בעקבות דיון שעלה פה

Thumpers

New member
אה, לא

אמרתי שהבחור הוא גאון - אבל אם יש לך את המוזה (לי אין למשל, אני לא טובה בדברים האלו) - אז זה כבר חצי מהדרך. אם את *רואה* את זה בראש שלך, זו כבר התחלה.
 

elcool

New member
את לא יודעת כמה הוא משוגע

לא רק שהציורים כל כך מדוייקים - הם תחריטים. הרצו לנו פעם בתיכון על אשר וזה פשוט מדהים. למי שלא יודע, תחריט בא מגלופה - משטח שחרטו עליו נגטיב של מה שרוצים שיצא, מורחים דיו, לוחצים על נייר כמו חותמת - ויש ציור. ככה עושים שטרות, פעם עשו ככה בולים,ועוד כל מיני דברים קטנים ומדוייקים... ויש את אשר שעשה ככה דברים גדולים ומדויקיים. אשר התחיל בתור עוזר לאבא שלו במפעל לגלופות לטפטים. לא היה לא כישרון עם מכחול, אבל, boy, הוא היה מיומן עם הסכין. אז שלחו אותו לאקדמיה לאומנות שלפחות יעשה מזה מקצוע. בזמן ביקור במוזיאון שכל הסטודנטים עמדו עם קנבס, פלאטה ומכחול להעתיק ציורים, אשר היה בא עם קרש ואוסף סכינים ומתחיל לחרוט. אז כמו שכתבתי - גלופה זה נגטיב של מה שרוצים שיצא. כל מה שאת רואה לבן בציור עבר עליו סכין, כל מה ששחור לא. אשר אימן את עצמו לראות בנגטיב את מה שהוא רוצה שיצא, והוא היה כל כך מדוייק שהוא עשה חורים קטנים עם סיכות דקות. בגלל זה גם רוב התחריטים שלו בשחור לבן - כל צבע מצריך גלופה. חפשי את ציורי הצבע שלו (נגיד של הדגים המשתלבים) - כל צבע כזה זה גלופה אחרת, מה שמצריך עוד יותר דיוק כשמשלבים אותם ביחד. ככה אשר יכל היה ליצור עותקים רבים של אותה עבודה - פשוט מרח עוד דיו על הגלופה והדפיס שוב. אבל כשרצו להציג את העבודות שלו בקנדה, העלו את כל הגלופות על אוניה, ובדרך היא טבעה. עד היום לא מצאו את הגלופות האלו וכנראה שהם אבדו לתמיד.
 
בטח האיזורים המוגדלים במוחש לו

שונים משל אחרים. אם הוא היה חי היום היו חוקרים את המוח שלו. לראות נגטיב פשוט מצריך כאב ראש אחד גדול.
 

elcool

New member
לגמרי.

הבן אדם, כמו שכתבתי, מטורף בצורה גאונית.
 
יותר ממתי כספי

יש איזה פרופ' למתמטיקה שאמר שמתי כספי הוא פשוט גאון, לפי ההלחנות שלו. אין ספק שהוא צודק. אמנם אין לי מושג איך הוא ניתח אתה קומפוזיציות שלו באופן מתמטי, אבל מתי הוא גאון בעיניי. ובכלל- משום מה הוא יוני רכטר (ושופן) חושבים שלאדם הממוצע יש 6 אצבעות בכל יד, וכל אצבע באורך הגלות.
 

matanbil

New member
יש כל כך הרבה שימושים למתמטיקה

מחישוב משכנתא עד חישובים איך להצליח במשחקי אסטרטגיה אבל מה אצלנו לומדים? איך לעבור את הבגרות ותו לא מגוחך בעיניי שאנשים אצלנו מסיימים תיכון ויודעים לחקור פונקציה אבל לא יודעים לדעת איזה משכתנא הכי משתלמת להם
 

Saladin

New member
ללמד אנשים איזו משכנתא הכי משתלמת להם?

ועוד בחינם? (אני מזכיר לך שיש חוק חינוך חובה במדינה) - חתרנות לשמה!
 

Slow Cheetah

New member
אבא שלי היה אוהב אותך ../images/Emo3.gif

לפני שסיימתי ללמוד מתמטיקה (שלוש יחידות, למרבה הצער. זה מה שקורה שמנסים ללמד בשיטות לא ברורות ומכריחים לגשת לבגרות תוך חודש למרות שיש הרבההה חומר יחסית לכמות זמן) הוא היה עסוק בהתלוננות על זה שאנחנו בכלל לא יודעים למה אנחנו עושים כל פעולה וסתם עונים כמו תוכים.
 

stagadish2

New member
היום

מישהו שאל את המורה שלי למה 0!=1 והמורה שלי אמרה לו "ככה". בנוסף, היום ירדתי לארבע יחידות. (אח, כמה הייתי רוצה הבנה מתמטית אמיתית ולא סתם לפתור תרגילים.) אגב, אני היחידה ש1!=1 נראה לה כמו כתב פקאצות?
 
למעלה