אתה לא רואה אבל את הקשר הישיר? אנשים לא יקנו מספיק, החברות לא ירוויחו מספיק, החברות יפשטו את הרגל ולא יהיו עוד הוצאות חדשות. ואני לא מדבר כרגע על דויטשה גרמופון או פיליפס שאפשר לומר אולי שהרוויחו את לחמן (למרות שמי אנחנו שנקבע מתי חברה הרוויחה כבר מספיק, ואפשר לגנוב ממנה?). אם בעוד שנה אגלה שחברות נפלאות כמו אלפה או ווינטר & ווינטר נסגרו עקב אי מכירות, הדבר יחרה לי מאוד. דרך אגב, להתפלח לקונצרט בלי לקנות כרטיס זה גם בסדר מבחינתך? הרי לא גונבים מוצר פיזי מאף אחד. ובקשר לדוגמה שהבאת לגבי סרטי וידאו ו-DVD -- במשך שנים אי אפשר היה לשכפל DVD והסרטים היחידים שאנשים היו צופים בהם היו עותקים מקוריים, קנויים או מושכרים. לגבי קלטות וידאו, רק אנשים עם שני מכשירי וידאו יכלו ליצור לעצמם עותק מסרט מושכר, וגם אז העותק היה באיכות ירודה, ולא היה מדובר בתופעה נפוצה כמו ההורדות בימינו.
 

GustavM

New member
תתפלא - דווקא הייתי מקבל את זה יופי

כי זו זכותם המלאה להוריד מה שהם רוצים, ואני שמח שזה ככה. אם חברות התקליטים יכולות לשרוד רק ע"י לחימה בזה, אולי אפשר גם בלעדיהן. אני מאמין שלפחות בכל הקשור למוזיקה קלאסית - מרכז הכובד של העשייה המוזיקלית צריך לחזור לקונצרטים, והקלטות צריכות להיות לא יותר מתחליף בלית-ברירה.
 

Petrus

New member
לא ברור לי איך זו יכולה להיות זכות של מישהו

אבל בסדר, נניח לזה.
 

ItsikH

Member
../images/Emo41.gifתעשית המוזיקה../images/Emo41.gif מדובר באוליגופול - ארבע חברות ששולטות בכל שוק המוזיקה העולמי: סוני-BMG (איחוד של חטיבות המוזיקה של סוני ושל ברטלסמן - BMG - בעבר היו חמש ולא ארבע), EMI, יוניברסל ו-Warner. מי שרוצה יכול להתעמק בערך בויקי, נתמקד בענייננו: הכסף שמגיע לכיסיהם של האמנים המעורבים בתעשייה הזו הוא ממש זניח. ובכלל, חלקו של האמן די מתגמד בתהליך הזה, ממילא יש אולפן ויש טכנאים ואנשי קול וציוד שחלקם בהפקה הסופית לא קטן משלו. וגם הם (ששותפים למעשה האמנות) מקבלים פרורים. אם אתה רוצה לשמוע אמן וגם לתגמל אותו, הן כספית והן אישית - לך לקונצרט חי. בדיסק שאתה קונה אתה מתגמל צבא ענק של פרזיטים. והערה אחרונה קטנה על מנת להמחיש את מידת סלידתי מהממסד הזה: אמי זכרונה לברכה הקליטה אי אילו דיסקים משלה, והם יצאו לאור ואף הופצו. כיום לא ניתן להשיג אותם - שיקולים מסחריים מן הסתם. אבל אם אני אצרוב את העותקים שברשותי ואפיץ אותם (אפילו חינם אין כסף) - אני עבריין. אמן רוצה קודם כל להשמע - וגם את זה "יצרני המוזיקה" לא מספקים. אפילו חינם אין כסף כאמור. האינטרנט הוא המקום שבו ניתן לשמוע ולהשמיע ללא גבולות, וטוב שכך. לדעתי האישית ביותר, מוזיקה אינה מצרך כיוון שהיא קיימת בכל מקום ובכל רגע, הדיסק הוא המצרך ולא המוזיקה שעליו.
 

Petrus

New member
מאה אחוז

לא רוצה לפרנס את תעשיית המוזיקה? לא צריך. אל תקנה דיסקים, אבל גם אל תיצור עותקים לא חוקיים שלהם! אי אפשר מצד אחד לומר שחברות התקליטים נבזיות ורשעיות, ומצד שני ליהנות מהמוצרים שלהן, ועוד בדרך של מרמה. אני לדוגמה לא קונה מוצרים של פרוקטר אנד גמבל כי הם עושים ניסויים בבעלי חיים. אני מוצא לעצמי מוצרים חליפיים, אבל לא גונב את המוצרים של פרוקטר אנד גמבל! שלא תבין לא נכון, אני לא בעד לכבול את האמנים בחוזים דרקוניים, וברור שמקרה כמו שתיארת שקרה לאמך מצער אותי מאוד. אבל אי אפשר לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה. לא מתאים לכם מה שחברות התקליטים עושים? תחרימו אותם, אבל באותו זמן שמחרימים אי אפשר לנהוג בצביעות וכן ליהנות מהמוצרים בדרך של מרמה. ולגבי האוליגופול שתיארת, אשמח לשמוע לאיזה נתח בשוק משתייכות חברות ה"בוטיק" הרמוניה מונדי, אלפה, ביס, נאיב, ו-ווינטר & ווינטר למשל. אם לא מרוצים מההתנהלות של החברות הגדולות אפשר לפנות גם לחברות הקטנות. אז כנראה שהמצב לא עגום כמו שתיארת.
 

ItsikH

Member
אני אשמח לבדוק אבל עוד לפני כן אוכל להעריך שהוא זניח - או שהן כבר שייכות בצורה כזאת או אחרת לאחד הענקים. השליטה המוחלטת נובעת מתפיסה עסקית פשוטה - שליטה "רוחבית", כלומר גם טכנולוגיה, גם הפקה, גם הפצה וגם השמעה וכל מרכיב אחר בדרך מהאמן לצרכן, כולל האמן עצמו כמובן. עדיין אשאל - האם לדעתך, אם אצרוב את הדיסק ואפיץ אותו, האם אני "גונב" משהו? להזכירך שההקלטה עצמה נעשתה מכיסה הפרטי והצריבה נעשית על חשבוני. ולא ברור על איזו עוגה אתה מדבר. אני חוזר ואמר - מדובר בחבורת פרזיטים מפלצתית שאוכלת הרבה מאוד עוגות ומשאירה את הפירורים לאמנים.
 

svevo

New member
פטרוס יקירי..

איזה כיף להיתקל בווינטר & ווינטר בפורומינו הצנוע. אני מבין שממש מיותר לשאול את כבודו אם הוא מכיר את ההקלטות ההורסות של ה-לה גאיה סיינצה, אה?. בביקורי האחרון בפריז (כן ירבו) לפני כך וכך חודשים רכשתי את הביצוע החדש לחמישייה של שומאן, אופ. 44. ההנאה תאמה את הציפיות.. ולא לכעוס, אבל גם אני חוטא בהורדות, אבל רק של קאט-אאוטס. כך למשל, הורדתי בזמנו את ספר המדריגלים החמישי של ג'זואלדו בביצוע האנין של הקונסורט אוף מיוזיק, והשבוע, ראה זה פלא, נתקלתי בחנות בהוצאה מחודשת של הדיסק, וקניתי מיד, בלי לחשוב פעמיים. מיותר לציין שאיכות השמע בדיסק המקורי עולה עשרות מונים על זו של הדיסק הצרוב (כמעט כתבתי - הצלוב). אכן כן, תאגיד דקה המרושע פינק אותנו בחודש האחרון במבחר מכובד של רי-אישיוז לכותרים אבודים שיצאו אי שם באייטיז בחברת וואזו-ליר. על הג'זואלדו הנדון אני, כמובן, ממליץ בכל לשון של המלצה. דבש מריר ניגר מפיותיהם הצחים של חברי הקונסורט והכל במחיר מיד פרייס ידידותי לארנק.
 

Petrus

New member
מכיר חלק ../images/Emo13.gif

קניתי בספטמבר במינכן את הדיסק של הגאיה שיינצה (כך כמדמוני צריך להגות) עם רביעיית הפסנתר בדו מינור והחמישייה בפה דיאז מינור של בראמס. זה דיסק מדהים ונפלא, ואני בהחלט מתכוון לרכוש את השומאן ואת השוברטים שלהם בעתיד. תודה על ההארה לגבי דקה! אני מסתכל כאן באתר ובהחלט יש כמה מטעמים שהם החליטו בשעה טובה להוציא מחדש. כמה משמח לראות את התקליטים המוצלחים האלה, שחשבתי שכבר יסבלו מהזנחה פושעת לנצח, שוב על גבי תקליטורים. אני דרך אגב מחכה לפיליפס שיוציאו כבר מחדש את כל ההקלטות של פרנס בריכן. כמו כן אני מקווה שיום אחד גם בוורג'ין יוציאו מחדש בסדרה הנהדרת של הווריטאס הכפולים את ההקלטות של רוג'ר נורינגטון שעדיין לא יצאו מחדש, כמו למשל הבראמס המרתק שלו.
 

cut2

New member
והכי חשוב לי

שיוציאו כבר מחדש את הסונטות לפסנתר של בטהובן עם פאול בדורה-סקודה (שכחתי באיזה לייבל זה אמור להיות)! כמה אפשר לחכות?
.
 

svevo

New member
צודק! אכן שיינצה

ואולי בפשטות "המדע העליז". שמעתי את השוברט שלהם. מעולה, חזק ואפילו ברוטלי לפרקים, אבל נראה לי שהביצועים המעודנים של המוצרטיאן פליירס (עם לובין ידידנו) משתלמים לא פחות, בשקלול עם המחיר (שני פול פרייס למדענים לעומת שני באדג'ט ללובינאים). אגב, את הביצוע המזהיר לשלישיית הקרן של ברהמס עם לובין בפורטה-פיאנו יצא לך לשמוע? את בריכן לשמחתי קניתי כמעט הכול בזמן אמיתי, אבל יש איזה מוסטונן (מנגן סטרווינסקי) שאני תר אחריו כבר שנים. אולי מישהו מפורומינו החביב יושיט ידו לעזרה??
 

cut2

New member
המוצרטיאן פליירז מדהימים

יש לי את ד' 929 (המי במול מג'ור) איתם וזה ביצוע אלוהי. אגב, גם את השלישיות של מוצרט הם מרימים לדרגה הגבוהה ביותר - סטיבן לובין הוא פשוט מוסיקאי בחסד עליון, וכך גם ידידיו לטריו.
 

lvb

New member
אתה מבלבל בין שתי נקודות לא קשורות

זה שזמינות המוסיקה גדלה בגלל הורדות ונתנה לאנשים נגישות גבוהה פי כמה זה נכון, אבל כמו משל הג'ינס - אם ליווייס היה מחולק בחינם יותר אנשים היו לבושים באיכות גבוהה יותר. כדי למדוד מהי גניבה אתה צריך להגדיר עבור מה אתה משלם כשאתה רוכש מוצר. להשאיל בגד מחבר זו לא גניבה כי אתה משלם על המוצר עצמו, הפיסי, ולא על רשות אישית בלבד להשתמש בו. כשאתה רוכש מוסיקה אתה משלם גם על המוצר הפיסי, אבל רק על חלקיק קטן מן הזכות להשתמש במוסיקה עצמה לצרכים מוגדרים ביותר. כאשר אתה צורב מחבר, מוריד מוסיקה מהאינטרנט וכו' אתה כן עושה שימוש-ללא-תשלום בעבור חלק מהמוצר עבורו אתה צריך לשלם על-פי חוק ע"מ להשתמש בו. משמע - מדובר בסוג של גניבה מפני שאתה מקיים בעצם ההורדה/צריבה את אחד מהשימושים עליו אתה משלם בעת רכישת המוצר. וגניבה היא שימוש המחייב תשלום, אך ללא תשלום.
 
למעלה