<<<
"דע כי אין-סוף ברוך הוא אין לחשוב בו כלל וכלל כי אסור לכנות בו אפילו חובת המציאות, כי אפילו ספירה ראשונה קורין אין, ושניה מכנין יש, שידענו שהוא נמצא וזה לבד משיגין ממנה מה שאין כן בראשונה וכל-שכן באין סוף ברוך הוא יתברך שמו שאסור לחשוב כלל וכלל ואפילו אין סוף אסור לקרותו"
זה מובא בליקוטים שבסוף ספרא דצניעותא תרמ"ב. כתבתי שזה מדל"ח.
הרמב"ם טען כי הוא ית' מצוי שלא בתוקף מציאות [למשל בס"ג מהראשון]. הגר"א הרחיק יותר. ניתן לומר שמה שהגר"א ייחס לחכמה עילאה - ה"יש", מבחינת הדרגת של תוקף במציאות - זה מה שהרמב"ם טען על ה"עצמות", בלשון המקובלים.
"דע כי אין-סוף ברוך הוא אין לחשוב בו כלל וכלל כי אסור לכנות בו אפילו חובת המציאות, כי אפילו ספירה ראשונה קורין אין, ושניה מכנין יש, שידענו שהוא נמצא וזה לבד משיגין ממנה מה שאין כן בראשונה וכל-שכן באין סוף ברוך הוא יתברך שמו שאסור לחשוב כלל וכלל ואפילו אין סוף אסור לקרותו"
זה מובא בליקוטים שבסוף ספרא דצניעותא תרמ"ב. כתבתי שזה מדל"ח.
הרמב"ם טען כי הוא ית' מצוי שלא בתוקף מציאות [למשל בס"ג מהראשון]. הגר"א הרחיק יותר. ניתן לומר שמה שהגר"א ייחס לחכמה עילאה - ה"יש", מבחינת הדרגת של תוקף במציאות - זה מה שהרמב"ם טען על ה"עצמות", בלשון המקובלים.