בעקבות שינוי שם הפורום

a_duck

New member
אה?

זה שמטאל זה לא ז´אנר של רוק זה כבר ויכוח אחר...פשוט הבן אדם כאן אומר שלהקות מטאל נשמעות כמו רוק...ואני אישית לא מוצא שום דבר משותף באיך שDYING FETUS נשמעים (אני מכיר להקות אחרות...אני סתים מביא אותם כדוגמא כי אני אוהב את הלהקה) ופינק פלויד נשמעים...
 

progger

New member
אתה ממש לא בכיוון

ברור ש DYING FETUS לא נשמעים כמו פינק פלויד. אם הם היו נשמעים דומים הויכוח היה האם רוק ומטאל זה אותו הדבר, אבל זה לא הויכוח פה. בבסיסו, המטאל הוא כמו הרוק, ואל תתחיל לתת לי דוגמאות ללהקות, כי זאת לא הכוונה פה! הכוונה היא לא לפי איך שלהקות ספציפיות נשמעות, אלא לפי הסגנון המוזיקלי הכללי, ואני מדבר איתך על מקצבים, מוטיבים, דברים כאלה. ברור שלהקת דת´ מטאל מהמאה ה21 (או מה ש DYING FETUS לא יהיו, באמת שאין לי מושג) לא נשמעת כמו להקת פרוגרסיב/פסיכודלי משנות ה70, אבל הבסיס שלהן זהה, ומהבסיס הם המשיכו לכיוונים שונים. המטאל צמח מהרוק, והוא עדיין מושפע ממנו (תתפלא) ולכן הוא תת ז´אנר, ואולי בעוד כמה וכמה שנים יעמוד המטאל בפני עצמו, כמו שקרה לרוק ולראפ שצמחו מהבלוז (שוב, בבסיס), אבל עד אז הוא נשאר תת ז´אנר של הרוק, בלי קשר לאיך שכל מיני להקות שאתה מכיר נשמעות
 

dod_basim

New member
חאלס עם DYING FETUS להקה דפוקה!

המאטל נבנה מהרוק, אז בטח שיש קשר בניהם, בלי רוק לא היה מאטל! DYING FETUS להקה דפוקה אז די להזכיר את שמה!
 

Steel-Dude

New member
אמ...

מה בדיוק דומה במטאל ורוק? זה שיש גיטרות ותופים? המוזיקה שונה בכלליות...התופים של מטאל והריפים הרבה יותר מהירים...והסולואים יותר מהירים ומתוחכמים... ובקשר לדיינג פיטוס....היא אחת הלהקות ברוטל הכי טובות ואם אתה לא ממש אוהב אותם אז...אפשר לקחת את נייל כדוגמא...
 

חולוני

New member
די ! די ! נמאס כבר.

המטאל התפתח מהרוק. נקודה. לא יעזור לכם כמה שתריבו על זה, תאמינו לזה או לא, אבל זאת העובדה. אז חלאס ומספיק עם הויכוח הדבילי הזה. NEXT !!!
 
זה לא נושא הוויכוח

ברור לכולנו שהמטאל התפתח מהרוק. אבל זה לא הוויכוח. הוויכוח פה הוא האם המטאל התרחק עד כדי כך מהרוק שאין עוד לראות בו חלק ממנו.
 

ed547

New member
אז זהו שהבעיה פה היא..

שאתה חושב שרוק זה הכל חוץ ממטאל ועם דברים כאלה אפשר להתווכח ולהתווכח אבל אף אחד לא ישנה את הדעה שלו אז באמת חבל לנסות. אני שומע המון מטאל ואני עדין חושב שמטאל זה תת זאנר מפותח מאוד של הרוק ואתה חושב שכל מה שהוא שקט יותר ובלי האגרסיביות(אני מדבר בכללי פה) והמחוספסות של המטאל הוא לא רוק ובקיצור כל מה שאינו מטאל.
 
אוי אוי אוי

להגיד שמטאל זה רוק זה בדיוק כמו להגיד שבטהובן זה מוסיקה קלאסית וטראנסים זה מוסיקה אלקטרונית. אבל מה, זה מוכיח בדיוק ההפך ממה שניסית להוכיח. המאפיין העיקרי, ואולי אפילו היחיד, ששוזר ומקשר את כל הז´אנרים במוסיקה האלקטרונית (טראנסים, האוסים, טריפ הופ, ג´אנגל ועוד ועוד) הוא בעיקר העובדה שהמוסיקה נוצרת באמצעים אלקטרוניים גרידא. אותו הדבר בקשר למטאל ולרוק, בשני המקרים הכלים המוסיקליים זהים, אבל היצירה והמסר שונים בתכלית.
 

Bodom-child

New member
ואני מוסיף עוד אוי אחד

כל כך חבל שאתה אומר דברים מבלי שאתה ממש התעמקת וניסית להבין את ההבדל בין המטאל לרוק. זה נובע רק מבורות. אמנם המטאל באמת החל להתפתח מהרוק אי שם בסבנטיז, אבל היום אתה לא יכול להגיד שהמטאל שוכן תחת "מטריית הרוק". הנגינה שונה, הטקסטים שונים מבנה השירים שונה, הקול של הזמרים לרוב שונה...... די נמאס לי
 

kit k@t

New member
שמות...

אממ רובכם לא מכירים אותי ,אבל אני מידי פעם מכבדת אותכם בהודעה . מה זה משנה בעצם העובדה ששינו את השם של הפורום ? אני שומעת מטאל אבל ברגע שראיתי את הפורום "רוק" נכנסתי אליו כי מעצם היותו פורום רוק אומר שהוא כולל בתוכו הרבה מאד דברים שביניהם גם מטאל אבל גם עוד הרבה דברים אחרים . אז בכל אופן גם אם יקראו לפורום הזה גבינה צהובה על לחם אותם האנשים עדיין יכתבו בו , אז זה ממש לא משנה ... קאט
 

silentmoon

New member
אני.....מטאל

שאלת מי פה אוהב רוק ומי אוהב מטאל... אז הנה אני עונה, ואני מעדיפה מאוד את המטאל יש כאלה שאוהבים רוק כי הם אומרים שהמילים הם מה שעושות את המוזיקה שלהם, ושבמילים של השירים יש הרבה רגש.. אופס! בליריקס של שיריי מטאל..אם קוראים את המילים, יש כל כך הרבה רגש, כל כך הרבה מציאות וגם חלום... לא קרה לך ששמעת שיר שאהבת עד שיום אחד יצא לך לקרוא גם את המילים שלו. וכשהבנת את משמעות המילים זה פשוט גרם לשיר להיות טוב יותר? ובכן לי זה קרה... מי שמכיר את הלהקה ABSU 100% pure fucking black metal למי שלא מכיר.....זה באמת בלאק טהור בלי סינטיסייזרים ובלי ממש קלידים חוץ מקטעים ממש קצרים ויפים.. תקראו את המילים של השירים...מילים מדהימות, קצת אנגלית קשה (ואני מתכוונת-באמת באמת קשה!) אבל שווה אני....
 

taya

New member
טוב,

אני לא אכנס להגדרות - מטאל כתת ז´אנר לרוק או כז´אנר נפרד (לא כי אני חושבת שהגדרות הן לא רלווטנטיות), כי פשוט לי בעצמי אין דעה מגובשת בעניין. באופן כללי אני שומעת רק רוק, אבל אין לי משהו עקרוני נגד כל סוג של מטאל, פשוט עדיין לא נתקלתי במשהו שבאמת עשה לי את זה.
 

פיליפ

New member
ההבדל הוא (לדעתי)

שרוק יכול להיות גם משהו שקשור לפופ, אפילו יש כזה ז´אנר שנקרא רוק-פופ. לעומת זאת בחיים לא יהיה פופ-מטאל (למרות שפרדייס לוסט ניסו לשכנע אותנו שיש) ולכן אלה 2 סוגי מוסיקה שונים, על אף המכנה המשותף בינהם. טאיה, אני בטוח שאם את באמת אוהבת רוק (ואני משוכנע שאת אוהבת מאוד...) את תגלי בסוף שיש גם דברים במטאל שמתחברים אלייך.
 

Dazed&Confused

New member
פופ זה לא ז´אנר מוזיקלי בכלל

זה לא קשור בכלל בפופ אפשר להכניס בזה כל דבר קצת מרוק קצת RNB ועוד כל דאנס וכל מיני קיקושים בלי בכלל דגש על מוזיקה. ההקשר לפופ בכלל לא במקום.
 

פיליפ

New member
אז לפי ההגיון הזה גם קריידל הם פופ

הרי הם הצליחו די בגדול.
 

חולוני

New member
אתה טועה.

פופ זהו לא סגנון מוזיקלי, זהו מושג. פופ יכול להיות כל סגנון מוזיקלי. במילים אחרות כל מה שפופלארי זה פופ. ואם יש מטאל פולארי אז הוא פופ. אחרת איך תקרא לכל הניו מטאל אם לא פופ ? הם פופ לכל דבר.
 
אני חושב אחרת

אני לא חושב שכל מוסיקה פופולרית צריכה לזכות בכינוי "פופ", אלא כל מוסיקה הנוצרת למען המסחריות וההצלחה ולא למען האומנות ראויה לקבל את הכינוי "פופ".
 
זה נע בין...

בלתי אפשר לקשה מאוד. עוד בעיה זה שההגדרה שלי תכניס למשל להקות כמו מאן או וור לקטגוריית הפופ, כי הם יוצרים את המוסיקה שלהם בשביל הקהל שלהם (כטענתם), ולא למען מניפסט אומנותי כלשהו.
 
למעלה