בעקבות שינוי שם הפורום

BlackShadow

New member
אממ...

סגנון מוזיקה קובעים לפי הצליל ולא לפי רמת ההצלחה... עולם הזוהר והאופנה הוא חלק מתרבות הפופ שהיא ההפך מתרבות המטאל. אם ווסטליף לא היו מצליחים?? איזה סגנון הם היו? פופ! בעצם כבר בילבלת אותי
 
קריידל הם לא פופ!!

גודל ההצלחה לא קובע את איכות הלהקה. קריידל הצליחו משום שהם טובים, איכותיים, מנגנים מוזיקה מדהימה וכותבים שירים יפהפיים!! קריידל הם לא קרובים, אפילו לא במקצת לפופ, שהוא סגנון מוזיקה מחורבן עלוב, פתטי ומוטב שלא ארחיב על הטקסט האומלל שבשירהם. (אם הם בכלל כותבים אותם) לעזאזל החמישי, ואני גם לא אוהבת את silver chair לא היה לי מושג שיש להם שיר שנקרא malice in wonderland או שסתם האידיוטית הזו עבדה עליי DANI.
 
אני חושב שאפשר לחלק את הפופ לשניים

פופ מבחינה רעיונית, של להרוויח כסף. ופופ מבחינה מוסיקלית, של מוסיקה פשוטה, קליטה, קלילה וקצבית.
 

dod_basim

New member
אתה צודק...ולכן לפופ שמטרתו כסף, יש

שם והוא נקרא טין פופ (teen pop)
 

taya

New member
נכון,

ולרוב זה בא ביחד. מוסיקה פשוטה, קליטה, קלילה וקצבית שנועדה בשביל להרוויח כסף. אז למה להפריד ?
 

a_duck

New member
אמ...מוזיקה פשוטה קלילה וקצבית...

זאת בערך ההגדרה של נירוונה...השירים שלהם לא ממש כבדים וגם לא מתוחכמים ודי קליטים כאלה עם הרבה ריפים שחוזרים על עצמן בשיר ומילים שחוזרות על עצמן בשיר...אז אפשר להגיד שנירוונה זה פופ...אבל בטח לא תסכימו איתי כי יש להם גיטרות ולדעתכם הטקסטים שלהם יותר טובים...אבל זה לדעתכם ולדעת אנשים אחרים הטקסטים של בירטני יותר טובים...אי אפשר להתווכח כאן...על תחכום במוזיק אפשר...על חשיבות הטקסטים אי אפשר כי הם גם לא ממש כותבים ברמה גבוהה כמו סופרים מפורסמים או כל מני להקות מטאל שיש להם הרבה מסרים מוסתרים בשירים...
 

taya

New member
אוקיי.

אבל מה עם הקריטריון האחרון ? המוסיקה שלהם נוצרה על מנת להרוויח כסף ? אני לא יודעת, באמת שלא, תענה לי אתה. ועוד משהו לא קשור - מה עם כל הזרם של הלהקות שבאו מליברפול, זאת היתה תעשיית מוסיקה - המטרה היתה תהילה ו(האויב הגדול של המוסיקה ?)כסף. אז הביטלס, שהיו בין אותן להקות, הם פופ ? השירים שלהם (באלבומים המוקדמים לפחות [אם לא בכולם]) מאוד קלילים וקליטים, בכלל לא מסובכים. ובכל זאת, הרוב מסכימים שהם רוקנרול או משהו. אז ?
 

חולוני

New member
כן, הבטילס היו פופ.

בתקופתם. תראו, הפופ ( המוזיקה הפופלארית ) משתנה מתקופה לתקופה. בתקופתם, הביטלס היו הפופ של זמנם. כיום, הפופ הוא הפופ הממוסחר שאנו מכירים.כל התעשייה של בריטני והחבר´ה. וב 1991, הפופ היה נירוונה והגארנג´. לכן הפופ משתנה מתקופה לתקופה, וכל מה שהוא פופלארי הוא פופ.
 

a_duck

New member
ההדרה למוזיקה שביטלס עשו זה

רוקנ´רול...ונראה לי פופ וכל זה נולד עם ABBA...אני לא חושב שהיה אז את המושג פופ...
 

חולוני

New member
היה ועוד איך היה.

תרבות ואמנות הפופ התפתחה בתחילת שנות 60, עשיתי על זה בגרות. ובאותה תקופה הביטלס היו פופלאריים ולכן הם היו פופ, כמה אני צריך לחזור על כדי שתקלטו ?? וגם ABBA היו פופלאריים ולכן הם גם היו פופ. ובאותה תקופה הפופ לא היה סגנון מוזיקלי כמו פופ הממוסחר כיום, אלא מושג. ולכן כל מה שהיה פופלארי זה פופ. אתה יודע מה זה פופ בכלל ? פופ = פופלארי. זה קיצור של פופלארי. במקום להגיד מוזיקה פופלארית אומרים פופ.
 

a_duck

New member
אמ...

הכל היה פופולרי אז...אז איך התפתח רוק? ג´ימי הנדריקס היה פופולרי...והוא כבר לא נקרא פופ...ולפי מה שאתה אומר אז למלא סגנונות מוזיקה אפשר לקרוא פופ...זאת בכלל לא הגדרה מוזיקלית...ביטלס זה היה רוקנ´רול ובריטני זה דאנס...
 

חולוני

New member
נו מה אני מנסה לומר כבר 50 שנה ?

שפופ זה לא הגדרה מוזיקלית, אלא מושג וכינוי לכל מוזיקה שהיא פופלארית. זה הכל. כ"כ קשה להבין את זה ? ונכון הביטלס הם רוקנ´רול אך הם פופ, ובריטני זה דאנס אך גם פופ ממוסחר שכיום הוא תעשייה וגם סגנון לכל דבר. זה הכל. וגם נירוונה היו פופ בזמנו.
 

a_duck

New member
אז.....

למה בכלל יש את המושג פופ? בשביל להזכיר שהלהקה מפורסמת?
 

a_duck

New member
חרא...תוספת...

נראה לי בשביל להזכיר שהמטרה של הלהקה להיות מפורסמת...
 

חולוני

New member
לא.

אמנות הפופ לא קשורה רק למוזיקה. זה אמנות בכלליות, גם יש ציורי פופ ואמנות הפופ בכללי. למשל יש גם מפורסמים שמייצגים את תרבות הפופ - למשל מרלין מונרו. היא הדגומא לקלאסית לתרבות הפופ ששמה את הדגש על היופי, ההצלחה והפרסום ולא על הפנימיות, במילים אחרות אמנות הפופ היא חומרנית וממוסחרת. זאת למעשה מרלין מונרו, בובה בתוך תעשייה. אף אחד לא ממש הכיר אותה, אבל רק להיות כמוה. הנשים שמו אותה כמודל של האישה המודרנית ושהן צריכות להראות כמוה כדי להיות מפורסמות ומצליחות. עזוב, זה ארוך..עשיתי על זה בגרות ואני יכול להסביר לך על זה אבל זה לא ממש קשור למזוזיקה..המוזיקה היא רק חלק באמנות הפופ..וכמו שאמרתי היא נוצרה בעקבות בשאיפה של העם האמריקאי להגשים את החלום האמריקאי - הצלחה ופירסום. ולכן אמנות הפופ משמשת כמודל להצלחה ופירסום כמו מרלין מונרו.
 

epitaph

New member
מממ...

אתה מתייחס בדברייך רק לאמריקה,ולמה זה בדיוק?...שכחת שקיימות להקות פופ בכול העולם ושלמעשה הMTV שמשודר אצלנו זה הMTV האירופאי? וסליחה שאני נכנס כאן לפילוסופיה אבל אם למשל ניקח את הודו (סתם דוגמא בשביל להבהיר נקודה) ששם הדבר הפופלארי הוא דווקא רוחניות ופנימיות,האם שם מוזיקת פופ תהיה דבר פנימי ורוחני?
 

חולוני

New member
התייחסתי לאמריקה

כי תרבות ואמנות הפופ התפתחה באמריקה בתחילת שנות ה 60 ומשם התפתחה בכל העולם. כמובן שכיום הפופ תופס כלפי כל העולם, הוא רק התפתח באמריקה. וכן, אם בהודו הדבר הפופלארי זה רוחניות אז הפופ של הודו זה רוחניות. וציינתי זה שמוזיקה זה רק חלק מהפופ, פופ זה מושג מאוד כללי זה לא סגנון מוזיקלי. הוא מתקיים לא רק כלפי מוזיקה, אלא כלפי אמנות בכללי. ישנם גם יצירות פופ ( ציורים..), ואפילו אנשים קשורים בתרבות הפופ למשל כמו מרלין מונרו, שהיא הדוגמא קלאסית לאישה בתרבות הפופ האמריקאית.
 

epitaph

New member
נקודה מעניינת...

אבל האם רק בגלל שפופ הוא קיצור של פופלארי אז זאת אומרת שכול מה שפופלארי הוא פופ?...אני לא ממש בטוח,רוק זה אבן באנגלית (ומה הקשר בין אבנים למוזיקת רוק?)...עזבו,זה מה שקורה כשיושנים רק שעתיים בלילה.
 
למעלה