יש לי בעיה -
היות שאתה מנהל עם ארי דיון מעמיק ואינטליגנטי מאוד, והיות שהעומק האינטליגנטי שלי מוגבל, וכן הריכוז שלי - התקשיתי לעקוב אחר כל השרשור שלכם ולהתייחס לכל דבר שנאמר. אני מודה - קשה לי לעקוב אחריך. אני רק יודעת בוודאות שאתה מבקש אמת אמיתי, אבל מגבלות האינטרנט (ומגבלות ההבנה האישיות שלי) כאן מכריעות אותי... יש לי הרגשה שאתם מתפזרים, ומשמעות הדבר שהדיון שלכם יפהפה ורציני, וכל אחד טוען טיעונים חזקים וברורים, אבל הדברים לא בהכרח שיתבהרו ויוכרעו לחלוטין בשרשור הנוכחי. ייתכן שבנקודות מסוימות תישארו באי הסכמה, ובנקודות מסוימות תסכימו ביניכם. וייתכן שאם תמקדו את הדיון בנקודות מסוימות ותוותרו על אחרות - לא תתפזרו ותוכלו להבין אחד את השני יותר טוב. אני יודעת על מה ארי מדבר, ומבינה בהחלט מה הוא אומר. אלא שלא ברור לי אם ההקשר של דבריו לדבריך נכון כאן. אני חושבת שהוא עדיין לא מכיר את הראש שלך, ולכן לא מדבר איתך בשפה שברורה לך. אני מכירה את הראש שלך קצת יותר, ויודעת שצריך להסביר לך את הדברים אחרת, וגם לעצור בשלבים מסוימים כדי שלא לאבד את הקו שלך. אבל קשה לי להתמקד בנושא שאתם מדברים עליו, כי לדעתי התפזרתם. ואינני רוצה לעשות אותה טעות, ולהתפזר, ולהגיד את דברי בהקשר לא נכון. אם הבנתי נכון, ארי מנסה להסביר לך שנכונותו של מעמד הר סיני היא משמעותית במיוחד, משום ששם התקבלה ההוכחה שההלכות שחז"ל מפרשים אותם התקבלו מידי האלוקים ע"י שליחו - משה, שכל העם האמין בו ולא ערער על שליחותו בזכות ההוכחות שקיבל על אמיתותה המלאה של שליחותו. כלומר שם ההוכחה שחז"ל מסבירים את רצון האלוקים ולא ממציאים אותו. הם יודעים את שורשי המצוות, אבל צריכים להסביר אותם בשפת בני האדם, וכשמתרגמים את השורשים לשפת הכתוב, יכולות להיווצר אי הבנות מצד הקוראים, והדברים יכולים להיראות כאילו חז"ל מעצבים את הרצון האלוקי - ולא כך. הם רק מסבירים אותו לאוזן ולשכל של מקיים המצוות האנושי. לכשעצמו - ארי בהחלט צודק. העובדה שבמעמד הר סיני ניתנה ההוכחה, שאף אחד מן העם לא ערער עליה - היא השורש להבנה שחז"ל לא מפרשים את התורה מדעתם וכהבנתם הפשוטה והאישית. בלי התובנה הזו של שורש הדברים - יהיה קשה להבין את פירושי חז"ל ולקבלם, ויהיה אפשר ללכת לאיבוד בנבכי התורה שבע"פ על כל הסתעפויותיה מאז חז"ל דרך הראשונים ועד האחרונים. אבל כיוון שלא הצלחתי לעקוב באיזה הקשר הוא העלה את הנושא הזה, ואיך זה מתנגש עם רעיונותיך, אינני יכולה להבין את ההתנגשות ביניכם. כי אם דברי התקבלו על דעתך, ודברי הם בעצם דבריו של ארי (רק בסגנון שלי) - אז משהו אחר התנגש לך שם.