אמונה במעמד הר סיני=אמונה באלוקים??
ממש לא התכוונתי בדברי לומר שאמונה באלוקים תלויה במעמד הר סיני. קיומו של האלוקים הוא עובדה מציאותית. מעמד הר סיני הוא עובדה הסטורית. כפי שכתבה אופיר, אני מחשיב את מעמד הר סיני כמעמד החשוב ביותר בקיומה של היהדות. כמו שכותב הרמב"ם: "משה רבינו לא האמינו בו ישראל מפני האותות שעשה ... ובמה האמינו בו במעמד הר סיני שעינינו ראו זר ואזנינו שמעו ולא אחר ... ואנו שומעים משה משה לך אמור להן כך וכך... ומנין שמעמד הר סיני לבדו היא הראיה לנבואתו שהיא אמת שאין בו דופי שנאמר (שמות י"ט, ט') הנה אנכי בא אליך בעב הענן בעבור ישמע העם בדברי עמך וגם בך יאמינו לעולם" (רמב"ם, הלכות יסודי התורה, פרק ח') כלומר, אלוקים ידע שציבור גדול לא יוכל לבסס את אמונתו רק בידיעה שנגלה לאיש אחד (כמו שטענו הנצרות והאיסלם שאלוקים נגלה לנביאם), לכן הוא בעצמו (אלוקים) נגלה אליהם, והסמיך אותו לעיניהם! ולכן האמונה במשה ובתלמידיו שלהם העביר את מה שקיבל מאלוקים.
ממש לא התכוונתי בדברי לומר שאמונה באלוקים תלויה במעמד הר סיני. קיומו של האלוקים הוא עובדה מציאותית. מעמד הר סיני הוא עובדה הסטורית. כפי שכתבה אופיר, אני מחשיב את מעמד הר סיני כמעמד החשוב ביותר בקיומה של היהדות. כמו שכותב הרמב"ם: "משה רבינו לא האמינו בו ישראל מפני האותות שעשה ... ובמה האמינו בו במעמד הר סיני שעינינו ראו זר ואזנינו שמעו ולא אחר ... ואנו שומעים משה משה לך אמור להן כך וכך... ומנין שמעמד הר סיני לבדו היא הראיה לנבואתו שהיא אמת שאין בו דופי שנאמר (שמות י"ט, ט') הנה אנכי בא אליך בעב הענן בעבור ישמע העם בדברי עמך וגם בך יאמינו לעולם" (רמב"ם, הלכות יסודי התורה, פרק ח') כלומר, אלוקים ידע שציבור גדול לא יוכל לבסס את אמונתו רק בידיעה שנגלה לאיש אחד (כמו שטענו הנצרות והאיסלם שאלוקים נגלה לנביאם), לכן הוא בעצמו (אלוקים) נגלה אליהם, והסמיך אותו לעיניהם! ולכן האמונה במשה ובתלמידיו שלהם העביר את מה שקיבל מאלוקים.