נכון מאוד, אבל קרא את ההקשר
אבל בכל מקרה של פירוש של התורה אתה לא יכול לקחת רק חצאי משפטים. אתה לא יכול להתעלם ממקומות אחרים בתורה. ואתה לא יכול לנתק פסוק מההקשר שלו. כתוב בדברים י"ז, ח-י"ג: "כי יפלא ממך דבר למשפט, בין-דם לדם בין-דין לדין ובין נגע לנגע--דברי ריבת, בשעריך: וקמת ועלית--אל-המקום, אשר יבחר יהוה אלהיך בו. ובאת, אל-הכהנים הלוים, ואל-השפט, אשר יהיה בימים ההם; ודרשת והגידו לך, את דבר המשפט. ועשית, על-פי הדבר אשר יגידו לך, מן-המקום ההוא, אשר יבחר יהוה; ושמרת לעשות, ככל אשר יורוך. על-פי התורה אשר יורוך, ועל-המשפט אשר-יאמרו לך--תעשה: לא תסור, מן-הדבר אשר-יגידו לך--ימין ושמאל. והאיש אשר-יעשה בזדון, לבלתי שמע אל-הכהן העמד לשרת שם את-יהוה אלהיך, או, אל-השפט--ומת האיש ההוא, ובערת הרע מישראל. וכל-העם, ישמעו ויראו; ולא יזידון, עוד." כלומר מדובר כאן על הוראה להקים היררכיה שיפוטית למקרים שבהם "יפלא ממך דבר למשפט". וכל זה שצריך להקשיב לערכאה השיפוטית הגבוהה ואל הכוהנים שישבו במקום אשר יבחר ה'. אין כאן שום קשר להוספת מצוות חדשות תורות חדשות או סמכות ל'חכמים' לבטל מצוות של הקב"ה. כמו כן נכתב בתורה: "לא תוסיפו, על-הדבר אשר אנוכי מצווה אתכם, ולא תגרעו, ממנו--לשמור, את-מצוות יהוה אלוהיכם, אשר אנוכי, מצווה אתכם."